Gå til innhold

Lærere: hvilke tiltak er iverksatt ved din skole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mulighet, og vurderer sterkt å holde barnet mitt hjemme (2. Klasse) fom i morgen. Har ikke vært i kontakt med smittede som jeg vet om, men ønsker å være føre var mtp utsatte ellers i familien. Om jeg nå holder henne hjemme uten gyldig fravær, hvilke konsekvenser kan de gi meg?

Anonymkode: af102...2d2

Snakk med læreren og bruk det du skriver her som grunn! Iallfall om det er nær familie, er det snakk om noen som ikke bor i samme husstand får dere heller unngå å treffe dem rett og slett!

Anonymkode: a7d7a...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mulighet, og vurderer sterkt å holde barnet mitt hjemme (2. Klasse) fom i morgen. Har ikke vært i kontakt med smittede som jeg vet om, men ønsker å være føre var mtp utsatte ellers i familien. Om jeg nå holder henne hjemme uten gyldig fravær, hvilke konsekvenser kan de gi meg?

Anonymkode: af102...2d2

Selvfølgelig gir de ingen konsekvenser nå! Kjære vene. Og det er gyldig fravær når en foresatt melder fra om fravær. Jeg holder selv barn hjemme, og jeg gir blanke i hva lærer og rektor synes om det. Sikkerheten her i familien er viktigere, innen de to ukene som er "frist" for fravær kommer så er uansett alle skoler i landet stengt. Bekymrer meg null om dette altså. 

Anonymkode: f08f3...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble vårt barns skole stengt onsdags morgen, og alle ble oppfordret til å holde seg i 14 dagers frivillig hjemmekarantene. Dette er en vgs.  Høyskolen i samme by har også avsluttet all undervisning fra torsdag morgen. Så jeg har to glade ungdommer som nå tror de skal ha en avslappende ferie😅

Anonymkode: 09f81...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er avlyst: elevturer og russerevy. 
Fjerna salatbar, all mat pakkes inn i kjøledisken, og varmmat skal kun serveres av kantinepersonell. 
Antibac i alle klasserom. 
En lærerkonferanse: alle lærere er viktige. 

Anonymkode: cb20b...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har ikke stengt, men forbereder oss på å stenge. I 2020 har mange muligheter. Vi kommer til å benytte oss en en variasjon av oppgaver, digitale plattformer (med mulighet for å følge med i sanntid på elevenes arbeid), spille inn videoer, ha digitale «videomøter» med klassen og lignende. 

Anonymkode: 37a8e...593

Uff, dette må jeg kurses i , i så fall. Kjenner jeg føler meg litt stresset om skolen blir stengt og vi må holde på med dette. 

Anonymkode: 72cf9...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, dette må jeg kurses i , i så fall. Kjenner jeg føler meg litt stresset om skolen blir stengt og vi må holde på med dette. 

Anonymkode: 72cf9...962

Vi er heldig i den forstand at vi allerede bruker de fleste av disse systemene, så både vi og elevene er kjent med det meste. Men det aller meste er veldig enkelt å ta i bruk. Google sin løsning, med Classroom, er feks et godt verktøy. Screencast o matic og Campus er også gode verktøy. Også tror jeg vi alle må puste med magen og tenke at det viktigste akkurat nå er at man gjør så godt man kan. Om læringsutbyttet blir noen prosent dårligere, så går det bra. 

Anonymkode: 37a8e...593

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håndhilser man så ofte på skolen da?

Anonymkode: 491c3...fdd

Jeg jobber i lærerutdanninga, og når jeg er på praksisbesøk ser det ut til at elever hilser på lærer på vei inn i klasserommet i de fleste klasser. Noen håndhilser, noen high five, noen fist bump osv. Min datter har nå begynt med albuebump på vei inn i klasserommet. De har også ekstra fokus på håndhygiene og snakker om smitte og hvem som ikke bør bli syke. 

Min datter på ungdomsskole har fått avlyst arrangementer som innebærer flere enn klassen og de forbereder seg på hvordan de vil gjøre det om det blir hjemmeundervisning. Det er mer også, men jeg har ikke full oversikt. 

Anonymkode: c5f32...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...