Gå til innhold

Hvem holder barna sine hjemme fra skolen fra nå av, selv om skolen ikke er stengt?


Jajajane

Anbefalte innlegg

Har tre barn. Ingen syke. 

 

Men nå føler jeg grensen min er nådd. For meg er det nå helt unaturlig å sende de ut i "krigssonen" fordi idioter har bestemt det. Alt av instinkt i meg skriker! 

 

Hva blir konsekvensen for oss om vi sier at nok er nok? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følger opp fag og timeplan og holder mitt barn hjemme. De kan ikke gi noen konsekvenser etter min mening, her har nabokommunen (som nevnt i en tilsvarende tråd) stengt sine skoler, så da gjør jeg dette med god samvittighet.

Anonymkode: 39a13...31f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder mine hjemme. Er ikke spesielt bekymret for at barna skal bli så syke av dette, men vi omgåes jo familiemedlemmer som absolutt ikke bør smittes, da de allerede har svekket helse!

Anonymkode: f3644...978

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korona er ikke farlig for friske barn, men de kan være smittebærer og om dere f.eks. har syke foreldre som dere er sammen med, kan jeg skjønne at du ønsker å holde dem hjemme. 

Anonymkode: 86160...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer det sterkt.. Er hjemme i mammaperm med minsten , så kan jo holde største hjemme fra skole uten problem.. Har en far som er veldig i risikogruppen, og som den største er svært knyttet til og ofte er sammen med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender ikke barn ut på hverken skole eller barnehage i dag.

Anonymkode: f865c...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hjemme fra bhg i 2 dager nå - men mannen har mulighettil hjemmekontor, og jeg er langtidssykemeldt og må uansett bare være såogsi innendørs alle dager uavhengig av corona. 

Men jeg er jo ganske avhengig av at helsepersonell kommer seg på jobb og tilgang på transport, så jeg håper det blir noen mellomløsninger for helsepersonell.

Det er ikke bare corona som er «folkehelse». Endel glemmer bort at det er folk som generelt er syke av andre ting som trenger behandling.

Anonymkode: c5444...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jajajane skrev:

Har tre barn. Ingen syke. 

 

Men nå føler jeg grensen min er nådd. For meg er det nå helt unaturlig å sende de ut i "krigssonen" fordi idioter har bestemt det. Alt av instinkt i meg skriker! 

 

Hva blir konsekvensen for oss om vi sier at nok er nok? 

Hørte på nyhetene for Telemark nå at 

 

10 timer siden, Jajajane skrev:

Har tre barn. Ingen syke. 

 

Men nå føler jeg grensen min er nådd. For meg er det nå helt unaturlig å sende de ut i "krigssonen" fordi idioter har bestemt det. Alt av instinkt i meg skriker! 

 

Hva blir konsekvensen for oss om vi sier at nok er nok? 

Hørte på nyhetene for Telemark nå at Ordfører Robin Kåss i Porsgrunn oppfordret de familier som hadde mulighet til det om og holde barna hjemme fra skolen i morgen. Ellers så avlyses alle arrangementer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi i det minste folk som jobber i helsevesenet samme lønn som de som skrur på noen brytere, lyspærer og rør. Tviler på at folk har så stor motivasjon til å gå på jobb i helsevesenet når de er overbelastet og dårlig betalt. Nå får vi se hva Norge har sådd de siste årene.

Anonymkode: f4cd4...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mine barn er i skole og bhg enda. Liten bhg med få barn, men skolen er jeg mer bekymret for (vet mange har reist i ferien). Jeg jobber innen helse og må på jobb i neste uke som normalt. 

Anonymkode: a816a...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...