Gå til innhold

..


lolady

Anbefalte innlegg

1 time siden, lolady skrev:

Ikke i det hele tatt.. Jeg er relativt ung og vil ikke sette meg i en situasjon der det er garantert at jeg blir alenemor, blir for tøft å gå gjennom et helt svangerskap i visshet om det. Føler litt for å ta abort uten å si noe men føler det blir feil overfor begge. Er bare veldig redd for en ekstremt dårlig reaksjon, om han prøver å presse på meg en abort får jeg nok avsmak på han med en gang.

1: Du har klart å bli naturlig gravid på tross av at du har fått flere beskjeder om at det er usannsynlig. 

2: Du vil ikke bli alenemor. 

3: Du ønsker ikke så si noe fordi du er redd for at han skal vise seg å være en dickhead. 

Jeg foreslår følgende:

1: Tenk deg godt om. Du kan risikere å abortere vekk din eneste mulighet til å få barn. 

2+3: Snakk med ham. Fortell hva som har skjedd (men ikke be om unnskyldning). Be ham om å fortelle hva han føler og hvorfor han føler det slik. Be ham tenke gjennom saker og ting og ringe/møte deg igjen senere. 

Er han en "dickhead about it", så flaks for deg. Du fant det ut, og slipper både å bli alenemor og å kaste vekk mer tid på ham. 

Kanskje blir det dere likevel? 1 + 1 = 3? 

 

Anonymkode: 152f6...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer usannsynlige ting hele tiden. Hvor gira er du på å bli alenemor?

Anonymkode: 088b0...45d

Dette kan være hennes eneste mulighet til å bli mor. 

Anonymkode: 7edfc...47d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hulderen skrev:

Nå er min mening sikkert farget av at jeg er ufrivillig barnløs. Jeg har gjennomgått flere IVF forsøk uten hell. Det er en veldig stor belastning. Du er nå så heldig at du faktisk er gravid, mot alle odds. Ja, timingen er gal. Ja, det er med en mann du ikke kjenner og ikke vet om du vil få en fremtid med. Men du kan ha din eneste mulighet til å bli mor. Grip den! Slike som du og jeg kan ikke bare bestille å bli gravide når vi måtte ønske. Nå er din gyldne mulighet.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hulderen skrev:

Nå er min mening sikkert farget av at jeg er ufrivillig barnløs. Jeg har gjennomgått flere IVF forsøk uten hell. Det er en veldig stor belastning. Du er nå så heldig at du faktisk er gravid, mot alle odds. Ja, timingen er gal. Ja, det er med en mann du ikke kjenner og ikke vet om du vil få en fremtid med. Men du kan ha din eneste mulighet til å bli mor. Grip den! Slike som du og jeg kan ikke bare bestille å bli gravide når vi måtte ønske. Nå er din gyldne mulighet.

Takk for et godt svar, du har et veldig godt poeng! Akkurat dette som gjør at jeg ikke heller særlig mot abort😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

noramlt har man ikke sex med dem man dater med... datingfase er jo et mellomledd til å forstå om man er ment for hverandre. 

Anonymkode: 52ccb...99e

Tøv! Sex er en naturlig del, nokså tidlig, i datingfasen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble gravid med han jeg datet i høst. Tydeligvis har vi klart å få meg gravid etter å ha kjent hverandre i to uker. Jeg grudde meg veldig til å fortelle han, men han tok det veldig fint. Ikke noe sinne eller noe. Jeg var i grunn klar på at jeg vil beholde uansett om han ville være i livet vårt eller ikke, da jeg ikke er for å bruke abort som «prevensjon» og jeg har jobb og leilighet. Heldigvis var han støttende og enig. Det har vært noen tøffe måneder, jeg har vært mye dårlig men han har bært der hele veien og støttet, og nå har vi det veldig bra og gleder oss. Så disse mannfolka må ikke reagere med sinne...

Anonymkode: e0800...8e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg ble gravid med han jeg datet i høst. Tydeligvis har vi klart å få meg gravid etter å ha kjent hverandre i to uker. Jeg grudde meg veldig til å fortelle han, men han tok det veldig fint. Ikke noe sinne eller noe. Jeg var i grunn klar på at jeg vil beholde uansett om han ville være i livet vårt eller ikke, da jeg ikke er for å bruke abort som «prevensjon» og jeg har jobb og leilighet. Heldigvis var han støttende og enig. Det har vært noen tøffe måneder, jeg har vært mye dårlig men han har bært der hele veien og støttet, og nå har vi det veldig bra og gleder oss. Så disse mannfolka må ikke reagere med sinne...

Anonymkode: e0800...8e0

Okei, tusen takk for en mer oppmuntrende historie!🤗 Hvordan tok du det opp med han? Er så usikker.. Og vil du anbefale å si det over tlf nå når han er bortreist et par uker eller vente til han kommer hjem? Er ekstremt tidlig ennå så kan jo meget mulig spontanabortere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var yngre å ikke gikk på noe å heller ikke gutten bruke noe ble det apoteket dagen etter for angrepille, fordi jeg kuuuunne bli gravid. Hadde uke fått beskjed om at jeg var steril... p Pluss time hos gyn!. Aldri hatt en kjønnssykdom, sjekket etter hver partner.  
Jeg har ikke gått på noe siden jeg var 16 pga det samme som deg høres det ut som. Men fordet! Mirakler kan skje som gyn sa... Som du også har nå garantert har merket... 
Når vi skulle bli gravide måtte vi ha hjelp. Etter lang tid fikk vi barnet våres. Nå er nr 2 på vei å det var midt sagt en surprice!. Så igjen, mirakler kan skje;). Bare å fortelle daten din at du er gravid å finne ut hva dere skal gjøre. Jo lenger tid du bruker, jo værre er det😅.  

Anonymkode: d0b3e...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var yngre å ikke gikk på noe å heller ikke gutten bruke noe ble det apoteket dagen etter for angrepille, fordi jeg kuuuunne bli gravid. Hadde uke fått beskjed om at jeg var steril... p Pluss time hos gyn!. Aldri hatt en kjønnssykdom, sjekket etter hver partner.  
Jeg har ikke gått på noe siden jeg var 16 pga det samme som deg høres det ut som. Men fordet! Mirakler kan skje som gyn sa... Som du også har nå garantert har merket... 
Når vi skulle bli gravide måtte vi ha hjelp. Etter lang tid fikk vi barnet våres. Nå er nr 2 på vei å det var midt sagt en surprice!. Så igjen, mirakler kan skje;). Bare å fortelle daten din at du er gravid å finne ut hva dere skal gjøre. Jo lenger tid du bruker, jo værre er det😅.  

Anonymkode: d0b3e...d54

Ja.. må nok bare bruke tiden han er borte nå fornuftig og tenke NØYE gjennom alt! Syns det er synd og å fjerne dette «mirakelet» som har skjedd naturlig! Har gått lenge uten og vært i lange forhold og har aldri vært gravid før, kanskje det er et tegn😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, lolady skrev:

Hei. Fant ut i går at jeg er gravid med en jeg ikke har holdt på med særlig lenge. Har ikke gått på prevensjon lenge pga beskjed fra gyn. De har alltid sagt at jeg har for treige egg og vil trenge hjelp når jeg vil bli gravid. I tillegg har jeg aldri hatt en skikkelig syklus og for meg er det normalt å gå uten mens 1 år+. Jeg har fortalt han om min historie og at jeg ikke bruker prevensjon og han har valgt å ikke bruke kondom. Hva kan jeg gjøre, og hvordan kan jeg si det? Vil nesten ikke tro på det her.. 

Han visste at det var en risiko.

Jeg fikk vite når jeg var 13-14 år at jeg måtte belage meg på å bli barnløs, det kan jeg trygt underskrive på at jeg ikke ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem hadde ikke presset noen til å ta abort om man ikke vil bli pappa? Jeg hadde gått langt over streken for å forsikre meg om at jeg ikke blir pappa mot min vilje. Hun hadde sikkert hatet meg for det, men siden hun driter i om jeg vil bli pappa eller ikke så hater jeg henne allerede så det får bra. Jeg hadde sovet godt om natten med å vite at vi ikke fødte en uønsket unge i et forhold der mor og far ikke liker hverandre. 

Anonymkode: 6ce6e...ffb

Det er enkelt å ikke bli far i mot sin vilje.

Siden ingen prevensjon er 100% så vær avholden

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

noramlt har man ikke sex med dem man dater med... datingfase er jo et mellomledd til å forstå om man er ment for hverandre. 

Anonymkode: 52ccb...99e

?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke enkelt, det der. 

Jeg hadde nok lagt det frem at det ikke var planlagt, du trodde ikke det var mulig å bli gravid på denne måten, og at dette er muligens din eneste sjanse til å få barn på denne måten. Han visste jo hva han gjorde. 

Så får han tenkt seg om og kjent etter på sine følelser overfor deg. Hva om han liker deg mer enn du tror? Hva om han har innsett at det er dette han vil? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, liljene skrev:

Det er jo ikke enkelt, det der. 

Jeg hadde nok lagt det frem at det ikke var planlagt, du trodde ikke det var mulig å bli gravid på denne måten, og at dette er muligens din eneste sjanse til å få barn på denne måten. Han visste jo hva han gjorde. 

Så får han tenkt seg om og kjent etter på sine følelser overfor deg. Hva om han liker deg mer enn du tror? Hva om han har innsett at det er dette han vil? 

Han et veldig tydelig på sine følelser(som er positive), han syns jeg bare kan flytte inn hos han for å spare litt mer mot å ha leieutgifter og han er generelt veldig snill og god! MEN uansett er jeg livreddd reaksjonen. Heldigvis vet han hvor mye jeg har slitt med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing og brukerdebatt, samt tilsvar til dette. 

Moonshine, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 3/12/2020 at 12:12 PM, AnonymBruker said:

Hvem hadde ikke presset noen til å ta abort om man ikke vil bli pappa? Jeg hadde gått langt over streken for å forsikre meg om at jeg ikke blir pappa mot min vilje. Hun hadde sikkert hatet meg for det, men siden hun driter i om jeg vil bli pappa eller ikke så hater jeg henne allerede så det får bra. Jeg hadde sovet godt om natten med å vite at vi ikke fødte en uønsket unge i et forhold der mor og far ikke liker hverandre. 

Anonymkode: 6ce6e...ffb

Da bruker du kondom mister og ikke presser noen til abort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt, er det særdeles dårlige odds for at deres forhold vil overleve uplanlagt graviditet og småbarnsperiode, fordi dere har ikke etablert kjennskap, rutiner, omsorg, ansvar for hverandre før dere kastes ut i voldsomme endringer og utfordringer. Endringer er noe av det vanskeligste for mennesker å takle, selv de med mye livserfaring og mange år på baken. Men et fåtall har personlige egenskaper som gjør at de er mer opptatt av tradisjon og ansvar, og takler ting bedre. Men statistikken er i mot dere.  

Anonymkode: f8c19...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, annelis skrev:

Da bruker du kondom mister og ikke presser noen til abort!

Såå sant!! Ignorerte faktisk dette innlegget for det var så idiotisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Generelt, er det særdeles dårlige odds for at deres forhold vil overleve uplanlagt graviditet og småbarnsperiode, fordi dere har ikke etablert kjennskap, rutiner, omsorg, ansvar for hverandre før dere kastes ut i voldsomme endringer og utfordringer. Endringer er noe av det vanskeligste for mennesker å takle, selv de med mye livserfaring og mange år på baken. Men et fåtall har personlige egenskaper som gjør at de er mer opptatt av tradisjon og ansvar, og takler ting bedre. Men statistikken er i mot dere.  

Anonymkode: f8c19...1db

Offf..😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...