Gå til innhold

Dere som hamstrer har blod på hendene. Bare vent

Kågebruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er faktisk sjokkert over mennesket i denne situasjonen. Trodde vi var bedre medmennesker enn det som vises i matbutikkene nå. 

Anonymkode: 4ad89...fdf

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikkene må innføre regler på¨hvor mye man kan kjøpe av hver vare. Folk klarer tydeligvis ikke dette selv, så max 3 av hver vare pr- person. Problem løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, alle som ikke hamster LITT og går i butikken hver dag for å småhandle er bare dumme, og øker sin egen risiko for smitte, og ikke minst å gå tom for det ene og det andre. Alle burde ha et greit lager uansett, det viser bare hvor lite faktisk historie dere ikke har fått med dere. Om noe virkelig jævlig skulle skje her i verden... Da er det ikke noe kjære mor redd meg staten

Anonymkode: c9556...c0f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du tror vel ikke at disse folkene bryr seg om det ?

Anonymkode: 461d2...4a2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

alle dere som snakker om hvor solidariske vi må være nå-
er det kun når nøden er på deres egen trapp man skal være det?

i stedet for flat tvn du har hjemme, og all ekstra luksusen du har kunne du jo donert de pengene til sultne unger i afrika, eller enda nærmere til fattige og trengende i norge.

gjorde dere det? eller er det bare når det gjelder at dere selv kan ende opp med å mangle noe at man burde være solidariske?

Anonymkode: cf02f...fcc

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Glut skrev:

Butikkene må innføre regler på¨hvor mye man kan kjøpe av hver vare. Folk klarer tydeligvis ikke dette selv, så max 3 av hver vare pr- person. Problem løst.

heldigvis bor vi ikke i kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Glut skrev:

Det kalles rasjonering, og om ikke situasjonen roer seg kan vi fort komme til å se det.

Det er allerede innført for enkelte medisiner og for penumokokkvaksine. Og da får ikke folk sjøl velge om de skal kjøpe 1 elelr 2, da bestemmer myndighetene at du bare får kjøpt 2 kilo hvetemel på 14 dager.

Anonymkode: a02d9...44e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare flaks at jeg hentet ut livsviktige medisiner sist uke, nå er det tomt i byen vi bor i. Folk har hamstret for et år, så andre ikke får, ikke greit. Men her mener jeg apotekene har sviktet, gi ut for en mnd av gangen, så alle får.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

heldigvis bor vi ikke i kina.

Tydeligvis, ettersom noen butikker har innført det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere forstår ikke problemet, som er at vi har en regjering som fullstendig driter i Norge og norske borgere. For Erna & Co er det viktigere å reise rundt i verden med kofferter fulle av penger som de deler ut på korrupte diktatorer i uland, enn å gjöre noe for Norge.

I går onsdag 11. mars la en norsk kystkommune ut en kort video av sin ordfører, som holdt en kort corona-orientering til kommunenes innbyggere. Den varer bare litt over ett minutt, og han starter talen slik: Nasjonale mynde (autoriteter) har ikkje lenger kontroll over smittespreiinga.

Ordføreren i Bømlo sier det rett ut som er. Det er ingen grunn til å skjule den brutale virkeligheten for folket. Det eksplisitte og implisitte budskapet er at vår regjering har mistet kontrollen, nå er det opp til kommunene selv å ta kontrollen lokalt siden den ikke finnes sentralt. Derfor må tiltak gjennomføre lokalt. Vår skjebne er lagt i våre egne hender.

Til de av dere som ikke har forstått det enda: POLITIKERNE DRITER I OSS. DET ER NÅ OPP TIL HVER ENKELT Å TA VARE PÅ SEG SELV OG SIN FAMILIE.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De som har blod på hendene er de som har hamstret maaaange like varer slik det er tomt til andre. 

Men husk at veldig mange bare har kjøpt vanlige varer som de trenger uansett hver uke. Må være lov å fylle en handlevogn uten å bli sett stygt på. Min handlevogn inneholdt middager for 7 dager (ubehandler) og diverse annet vi trengte her hjemme. 

Synes faktisk de som kan bør kjøpe for en uke av gangen. Da minimerer man risiko ved å bli smittet i stedet for å handle hyppigere. 

Anonymkode: c897c...f70

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, amit skrev:

Dere forstår ikke problemet, som er at vi har en regjering som fullstendig driter i Norge og norske borgere. For Erna & Co er det viktigere å reise rundt i verden med kofferter fulle av penger som de deler ut på korrupte diktatorer i uland, enn å gjöre noe for Norge.

I går onsdag 11. mars la en norsk kystkommune ut en kort video av sin ordfører, som holdt en kort corona-orientering til kommunenes innbyggere. Den varer bare litt over ett minutt, og han starter talen slik: Nasjonale mynde (autoriteter) har ikkje lenger kontroll over smittespreiinga.

Ordføreren i Bømlo sier det rett ut som er. Det er ingen grunn til å skjule den brutale virkeligheten for folket. Det eksplisitte og implisitte budskapet er at vår regjering har mistet kontrollen, nå er det opp til kommunene selv å ta kontrollen lokalt siden den ikke finnes sentralt. Derfor må tiltak gjennomføre lokalt. Vår skjebne er lagt i våre egne hender.

Til de av dere som ikke har forstått det enda: POLITIKERNE DRITER I OSS. DET ER NÅ OPP TIL HVER ENKELT Å TA VARE PÅ SEG SELV OG SIN FAMILIE.

🤨 Du bor kanskje ikke i Norge, som er i lockdown?

Anonymkode: 8de3b...be2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er mer enn nok mat i Norge og på lager osv i Norge, hvorfor trenger vi være så solidariske? Hva skjer hvis hele europa stenger? Jo Norge står med hatten i hånda, importavhengige som bare satan. Ja, greit å være føre var. Det er ikke bare nordmenn som tenker sånn. Det er alle. Med god grunn egentlig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er usikker på hvor mye hamstring det var egentlig. Jeg har storhandlet på onsdag og det ble 7-8 bæreposer, med to voksne og et barn. Handlet for litt over ei uke, og måtte kjøpe noe jeg har glemt/kjøpt for lite i går. Set var mye mat. Men man spiser også en del... Før noen uker siden pleide jeg å handle nesten hver dag og da ble det mindre. De fleste tok nok en god ukeshandel/påskehandel og tok noen ekstra bokser med hermetikk. Jeg synes det erhelt greit. Det blir jo helt tullete hvis vi skal sitte hjemme for å unngå sprednibg og samtidig gå til butikkrn hver dag. Hva er da vits å ha hjemmekontor og stengte skoler, og barnehager🤷‍♀️

Anonymkode: d9686...228

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amit skrev:

Ro ned litt da. Den norske stat er ikke perfekt, men den har verken forlatt oss eller gjør en dårlig jobb. Mye av problemene som oppstår er ikke grunnet staten, men av både idiotiske mennesker som tar null hensyn og hysteriske mennesker som tror det nesten er verdens undergang. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, alle som ikke hamster LITT og går i butikken hver dag for å småhandle er bare dumme, og øker sin egen risiko for smitte, og ikke minst å gå tom for det ene og det andre. Alle burde ha et greit lager uansett, det viser bare hvor lite faktisk historie dere ikke har fått med dere. Om noe virkelig jævlig skulle skje her i verden... Da er det ikke noe kjære mor redd meg staten

Det er faktisk noen som IKKE har en bil å fylle mat i!  Jeg får ikke tatt lappen fordi jeg har sykdommen epilepsi og må bare gå kanskje hver  dag. Fy flate, nå må dere ha litt i hue dere  som dømmer alle som går i butikken annenhver dag da! Helt jævlig å gå med fire poser hver dag så det gjør jeg f... meg ikke! Kan spørre andre ja, men hva med helsa deres, de kan være syke for søren, så la meg gå i fred og få handle når JEG har behov for det!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, tussi680 skrev:

Det er faktisk noen som IKKE har en bil å fylle mat i!  Jeg får ikke tatt lappen fordi jeg har sykdommen epilepsi og må bare gå kanskje hver  dag. Fy flate, nå må dere ha litt i hue dere  som dømmer alle som går i butikken annenhver dag da! Helt jævlig å gå med fire poser hver dag så det gjør jeg f... meg ikke! Kan spørre andre ja, men hva med helsa deres, de kan være syke for søren, så la meg gå i fred og få handle når JEG har behov for det!

så fordi du ikke kan handle og fylle opp i bilen, så skal ikke andre få gjøre det heller.
snakk om å være egoistisk.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...