Gå til innhold

Vi som kan ha hjemmekontor..ingen støtte, nada?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt TS sitt problem. Å skulle jobbe 100% på hjemmekontor samtidig som man passer små barn er klin umulig, med mindre man jobber fra barna er lagt til langt på natt. 

Anonymkode: eddb8...f6c

Det er INGEN som har pålagt henne det heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så mange sure svar du fikk her! Jeg er i samme situasjon og det er jo ikke alltid helt klart hva som er svaret her. Jeg kan i utgangspunktet ha hjemmekontor, men vil ikke klare å jobbe fulle dager når barna er hjemme og trenger oppfølging og aktivisering. Skal ringe leder i morgen og høre hvordan det løses. Arb.giver vil jo at jeg skal jobbe så mye som jeg greier, samtidig som de skjønner at jeg ikke kan jobbe som normalt. Men hvordan det skal føres når det blir delvis hjemmekontor og delvis omsorg vet jeg ikke ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, h.2327 said:

Jeg er nokså sikker på at visst du tar dette opp med lederen din at du får en mer fleksibel dag- alle har forståelse for det nå. 

Lederen og arbeidsplassen min er fantastiske, men vi har tider vi må forholde oss til i min bransje for det er da alle møter med eksterne, kundeoppfølging o.l. foregår. De timene som kan flekses får jeg heldigvis flekse på :)

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår godt TS sitt problem. Å skulle jobbe 100% på hjemmekontor samtidig som man passer små barn er klin umulig, med mindre man jobber fra barna er lagt til langt på natt. 

Anonymkode: eddb8...f6c

Jeg anser mine barn som relativt greie.. Men de trenger hjelp, de spør om ting, de forstår ikke "mamma har tusen tall i hodet nå som skal stemme sammen om ca ti miutter når jeg har gått gjennom alt, så du må vente mens jeg stirrer på denne skjermen". Det bare går ikke gjennom. 

7 minutter siden, Rotemor said:

Er det ikke? Kan man ikke få graderte omsorgspenger? Eller dele «sykt barn/barnepassedager med den andre forelderen mao?  Hmmmm veldig rart.

Mitt inntrykk er ar folk skaper problemer fremfor å sjekke om man kan løse den først. Nav.no er liksom så vanskelig å sjekke vs klage på KG. Folk får panikk og er uvitende selv når informasjonen er så lett å finne.

Jeg vet egentlig ikke. Jeg har ikke panikk, jeg har lest i mediene, men stort sett overalt er det formulert som "Det vil gis omsorgspenger for de som må være hjemme med barn, men vi oppfordrer arbeidsgivere til å tillate hjemmekontor, blabla". Jeg har tolket det som motsetninger, men da var jeg tydeligvis en lat dramaqueen 😛 

Anonymkode: 1f3e8...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Det vil gis omsorgspenger for de som må være hjemme med barn, men vi oppfordrer arbeidsgivere til å tillate hjemmekontor, blabla". Jeg har tolket det som motsetninger, men da var jeg tydeligvis en lat dramaqueen 😛

 

Anonymkode: 1f3e8...051

Noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår godt TS sitt problem. Å skulle jobbe 100% på hjemmekontor samtidig som man passer små barn er klin umulig, med mindre man jobber fra barna er lagt til langt på natt. 

Anonymkode: eddb8...f6c

Helt enig. 
Vi er i samme situasjon. Begge kan ha hjemmekontor og vi har ett barnehagebarn og en i småskolen. For skolebarnet blir det hjemmeundervisning som vi foreldrene må følge opp. Det sier seg selv at ikke begge foreldrene kan jobbe 100 prosent. Dvs, det kan vi om den ene jobber tidlig og den andre sent. 
 

Så det blir omsorgspermisjon og gjøre så mye jobb som vi kan. Men tviler på at det blir 100 prosent arbeidsinnsats hver dag. 

Anonymkode: ca20c...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde streame et kurs via jobben for en uke siden med to barn hjemme. Gikk mildt sagt til helvete (6 og 11 år er ungene). Glad jeg har en jobb til vanlig der 'jeg må ut'. Håper du finner utav det ts, kan ungene ha krav på Sfo eller skole? Les i anbefalingene. 

Anonymkode: d9dec...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde streame et kurs via jobben for en uke siden med to barn hjemme. Gikk mildt sagt til helvete (6 og 11 år er ungene). Glad jeg har en jobb til vanlig der 'jeg må ut'. Håper du finner utav det ts, kan ungene ha krav på Sfo eller skole? Les i anbefalingene. 

Anonymkode: d9dec...dbf

Det hjelper ikke at enda flere personer som ikke har lest eller forstått reglene her hiver seg på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dugnad på gang!!!

Alle gjør så godt de kan! Hjemmekontor betyr kanskje 40% arbeidsinnsats. Da blir det sånn da!

Kan man ikke jobbe noe så blir det omsorgspenger. Tada!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb på kveldstid da. Når mann en er hjemme  

Anonymkode: c26c0...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva Ts mener. Jeg har en mildt sagt aktiv gutt på 6 år. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal ha «hjemmeundervisning « for han, og underholde han, samtidig som jeg også sitter å kverner hodet rundt masse tall. Blir egentlig jævli irritert om jeg skal si det rett ut, på sjefene. Som ikke snakker om dette.

litt annerledes for de som har 17-åringer. Blir egentlig jævli lei av at alt skal gå 1 vei. 
herlig for de som har «fri» nå, mens sånne som oss får dobbelt opp. Blir jo sykemeldt etter den gud vet hvor lang denne perioden blir. 
jeg kan ikke neglisjere barnet mitt heller. 

Anonymkode: 340e6...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner godt hva Ts mener. Jeg har en mildt sagt aktiv gutt på 6 år. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal ha «hjemmeundervisning « for han, og underholde han, samtidig som jeg også sitter å kverner hodet rundt masse tall. Blir egentlig jævli irritert om jeg skal si det rett ut, på sjefene. Som ikke snakker om dette.

litt annerledes for de som har 17-åringer. Blir egentlig jævli lei av at alt skal gå 1 vei. 
herlig for de som har «fri» nå, mens sånne som oss får dobbelt opp. Blir jo sykemeldt etter den gud vet hvor lang denne perioden blir. 
jeg kan ikke neglisjere barnet mitt heller. 

Anonymkode: 340e6...e64

Det et da ingen som krever annet enn at man prøver så godt man kan.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Det et da ingen som krever annet enn at man prøver så godt man kan.  

Det vet jeg ikke. Derfor må jeg også ringe sjefen i morgen, å høre. Liker å yte mitt absolutt beste. Men lurer på hva de forventer 

Anonymkode: 340e6...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nasjonal og internasjonal krise. Dersom alle som har barn skal ha fri og omsorgspenger, vil alt gå til helvete. Vi som kan ha hjemmekontor må jobbe når vi har tid. Også på kvelden og i helger dersom vi ikke rekker full dag på dagtid. På min arbeidsplass har 60% barn under 11 år. Om alle ikke skal jobbe, må de uten barn ha 15-timers dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Haha, herlighet så sinte folk er her inne. Det er oppriktig et problem for meg - det er lov å ikke være så himla sur. Det er jo nettopp spørsmålet mitt, om man kan få omsorgspenger, hittil har det blitt formulert som at de som ikke har arbeidsgivere som kan tilrettelegge kan få omsorgspenger. Det er jo faktisk ikke meg.

Anonymkode: 1f3e8...051

Har samme som. Har to barn på 2 og 5. Vår arb.giver mener at vi må jobbe fullt hjemmefra.

Anonymkode: 08537...083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke. Derfor må jeg også ringe sjefen i morgen, å høre. Liker å yte mitt absolutt beste. Men lurer på hva de forventer 

Anonymkode: 340e6...e64

De kan ikke forvente mer enn de kan få, men du skal selvsagt være i dialog. Det er den største selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rotemor skrev:

De kan ikke forvente mer enn de kan få, men du skal selvsagt være i dialog. Det er den største selvfølge.

Men er ikke alle sjefer som er sånn. Er vel litt det som er når du driver firma, at du må stå på litt sjæl. Hvis ikke så får de ikke ansatte som blir iallefall. 

Anonymkode: 340e6...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men også det som er problemet. Alt må bli gjort til fristen uansett. Som en over skriver. Alle har jo akkurat like mye jobb som må unna. 
jaja. Har tidligere vært deilig å kunne ha mulighet for hjemmekontor, ikke så luksus nå 😂🙈 Bare håpe dette ikke fortsetter til mai som det står i mediene. 

Anonymkode: 340e6...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor så kjip? Mine barn er aldri syke, jeg kan ikke huske sist - så dette kan jeg faktisk ikke noe om. Jeg har stort sett hatt en mer fleksibel jobb tidligere og har kunnet kombinere de få dagene noe har oppstått, nå har jeg en litt annen rolle og klarer ikke kombinere (dvs mindre hjernedødt arbeid). Jeg har absolutt ingen problemer med at skoler og barnehager stenger, men jeg lurer jo allikevel oppriktig på hvordan vi skal få til hverdagen :)

Anonymkode: 1f3e8...051

Da må du tilpasse deg. Det går nok selv om du er vant til å få tilrettelagt alt. Det å kunne tilpasse seg er er essensielt når det gjelder. De som ikke klarer å tilpasse seg i en krisesituasjon varer ikke lenge, så det kan du øve på nå. Egentlig burde det vært en selvfølge, og ikke noe du hadde trengt å spørre om.

Anonymkode: f0330...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis mannen din er i en av de 15 kategoriene kritisk personell kan jo ungene gå på skole/bhg.

Anonymkode: 1441d...0d5

Her gjelder det kun hvis begge foreldrene er i kategoriene. 

Anonymkode: da650...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg er sykmeldt. Og fra I morgen skal jeg ha ansvar for barna hele dagen. Ikke sikkert jeg takler det. Men jeg må. Og jeg får ikke en krone mer for det. Ikke at det ville gjort noen forskjell, blir jo ikke mer frisk av omsorgspenger. 

Men altså, om du må ta fri fra jobben fordi den ikke er kompatibel med å ha barna hjemme, så tar du ut omsorgspenger. Slik er det for alle som er i jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...