Gå til innhold

Hvor mye spiser folk vanligvis..?


Anonymus13

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting usunt med det så vidt jeg vet. Hvis du tenker på menneskets utvikling er det ekstremt lite sannsynlig at vi er laget for å spise lite og ofte. Vi er tvert imot tilpasset uregelmessig tilgang til mat :)

Anonymkode: d688f...a03

Mye proteiner belaster nyrene, mye karbohydrater belaster blodsukkeret, og mye fett gir mye triglyserider i blodet. Eller tar jeg feil ?

Anonymkode: ced5f...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mye proteiner belaster nyrene, mye karbohydrater belaster blodsukkeret, og mye fett gir mye triglyserider i blodet. Eller tar jeg feil ?

Anonymkode: ced5f...c55

At protein belaster nyrene er nok en myte. Mye karbo gir høyt blodsukker ja, men om du er normalt følsom for insulin er det ikke noe problem. Fett er det vel fortsatt litt delte meninger om i hvert fall når det gjelder mettet vs umettet, men generelt ser fagfolk ut til å ha mindre noia for det enn før. Fett og protein er i alle fall det eneste vi faktisk må spise, karbohydrat kan vi klare oss helt uten.

Anonymkode: d688f...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne, så trenger ikke like mye mat som en mann. Men spiser likevel mer

Frokost: Nøtte og frø granola med naturell yoghurt

Lunsj: To grove skiver med forskjellig pålegg, evt ett grovt tebriks.

Middag: Alt fra laks med grønnsaker, til kjøttboller i fløtesaus med poteter og tilbehør. Wok med kylling osv. Varierer stort.

 

Anonymkode: 683bd...c67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J22

Frokost: Ingenting eller en proteinbar eller en banan

Lunsj: Havregrøt med blåbær eller salat med reker og grønnsaker

Middag: Biffwok, kyllingwok, potet og biff 

Kvelds: Bær eller proteinbar

Er på diett så spiser mat med lite kalorier, var 85kg er nå 64kg (171 høy)

Anonymkode: cfe99...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K42

frokost: en frukt og en grønn smoothie

middag: stor porsjon, kylling/fisk/kjøtt(varierer), enten 2 poteteter eller ris. halve tallerken med grønnsaker. litt saus.

kvelds:50-60 g havregryn laget på kokos og rismelk.banan, daddel og en neve mandler. tre kokte egg og et par skiver røkelaks evt skinke.

vekten holder seg stabil(litt mage)

aner ikke kcal da jeg er for lat til å finne ut. men er aldri sulten

Anonymkode: c0a5c...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 22 år med aktiv jobb og styrketrening fem dager i uka

Måltid 1: 1 dl havregryn, 2 dl lettmelk, 0,5 banan

Måltid 2: 1 scoop proteinpulver, 3 dl lettmelk

Måltid 3: 1 medium tortilla med 100 gram kjøtt, diverse grønt og litt saus

Måltid 4: full tallerken med 1/3 protein, 1/3 karbokilde og 1/3 grønt

Pluss litt småspising i mellom, en gulrot her og litt potetgull der😂

Anonymkode: 4fd51...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.3.2020 den 13.32, Anonymus13 skrev:

Kjæresten min og jeg har hatt en diskusjon om dette. Fordi jeg synes han spiser lite. Han er syltynn og høy, han har en krevende jobb. Han spiser en brødskive og kaffe i bilen på vei til jobb, en brødskive ca kl 10 og en brødskive til lunsj. Alltid ost på og ikke smør. Jeg synes dette er lite, men han sier at det er slik de fleste folk spiser i løpet av en arbeidsdag. Jeg selv spiser mer enn dette fra kl 06 til 16. Hva gjør dere? Glad for svar :)

Din fasit, Ts, er jo ikke hans fasit. Hvor mye 3 brødskiver med ost er i mengde vet ingen her. Det kommer nemlig an på brødet og osten. Som du godt vet. ;) spiser han en tjukk leiv med ordentlig ost (40-55% fett) så er 3 skiver med ost solide saker. Spiser han 3 tynne leiver med lett-ost så er det mindre solide saker. 

Jeg tenker, Ts, at du er på jakt etter en ting: å få rett. Og det er ikke en bra ting å jakte på. For det er egentlig kun en ting kjæresten til noen som helst bør være ute etter. Og det er kjærestens beste. Ikke å få rett. For den «rette» planlegger du å bruke til å få viljen din trumfet gjennom på bekostning av hans. Fordi du synes han spiser lite. Som om det er noe som har noen som helst betydning.

Anonymkode: 45696...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

0

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din fasit, Ts, er jo ikke hans fasit. Hvor mye 3 brødskiver med ost er i mengde vet ingen her. Det kommer nemlig an på brødet og osten. Som du godt vet. ;) spiser han en tjukk leiv med ordentlig ost (40-55% fett) så er 3 skiver med ost solide saker. Spiser han 3 tynne leiver med lett-ost så er det mindre solide saker. 
Anonymkode: 45696...ba6

Lettere ost inneholder mer proteiner som metter mer selvsagt!

Anonymkode: ced5f...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...