AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #101 Skrevet 14. mars 2020 Håper de som hamstrer kjøper nok kondomer til å ikke reprodusere seg. Anonymkode: 7ffe7...afc 4
Tarmegenbolle Skrevet 14. mars 2020 #102 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper de som hamstrer kjøper nok kondomer til å ikke reprodusere seg. Anonymkode: 7ffe7...afc Det er vel heller de som er intelligente nok tul å burde reprodusere seg.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #103 Skrevet 14. mars 2020 Selvsagt har jeg og dama hamstret. Men ikke nå men for 2 uker siden da vi skjønte at dette blir kaos. Vet AKKURAT hvordan nordmenn er. Alle får panikk samtidig. 2 helligdager i jula så tar dem helt av og hamstrer og veldig irriterende for oss 2 uten barn *heldigvis * tenk dere selv nå som det er på måte 2 mnd med "helligdager" ja da løper Ola potet desperate rundt samtidig og smitter. Jeg og dama ser da på nettflix eller går turer i skogen og griller å koser oss. Kom ikke å si noe annet en at dem fleste er medlem i pingvinmarsjen. Hadde for øvrig hele butikken for oss selv for 2 uker siden.. har mat for 4-5 mnd. Planlagt ganske bra da familier gribber til seg på "helligdager" Anonymkode: dcfee...580 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #104 Skrevet 14. mars 2020 Vi har penger. Vi hamstret ikke. Kan aldri tro at min familie kommer til å dø av sult under dette. Anonymkode: a1531...08b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #105 Skrevet 14. mars 2020 7 timer siden, Inkognito92 skrev: Argumentet om at folk hamstrer matvarer med holdbarhet på flere år for 14 dagers karantene er selvsagt helt feil. Det folk egentlig frykter er matmangel og det bør de nemlig. Norge er på langt nær et selvforsynt land, det meste av ingrediensene vi bruker er ikke produsert i Norge mais, sukker, mathvete, bønner, meste av grønnsaker osv, listen er lang. Jeg har selvsagt hamstret og absolutt alt er produsert i utlandet, Eldorado tomatbønner "Produsert i Italia på vegne av Norges gruppen", Eldorado kidney beans "USA/Kina", Wasa knekkebrød "Sverige" slik fortsetter det bare! Er bare å gå gjennom produktene sine å sjekke. De få mat produktene som faktisk er produsert i Norge er avhengig av råvarer fra utlandet. Nå stenger flere land grensene sine, selv om transport nettverket fortsatt er operativt ser man lange køer av trailere, det er store forsinkelser her. Med tomme mat hyller i Italia, spørs det om de vil fortsette å eksportere sine matvarer til Norge? Dette risikerer man også ramme andre land, som USA, Kina, Frankrike, Spania osv. Da MÅ det rasjonering til, siden Norge knapt kan fø 10% av befolkningen sin på egne ressurser, slik infrastrukturen vår nå er satt opp. Ettersom det har vært krig mot bøndene i 60 år. Norges gruppen kjørte fake news kampanje i media nå, med "vi har matlager for 25 dager til butikkene, så slutt å hamstre." Disse 25 dagene er for et vanlig handle mønster hos Ola Nordmann, den siste uken har vært alt annet enn det med hamstringen som har foregått. Om de har lager for mer en 10 dager er høyst tvilsomt. Med hemmet transport nettverk og usikker import fra utlandet kan dette fort gå nedover. NRK kjørte også en "fake news" historie om hvor mye mat overflod vi hadde i Norge, med masse sau i fryseren osv. Tilsammen kunne man visstnok lage et fårikål måltid for 2 millioner. Hallo?? Vi er 5 millioner, så vi snakker da om mindre enn et halvt fårikål måltid for en dag til Ola Nordmann? De prøver å berolige dere, anbefaler alle barnefamilier om å hamstre godt. Det er en høy risiko fremover om dette Covid-19 som vi vet lite om tar av! Dette er bare tull. Bildene av de tomme hyllene var fra de første dagene av corona-krisen. Etter at den første panikken var over, sluttet folk å hamstre. Jeg bor i Italia, og var senest på supermarkedet i går. De eneste hyllene som er litt glisne, er hyllene med såpe. Ellers er det like velfylt som vanlig. Anonymkode: 18c66...a73 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #106 Skrevet 14. mars 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: De eneste hyllene som er litt glisne, er hyllene med såpe. Anonymkode: 18c66...a73 Og dopapir? Anonymkode: b1ce9...5e5
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #107 Skrevet 14. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper de som hamstrer kjøper nok kondomer til å ikke reprodusere seg. Anonymkode: 7ffe7...afc Ja for all del, bare dumt av nordmenn å reprodusere seg når vi har en så stabil trafikk av hjernekirurger, ingeniører og rakettforskere fra Sudan/Libya o.l nærliggende land. Vi er jo alle like viktige her i Norge, uansett om du hvor du kommer fra..
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #108 Skrevet 14. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare tull. Bildene av de tomme hyllene var fra de første dagene av corona-krisen. Etter at den første panikken var over, sluttet folk å hamstre. Jeg bor i Italia, og var senest på supermarkedet i går. De eneste hyllene som er litt glisne, er hyllene med såpe. Ellers er det like velfylt som vanlig. Anonymkode: 18c66...a73 Fake news, hvor i Italia bor du? Jeg har en venn fra Mantova, han sier butikk hyllene fortsatt er tomme for pasta og lignende tørrvarer. Eneste som var igjen var overpriset dyrt dritt.
Maleficenta Skrevet 14. mars 2020 #109 Skrevet 14. mars 2020 11 timer siden, Inkognito92 skrev: Argumentet om at folk hamstrer matvarer med holdbarhet på flere år for 14 dagers karantene er selvsagt helt feil. Det folk egentlig frykter er matmangel og det bør de nemlig. Norge er på langt nær et selvforsynt land, det meste av ingrediensene vi bruker er ikke produsert i Norge mais, sukker, mathvete, bønner, meste av grønnsaker osv, listen er lang. Jeg har selvsagt hamstret og absolutt alt er produsert i utlandet, Eldorado tomatbønner "Produsert i Italia på vegne av Norges gruppen", Eldorado kidney beans "USA/Kina", Wasa knekkebrød "Sverige" slik fortsetter det bare! Er bare å gå gjennom produktene sine å sjekke. De få mat produktene som faktisk er produsert i Norge er avhengig av råvarer fra utlandet. Nå stenger flere land grensene sine, selv om transport nettverket fortsatt er operativt ser man lange køer av trailere, det er store forsinkelser her. Med tomme mat hyller i Italia, spørs det om de vil fortsette å eksportere sine matvarer til Norge? Dette risikerer man også ramme andre land, som USA, Kina, Frankrike, Spania osv. Da MÅ det rasjonering til, siden Norge knapt kan fø 10% av befolkningen sin på egne ressurser, slik infrastrukturen vår nå er satt opp. Ettersom det har vært krig mot bøndene i 60 år. Norges gruppen kjørte fake news kampanje i media nå, med "vi har matlager for 25 dager til butikkene, så slutt å hamstre." Disse 25 dagene er for et vanlig handle mønster hos Ola Nordmann, den siste uken har vært alt annet enn det med hamstringen som har foregått. Om de har lager for mer en 10 dager er høyst tvilsomt. Med hemmet transport nettverk og usikker import fra utlandet kan dette fort gå nedover. NRK kjørte også en "fake news" historie om hvor mye mat overflod vi hadde i Norge, med masse sau i fryseren osv. Tilsammen kunne man visstnok lage et fårikål måltid for 2 millioner. Hallo?? Vi er 5 millioner, så vi snakker da om mindre enn et halvt fårikål måltid for en dag til Ola Nordmann? De prøver å berolige dere, anbefaler alle barnefamilier om å hamstre godt. Det er en høy risiko fremover om dette Covid-19 som vi vet lite om tar av! Men skjønner ikke dere at matmangelen i stor grad skyldes denne ville hanstringen? 3
money Skrevet 14. mars 2020 #110 Skrevet 14. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: storhamstret i sverige så jeg er safe Anonymkode: 66a06...201 Da vet vi jo hvem vi skal raide når hyllene er tomme. Takk for info :)
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #111 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Men skjønner ikke dere at matmangelen i stor grad skyldes denne ville hanstringen? Det forverrer situasjonen helt sikkert. Meldingen om rasjonering kommer fortere da. Ser allerede i absolutt alle butikkene jeg har vært at det er printet opp et ark med "maks 3 varer per kunde", "vis hensyn til fellesskap", "ta det du trenger, vis solidaritet". Regner med de fleste har fått med seg dette. Erna Solberg og Orkla/ Norges gruppen har gått ut mot hamstring også. Helt klart at neste fase vil bli rasjonering! Jeg har ikke ansvar for andre enn mine egne. Vi skal være mette hele tiden gjennom dette.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #112 Skrevet 14. mars 2020 2 minutter siden, Inkognito92 skrev: Det forverrer situasjonen helt sikkert. Meldingen om rasjonering kommer fortere da. Ser allerede i absolutt alle butikkene jeg har vært at det er printet opp et ark med "maks 3 varer per kunde", "vis hensyn til fellesskap", "ta det du trenger, vis solidaritet". Regner med de fleste har fått med seg dette. Erna Solberg og Orkla/ Norges gruppen har gått ut mot hamstring også. Helt klart at neste fase vil bli rasjonering! Jeg har ikke ansvar for andre enn mine egne. Vi skal være mette hele tiden gjennom dette. Det skal ikke forundre meg at du er en av dem som stjeler fra andres handlevogn. Anonymkode: 92fc8...789 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #113 Skrevet 14. mars 2020 11 timer siden, Inkognito92 skrev: Argumentet om at folk hamstrer matvarer med holdbarhet på flere år for 14 dagers karantene er selvsagt helt feil. Det folk egentlig frykter er matmangel og det bør de nemlig. Norge er på langt nær et selvforsynt land, det meste av ingrediensene vi bruker er ikke produsert i Norge mais, sukker, mathvete, bønner, meste av grønnsaker osv, listen er lang. Jeg har selvsagt hamstret og absolutt alt er produsert i utlandet, Eldorado tomatbønner "Produsert i Italia på vegne av Norges gruppen", Eldorado kidney beans "USA/Kina", Wasa knekkebrød "Sverige" slik fortsetter det bare! Er bare å gå gjennom produktene sine å sjekke. De få mat produktene som faktisk er produsert i Norge er avhengig av råvarer fra utlandet. Nå stenger flere land grensene sine, selv om transport nettverket fortsatt er operativt ser man lange køer av trailere, det er store forsinkelser her. Med tomme mat hyller i Italia, spørs det om de vil fortsette å eksportere sine matvarer til Norge? Dette risikerer man også ramme andre land, som USA, Kina, Frankrike, Spania osv. Da MÅ det rasjonering til, siden Norge knapt kan fø 10% av befolkningen sin på egne ressurser, slik infrastrukturen vår nå er satt opp. Ettersom det har vært krig mot bøndene i 60 år. Norges gruppen kjørte fake news kampanje i media nå, med "vi har matlager for 25 dager til butikkene, så slutt å hamstre." Disse 25 dagene er for et vanlig handle mønster hos Ola Nordmann, den siste uken har vært alt annet enn det med hamstringen som har foregått. Om de har lager for mer en 10 dager er høyst tvilsomt. Med hemmet transport nettverk og usikker import fra utlandet kan dette fort gå nedover. NRK kjørte også en "fake news" historie om hvor mye mat overflod vi hadde i Norge, med masse sau i fryseren osv. Tilsammen kunne man visstnok lage et fårikål måltid for 2 millioner. Hallo?? Vi er 5 millioner, så vi snakker da om mindre enn et halvt fårikål måltid for en dag til Ola Nordmann? De prøver å berolige dere, anbefaler alle barnefamilier om å hamstre godt. Det er en høy risiko fremover om dette Covid-19 som vi vet lite om tar av! Husk å kjøpe nok aluminiumsfolie da, kjedelig å gå tom for foliehatter når man er låst inne med internett og elektrisitet på alle kanter! Håper også at alle har det de trenger av krystaller og pinner i kryss under senga. Anonymkode: 2ba70...273 2
FlyBabe Skrevet 14. mars 2020 #114 Skrevet 14. mars 2020 https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/hamstringen-odelegger-for-frelsesarmeens-matutdeling_-_-en-fortvilende-situasjon-1.14942341 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #115 Skrevet 14. mars 2020 Var vel en som deg som kjøpte 20 store pakker med dopapir på europris da så det ikke ble noe til andre Anonymkode: 5e0d9...67e 4
Maleficenta Skrevet 14. mars 2020 #116 Skrevet 14. mars 2020 1 time siden, Inkognito92 skrev: Det forverrer situasjonen helt sikkert. Meldingen om rasjonering kommer fortere da. Ser allerede i absolutt alle butikkene jeg har vært at det er printet opp et ark med "maks 3 varer per kunde", "vis hensyn til fellesskap", "ta det du trenger, vis solidaritet". Regner med de fleste har fått med seg dette. Erna Solberg og Orkla/ Norges gruppen har gått ut mot hamstring også. Helt klart at neste fase vil bli rasjonering! Jeg har ikke ansvar for andre enn mine egne. Vi skal være mette hele tiden gjennom dette. Ja takk til dere hamstringstroll. Nå blir maten radjonert pga dere. Fuck you... Altså dette var ikke ment til deg altså... 1
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #117 Skrevet 14. mars 2020 (endret) 29 minutter siden, Maleficenta skrev: Ja takk til dere hamstringstroll. Nå blir maten radjonert pga dere. Fuck you... Altså dette var ikke ment til deg altså... Jeg er snart ferdig hamstret. Men blir garantert noen handleturer til. Nå rapporterer NRK allerede første kvote ordning: https://www.nrk.no/norge/legemiddelverket-innforer-rasjonering-av-insulin-etter-meldinger-om-hamstring-1.14944367 Dette kommer også snart på enkelte matvarer, og slik vil det fortsette. Jeg og mine skal iallfall ha alt man trenger under denne perioden. Vi vil benytte oss av kvoten og overskuddet vi nå handler inn. Håper alle barnefamilier her gjør det samme. De bildene Asko og Orkla publiserer i media nå er helt latterlige. De tror det skal roe ned folk, men folk forstår ikke hvor stort antall 5 millioner mennesker er og hvor høyt forbruk det er. Med bitte litt økt hamstring i befolkningen og forstyrrelser i import fra utlandet er det tomt innen en dag. Hele matvare bransjen er satt opp for at det IKKE skal bli overskudd av mat, for å unngå kasting. Nå i tider som dette, er ting annerledes, systemet er ikke tilpasset for dette. Det går sannsynligvis bra, men dette er et usikkert moment i fremtiden. Ingen vits å gamble her. Noen ganger skjer usannsynlige utfall. Vi vet alle sammen like mye her. Endret 14. mars 2020 av Inkognito92 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #118 Skrevet 14. mars 2020 Da håper jeg dere som har hamstret donerer bort en del til f.eks Frelsesarmeen. På forhånd takk! Anonymkode: e82fe...37a
Inkognito92 Skrevet 14. mars 2020 Forfatter #119 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da håper jeg dere som har hamstret donerer bort en del til f.eks Frelsesarmeen. På forhånd takk! Anonymkode: e82fe...37a Det vil komme an på situasjonen, men om kvotene blir akseptable. Har jeg ingenting i mot å gi litt ekstra til norske barnefamilier. Går dette bra og hele krisen blir avblåst etter sommeren/høsten, donerer jeg gjerne lageret til Frelsearmeen. Men akkurat nå, tenker jeg først og fremst på meg selv og mine nærmeste. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2020 #120 Skrevet 14. mars 2020 Akkurat nå, Inkognito92 skrev: Det vil komme an på situasjonen, men om kvotene blir akseptable. Har jeg ingenting i mot å gi litt ekstra til norske barnefamilier. Går dette bra og hele krisen blir avblåst etter sommeren/høsten, donerer jeg gjerne lageret til Frelsearmeen. Men akkurat nå, tenker jeg først og fremst på meg selv og mine nærmeste. Samme her. Min familie kommer først og vil bli prioritert over å hjelpe andre inntil jeg vet at jeg kan avse noe . Anonymkode: 66a06...201
Fremhevede innlegg