AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #41 Del Skrevet 11. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Og når egenmelding er brukt opp? Når legen ikke vil gi sykemelding? Hva da? Ts Anonymkode: 83809...04f Ta egenmelding, også kontakter du legen på nytt om et par dager. Kan hende pipa har en annen lyd da. Ellers, så ville jeg rett og slett blitt hjemme om du fortsatt har symptomer. Finn ut hvem som er smittevernlege i kommunen og ring dit. Anonymkode: 59816...e89 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #42 Del Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, Nokia said: Sjefen din er en dust som ikke bryr seg om smitten, legen din er en dust son ikke bryr seg om smitten, kollegaene dine er duster som ikke bryr seg om smitten.... og du har allerede brukt opp alle sykedager og syktbarn-dager. Noe sier meg at du kanskje er litt VEL ivrig på å få noen dager fri....? Ja kjempeivrig. Er ikkenoe jeg kunne sett for meg som mer hyggelig enn å sitte hjemme med barn som er rastløse, miste sosiallivet mitt og halvveis gå på veggen. Jeg har jo tross alt ingen reell grunn til å være skeptisk til at en pandemi herjer verden. Anonymkode: 83809...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #43 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo å holde meg hjemme jeg ikke kan............. Har brukt mye tid på å forklare hvorfor det blir et problem for mange. Den sunne fornuften blir overstyrt av myndighetene som ikke tar grep. Anonymkode: 83809...04f Kan du forklare en gang til? Jeg har ikke skjønt hvorfor du ikke kan holde deg hjemme. Anonymkode: 70c5d...dcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 11. mars 2020 #44 Del Skrevet 11. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om alle skal gjøre som du foreslår, så nesten alle med forkjølelse lyve og si de har vært borti turister. Det ødelegger faktisk også statistikken de har for å tracke ned hvor smitte kommer fra. Om alle skulle gjøre sånn, ville det sett ut som alle sosialiserte med italienere, mens den kamuflerte sannheten var at smitten nå er helt på avveie. Nettopp fordi den er på avveie synes jeg at det burde blitt tatt noen offentlige grep. Leger som sykemeldte ved symptomer feks. Legen min er et sta, gammelt esel som synes dette er hysteri, og tar det ikke seriøst. Så jeg spør igjen, jeg. Hva skal man gjøre når man har brukt opp sykedager og egenmelding for seg selv og barna, og legen ikke vil sykemelde. Ts Anonymkode: 83809...04f Tull. De baserer statistikken på diagnostiserte tilfeller, ikke på karantenesaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #45 Del Skrevet 11. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du forklare en gang til? Jeg har ikke skjønt hvorfor du ikke kan holde deg hjemme. Anonymkode: 70c5d...dcf Jeg skrev tidligere: Og når egenmelding er brukt opp? Når legen ikke vil gi sykemelding? Hva da? Det er en problemstilling mange vil møte på. Anonymkode: 83809...04f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonito Skrevet 11. mars 2020 #46 Del Skrevet 11. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Reell fare vil jeg påstå at det er når jeg bor like ved Oslo og har vært masse i byen der. Der er det ute av kontroll. Jeg ringte koronatelefonen for en stund siden nå, og de sa at det var ikke mulig å vite om man har corona eller en forkjølelse. Så hvorfor kan ikke alle bli testet da? Så vet man. Eller om de ikke kan teste, kan barnehager og skoler plis bli stengt så folk blir tvunget til å ta stilling til dette og ta noen grep? (også leger og de som ikke bryr seg om dette) Ts Anonymkode: 83809...04f Det å ha vært masse i byen vil jo ikke automatisk si at du har vært utsatt for smitte. Nærkontakt, og da mer enn å gå forbi, eller utenlandsreise er det som er øvers på prioriteringslisten. Grunnen til at ikke gud og hver mann blir testet er fordi det i mange tilfeller ikke er hensiktsmessig. Har opplevd at enkelte kommer og faktisk truer seg til å bli testet selv om det ikke er noen som helst grunn til det. Men dersom du er i tvil om at fastlegen faktisk tar det på alvor så ring til legevakten og forhør deg. Det er de som har ansvar for å evt teste. Men ikke gjør som enkelte sier og ljug for å bli testet! Det er ikke greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummel34 Skrevet 11. mars 2020 #47 Del Skrevet 11. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om alle skal gjøre som du foreslår, så nesten alle med forkjølelse lyve og si de har vært borti turister. Det ødelegger faktisk også statistikken de har for å tracke ned hvor smitte kommer fra. Om alle skulle gjøre sånn, ville det sett ut som alle sosialiserte med italienere, mens den kamuflerte sannheten var at smitten nå er helt på avveie. Nettopp fordi den er på avveie synes jeg at det burde blitt tatt noen offentlige grep. Leger som sykemeldte ved symptomer feks. Legen min er et sta, gammelt esel som synes dette er hysteri, og tar det ikke seriøst. Så jeg spør igjen, jeg. Hva skal man gjøre når man har brukt opp sykedager og egenmelding for seg selv og barna, og legen ikke vil sykemelde. Ts Anonymkode: 83809...04f Hvis legen ikke vil sykemelde da mener han du skal gå på jobb - så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 11. mars 2020 #48 Del Skrevet 11. mars 2020 Hvis du har ringt fastlegen og han sier du ikke skal i karantene, så går du da vel på jobb? Gå inn på NRK og se pressekonferansen fra i dag, der får en ganske tydelig beskjed om hva som gjelder akkurat nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #49 Del Skrevet 11. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev tidligere: Og når egenmelding er brukt opp? Når legen ikke vil gi sykemelding? Hva da? Det er en problemstilling mange vil møte på. Anonymkode: 83809...04f 1. Har du brukt opp alle 12 egenmeldingsdagene allerede? 2. Har du snakket med fastlegen din og fått avslag på sykemelding? Hvis svaret på disse spørsmålene er nei, så har du et veldig enkelt sted å begynne. Foreslår at du bruker energi på å se etter løsninger, heller enn å konstruere hypotetiske problemer og skylde på at myndighetene gjør alt så vanskelig. Anonymkode: 4e8de...917 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #50 Del Skrevet 11. mars 2020 Det er ikke rart mange blir bekymret og vil teste seg når viruset er alt alle snakker om nå. Det er ikke TS sin feil, det er staten som ikke er forberedt på pandemi slik som andre land. Anonymkode: 0baca...220 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegogduogvito Skrevet 11. mars 2020 #51 Del Skrevet 11. mars 2020 38 minutter siden, Nokia skrev: Sjefen din er en dust som ikke bryr seg om smitten, legen din er en dust son ikke bryr seg om smitten, kollegaene dine er duster som ikke bryr seg om smitten.... og du har allerede brukt opp alle sykedager og syktbarn-dager. Noe sier meg at du kanskje er litt VEL ivrig på å få noen dager fri....? Jeg er ikke samme person som den som har brukt opp sykedager... Det er jeg med dum sjef, vi er to forskjellige brukere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #52 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da burde vel arbeidsplassen eller kommunen komme med uttalelse om dette? Jeg studerer ved siden av jobb, og fått beskjed om at de avlyser fysiske forelesninger. Ikke hørt noe fra jobb. Satt og hostet i lunsjen i dag, en kollega ble litt stresset og lurte på om jeg hadde corona 😅. Sjefen sa ingenting om at jeg måtte holde meg hjemme. Selv om jeg fortalte at jeg hadde vært i kontakt med en venn som nå er i karantene. Vet ikke om vennen min har corona da, men hn ble testet. Anonymkode: 5b1dd...c1b Er du dum eller? Altså unnskyld meg, men det er ikke rart at smitten sprer seg som ild i tørt gress når folk ikke har vett til å tenke selv. Anonymkode: bdcd3...d3e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #53 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om alle skal gjøre som du foreslår, så nesten alle med forkjølelse lyve og si de har vært borti turister. Det ødelegger faktisk også statistikken de har for å tracke ned hvor smitte kommer fra. Om alle skulle gjøre sånn, ville det sett ut som alle sosialiserte med italienere, mens den kamuflerte sannheten var at smitten nå er helt på avveie. Nettopp fordi den er på avveie synes jeg at det burde blitt tatt noen offentlige grep. Leger som sykemeldte ved symptomer feks. Legen min er et sta, gammelt esel som synes dette er hysteri, og tar det ikke seriøst. Så jeg spør igjen, jeg. Hva skal man gjøre når man har brukt opp sykedager og egenmelding for seg selv og barna, og legen ikke vil sykemelde. Ts Anonymkode: 83809...04f Da ringer du sjefen til sjefen. Og så sier du det her. Og så spør du om de kan klarere for deg at du skal på jobb. Og du gjør det klart at du vil kan sitere dem på det om du blir syk. Anonymkode: e31e0...cf8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #54 Del Skrevet 11. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke rart mange blir bekymret og vil teste seg når viruset er alt alle snakker om nå. Det er ikke TS sin feil, det er staten som ikke er forberedt på pandemi slik som andre land. Anonymkode: 0baca...220 I mange land sparer de også på testene. En bekjent i Sør-Frankrike sier de kun tester de alvorligste tilfellene nå. Anonymkode: b58f1...550 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #55 Del Skrevet 11. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De tester jo folk som ikke har reist. Om ikke ville vi ikke hatt tilfellene med ukjent smitte. Anonymkode: b6c24...c35 Vi fikk ingen test nei. Standard fraser som " har du vært å reist da, eller vært i nærheten av syke som har vært på reise. Nei har ikke det, men bare litt betimerlig med influensa symptomer.. og med 40,5 i feber, som en aldri har hatt tidligere, og langvarig syk med feber, påfølgende tørrhoste. Anonymkode: 4bcbc...7bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. mars 2020 #56 Del Skrevet 11. mars 2020 4 timer siden, Paradoxx skrev: Helsevesenet koker nå, kan du gjette hvorfor? Jo fordi alle som er forskjøla ringer inn og skal teste seg, derfor må de prioritere å teste de som faktisk har vært i et av de største smittelandende. Dette er grunnen til at det nok er store mørketall på antall som er smittet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonito Skrevet 12. mars 2020 #57 Del Skrevet 12. mars 2020 Det her er anbefalingene til FHI. https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/helsepersonell/hjemmekarantene-og-hjemmeisolering-i-forbindelse-med-covid-19/ Godt forklart hva man bør gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2020 #58 Del Skrevet 12. mars 2020 Det mange glemmer oppi alt nå, er at det er influensa sesong og det går mye halsbetennelse for tiden. Tror ikke det hjelper på at så mange stresser over alt som skjer nå. Om du ikke får sykmelding, send inn klage eller gå til en privatlege. Har dere en vanskelig sjef, anbefaler jeg dere å melde dere inn i Lo eller noe, om dere ikke allerede er det. Organiser dere, ofte løser det seg bare med å si at man er organisert. Anonymkode: 3a372...2f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 12. mars 2020 #59 Del Skrevet 12. mars 2020 6 timer siden, Jegogduogvito skrev: Har ikke ubegrenset med sykedager! Måtte bruke mange i januar pga noro og vannkopper... Med disse symptomene du har så skal du være hjemme. Legene nekter deg jo ikke sykemelding i denne tiden. Hvis de gjør det så må du gå til avisen. ALLE offentlige leger sier jo at bare man snufser litt eller hoster litt, bli hjemme. Man får sykemelding fra første dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 12. mars 2020 #60 Del Skrevet 12. mars 2020 5 timer siden, Jegogduogvito skrev: Du ville blitt overasket over hva slags folk som jobber på sykehjem! Jeg blir fortsatt ledd av på jobb som synes dette er ubehagelig Min bestemor er skral og veldig gammel, på en måte er det vel naturlig at hun og andre på hennes alder nå begynner å nærme seg slutten. Men det er ikke bare 1 person man utsetter, det er alle kollegaer og alle beboere, og dermed enda flere som må ta vare på de syke. En av de som som jobber med min bestemor (helsepersonell) hadde fnyst av koronahysteriet og sagt at det bare var tull, hun gjorde alt som før og lot nærmest være å vaske hender på trass hørtes det ut som. Så jeg blir ikke overrasket over at du blir ledd av på jobb, eller at sjefen din mener det er hysteri. Men DU vet bedre. Jeg skjønner at hvis du er ung så er det vanskelig å stå i dette, og stå opp for det du mener, men det er en øving både for deg som privatperson (å stole på seg selv og ikke alltid søke til andre for å se hvordan de gjør det), og helt essensielt for samfunnet at folk gjør. Jeg kjente på det forrige uke. Jeg jobber ikke med mennesker på måten du gjør, men når jeg skulle si at jeg ikke ville ta en flyreise tur-retur Gardermoen-Flesland så uroet jeg meg for å bli møtt som hysteriker. Men nyhetene hver dag bekrefter at jeg gjorde det riktige. Og selv om en del møtte meg som hysteriker forrige uke, blir det færre og færre, og noen sier "Oi, du hadde kanskje rett...". Stol på at din dømmekraft er rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg