Gå til innhold

For de som betaler for makeupartister på bryllup når de selv klarer å sminke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor gjør folk dette? De er flinke med å sminke seg selv men betaler flere tusen for å Bli sminket på bryllupet sitt
jeg har ikke så veldig lyst Til å betale 3-4000, ikke engang 1000 lapp for å bli sminket. 
jeg er flink til å sminke meg, men moren min putter det som en del av buskettet? Og mener jeg skal sminkes av en annnen fordi det er bryllup og det skjer en gang.

hva mener dere?

Anonymkode: 81665...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg vil tro det handler om litt av hvert. Bryllup skjer (forhåpentligvis) kun en gang og da burde det jo være lov å spandere på seg noe mer ordentlig. Unne seg noe ekstra fint kanskje..

Makeupartister er ofte utdannede folk som kan gi deg en «look» annerledes enn den du er vant til å lage på deg selv, men som også skal passe deg og gi en ekstra glød til utstrålingen din. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å sminke fint selv 😂 har bare bedt frisør om å sminke da, det koster 750kr ekstra. 

Det handler nok mye om at 1, man vil føle seg fin når man er hovedperson i en stor fest og det blir tatt mye bilder, og 2, man vil gjerne slappe av og bli "dulla med" på sin dag. 

For de aller fleste er dette eneste gang i livet man påspanderer seg sånn luksus :)

Jeg er ikke en person som bryr meg om utseende og generelt har vi laget et billig bryllup med rimelige løsninger og mye kjøpt brukt. Men akkurat en time hos frisør som duller litt med meg den dagen er en luksus jeg har unnet meg :)

Det er ca 50-50 om venner av meg har gjort det samme, mange har bare ordnet hår selv eller fått hjelp av venninne :)

 

Anonymkode: 97cc0...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kommer det helt an på hvor flink sminkøren er. Har vært i et bryllup hvor bruden fikk tidenes styggeste sminke! Fæl brunfarge som ikke kladde hverken hudtone eller øyne. Grøss 

Anonymkode: f1f33...aa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør det vel fordi de har lyst.

Anonymkode: 0d4ff...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Da jeg giftet meg for veldig lenge siden sminket frisøren meg. Det var en del av pakken. Det kostet ikke tilsvarende 3-4000 i dagens penger for da hadde jeg ikke gjort det.

Nå sminker jeg meg hver dag, men den gangen hadde jeg ikke peiling på sminke eller farger og jeg ble faktisk veldig pent sminket uten at det var overdrevet her eller der (i motsetning til når homeparty venninner smurte på i tykke lag ...!).

Jeg har også blitt sminket som en del av demo senere. Det er noe helt annet enn når jeg gjør det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke interesse for sminke, og vil helst slippe den jobben i mitt eget bryllup. Det er dog uaktuelt for meg å betale kun 3000 kr for bare sminke, det er som regel en del av frisørpakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...