Gå til innhold

Derfor bør DU hamstre

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Konspirasjon fra de som prøver så godt de kan å forsvare hamstringen sin, som i realiteten er et ekstremt farlig og egoistisk valg. 

Anonymkode: b978c...cdc

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jaja, på den lyse siden; jeg får i hvert fall ikke fedme siden jeg trener hjemme og mangler mat etterhvert. 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Made4u said:

sågar

Jeg liker det ordet.

Anonymkode: 28d71...ef9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Null hamstring her. Har mat liggende for en mnd hvis jeg er veldig kreativ og butikken midlertidig går tom.
Jeg har selv jobbet på ett av disse matlagrene vi har, og jo.. Det er faktisk mat nok i lange baner. De består ikke kun av EN etasje, selv om de kanskje ser mindre ut fra utsiden.
Vi produserer også ting selv her i Norge, tro det eller ei så gjelder det både fabrikker OG BØNDER! Wau! Og de har klart å levere mat til oss i all tid. Er ikke så ofte jeg finner gilde grillpølser laget i italia.
kjøttdeigen er norsk, kotelettene er norske, kyllingen er norsk.
Ris blir importert, men en slik stor pose varer mye lengre enn 1 uke (posen jeg kjøpte for 2 uker siden holder i 3 mnd til).
Saus... En klatt med smør, ss mel og vann + litt melk. (og noe krydder) VIPS!
Pizza også er mulig å lage kun med norske produkter.

Det blir ikke matmangel... Vi har for mye mat til å få matmangel, butikker pleier å KASTE mat fordi det ikke blir kjøpt i tide.
Forskjellen blir at nå må Norges fremste hamstrere både må tenke på at de har utsatt seg og andre for smitte med vilje, og at de må stå for å kaste mat i stedet for butikkene.

Anonymkode: 96762...664

Ehm, du har iallfall ingen bakgrunn fra landbruket, det kan jeg si med en gang.

Norske bonden vil knapt fø 10% av befolkningen. Ris er vel bare en liten fraksjon av det vi importerer fra ultandet. Mye av maten bonden produserer blir også blandet med andre råvarer, sukker, linser osv.

Er bare å ta en titt i kjøleskapet og lese baksiden av kartongen så forstår du omfanget. Jeg har ikke jobbet som bonde selv, men kjenner flere og andre som har jobbet med søknader for tilskuddsordninger til landbruket. Det er helt tydelig at vi produserer her er en liten del av kosten vår i hverdagen.

Og ja håper virkelig de har mer enn en etasje for å fø en befolkning på over 5 millioner.....

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Inkognito92 said:

Nå er det ikke opp til deg å dele ut mat kvoter, sterkere enn deg også. I Erna Solberg sine øyne er jeg like viktig som deg, selv om jeg hamstrer nå.

Det er jo du som sier at ingen er viktigere en deg selv så si det til DEG selv du! Her er det du som er egoisten og ikke meg!

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, Inkognito92 said:

Det bør ikke være mangel på ansatte når 70% av norge er permittert. Det blir krise, dette er fasen før det kommer rasjonering.

Rasjonering innebærer man får kjøpt mat, men bare visse mengder. Jeg vil ha ekstra næring i kosten til meg og mine.

Erna Solberg er bekymret for at bedrifter må ansatte flere folk? De vil ikke at folk skal hamstre, siden det går fortere til meldingen om rasjoneringen kommer. 

Om du ikke ønsker kvote så bør du slutte og hamstre det er jo paga deg at det vil bli kvoter etterhvert fordi du ikke gidder og følge reglene!

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Inkognito92 said:

Jeg vil da ha et ekstra matlager, i tillegg til kvoten min.

Hva skal du gjøre når det lagere blir tomt da? Be på dine knær om hjelp når du selv ikke gidder og hjelpe? Ingen som kommer til og hjelpe deg!

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Fortell hvorfor h*n ikke får kvoten sin, som alle andre?

Anonymkode: ae0e0...fbe

Hvor har jeg sagt det jeg sier at h*n ikke kommer til og få noe mer en oss andre!

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Null hamstring her. Har mat liggende for en mnd hvis jeg er veldig kreativ og butikken midlertidig går tom.
Jeg har selv jobbet på ett av disse matlagrene vi har, og jo.. Det er faktisk mat nok i lange baner. De består ikke kun av EN etasje, selv om de kanskje ser mindre ut fra utsiden.
Vi produserer også ting selv her i Norge, tro det eller ei så gjelder det både fabrikker OG BØNDER! Wau! Og de har klart å levere mat til oss i all tid. Er ikke så ofte jeg finner gilde grillpølser laget i italia.
kjøttdeigen er norsk, kotelettene er norske, kyllingen er norsk.
Ris blir importert, men en slik stor pose varer mye lengre enn 1 uke (posen jeg kjøpte for 2 uker siden holder i 3 mnd til).
Saus... En klatt med smør, ss mel og vann + litt melk. (og noe krydder) VIPS!
Pizza også er mulig å lage kun med norske produkter.

Det blir ikke matmangel... Vi har for mye mat til å få matmangel, butikker pleier å KASTE mat fordi det ikke blir kjøpt i tide.
Forskjellen blir at nå må Norges fremste hamstrere både må tenke på at de har utsatt seg og andre for smitte med vilje, og at de må stå for å kaste mat i stedet for butikkene.

Helt enig!

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Inkognito92 skrev:

Jeg vil da ha et ekstra matlager, i tillegg til kvoten min.

26 minutter siden, Sharingiscaring skrev:

Da må jeg nok skuffe deg og si at slik blir det dessverre ikke! Du er ikke viktigere en oss andre!

4 minutter siden, Sharingiscaring skrev:

Hvor har jeg sagt det jeg sier at h*n ikke kommer til og få noe mer en oss andre!

Du sa det da du svarte på det som er sitert øverst. H*n skulle bli skuffet, fordi slik skulle det dessverre for h*n, ikke bli.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Inkognito92 skrev:

Ehm, du har iallfall ingen bakgrunn fra landbruket, det kan jeg si med en gang.

Norske bonden vil knapt fø 10% av befolkningen. Ris er vel bare en liten fraksjon av det vi importerer fra ultandet. Mye av maten bonden produserer blir også blandet med andre råvarer, sukker, linser osv.

Er bare å ta en titt i kjøleskapet og lese baksiden av kartongen så forstår du omfanget. Jeg har ikke jobbet som bonde selv, men kjenner flere og andre som har jobbet med søknader for tilskuddsordninger til landbruket. Det er helt tydelig at vi produserer her er en liten del av kosten vår i hverdagen.

Og ja håper virkelig de har mer enn en etasje for å fø en befolkning på over 5 millioner.....

Okay... Vi får late som at jeg ikke er oppvokst på gård og at bestekompisen min ikke er bonde.;)
At de må søke tilskudd er helt riktig. De får ikke like mye for varen de selger.

Vi har mange lagre som vil kunne forsyne oss. Men hvis alt blir borte med en gang til enkeltpersoner, så blir det til slutt krise for noen mens andre sitter og har mais til 2030.
Dette er en virus som herjer i noen mnd for så å bli borte, vi er ikke i krig, vi har ikke zombie utbrudd. Dette er en midlertidig greie og vi er ett av de få heldige landene som ser på en skål ris som "ikke nok mat".

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sa det da du svarte på det som er sitert øverst. H*n skulle bli skuffet, fordi slik skulle det dessverre for h*n, ikke bli.

At jeg skuffet h*n med og si at det blir nok ikke noe mer på deg en oss andre!

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep, hetesende innlegg, brukerangrep og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet

I dag blir det hamstretur 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Tarmegenbolle said:

Noe søkt om man skal la være å kjøpe butikkenes varer med vilje for at de ikke skal få solgt dem.

Synes det virker veldig utakknemlig av Frelsesarmeen å klage på dette. Fremstår som at de forventer en bestemt mengde uansett situasjon. 

Anonymkode: bda7d...2b3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det virker veldig utakknemlig av Frelsesarmeen å klage på dette. Fremstår som at de forventer en bestemt mengde uansett situasjon. 

Anonymkode: bda7d...2b3

Jeg også ...

Skjønner for all del at de ønsker matvarer å dele ut, men utgangspunktet for butikkdrift er ikke veldedighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Tarmegenbolle skrev:

Jeg også ...

Skjønner for all del at de ønsker matvarer å dele ut, men utgangspunktet for butikkdrift er ikke veldedighet.

De har ikke sagt at "butikkene plikter". De har sagt at, "når folk gjør A så skjer B". Det er ikke å kreve. Det er å forklare konsekvensene av hamstringen.

Anonymkode: b1ce9...5e5

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har ikke sagt at "butikkene plikter". De har sagt at, "når folk gjør A så skjer B". Det er ikke å kreve. Det er å forklare konsekvensene av hamstringen.

Anonymkode: b1ce9...5e5

Jeg har ikke nevnt noe om at de har sagt at butikkene plikter?

• Opprett ny...