Gå til innhold

Dere som hamstrer har blod på hendene. Bare vent

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

så fordi du ikke kan handle og fylle opp i bilen, så skal ikke andre få gjøre det heller.
snakk om å være egoistisk.

Anonymkode: cf02f...fcc

Problemer er ikke folk som handler for en god periode (ca. 2 uker), men folk som kjøper ekstreme mengder av noen varer.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk sjokkert over mennesket i denne situasjonen. Trodde vi var bedre medmennesker enn det som vises i matbutikkene nå. 

Anonymkode: 4ad89...fdf

Jeg så nettopp en som spradet på butikken med stor pakke dassrull under armene. Jeg hadde i det minste ikke liksom ‘kringkastet’ det. 

Anonymkode: f5b35...b6b

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er hva folk skal med så mye toalettpapir. Får man diare av korona eller? Trøndersodd har plutselig blitt hele norges favoritt middag. Folk er så rare altså, kan ikke annet enn å le av hele greia.

Skrevet

Det er vel søren meg ikke egoistisk, har ikke nektet en j... her inne å få handle, men den dømmingen altså den ....tenk at andre ikke har frisk kropp så de må gå å handle oftere, og ja, kanskje bli syke da. Åh!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så nettopp en som spradet på butikken med stor pakke dassrull under armene. Jeg hadde i det minste ikke liksom ‘kringkastet’ det. 

Om jeg kjøper dorull så bærer jeg det uten pose hjem, er jo håndtak, hvem bryr seg?

Anonymkode: 9003a...53f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Problemer er ikke folk som handler for en god periode (ca. 2 uker), men folk som kjøper ekstreme mengder av noen varer.

javel, jeg har ikke sett noen som handler ekstreme menger av 1 type varer. har du?
jeg har sett folk som handler for 1-3 uker, og jo flere mennesker i familien en handler for, jo mer i vogna.

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du virkelig det er flaut å bæsje? 

Endret av abc123detvardet
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ånei,.. hadde han den virkelig under armen? fy fader for en egoist

• Liker 10
Skrevet

javel, jeg har ikke sett noen som handler ekstreme menger av 1 type varer. har du?
jeg har sett folk som handler for 1-3 uker, og jo flere mennesker i familien en handler for, jo mer i vogna.

Ja, både jeg, andre på KG har sett det og matbutikkene har rapportert om det. Det er flere nyhetsartikler om det.

AnonymBruker
Skrevet

På meny hadde de fom mandag masse tilbud til 10 kroner. Mel og dopapir var faktisk utsolgt på mandag ettermiddag men tviler på at det hadde noe med viruset å gjøre, mer at det var billig. Og slik er det ofte, også Obs. Kunden blir lokket av tilbudsvare og når man kommer er det tomt. Butikkene har veldig lite lager og er avhengig at grossistene leverer. Så kanskje på tide å fylle opp i første ledd og slutte å klage på kunden som siste ledd.

Da jeg handlet på tirsdag så den ut som den pleier, fylt til randen. Jeg ukehandler, gjerne også for 2. Ingen skeive blikk men vedder på at folk hadde kommentert idag.

Anonymkode: 56617...f33

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, skal man skamme seg for å kjøpe en stor pakke dopapir og nå?

Jeg kjøper alltid økonomipakke med mange ruller, uavhengig av koronavirus eller ei. 

Anonymkode: 622f0...12e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Glut skrev:

Det jeg ikke skjønner er hva folk skal med så mye toalettpapir. Får man diare av korona eller? Trøndersodd har plutselig blitt hele norges favoritt middag. Folk er så rare altså, kan ikke annet enn å le av hele greia.

Dette får virkelig frem det verste i oss, det er helt sikkert.

Anonymkode: 8de3b...be2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hamstret i det hele tatt. Har ikke vært på butikken den siste uken og tenkte å handle i dag. Men jeg er tom for toalettpapir og havregryn, men nå er det jo sykt flaut å kjøpe det😂 Jeg spiser havregrøt hver morgen, men nå vil jeg jo se ut som en hamstrer når jeg kjøper det. 

Anonymkode: 4ad89...fdf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, alle som ikke hamster LITT og går i butikken hver dag for å småhandle er bare dumme, og øker sin egen risiko for smitte, og ikke minst å gå tom for det ene og det andre. Alle burde ha et greit lager uansett, det viser bare hvor lite faktisk historie dere ikke har fått med dere. Om noe virkelig jævlig skulle skje her i verden... Da er det ikke noe kjære mor redd meg staten

Anonymkode: c9556...c0f

når noen hamstrer hyllene tomme, må andre folk gå i fem butikker for å få tak i en pakke smør, så den totale mengden butikkbesøk går helt klart opp.

Anonymkode: 34014...9c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at folk selger både MME og dopapir i forskjellige grupper på FB.

Anonymkode: 09fca...031

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, tussi680 skrev:

Det er vel søren meg ikke egoistisk, har ikke nektet en j... her inne å få handle, men den dømmingen altså den ....tenk at andre ikke har frisk kropp så de må gå å handle oftere, og ja, kanskje bli syke da. Åh!

Men da bør vel de være glad for at butikkene kommer til å være folketomme neste ukene grunnet hamstrerene? 

Varelagerene er jo fulle uansett...

Anonymkode: 622f0...12e

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, amit said:

Dere forstår ikke problemet, som er at vi har en regjering som fullstendig driter i Norge og norske borgere. For Erna & Co er det viktigere å reise rundt i verden med kofferter fulle av penger som de deler ut på korrupte diktatorer i uland, enn å gjöre noe for Norge.

I går onsdag 11. mars la en norsk kystkommune ut en kort video av sin ordfører, som holdt en kort corona-orientering til kommunenes innbyggere. Den varer bare litt over ett minutt, og han starter talen slik: Nasjonale mynde (autoriteter) har ikkje lenger kontroll over smittespreiinga.

Ordføreren i Bømlo sier det rett ut som er. Det er ingen grunn til å skjule den brutale virkeligheten for folket. Det eksplisitte og implisitte budskapet er at vår regjering har mistet kontrollen, nå er det opp til kommunene selv å ta kontrollen lokalt siden den ikke finnes sentralt. Derfor må tiltak gjennomføre lokalt. Vår skjebne er lagt i våre egne hender.

Til de av dere som ikke har forstått det enda: POLITIKERNE DRITER I OSS. DET ER NÅ OPP TIL HVER ENKELT Å TA VARE PÅ SEG SELV OG SIN FAMILIE.

Det var da voldsomt. Det da ikke tredje verdenskrig dette her. Folk må bare slappe litt av. Det er så lenge siden vi har hatt en krise her i landet at vi har glemt hvordan det er. Vi har hatt det så godt i så mange år at vi har blitt totalt bortskjemte spør du meg. Norske politikere driter ikke i oss, og dem lyver heller ikke. Vi bor i et av verdens beste land og vi skal være sjeleglad for vi bor i Norge og ikke i et annet land. Det er omtrent ikke et eneste sted på hele planeten det er bedre å være enn akkurat her vi er. 99% av verdens befolkning skulle ønske dem bodde her akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, tussi680 skrev:

Det er faktisk noen som IKKE har en bil å fylle mat i!  Jeg får ikke tatt lappen fordi jeg har sykdommen epilepsi og må bare gå kanskje hver  dag. Fy flate, nå må dere ha litt i hue dere  som dømmer alle som går i butikken annenhver dag da! Helt jævlig å gå med fire poser hver dag så det gjør jeg f... meg ikke! Kan spørre andre ja, men hva med helsa deres, de kan være syke for søren, så la meg gå i fred og få handle når JEG har behov for det!

Det er selvsagt kjipt. Men jeg tenker dette er noe man bør tenke på hvis man har begrensninger som gjør at man kan komme krevende tider i møte. Feks anbefales det jo et beredskapslager. Hadde jeg hatt kronisk sykdom så ville nok jeg alltid sørget for å ha noe ekstra i kjelleren eller på kjøkkenet. Feks toroprodukter, havregryn og noe hermetikk. Vet jo aldri om en blir smittet av omgangssyke, vanlig influensa, plutselig forstuet foten osv. 

Tror nok mange nå egentlig er irritert på seg seg selv fordi de ikke har tenkt på dette scenarioet før. Myndighetene kan vi ikke stole på. Og husk, korona smitter. Hva om myndighetene blir smittet og dårlige? Butikkansatte? Stengte butikker? 

Anonymkode: c897c...f70

• Liker 4
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt kjipt. Men jeg tenker dette er noe man bør tenke på hvis man har begrensninger som gjør at man kan komme krevende tider i møte. Feks anbefales det jo et beredskapslager. Hadde jeg hatt kronisk sykdom så ville nok jeg alltid sørget for å ha noe ekstra i kjelleren eller på kjøkkenet. Feks toroprodukter, havregryn og noe hermetikk. Vet jo aldri om en blir smittet av omgangssyke, vanlig influensa, plutselig forstuet foten osv. 

Tror nok mange nå egentlig er irritert på seg seg selv fordi de ikke har tenkt på dette scenarioet før. Myndighetene kan vi ikke stole på. Og husk, korona smitter. Hva om myndighetene blir smittet og dårlige? Butikkansatte? Stengte butikker? 

Anonymkode: c897c...f70

Holder jo på selvfølgelig, men jeg har bare ingern bil å fylle opp i og må derfor gjøre som jeg har sagt. Og får kjeft fordi jeg går ofte i butikken... hva gjør jeg da? jo, jeg må ha mat og papir m.m. jeg og gitt, men får lite med meg.

Endret av tussi680
  • Opprett ny...