Gå til innhold

Sosial omgang i disse tider, hva gjør dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på vanlige besøk, besøk av barnas venner, osv.? Jeg heller mot å innføre fullt besøksforbud inntil videre, men er dette hysterisk?

Anonymkode: 48af4...6e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De anbefaler jo ikke å ha en familiemiddag en gang, så usikker selv...

Anonymkode: e1bb0...50e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal prøve å holde seg hjemme. Det innebærer å være i sitt eget hjem, ikke å reise til andres hjem.

Anonymkode: 1c897...3a8

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på vanlige besøk, besøk av barnas venner, osv.? Jeg heller mot å innføre fullt besøksforbud inntil videre, men er dette hysterisk?

Anonymkode: 48af4...6e2

Selvsagt ikke. Isolasjon er hele poenget med å stenge skoler.  

Det du kan gjøre, spesielt om du er enslig forsørger, er å gå sammen med en (jeg skriver en) annen familie. Avtal at deres barn leker sammen, dere passer hverandres unger ved behov etc. Men at ingen av dere har kontakt med andre. Da er dere hverandres primærkontakter, dere har backup ved sykdom, dere kan sosialisere med lett distanse etc, men utgjør ikke en smitte-cluster. 
En typisk sånn familie kan være et søsken av en av dere voksne eller en nabo. 
 

og hva enn dere gjør: ikke besøk besteforeldre over 65 nå. De tåler et par måneder hjemme alene.

Anonymkode: a5014...949

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen besøk av hverken andre barn eller voksne. 

Anonymkode: 6284f...1f4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på vanlige besøk, besøk av barnas venner, osv.? Jeg heller mot å innføre fullt besøksforbud inntil videre, men er dette hysterisk?

Anonymkode: 48af4...6e2

Godt spørsmål. Og i alle kommuner sirkulerer en større mengde mennesker i helgene for og treffes og feste. Slutter de og sirkulere av den grunn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De anbefaler jo ikke å ha en familiemiddag en gang, så usikker selv...

Anonymkode: e1bb0...50e

Hvor har du dette fra? Kilde?

Anonymkode: 34f9b...55f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forskjeller her da. Party, sammenkomster, middagsselskap osv. VS en student i 20-årene som bor noen få minutter unna og skal hjem og besøke besøke mamma og pappa.

Anonymkode: 34f9b...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir seriøst deprimert av alt dette. Skolen er stengt, jobben kan jeg ikke dra til og treningssenteret er stengt :(((((. Dette kommer til å vare så lenge. Det er ikke mulig å dra på besøk, bare at man holder 1 meters avstand?? 
 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Det er jo ikke det myndighetene har sagt. Man skal unngå kollektivtransport og større forsamlinger. Ingen har sagt at naboungene ikke kan leke sammen. Befolkningen som sådan er jo ikke satt i karantene!

Anonymkode: 43fbe...839

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avlyser alt av sammenkomster og bursdager hverfall. Alle bør gjøre sitt for unngå å spre smitten. 

Anonymkode: 61a19...d01

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Det er jo ikke det myndighetene har sagt. Man skal unngå kollektivtransport og større forsamlinger. Ingen har sagt at naboungene ikke kan leke sammen. Befolkningen som sådan er jo ikke satt i karantene!

Anonymkode: 43fbe...839

De har sagt man skal unngå nærkontakt med andre.

Anonymkode: f136f...95d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en ekstrovert person og har et behov for å sosialisere. Blir i hvert fall deprimert siden ALT stenger. Utenom matbutikken. Tenkte at man kan besøke andre. Bare at man ikke har noe fysisk kontakt. Tenkte å stikke til en venninne av meg for å prate og male :(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nærkontakt betyr da vitterlig håndhilsing, kyss og klem, berøring.

Anonymkode: 34f9b...55f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage, barna må være hjemme men vi ansatte skal møte som normalt.. 

Så, antar jeg får min dose eksponering derfra, og dropper bytur i helgen. Ellers møter jeg friske venner som normalt. 

Anonymkode: ea4b3...54e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, boooooo said:

Jeg er en ekstrovert person og har et behov for å sosialisere. Blir i hvert fall deprimert siden ALT stenger. Utenom matbutikken. Tenkte at man kan besøke andre. Bare at man ikke har noe fysisk kontakt. Tenkte å stikke til en venninne av meg for å prate og male :(((

Du kan fortsatt sosialisere med digitale løsninger. Vi i jentejengen skal ha vinkveld over Skype, man får tilpasse seg litt i en krisesituasjon. 

Anonymkode: 7fa13...fa9

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, boooooo skrev:

Blir seriøst deprimert av alt dette. Skolen er stengt, jobben kan jeg ikke dra til og treningssenteret er stengt :(((((. Dette kommer til å vare så lenge. Det er ikke mulig å dra på besøk, bare at man holder 1 meters avstand?? 
 

 

Jeg føler meg feilinformert iallefall. For en uke siden ble det bagatellisert ned til " ingen ting og frykte ", og " husk at det dør 900 av influensa hvert år."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, boooooo skrev:

Jeg er en ekstrovert person og har et behov for å sosialisere. Blir i hvert fall deprimert siden ALT stenger. Utenom matbutikken. Tenkte at man kan besøke andre. Bare at man ikke har noe fysisk kontakt. Tenkte å stikke til en venninne av meg for å prate og male :(((

Se på det som en mulighet til å få innsikt i hvordan folk med angst og depresjon har det 😁😂🤣

Anonymkode: 8f4b6...1c0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på vanlige besøk, besøk av barnas venner, osv.? Jeg heller mot å innføre fullt besøksforbud inntil videre, men er dette hysterisk?

Anonymkode: 48af4...6e2

Nei, det er ikke hysterisk. Barnefamilier er veldig utsatt for å få smitte og de smitter og mange når de får det. Ikke ta sjanser nå. I forhold til ALL smitte er barnefamilier et mareritt. Nå er barnefamilier livsfarlige om de ikke tar ansvar.

Anonymkode: db692...c5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å begrense alt av besøk. Mannen min har en lungesykdom. Hjelper på å være introvert nå da. 

Anonymkode: 372e1...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...