Gå til innhold

Lærere: hvilke tiltak er iverksatt ved din skole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Iforhold til koronaviruset altså. 

Foreldre med oversikt kan selvfølgelig også svare. 

Anonymkode: cb7b8...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer fokus på håndvask, ekstra renholdsrutiner, informasjonsfilmer til elevene (barneskole 1-7, ca. 400 elever) 

Anonymkode: e98b1...3ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker bilen med spritservietter mellom hver elev. Som vanlig passer jeg på å innvendig sterilisere megselv med sprit mellom hver arbeidsdag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk ikke en dritt, så jeg er ganske redd for å gå på jobb om dagen. Vi har fått antibac på lærerværelset, og dét er det. Det har ikke blitt satt ut noe i klasserommene. Ledelsen har et veldig avslappet forhold til det hele og er nok ikke så bekymret. 

Anonymkode: 78160...655

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndvask og antibac. Har også informert elevene om håndhilsing mm. 

Avlyst skoletur.

Anonymkode: ff30a...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har økt fokus på håndvask og ingen skolekjøkken. Møter som ikke må gjennonføres avlyses. Økt renhold. Sender hjem alt av tøy i morgen, slik at det blir lettere å holde rent. Vasker av pulter hver morgen, sfo ved oppstart. Sender inn elever i puljer, slik at det ikke blir trengsel i gangen. Alle elever som er dårlige sendes hjem. Ingen store samlinger i gymsal fremover. 

Til vurdering er å prøve hjemme skole for de eldste elevene, slik at de yngste kan deles i mindre grupper. Dette også for å gjøre opp erfaring hvis det eventuelt ender opp med hjemmeundervisning for hele skolen/komunen. 

Så vi gjør en del, og så gjøres det risikovurdering på en del punkter, og vil også bli gjort fremover. Savner klarere retningslinjer fra kommunen, og de savner det sikkert fra øverste hold.

Anonymkode: dacba...ba2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så mye. Vi håndhilser ikke. Ellers ingenting. 

Anonymkode: 72cf9...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe annet enn info om håndvask og at vi skal la være å hilse.

Nå har jeg blitt syk og ledelsen sier jeg kan komme på jobb hvis jeg føler meg ok!

Anonymkode: ff0c0...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus på håndvaskrutiner og desinfiseringsmiddel i hvert klasserom som kan brukes av elever som ikke har hyppig tilgang på vask, og til å vaske dør- og vindushåndtak før skoledagen. Ingen håndhilsning, begrensning på inneområder i friminutt og ingen kantine. Eventuelle skoleturer vil også vurderes fortløpende ettersom situasjonen utfolder seg. osv

Anonymkode: cf302...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har økt bemanning på renhold- og de har fått endret rutiner på vask av håndtak, rekkverk osv. 

Vi har fra før vask i hvert klasserom, og antibac over dem, så eneste forskjellen der er at dispenserne fylles oftere opp (fordi de blir mer brukt). 

Vi lager planer som elever i karantene kan følge og vi innstiller oss vel alle på hvordan vi kan undervise våre fag hjemmefra om retningslinjene blir endret.  

Anonymkode: 459ff...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har avlyst alle morgenmøter, fellessamlinger osv. Det har vi egentlig daglig, så det er et veldig tydelig tiltak. 

Fått påbud om å droppe gruppearbeid og la elevene sitte en og en, 1 meter fra hverandre om det er mulig. Så vi sitter ikke mer i ringen om morgenen feks. 

Antibac, håndvask og snytepapir på alle rom. Jeg antibacer elevene på vei inn etter alle friminutt. 

Startet med vinking istedenfor håndhils/ klemming. 

Tenker jeg skal være mer bevisst på å la elevene bruke ipaden mer selvstendig. Kanskje prøve oss på videomøte eller lignende slik at vi har litt grunnlag om skolen skulle bli stengt. 

Strenge varslingrutiner ved karantene/ utenlandturer. 

Barneskole med 300 elever, jeg er på småtrinnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsskole her, storby, mange elever, lite areal.

Lite tiltak. Antibac, fokus på håndvask, informasjon til elever (unngå fysisk kontakt, klemmer etc.), noe de overholder i liten grad, fordi... ungdommer. 

Det MÅ være smitte hos oss, jeg er ganske bekymret, spesielt nå som jeg ser at Danmark har stengt alle skoler. Få fingen ut! 

Anonymkode: 73a55...2de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så mye. Vi håndhilser ikke. Ellers ingenting. 

Håndhilser man så ofte på skolen da?

Anonymkode: 491c3...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har stengt! Må ha fjernundervisning og lage hjemmeopplegg for elevene.

Anonymkode: 649e3...563

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håndhilser ikke lenger i døren på morgenen. Det er vel omtrent det. Flere av lærerne har etterspurt ytterligere tiltak (avlyse møter, foreldremøter, hjemmeundervisning for de eldste trinnene som klarer seg hjemme alene), men vi har fått beskjed om at vi bare må vente og se det ann. Som lærer er en ganske utsatt for smitte, da det omtrent er umulig å ikke være i fysisk kontakt med elever i løpet av en hel dag, så det er endel som synes det er noe ugreit at vi fortsetter som ingenting.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har stengt! Må ha fjernundervisning og lage hjemmeopplegg for elevene.

Anonymkode: 649e3...563

Har dere videoforelesning, eller får elevene oppgaver de skal gjøre? De må jo få oppgaver de klarer å gjøre alene. Vanskelig å lære de noe nytt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere videoforelesning, eller får elevene oppgaver de skal gjøre? De må jo få oppgaver de klarer å gjøre alene. Vanskelig å lære de noe nytt??

Vi har ikke stengt, men forbereder oss på å stenge. I 2020 har mange muligheter. Vi kommer til å benytte oss en en variasjon av oppgaver, digitale plattformer (med mulighet for å følge med i sanntid på elevenes arbeid), spille inn videoer, ha digitale «videomøter» med klassen og lignende. 

Anonymkode: 37a8e...593

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mulighet, og vurderer sterkt å holde barnet mitt hjemme (2. Klasse) fom i morgen. Har ikke vært i kontakt med smittede som jeg vet om, men ønsker å være føre var mtp utsatte ellers i familien. Om jeg nå holder henne hjemme uten gyldig fravær, hvilke konsekvenser kan de gi meg?

Anonymkode: af102...2d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mulighet, og vurderer sterkt å holde barnet mitt hjemme (2. Klasse) fom i morgen. Har ikke vært i kontakt med smittede som jeg vet om, men ønsker å være føre var mtp utsatte ellers i familien. Om jeg nå holder henne hjemme uten gyldig fravær, hvilke konsekvenser kan de gi meg?

Anonymkode: af102...2d2

Da kan hun nok bli skrevet ut av skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håndhilser man så ofte på skolen da?

Anonymkode: 491c3...fdd

Ja, vi har ofte nye lærlinger, elever, vikar folk innom fra kommune, ppt etc. Håndhilse nesten hver dag (Ikke nå da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...