Gå til innhold

Tror du dps og poliklinikk blir stengt pga corona?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

DPS har jo også døgnposter, det kan vel være at noe av virksomheten stenger ned, men tror det vil gå langt før hele systemet legger ned.

Anonymkode: d11ef...2cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke helsetilbud stenger ned før helsevesenet faktisk blir overbelastet. Foreløpig er det 8-10 stk innlagt med corona, hvorav én på intensiv hvis jeg ikke tar feil. På landsbasis.

Anonymkode: 84803...683

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok neppe bli stengt ned sånn situasjonen er akkurat nå, men muligens behandlingen vil foregå over skype eller lignende en periode sånn just in case. 

Blir det fullstendig kaos som fryktet er de nok dessverre nødt til å sette alle resurser inn der det er størst behov for dem og dermed kan det jo kanskje tenkes at helsepersonell blir flyttet på. Vi får håpe dette ikke blir nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
26 minutter siden, Jordbærkake34532 skrev:

En løsning er vel å ta samtalen over telefon. 

Enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er super stressa over det. Mer enn at klesbutikker og skoler skal stenge. Tror du det kan skje?

Anonymkode: 56c3e...a32

Det står «samfunnskritisk personell», skal få  hjelp med barnepass om de har små barn. Gjelder helsepersonell osv, som vil vel si alle som jobber i psykiatrien og helsetjenesten? Håper virkelig ikke poliklinikkene stenges😬

Anonymkode: a327b...667

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke uttal deg om noe du tydeligvis ikke har greie på. DPS har reddet mangt et liv, og vil for noen være livsnødvendig. Det vil si, DPS eller noe lignende, som AAT. 

Anonymkode: d11ef...2cb

Enig! Dps/psykisk helsevern er like viktig som det fysiske, det kan redde liv

Anonymkode: a327b...667

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i Kristiansand har de stengt ARA poliklinikk i to uker.

Anonymkode: 79bca...bc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologen min er så vidt jeg vet på utenlandsreise denne uka 😳🤦‍♀️ Ser mørkt ut for neste ukes time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg frykter 😢 Hva skal syke folk gjøre da, bare dø for å lette på trykket til helsevesenet? 
Dette er galskap. 

 

Anonymkode: 56c3e...a32

Man dør ikke av psykisk sykdom med mindre man tar sitt eget liv. Kanskje denne krisen kan bidra til et annet fokus en stund. 

Samtaler kan også gå over Skype og telefon for de som absolutt trenger samtaler. Jeg tror DPS sitter i møter om dette nå, for å finne en god løsning for de sykeste psykisk syke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rainstorm said:

Man dør ikke av psykisk sykdom med mindre man tar sitt eget liv.

Nei, men det er nå engang sånn at det blir begått nærmere to selvdrap om dagen, og her har vi sannsynlig mørketall i tillegg.

Så jo, man dør av psykisk sykdom, faktisk hyppigere enn ved mange andre sykdommer.

Anonymkode: d11ef...2cb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gorilla skrev:

Nei. Jeg hadde time på DPS idag, og det virket som at de kom til å fortsette med poliklinisk behandling for de terapeutene som ikke er satt i karantene. De som er snufsete blir sendt hjem, mens de terapeutene som er helt friske kan ha pasienter såfremt pasientene ikke selv er i karantene eller har hatt kontakt med noen som er smittet.

 

 

Hva med hvis terapeuten har små barn som de må være hjemme med siden barnehager og skoler stenges?😬

Anonymkode: a327b...667

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva med hvis terapeuten har små barn som de må være hjemme med siden barnehager og skoler stenges?😬

Anonymkode: a327b...667

Samfunnskritisk personell vil få alternativer mtp. barnepass og lignende.

Anonymkode: d11ef...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.3.2020 den 14.58):

Hva med hvis terapeuten har små barn som de må være hjemme med siden barnehager og skoler stenges?😬

Anonymkode: a327b...667

Det kan forekomme.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er nå engang sånn at det blir begått nærmere to selvdrap om dagen, og her har vi sannsynlig mørketall i tillegg.

Så jo, man dør av psykisk sykdom, faktisk hyppigere enn ved mange andre sykdommer.

Anonymkode: d11ef...2cb

Ja, men man har også en del man skulle sagt selv. Dersom man er selvmordstruet vil DPS fortsette å yte et akutt-tilbud. Mens de man kan utsette, f.eks planlagte innleggelser og mennesker med ikke-akutte plager vil nok måtte avlyses, utsettes eller reduseres i omfang. Mange vil også kunne få behandling på telefon/video. 

Tror faktisk det er noe forskning på at det blir begått mindre selvmord under nasjonale kriser fordi fokus blir på andre ting. 

Dere som har akutte behov anbefaler jeg å snakkes med deres behandler om hvordan dere skal gjøre det fremover. Både mtp å ha behandling på telefon, og hva skjer dersom behandler blir syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på poliklinikk og vi har hatt stengt i 2 uker. Åpner opp igjen neste uke med full drift fremover. 

Anonymkode: 5984d...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sendte mail til forkontoret hos dps. 
Fikk beskjed om å møte opp som avtalt, får beskjed om behandler er sykmeldt. Ikke noen beskjed om at de skal stenge.
Min dps er i et annet sted enn sykehuset. Ringte poliklinikken som jeg også har time til (den ligger på sykehuset), fikk beskjed om at de ikke har fått noen beskjeder om at de skal stenge men de vil prioritere og ønsket å endre dato til den ene kontrollen. Den andre måtte jeg beholde siden det er utredning for alvorlig sykdom. 
Hadde time hos dps første time på mandag, fikk flyttet den til senere på dagen slik at de rekker å ringe meg om det må avlyses, så slipper jeg å må ta buss unødvendig. Siden jeg er alltid hallveis fremme når de først rekker å ringe meg.

Så med andre ord 1 av 3 flyttet så langt. DPS kan bli flyttet hvis psykologen blir syk. 
Surt, men kan vell ikke klage heller. 

Jeg vil heller at poliklinikken på sykehuset stenger enn dps. Jeg trenger dps mest! 

Anonymkode: 56c3e...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de legger om driften både for pasienters og ansattes del. Psykiatri og veldig mange allmennlegetjenester kan løses via nett og nettsamtaler. Alt som kan burde nå gå på nett nå.

Jeg er selv psykisk syk og er i motsetning til ts heller dypt provosert for at jeg tvinges til å møte opp steder med høy smittefare for helsehjelp jeg kunne fått på nett. 

Anonymkode: 04b56...a2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på poliklinikk og vi har hatt stengt i 2 uker. Åpner opp igjen neste uke med full drift fremover. 

Anonymkode: 5984d...26b

Hva slags poliklinikk er det ?

Anonymkode: a327b...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet noe om bup skal stenges? Oslo

Anonymkode: a327b...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...