Gå til innhold

En haug med barn på lekeplassen. Er ikke hele poenget med "fri" fra stengte skoler at man skal unngå nærkontakt med andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mener ikke at man sitte i karantene, men når 14 barn nå er samlet på lekeplassen og leker brytelek og sitter så og si oppå hverandre, er ikke da hele poenget borte? 

Er så mange slappe foreldre, som sikkert syns det er fint å slippe masete barn hjemme. Jeg har selv 3 barn, men gitt de beskjed om at nå skal vi ikke dra på besøk osv og at vi bare må vente til vi vet hvordan dette går. De har godtatt dette uten et pip. 

Er det jeg som overdriver her, eller er det noe i d? 

 

Anonymkode: e69fd...299

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du overdriver ikke. Man stenger jo alt nå for å begrense smitten. Folk er så egoistiske, tenker ikke på at de kan smitte de som er utsatt. Og barn spesielt sprer lett sykdom pga. nærkontakt, dårligere hygiene osv.

Anonymkode: c3d06...78b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte dette i en annen tråd tidligere i dag. Jeg forutså at foreldre kom til å ta med barna på lekeplasser når barnehagen er stengt. Og jeg fikk rett! 

Anonymkode: 55dc5...088

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener ikke at man sitte i karantene, men når 14 barn nå er samlet på lekeplassen og leker brytelek og sitter så og si oppå hverandre, er ikke da hele poenget borte? 

Er så mange slappe foreldre, som sikkert syns det er fint å slippe masete barn hjemme. Jeg har selv 3 barn, men gitt de beskjed om at nå skal vi ikke dra på besøk osv og at vi bare må vente til vi vet hvordan dette går. De har godtatt dette uten et pip. 

Er det jeg som overdriver her, eller er det noe i d? 

 

Anonymkode: e69fd...299

Du overdriver ikke. Men folk tenker ikke.

Og myndighetene tenkte ikke. I dag stengte de skolen til tusenvis av studenter som vil ta buss og tog hjem til mor. Og smitte hverandre på veien, spre smitten over hele landet etc. De burde aldri stengt skoler før de innførte reiseforbud for studenter og elever. Og aldri barneskolene uten å innføre bøter for forsamlinger.

Anonymkode: 82c59...964

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser IQ nivået til foreldrene! Når vi nå stenger ned deler av samfunnet, for å unngå smitte, da unngår vi også å være sammen med andre. Ellers er det jo helt poengløst. Blir helt svett av idiotiet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på forumet her inne, da. Kan vi ta danskebåten? Reise til Sverige for å handle? På besøk? Vi er jo stokk stein dumme og skjønner tydeligvis ikke at vi nå i all hovedsak skal bli hjemme.

Anonymkode: f1f36...130

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du overdriver ikke. Men folk tenker ikke.

Og myndighetene tenkte ikke. I dag stengte de skolen til tusenvis av studenter som vil ta buss og tog hjem til mor. Og smitte hverandre på veien, spre smitten over hele landet etc. De burde aldri stengt skoler før de innførte reiseforbud for studenter og elever. Og aldri barneskolene uten å innføre bøter for forsamlinger.

Anonymkode: 82c59...964

Og ikke gå ut med slik dramatisk informasjon uten å legge restriksjoner på hvor mange varer det er lov å kjøpe per kunde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se på forumet her inne, da. Kan vi ta danskebåten? Reise til Sverige for å handle? På besøk? Vi er jo stokk stein dumme og skjønner tydeligvis ikke at vi nå i all hovedsak skal bli hjemme.

Anonymkode: f1f36...130

Det er nok gamerne som kommer til å handle mest fornuftig i denne situasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener ikke at man sitte i karantene, men når 14 barn nå er samlet på lekeplassen og leker brytelek og sitter så og si oppå hverandre, er ikke da hele poenget borte? 

Er så mange slappe foreldre, som sikkert syns det er fint å slippe masete barn hjemme. Jeg har selv 3 barn, men gitt de beskjed om at nå skal vi ikke dra på besøk osv og at vi bare må vente til vi vet hvordan dette går. De har godtatt dette uten et pip. 

Er det jeg som overdriver her, eller er det noe i d? 

 

Anonymkode: e69fd...299

Viser vel bare hvor egoistiske og tilbakestående veldig mange mennesker er her i landet. De er nok selv friske, og driter i at det ligger sårbare grupper og frykter å bli smittet. Der smitte kan betyd døden.

Jeg mener det må innføres knallharde straffer for slikt. Det er tydeligvis det eneste som fungerer. Bøter på 20.000 kroner hadde nok fått folk til å innse alvoret.

Anonymkode: fb4eb...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se på forumet her inne, da. Kan vi ta danskebåten? Reise til Sverige for å handle? På besøk? Vi er jo stokk stein dumme og skjønner tydeligvis ikke at vi nå i all hovedsak skal bli hjemme.

Anonymkode: f1f36...130

Man går jo på veggen av å konstant være hjemme. Barn må faktisk ut for å få ut energi. Sier ikke at de skal leke oppå hverandre men de må få være aktive. 

Anonymkode: 6fddb...3d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er å senke farten på spredningen av viruset, det kan ikke stoppes. Å stoppe spredningen helt er heller ikke ønskelig, mer enn 50% av befolkninga må jo få corona før det kan dø ut pga resistans

Anonymkode: 4c6f6...60b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man går jo på veggen av å konstant være hjemme. Barn må faktisk ut for å få ut energi. Sier ikke at de skal leke oppå hverandre men de må få være aktive. 

Anonymkode: 6fddb...3d4

Er da flere måter å aktivere ens barn på uten at de må være i klynger.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor her er det ikke et menneske å se. Stakkars barn som blir stengt inne, jeg kan love det kommer til å bli dårlig stemning relativt kjapt. Nei, få med barna ut og spill fotball eller noe. Hvis det kommer fjorten andre så kan man vel gå et annet sted. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har kommunelegen gått ut og sagt at barn gjerne må leke med hverandre utendørs. 

Anonymkode: dd9a3...190

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...