Gå til innhold

Barnehage stenges. Hva skal foreldre til barna gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de noen rettigheter? Får de fri? Får de betalt

Anonymkode: 4681d...793

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chroma

Første gangen jeg føler meg heldig som er uføretrygdet. 
Føler veldig med de foreldrene som får problemer som følge av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chroma skrev:

Første gangen jeg føler meg heldig som er uføretrygdet. 
Føler veldig med de foreldrene som får problemer som følge av dette. 

Tenker det samme. Takk og lov at jeg er ufør akkurat nå

Anonymkode: 22dba...56c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har dessverre ikke krav på lønn fra hverken arbeidsgiver eller NAV i denne situasjonen så her ryker først ferien og deretter er det ulønnet permisjon til man er så blakk at sosialen er aktuell....man er prisgitt en hjelpsom arbeidsgiver som lar en jobbe ettermiddag og helg, hjemmefra og lage fleksible ordninger... varer forhåpentligvis ikke så lenge da

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
Akkurat nå, pautina skrev:

Man har dessverre ikke krav på lønn fra hverken arbeidsgiver eller NAV i denne situasjonen så her ryker først ferien og deretter er det ulønnet permisjon til man er så blakk at sosialen er aktuell....man er prisgitt en hjelpsom arbeidsgiver som lar en jobbe ettermiddag og helg, hjemmefra og lage fleksible ordninger... varer forhåpentligvis ikke så lenge da

Grusomt for de som ikke har mulighet til å forandre arbeidstidens sine og som vil slite økonomisk som følge av dette. :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo bare prøve å finne ut av det. Her har jeg alle muligheter til hjemmekontor og har et par venner med barn i helsesektoren, de får komme hit. Det blir muligens et litt kokt hode av full jobb pluss barn, men sånn er det.. 

Anonymkode: 5c3e8...85f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har økonomiske følger for mange dessverre. DA er det lurt å ha en buffer som kan dekke opp litt. Men som sagt ; ferie er det første man må bruke. 

Anonymkode: 6a792...bb7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chroma skrev:

Grusomt for de som ikke har mulighet til å forandre arbeidstidens sine og som vil slite økonomisk som følge av dette. :( 

 

Hvis det varer lenge vil det framtvinge ekstraordinære tiltak fra regjeringen får vi håpe, det absurde her er at det blir vel stort sett besteforeldre som vil trå til her og de er jo allerede risikogruppe pga alder...vi får håpe dette var tidlig nok slik at det ikke er særlig mange av barna som skal passes som kan være smittet...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekontor om mulig. Eller ferie, avspasering eller ulønnet permisjon

Anonymkode: 66465...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å prøve å få korona. Hvis jeg eller barnet er syke, så har jeg krav på sykemelding og da får jeg betalt. Jeg er alenemor og har rett og slett ikke råd til å ta ulønnet perm. 

Anonymkode: fcf12...45f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til å prøve å få korona. Hvis jeg eller barnet er syke, så har jeg krav på sykemelding og da får jeg betalt. Jeg er alenemor og har rett og slett ikke råd til å ta ulønnet perm. 

Anonymkode: fcf12...45f

Prøv barnevakt. Lag konto på sitly app du vil få masse meldinger

Anonymkode: 4681d...793

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kan kanskje snu på flisa og få litt betalt for å passe andre sine barn om de må ta ulønnet perm?

Anonymkode: 5c3e8...85f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prøv barnevakt. Lag konto på sitly app du vil få masse meldinger

Anonymkode: 4681d...793

Har ikke råd til det. Det går akkurat rundt slik det er nå. 

Anonymkode: fcf12...45f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

... i tillegg er barnet mitt såppass lite at jeg kan ikke bare sette det bort til fremmede. 

Anonymkode: fcf12...45f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har økonomiske følger for mange dessverre. DA er det lurt å ha en buffer som kan dekke opp litt. Men som sagt ; ferie er det første man må bruke. 

Anonymkode: 6a792...bb7

Men da blir man nødt til å ta ulønnet permisjon på sommeren. Man utsetter bare problemet. 

Anonymkode: cfdc8...a61

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir man nødt til å ta ulønnet permisjon på sommeren. Man utsetter bare problemet. 

Anonymkode: cfdc8...a61

Er man? Det er ikke et nødvendig og livsviktig must å måtte ha ferie om sommeren. 

Anonymkode: e38ae...9c5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er man? Det er ikke et nødvendig og livsviktig must å måtte ha ferie om sommeren. 

Anonymkode: e38ae...9c5

Med barn så er det jo det, når barnehager er stengt🙄

Anonymkode: fcf12...45f

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn egentlig burde hverfall de som må ut av barnehager kunne regne den tiden nå som ferie, og ha åpent om sommeren. 

Anonymkode: 70b63...63a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man? Det er ikke et nødvendig og livsviktig must å måtte ha ferie om sommeren. 

Anonymkode: e38ae...9c5

Hvor skal barna gjøre av seg når barnehagen krever minst 4 uker ferie per sommer, og flere barnehager er stengt? 

Anonymkode: cfdc8...a61

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...