Gå til innhold

Hvor lenge var dere forlovet før bryllupet?


Gjest anonym

Hvor lenge var dere forlovet før bryllupet?  

  1. 1. Hvor lenge var dere forlovet før bryllupet?

    • mindre enn 6 mnd
      3
    • 5 år
      3
    • Mer enn 10 år
      0
    • 4 år
      2
    • mindre enn 1 år
      9
    • 2 år
      9
    • 8-10 år
      1
    • 6-8 år
      4
    • 3 år
      7
    • 1 år
      19


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi forlovet oss for 10 måneder siden og det er 8 måneder igjen til bryllupet. Vi kommer altså til å ha vært forlovet i 1 1/2 år når vi gifter oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen august 1990! Og har vært sammen i 12 år. Forlovet oss likevel for bare 1 1/2 år siden, da vi hadde bestemt oss for bryllup. Lite visste vi begge da han fridde at en liten jente var på vei, så vi flyttet bryllupet til denne høsten istedet for ifjor (...ikke lyst til å være høygravid i brudekjolen). Hadde uansett ikke startet forberedelser i det hele tatt, så det gikk greit.

Hilsen Vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var förlovade i 7 månader innan vi gifte oss den 2 augusti 2002. Förlovning 21/12 2001.

Frieri 16 april 2002, sju (7) månader efter vi flyttade ihop.

Han flyttade till sverige 16 september 2001 (snart ett år sedan), ganska precis sju månader efter vi träffats live första gången (14 februari 2001 i Oslo). Vi träffades på nätet btw

Seven seems to be our lucky number?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann fridde til meg julen 2001, og vi giftet oss i august 2002. Vi hadde da vært forlovet i 7 1/2 mnd. For oss var det passe tid å være forlovet, og vi ønsket å sette en dato for bryllupet med en gang vi hadde forlovet oss. Siden begge ønsket å gifte seg sommeren etter, gikk heldigvis det i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :D

Jeg savner en kategori i avstemmingen, nemlig "Var/Er ikke forlovet".

Jeg er kanskje av den litt sære typen som ikke ønsker å forlove meg. Men for meg var og er ikke det noe jeg ser et poeng i. For all del; jeg har ikke noe imot at andre inngår forlovelse! Vi er samboere, og har vært det i 3 år. Han fridde til meg i vår og vi gifter oss 7.juni 2003, og dette er godt nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje av den litt sære typen som ikke ønsker å forlove meg. Men for meg var og er ikke det noe jeg ser et poeng i. For all del; jeg har ikke noe imot at andre inngår forlovelse! Vi er samboere, og har vært det i 3 år. Han fridde til meg i vår og vi gifter oss 7.juni 2003, og dette er godt nok for meg.

Men du er da forlovet selvom du ikke har noen ring på fingeren? I mine øyne er en forlovelse en bestemmelse om det at man skal gifte seg, uavhengig om man har fått en ring på fingeren eller ei. Alle som har bestemt seg for å gifte seg er da forlovet, eller tar jeg helt feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble sammen 1. september 2000, og forlovet oss 4.november 2001. Vi skal gifte oss den 9.august 2003, så da har vi vært forlovet i 1 år og 9 måneder når vi gifter oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som har bestemt seg for å gifte seg er da forlovet, eller tar jeg helt feil??

Jeg vil nok si meg enig med Augustbrud02. Man er forlovet selv om man ikke har ring. Man er bare ikke ringforlovet..

Forlovelse er en avtale om at man skal inngå ekteskap (slo opp i leksikon for sikkerhets skyld) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi ble sammen høsten '96

Forlovet oss 28 juni '97

Ble samboere februar '98

Første barn Mars 2000

Andre barn November 2001

Bryllup 07 september 2002.

Så vi var forlovet i litt over 5 år. Vi satte ikke noen dato da vi forlovet oss, bestemte bare at vi skulle gifte oss "en gang".

Datoen ble bestemt i februar i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest viwi-ikke logget inn

vi ble sammen november 95

flyttet sammen januar 97

giftet oss 22 juni 2002.

Vi ringforlovet oss ikke. Syns det ble unaturlig for oss- og dermed ble ringseremonien i kirka helt spesiell for oss!!!

viwi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...