Gjest Tutte Skrevet 21. mai 2020 #161 Skrevet 21. mai 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, det er en utakknemlig "Jobb" å være grei å be andre forberede seg for det verste. Man blir gjort narr av underveis, og hvis ikke katastrofen inntreffer blir man gjort narr av i etterkant. Og sannsynligvis vil alle komme og tigge om mat hvis det skulle bli et faktum. Det beste man kan gjøre som en som vil preppe er rett og slett å ikke si noe til noen Anonymkode: 2d504...360 Synes ikke det er så snilt å sørge for at andre kommer til tomme mathyller når de skal handle etter jobb jeg, opplevde det flere ganger. Spesielt ikke når regjeringen gang på gang oppfordret til og ikke hamstre og at det kom til å være mer enn nok mat. Da er det greit å bli gjort litt narr av.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #162 Skrevet 21. mai 2020 26 minutter siden, Tutte said: Synes ikke det er så snilt å sørge for at andre kommer til tomme mathyller når de skal handle etter jobb jeg, opplevde det flere ganger. Spesielt ikke når regjeringen gang på gang oppfordret til og ikke hamstre og at det kom til å være mer enn nok mat. Da er det greit å bli gjort litt narr av. Det kommer til å skje igjen. Så de som hamstrer ler nok sist. Anonymkode: 2d504...360 1
Gjest Tutte Skrevet 21. mai 2020 #163 Skrevet 21. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer til å skje igjen. Så de som hamstrer ler nok sist. Anonymkode: 2d504...360 Hva kommer til å skje igjen? Det har ikke vært matmangel. Om du snakker om en evt ny bølge med corona, så blir det ikke matmangel i så fall. Prøv og slapp av litt nå😊
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #164 Skrevet 21. mai 2020 Har hamstret aluminiumsfolie for å isolere strategiske steder i hjemmet Anonymkode: 2f25e...cd2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #165 Skrevet 21. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gikk vel bra? Ble det rasjonering? Anonymkode: f35a0...625 Les nyheter. Så finner du ut om det gikk bra. Anonymkode: ae0e0...fbe
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2020 #166 Skrevet 21. mai 2020 7 hours ago, Tutte said: Hva kommer til å skje igjen? Det har ikke vært matmangel. Om du snakker om en evt ny bølge med corona, så blir det ikke matmangel i så fall. Prøv og slapp av litt nå😊 Du skrev jo "Synes ikke det er så snilt å sørge for at andre kommer til tomme mathyller når de skal handle etter jobb jeg," Blir det en ny bølge så skjer det kanskje igjen. Anonymkode: 2d504...360
hlidskjalf Skrevet 22. mai 2020 #167 Skrevet 22. mai 2020 Spoiler Jeg hamstret også hermetikk og tørrvarer og gjør det fortsatt. Nåvar viruset totalt ufarlig, men de hysteriske tiltakene er ikke, så det var absolutt en grunn til å hamstre. Men å ha et års forbruk med ris skader ikke uansett. Alltid greit å ha så man klarer seg, spesielt når en har en familie å forsørge. Da tar en ikke noen sjanser. 1
Gjest Tutte Skrevet 22. mai 2020 #168 Skrevet 22. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skrev jo "Synes ikke det er så snilt å sørge for at andre kommer til tomme mathyller når de skal handle etter jobb jeg," Blir det en ny bølge så skjer det kanskje igjen. Anonymkode: 2d504...360 Ja, det skulle ikke forundre meg. De har vel ikke lært etter den runden her😣
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #169 Skrevet 22. mai 2020 1 time siden, Tutte skrev: Ja, det skulle ikke forundre meg. De har vel ikke lært etter den runden her😣 Hva er det å lære? Anonymkode: ae0e0...fbe
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #170 Skrevet 22. mai 2020 2 hours ago, Tutte said: Ja, det skulle ikke forundre meg. De har vel ikke lært etter den runden her😣 Nærbutikken min har problemer med å få inn visse varer for Asko har dem ikke lengre. Nærmere bestemt kyllingfilet. Ingen hamstrer nå heller. Supply chain-problemer kan ta lang tid før det har materialsiert seg. Vi får håpe det kommer up to speed igjen. En annen faktor we at andre land stenger eksport. Da hjelper det ikke om vi har åpent for import. Anonymkode: 2d504...360
Gjest Tutte Skrevet 22. mai 2020 #171 Skrevet 22. mai 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det å lære? Anonymkode: ae0e0...fbe At det ikke blir matmangel. Som regjeringen gang på gang påpekte, og derfor oppfordret til ikke å hamstre.
Gjest Tutte Skrevet 22. mai 2020 #172 Skrevet 22. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nærbutikken min har problemer med å få inn visse varer for Asko har dem ikke lengre. Nærmere bestemt kyllingfilet. Ingen hamstrer nå heller. Supply chain-problemer kan ta lang tid før det har materialsiert seg. Vi får håpe det kommer up to speed igjen. En annen faktor we at andre land stenger eksport. Da hjelper det ikke om vi har åpent for import. Anonymkode: 2d504...360 Selvfølgelig blir det normalt igjen. Andre land er også helt avhengig av eksport for å overleve og holde hjulene i gang. Dette kan ikke fortsette uten at hele verden raser av helt andre grunner enn matmangel.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #173 Skrevet 22. mai 2020 10 minutter siden, Tutte skrev: At det ikke blir matmangel. Som regjeringen gang på gang påpekte, og derfor oppfordret til ikke å hamstre. Hamstre gjør man i fredstid. Anonymkode: ae0e0...fbe
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2020 #174 Skrevet 22. mai 2020 1 hour ago, Tutte said: Selvfølgelig blir det normalt igjen. Andre land er også helt avhengig av eksport for å overleve og holde hjulene i gang. Dette kan ikke fortsette uten at hele verden raser av helt andre grunner enn matmangel. Ikke hvis de ikke har nok mat til seg selv. Anonymkode: 2d504...360
Gjest Tutte Skrevet 22. mai 2020 #175 Skrevet 22. mai 2020 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvis de ikke har nok mat til seg selv. Anonymkode: 2d504...360 Det har faktisk Norge også. Det ble opplyst for en stund siden om norske bønder som må kaste tonnevis med mat i året fordi Norge heller velger å importere fra andre land fordi det er billigere. Leste også om en norsk bonde som leverte helt ferste tomater som ble stående og vente og bli gamle fordi importerte tomater ble prioritert først. Vi klarer oss veldig fint uten å importere mye mat. For ikke å snakke om hvor mye bedre det hadde vært for miljøet og ikke kaste så store mengder mat. Endret 22. mai 2020 av Tutte
Anbefalte innlegg