Gå til innhold

For oss som har dyr og jobber i helsevesenet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber som sykepleier og har hørt vi kan bli pålagt å jobbe 12timers vakter. Har man rett på 1t pause da? Og hva med oss som har dyr? 

Jeg har hund. Omplassert til meg for 3mnd siden. Mye problemer pga tidligere mishandling. Dette er ikke en hund som kan passe av fremmede. Min mor som er den som kjenner hunden litt sitter nå i karantene. Hunden har klart å være litt alene. Bor 5min med bil unna jobb så i pausen har jeg kjørt hjem og luftet i 10 minutter og sett at alt ser greit ut. Dette har fungert når jeg har jobbet 8t. Men tror ikke det fungerer å være borte så mye som 12t selv med en luftetur u pausen. 

Har man noen rettigheter som dyreeier?

Anonymkode: 08997...9bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber som sykepleier og har hørt vi kan bli pålagt å jobbe 12timers vakter. Har man rett på 1t pause da? Og hva med oss som har dyr? 

Jeg har hund. Omplassert til meg for 3mnd siden. Mye problemer pga tidligere mishandling. Dette er ikke en hund som kan passe av fremmede. Min mor som er den som kjenner hunden litt sitter nå i karantene. Hunden har klart å være litt alene. Bor 5min med bil unna jobb så i pausen har jeg kjørt hjem og luftet i 10 minutter og sett at alt ser greit ut. Dette har fungert når jeg har jobbet 8t. Men tror ikke det fungerer å være borte så mye som 12t selv med en luftetur u pausen. 

Har man noen rettigheter som dyreeier?

Anonymkode: 08997...9bf

Kan din mor ha den gjennom hele karanteretiden sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kajsax skrev:

Kan ikke din mor i karantene passe hunden til det har roet seg litt? 

Hun er i karantene fordi hun er syk. Så det vil bare være en belastning. Tenker også jeg som helsepersonell bør unngå kontakt med noen som er syk. Hunden kan jo potensielt være snittebærer.

Anonymkode: 08997...9bf

  • Liker 1