Gå til innhold

..


lolady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, lolady skrev:

Hei. Fant ut i går at jeg er gravid med en jeg ikke har holdt på med særlig lenge. Har ikke gått på prevensjon lenge pga beskjed fra gyn. De har alltid sagt at jeg har for treige egg og vil trenge hjelp når jeg vil bli gravid. I tillegg har jeg aldri hatt en skikkelig syklus og for meg er det normalt å gå uten mens 1 år+. Jeg har fortalt han om min historie og at jeg ikke bruker prevensjon og han har valgt å ikke bruke kondom. Hva kan jeg gjøre, og hvordan kan jeg si det? Vil nesten ikke tro på det her.. 

Du er vel ikke immun mot kjønnssykdommer heller, så siden dere droppet kondom, er det jo et felles ansvar at du nå er gravid.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere begge har valgt å droppe prevensjon. Dette burde ikke komme som noe overaskelse, på verken deg eller han.

Endret av Infinitum
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noramlt har man ikke sex med dem man dater med... datingfase er jo et mellomledd til å forstå om man er ment for hverandre. 

Anonymkode: 52ccb...99e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Du er vel ikke immun mot kjønnssykdommer heller, så siden dere droppet kondom, er det jo et felles ansvar at du nå er gravid.

Jada, så klart.. Men som sagt så ingen det som sannsynlig at dette kunne skje da jeg aldri har hatt en regelmessig syklus med EL.. Veldig i tvil hvordan jeg kan si dette til han. Vi har iallfall ikke noen sykdommer😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Infinitum skrev:

Dere begge har valgt å droppe prevensjon. Dette burde ikke komme som noe overaskelse, på verken deg eller han.

Jo det gjorde det på meg, og kommer nok til P gjøre det på han og om jeg sier noe. Dette fordi jeg har fått beskjed fra gyn at jeg vil trenge hjelp med medisinerer for å få i gang EL eller IVF når jeg ønsker barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjer usannsynlige ting hele tiden. Hvor gira er du på å bli alenemor?

Anonymkode: 088b0...45d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til han ansikt til ansikt så raskt som mulig. Alenemor med et barn er bare kos - bare pass på å ikke få flere som du blir alene med. Mvh. Meg

Anonymkode: 22e5e...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer usannsynlige ting hele tiden. Hvor gira er du på å bli alenemor?

Anonymkode: 088b0...45d

Ikke i det hele tatt.. Jeg er relativt ung og vil ikke sette meg i en situasjon der det er garantert at jeg blir alenemor, blir for tøft å gå gjennom et helt svangerskap i visshet om det. Føler litt for å ta abort uten å si noe men føler det blir feil overfor begge. Er bare veldig redd for en ekstremt dårlig reaksjon, om han prøver å presse på meg en abort får jeg nok avsmak på han med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si det til han ansikt til ansikt så raskt som mulig. Alenemor med et barn er bare kos - bare pass på å ikke få flere som du blir alene med. Mvh. Meg

Anonymkode: 22e5e...121

Han er bortreist nå noen uker.. Men må gjøre det ansikt til ansikt ja. Mitt store spørsmål er egentlig hva som er en sannsynlig og fair måte å reagere på. Skal sies at dette er en særs fin og fornuftig gutt så håper det ikke kommer fram en stygg ukjent side nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver egentlig ikke å si noe, hvis du ønsker abort. Da er det din privatsak. Du kan si det hvis du vil, men syns du bør tenke gjennom hva du vil selv aller først.

Sannsynligvis vil han få helt hetta og det er dine følelser og behov du skal ta hensyn til nå, ikke hans.

Om du føler du trenger støtten hans gjennom en abort så sier du det samtidig som du sier at du er gravid, at du har bestemt deg for abort også ser du om holdningen hans er omsorgsfull eller ikke da.

Anonymkode: 6cc85...f7a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du behøver egentlig ikke å si noe, hvis du ønsker abort. Da er det din privatsak. Du kan si det hvis du vil, men syns du bør tenke gjennom hva du vil selv aller først.

Sannsynligvis vil han få helt hetta og det er dine følelser og behov du skal ta hensyn til nå, ikke hans.

Om du føler du trenger støtten hans gjennom en abort så sier du det samtidig som du sier at du er gravid, at du har bestemt deg for abort også ser du om holdningen hans er omsorgsfull eller ikke da.

Anonymkode: 6cc85...f7a

Saken er den at jeg gjerne kunne beholdt om han hadde vært støttende og innstilt på å jobbe for å få til dette. Eneste som gjør at et barn ikke er ideelt for oss er den kort tiden vi har holdt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok abort uten støtte fra han jeg var gravid med. Vi hadde holdt på tre fire måneder, og jeg skrev det til han på Facebook innboks husker jeg. For jeg ville ikke belastes med å måtte beroligge eller trøste han eller forklare meg eller noe, måtte ha ro i tankene mine. Han prøvde å ringe i full panikk men jeg sa at jeg ikke ønsket å snakke om det men vi fikk snakke om det senere. Jeg visste han ville presse meg til abort, men jeg ville ta den avgjørelsen helt selv så jeg trengte fred i noen dager.

Ringte han å sa han kunne komme på besøk og da fortalte jeg han at det ble abort. Han ble med på en legetime men så kuttet jeg han ut fordi han virka mere opptatt av å slippe å bli far, enn å ta hensyn til hva jeg gikk igjennom.

for min del gikk aborten veldig bra og det var aldri noe spørsmål for meg om jeg skulle gjøre det eller ikke, jeg bare trengte litt tid på å la det synke inn dagene rett etter jeg fant ut at jeg var gravid. Jeg gruet meg ikke når dagen kom og har aldri tenkt tilbake på det heller :)

Anonymkode: 6cc85...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, lolady skrev:

Saken er den at jeg gjerne kunne beholdt om han hadde vært støttende og innstilt på å jobbe for å få til dette. Eneste som gjør at et barn ikke er ideelt for oss er den kort tiden vi har holdt på.

Det er en risiko fordi du kjenner han ikke. Selvom han hevder han vil være støttende er det ikke sikkert at han er det i 18 år (minst), og det er veldig skummelt å love å jobbe for å få et forhold til å fungere i 18 år (minst) når man ikke kjenner hverandre så godt eller engang har vært samboere.

Bare til refleksjon så var en eks av meg så lovende med ord og så god i handlinger, men fem måneder etter vi flyttet sammen viste det seg at han var en voldelig alkoholmisbruker som ga både meg og hunden vår traumer med gjentakende vold. Vi hadde snakket mye om barn før dette, men det var enda godt vi ikke fikk! Mitt tips er å aldri få barn med noen du ikke kjenner ut og inn og på godt og vondt.

Anonymkode: 6cc85...f7a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du er innstilt på å trives og å klare å være alenemor såklart! Er du trygg på det så er det selvsagt tryggere å beholde for da beholder du ikke med grunn om han stiller opp eller ikke

Anonymkode: 6cc85...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem hadde ikke presset noen til å ta abort om man ikke vil bli pappa? Jeg hadde gått langt over streken for å forsikre meg om at jeg ikke blir pappa mot min vilje. Hun hadde sikkert hatet meg for det, men siden hun driter i om jeg vil bli pappa eller ikke så hater jeg henne allerede så det får bra. Jeg hadde sovet godt om natten med å vite at vi ikke fødte en uønsket unge i et forhold der mor og far ikke liker hverandre. 

Anonymkode: 6ce6e...ffb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville bare ringt han med en gang. Abort bør utføres så tidlig som mulig, så anbefaler ikke å vente noen uker til han kommer hjem. Vet du i det hele tatt hvor langt på vei du er? Personlig ville jeg heller fått denne beskjeden på telefon så raskt som mulig, enn at partneren min hadde visst dette i flere uker før meg.

Jeg personlig hadde definitivt tatt abort, men det må du nesten avgjøre selv. I såfall må du regne med å bli alenemor.

Anonymkode: 1c57e...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lolady skrev:

Jo det gjorde det på meg, og kommer nok til P gjøre det på han og om jeg sier noe. Dette fordi jeg har fått beskjed fra gyn at jeg vil trenge hjelp med medisinerer for å få i gang EL eller IVF når jeg ønsker barn.

Nå er min mening sikkert farget av at jeg er ufrivillig barnløs. Jeg har gjennomgått flere IVF forsøk uten hell. Det er en veldig stor belastning. Du er nå så heldig at du faktisk er gravid, mot alle odds. Ja, timingen er gal. Ja, det er med en mann du ikke kjenner og ikke vet om du vil få en fremtid med. Men du kan ha din eneste mulighet til å bli mor. Grip den! Slike som du og jeg kan ikke bare bestille å bli gravide når vi måtte ønske. Nå er din gyldne mulighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene jeg kjenner som har fått beskjed om at de skal bli far sammen med en de ikke er i et forhold til, har gjerne umiddelbart reagert med sjokk uttrykt som sinne. Etter noen dager har det sunket inn, og først da har de kunne prate ordentlig om det.

Skjønner at dette kom som et sjokk siden du har fått beskjed om at du vil trenge hjelp til å bli gravid, men siden dere bevisst har valgt å ikke bruke prevensjon må dere begge ta ansvar for dette (ikke bare du). Er du heldig er han i stand til å tenke rasjonelt umiddelbart, men jeg tror ikke du skal forvente det. 

Og, jeg er enig med andre som sier han bør få vite det med en gang, om så over telefon. Han bør kunne få litt tid til å fordøye dette før det haster med å ta en avgjørelse om det ene eller det andre. 

Anonymkode: 436d6...aba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...