Gå til innhold

Egoistisk av folk å dra på utenlandsreiser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor må folk på død og liv reise på ferier nå?  Tenker dere ikke på at andre folk som har dårligere immunforsvar og eldre mennesker kan bli syke pga at dere absolutt måtte dra på den syden/ski/shopping-turen? Eier dere ikke empati?

Anonymkode: 89928...37e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må folk på død og liv reise på ferier nå?  Tenker dere ikke på at andre folk som har dårligere immunforsvar og eldre mennesker kan bli syke pga at dere absolutt måtte dra på den syden/ski/shopping-turen? Eier dere ikke empati?

Anonymkode: 89928...37e

Er helt enig.

Hvorfor i alle dager drar folk til risikoområder nå? 

Anonymkode: 41ded...16e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar de utenlands nå (bortsett ifra Norden), så må de jo i karantene 14 dager etter å ha kommet hjem så det kan umulig være verdt det. Og det kommer jo i tillegg til risken ved å bli smittet og syk. 

Anonymkode: 8a131...56e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne på FB som reiste til Thailand med ektefellen for to ukers opphold tidligere denne uka. Skjønner meg ikke på sånne. 

Anonymkode: c789b...0a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo smitten over alt uansett. Jeg ville ikke reist akkurat nå, men da mest pga faren for å bli sittende fast. 

Anonymkode: cf4af...4cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en venninne på FB som reiste til Thailand med ektefellen for to ukers opphold tidligere denne uka. Skjønner meg ikke på sånne

Thailand har 59 smittede. Det er ikke farlig her (i Thailand). Det er farlig i Norge. Jeg er glad jeg bor i Thailand nå, det er verre med min gamle mor i Norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da like stor sannsynlighet for å bli smittet her som i utlandet. Det eneste problemet er jo karantene. 

Anonymkode: 21858...005

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er de sikre på å komme hjem igjen da om de reiser nå?

Anonymkode: 1e177...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan være syke eller smittebærer uten å vite det - så drar dere til utlandet og sprer viruset til resten av verden. Eller omvendt, ta med disse tilbake. Det er derfor man skal helst bli hjemme!

Anonymkode: 5f2ce...cf6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rævtekt skrev:

Thailand har 59 smittede. Det er ikke farlig her (i Thailand). Det er farlig i Norge. Jeg er glad jeg bor i Thailand nå, det er verre med min gamle mor i Norge.

De kan jo være smittet uten å vite det og ta med smitten til Thailand. 

Anonymkode: 33523...303

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men er de sikre på å komme hjem igjen da om de reiser nå?

Jeg skal vedde at det kommer artikler om angrende nordmenn som ikke får lov å reise hjem pga kansellerte fly. Jeg håper at reiseforsikringen ikke dekker disse menneskene.

Anonymkode: 5f2ce...cf6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da like stor sannsynlighet for å bli smittet her som i utlandet. Det eneste problemet er jo karantene. 

Anonymkode: 21858...005

Og så skal arbeidsgiver betale for karantenen fordi man ikke evner å tenke lengre enn sin egen nesetipp?!

Anonymkode: ac6a1...d37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rævtekt said:

Thailand har 59 smittede. Det er ikke farlig her (i Thailand). Det er farlig i Norge. Jeg er glad jeg bor i Thailand nå, det er verre med min gamle mor i Norge.

Dette handler da like mye om at man kan smitte andre som at man selv kan bli smittet?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan være syke eller smittebærer uten å vite det - så drar dere til utlandet og sprer viruset til resten av verden. Eller omvendt, ta med disse tilbake. Det er derfor man skal helst bli hjemme!

Anonymkode: 5f2ce...cf6

Dette. Man reiser ikke på ferie nå. Det er rett og slett utrolig uansvarlig!

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal vedde at det kommer artikler om angrende nordmenn som ikke får lov å reise hjem pga kansellerte fly. Jeg håper at reiseforsikringen ikke dekker disse menneskene.

Anonymkode: 5f2ce...cf6

Flere reiseforsikringsselskaper har gitt beskjed om frisk for avbestilling av reiser nettopp fordi det er uansvarlig å reise og at de ikke skal måtte betale egoistene.

Anonymkode: 7385a...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De kan jo være smittet uten å vite det og ta med smitten til Thailand.

Det er sant. Thailand har allerede strammet inn visumreglene for en rekke land, men ikke Norge. Det endres nok snart. Derfor tør jeg ikke reise hjem til Norge før dette gir seg. Skulle egentlig hjem i april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner folk som har reist på sydenferie denne uken. De var ikke redd for å få korona men ønsket ikke å sitte i karantene der nede eller hjemme. De jobber i helsesektoren, men gir faen. Tenker kun på seg selv! 

Anonymkode: 7997b...cb2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Drar de utenlands nå (bortsett ifra Norden), så må de jo i karantene 14 dager etter å ha kommet hjem så det kan umulig være verdt det. 

Anonymkode: 8a131...56e

Tror du virkelig folk kommer til å gjøre det? Jeg tror svært mange kommer til å gi f i nettopp det så lenge ikke noe er direkte tvang. 
 

Det beste hadde vært om de ble stuck dit de drar. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peanut skrev:

Tror du virkelig folk kommer til å gjøre det? Jeg tror svært mange kommer til å gi f i nettopp det så lenge ikke noe er direkte tvang. 
 

Det beste hadde vært om de ble stuck dit de drar. 

Tror kanskje de hadde latt være om de visste at arb. giver ikke kom til å betale for de to ekstra ukene «fri».

Anonymkode: ac6a1...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...