AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #41 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags poliklinikk er det ? Anonymkode: a327b...667 Kirurgisk divisjon Anonymkode: 5984d...26b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #42 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper de legger om driften både for pasienters og ansattes del. Psykiatri og veldig mange allmennlegetjenester kan løses via nett og nettsamtaler. Alt som kan burde nå gå på nett nå. Jeg er selv psykisk syk og er i motsetning til ts heller dypt provosert for at jeg tvinges til å møte opp steder med høy smittefare for helsehjelp jeg kunne fått på nett. Anonymkode: 04b56...a2c Enig. Jeg unngikk å møte til gruppetimen min idag. Vi er 10stk, men gudene vet hvor mange som er innom resepsjonen for dagen. Jeg må ta 4 kollektivbusser midt i rushet for å komme dit. håper vi kan ta det på Skype noen uker nå. Har skikkelig angst for å møte opp, men vil ikke gå imot kravene nav har gitt meg heller.. What to do? Anonymkode: 2e2ba...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #43 Del Skrevet 12. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper de legger om driften både for pasienters og ansattes del. Psykiatri og veldig mange allmennlegetjenester kan løses via nett og nettsamtaler. Alt som kan burde nå gå på nett nå. Jeg er selv psykisk syk og er i motsetning til ts heller dypt provosert for at jeg tvinges til å møte opp steder med høy smittefare for helsehjelp jeg kunne fått på nett. Anonymkode: 04b56...a2c Nett fungerer kanskje for mange, men ikke for meg. Jeg sliter med vanlig terapi fra før av, og nett er ikke aktuelt for min del. Men de som ønsker og kan, burde jo utnytte den formen for terapi om de kan. Anonymkode: 56c3e...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #44 Del Skrevet 12. mars 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet noe om bup skal stenges? Oslo Anonymkode: a327b...667 Jeg jobber i BUP Oslo og vi har ikke fått noen beskjed om det. Anonymkode: e60e0...ef4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #45 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i BUP Oslo og vi har ikke fått noen beskjed om det. Anonymkode: e60e0...ef4 Så fint! Takk Anonymkode: a327b...667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 12. mars 2020 #46 Del Skrevet 12. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nett fungerer kanskje for mange, men ikke for meg. Jeg sliter med vanlig terapi fra før av, og nett er ikke aktuelt for min del. Men de som ønsker og kan, burde jo utnytte den formen for terapi om de kan. Anonymkode: 56c3e...a32 ...og telefon hadde vert uaktuelt for meg 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 12. mars 2020 #47 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Samfunnskritisk personell vil få alternativer mtp. barnepass og lignende. Anonymkode: d11ef...2cb Men det forutsetter at barnepasseren holder seg frisk. Det må jo da være en dagmamma som bor alene, og ikke går ut i noen stor grad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 12. mars 2020 #48 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg unngikk å møte til gruppetimen min idag. Vi er 10stk, men gudene vet hvor mange som er innom resepsjonen for dagen. Jeg må ta 4 kollektivbusser midt i rushet for å komme dit. håper vi kan ta det på Skype noen uker nå. Har skikkelig angst for å møte opp, men vil ikke gå imot kravene nav har gitt meg heller.. What to do? Anonymkode: 2e2ba...2d1 Du sier til nav at du er forkjølet. Det aksepterer de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #49 Del Skrevet 12. mars 2020 3 timer siden, C8H10N4O2 skrev: ...og telefon hadde vert uaktuelt for meg 🙈 Og hva mener du med den? Når man har seriøse relasjonstraumer, ptsd og alvorlige psykiske plager grunnet ting i barndommen, så sier det seg selv at terapi over telefonen er ekstremt vanskelig. For med telefonen så mister man godt over halvparten av kommunikasjonen, nærmere bestemt kroppspråk!! Hvor jævlig tror du det er å sitte å snakke om overgrep og traumer på telefonen, mens du ikke vet om psykologen sitter å tegner krusseduller på et ark og stirrer på klokken eller himler med øynene eller gjør alt annet enn å faktisk bry seg å følge med i samtalen? (orker ikke utdype mer, du får tenk selv). Det å lese psykologen under samtalene er veldig viktig og noe som mangler ved en telefonsamtale. Vet du egentlig hva som skjer under en psykologtime? Vi sitter ikke å spiller uno, drikker te og snakker om været. Anonymkode: 56c3e...a32 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 12. mars 2020 #50 Del Skrevet 12. mars 2020 Jeg jobber i FACT, som er et psykisk helse team. Vi gjør nå bare konsultasjoner som er helt nødvendige. Alt annet avlyses eller tas per telefon. DPS stenger nok ikke helt, men de kommer til å kutte ned på bemanningen, og bare ta timene som ikke kan utsettes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 12. mars 2020 #51 Del Skrevet 12. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva mener du med den? Når man har seriøse relasjonstraumer, ptsd og alvorlige psykiske plager grunnet ting i barndommen, så sier det seg selv at terapi over telefonen er ekstremt vanskelig. For med telefonen så mister man godt over halvparten av kommunikasjonen, nærmere bestemt kroppspråk!! Hvor jævlig tror du det er å sitte å snakke om overgrep og traumer på telefonen, mens du ikke vet om psykologen sitter å tegner krusseduller på et ark og stirrer på klokken eller himler med øynene eller gjør alt annet enn å faktisk bry seg å følge med i samtalen? (orker ikke utdype mer, du får tenk selv). Det å lese psykologen under samtalene er veldig viktig og noe som mangler ved en telefonsamtale. Vet du egentlig hva som skjer under en psykologtime? Vi sitter ikke å spiller uno, drikker te og snakker om været. Anonymkode: 56c3e...a32 Rolig nå! Jeg mener akkurat det jeg skrev. En psykologtime over telefon hadde ikke vert aktuelt for min del. Jeg takler dårlig å snakke i telefonen i utgangspunktet. Terapi over telefon hadde vert bortkasta tid, og bare en ekstra belastning for meg. Og jeg vet veldig godt hva som foregår under mine psykologtimer. Ikke hiss deg opp over antagelser. Du vet fint lite om min psyke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #52 Del Skrevet 12. mars 2020 Ville bare minne på at det finns kirkens sos chat tjeneste og tlf og mental helse tlf som er døgnåpen. Ganske sikker på at det ikke stenger, de er alltid åpne, uansett. hvis man ikke har psykolog tilgjengelig i noen dager / uker, så er det godt å vite at det er noen der man kan ringe anonymt til❤️ Anonymkode: a327b...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #53 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ville bare minne på at det finns kirkens sos chat tjeneste og tlf og mental helse tlf som er døgnåpen. Ganske sikker på at det ikke stenger, de er alltid åpne, uansett. hvis man ikke har psykolog tilgjengelig i noen dager / uker, så er det godt å vite at det er noen der man kan ringe anonymt til❤️ Anonymkode: a327b...667 Ikke for oss som ikke klarer å snakke i telefon.. Anonymkode: b6c9d...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #54 Del Skrevet 12. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for oss som ikke klarer å snakke i telefon.. Anonymkode: b6c9d...c92 De har chat også, hver dag fra 18.30 og til ca 22.30 og 1.30 i helger om jeg husker riktig. Anonymkode: a327b...667 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønn Frosk Skrevet 12. mars 2020 #55 Del Skrevet 12. mars 2020 Dpsen hos oss stengte i dag, men tilbyr telefonsamtaler. Inntrykket jeg fikk når psykologen ringte var at alt der ute stengte ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #56 Del Skrevet 12. mars 2020 1 minutt siden, Grønn Frosk skrev: Dpsen hos oss stengte i dag, men tilbyr telefonsamtaler. Inntrykket jeg fikk når psykologen ringte var at alt der ute stengte ned. Åh:/ men skal man ringe dem og spørre om tlf samtale eller kontakter de? Anonymkode: a327b...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønn Frosk Skrevet 12. mars 2020 #57 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åh:/ men skal man ringe dem og spørre om tlf samtale eller kontakter de? Anonymkode: a327b...667 Min psykolog ringte meg, men sa at telefonlinjen til dps der jeg bor ville være bemannet, så jeg kunne ringe om jeg trengte det utenom. Ring i morgen om du er usikker, så slipper du å tenke mer på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #58 Del Skrevet 12. mars 2020 3 minutter siden, Grønn Frosk skrev: Min psykolog ringte meg, men sa at telefonlinjen til dps der jeg bor ville være bemannet, så jeg kunne ringe om jeg trengte det utenom. Ring i morgen om du er usikker, så slipper du å tenke mer på det. Så fint Takk! da gjør jeg det Anonymkode: a327b...667 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #59 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå er jeg glad jeg går hos avtalespesialist. Han opprettholder avtaler så frem både han og jeg er friske. Det ville (med utgangspunkt i at det er usikkert hvor lang tid dette vil ta) vært veldig uheldig for meg med traumer å måtte gå så lenge uten menneskekontakt. Psykologen er ofte det eneste mennesket jeg har øyekontakt med (to ganger) i løpet av en uke.... Anonymkode: 41599...be6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #60 Del Skrevet 12. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Akkurat nå er jeg glad jeg går hos avtalespesialist. Han opprettholder avtaler så frem både han og jeg er friske. Det ville (med utgangspunkt i at det er usikkert hvor lang tid dette vil ta) vært veldig uheldig for meg med traumer å måtte gå så lenge uten menneskekontakt. Psykologen er ofte det eneste mennesket jeg har øyekontakt med (to ganger) i løpet av en uke.... Anonymkode: 41599...be6 Samme her. Har allerede vært syk en ukes tid ( ikke corona men omgangssyke ) og det å ikke ha hatt menneskelig kontakt på over en uke har vært hardt. Jeg har ikke venner eller familie, kun psykologen. Anonymkode: b6c9d...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg