Gå til innhold

Sint og skuffet fordi jeg ikke kan bli testet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kort sagt:

Jag var forkjøla. Ble bedre og følte meg nesten frisk. Nå, 2 dager etterpå har jeg vondt i hals og hode og snufser og hoster igjen. Er det noe nytt, er det det samme? 

Og ikke minst; jeg har så lyst å få lov å testes for corona, men det får man jo ikke om man ikke har vært og reist. 

Blir så sur over at jeg har strenge krav og forventninger til meg for å dra på jobb og levere barn i barnehagen. Det snakkes mye om at man liksom skal holde seg hjemme når man er forkjøla. Men når det ikke "tillates" av samfunnet å holde seg hjemme, så blir smitte spredd. 

Jeg synes det er så dritt! Noen MÅ gå på jobb og kan ikke ta ut egenmelding, nærmest streike, og man får ikke sykemelding for forkjølelse. Til og med ikke nå, når forkjølelse og corona ligner. Og ikke vil de teste. 

Så hva søren gjør man da? Føler viruset ikke blir tatt seriøst nok av fastleger og de som kan teste folk. De har jo bare så og så mange tester, så jeg skjønner at ikke alle kan få. Men alle med symptomer burde få!! 

Anonymkode: 83809...04f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det ikke er nok til alle med symptomer da? Hva skal man gjøre da? 

Anonymkode: 2a657...d97

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke få fordi det ikke er nok tester. De som Norge har må brukes på de som faktisk har blitt utsatt for smitte. 

Anonymkode: 934ed...adb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på sykehjem å har i dag fått vond hals og hoste... Vet ikke hva jeg skal gjøre, får ikke teste meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jegogduogvito skrev:

Jeg jobber på sykehjem å har i dag fått vond hals og hoste... Vet ikke hva jeg skal gjøre, får ikke teste meg 

Da tar du sykedager frem til alle symptomene er borte.

Anonymkode: 2e167...913

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Om alle med forkjølelse og influensa skal testes og bli hjemme i vintersesongen så kan hele samfunnet klappe sammen...  Noen begrensninger må det jo være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsevesenet koker nå, kan du gjette hvorfor? Jo fordi alle som er forskjøla ringer inn og skal teste seg, derfor må de prioritere å teste de som faktisk har vært i et av de største smittelandende.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Hold deg hjemme hvis du er syk. Dette gjelder alltid. En koronatest hjelper deg ingenting, det finnes ikke noen behandling mot det. Hvis du blir så syk at du trenger helsehjelp, ringer du legen.

Anonymkode: 4d895...0c8

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da tar du sykedager frem til alle symptomene er borte.

Anonymkode: 2e167...913

Har ikke ubegrenset med sykedager! Måtte bruke mange i januar pga noro og vannkopper...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Paradoxx skrev:

Helsevesenet koker nå, kan du gjette hvorfor? Jo fordi alle som er forskjøla ringer inn og skal teste seg, derfor må de prioritere å teste de som faktisk har vært i et av de største smittelandende.

Vi er jo snart et av de verste smittelanda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegogduogvito skrev:

Har ikke ubegrenset med sykedager! Måtte bruke mange i januar pga noro og vannkopper...

Men det kan fort bli svært dødelig for pasientene dine om du har corona! Nå smittes det jo mye uten kjent kilde. De sa på debatten at alle med symptomer burde holde seg hjemme og dette er ekstremt viktig for helsearbeidere. Det kan du vel henvise til på arbeidsplassen din?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jegogduogvito skrev:

Har ikke ubegrenset med sykedager! Måtte bruke mange i januar pga noro og vannkopper...

Alle må ofre noe i denne situasjonen. Fra helsemyndighetene sier de at ingen med noen form for luftveisinfeksjoner skal gå på jobb, og alle minst de som jobber innen helse. Du har et moralsk ansvar for dine pasienter.

Anonymkode: 2e167...913

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jegogduogvito skrev:

Vi er jo snart et av de verste smittelanda

Ja er jo litt det jeg sier, når hele Norge ringer inn og alle vil bli testet. Helsevesenet jobber på spreng, men de kan ikke trylle, derfor prioriterer de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste dødsfallene i USA hittil er pga smitte på sykehjem/eldrehjem. Hold deg hjemme TS!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle må ofre noe i denne situasjonen. Fra helsemyndighetene sier de at ingen med noen form for luftveisinfeksjoner skal gå på jobb, og alle minst de som jobber innen helse. Du har et moralsk ansvar for dine pasienter.

Anonymkode: 2e167...913

Hvor står dette? 

Anonymkode: 5b1dd...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står dette? 

Anonymkode: 5b1dd...c1b

De sa det på pressekonferansen (nrk) i dag og på NRK debatten i går.

Anonymkode: 2e167...913

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle med symptomer skal holde seg hjemme. Det er unntakstider nå. 

Anonymkode: e7ad1...7c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står dette? 

Anonymkode: 5b1dd...c1b

Instruks ang. sykehjem:

Pårørende, besøkende og ansatte

Vi anbefaler at dersom du har feber, hoste eller har andre luftveissymptomer som ved koronainfeksjon (covid-19) eller influensa, skal du ikke besøke beboere uten nærmere avtale. Det samme gjelder dersom du i de siste 14 dagene har:

  • Vært i områder med utbredt spredning av koronainfeksjon (covid-19)
  • Hatt nærkontakt med person som har fått påvist koronainfeksjon (covid-19)

Dersom besøk ikke kan unngås, må avdelingen hvor pasienten/beboeren er først kontaktes per telefon, slik at nødvendige smitteverntiltak kan iverksettes.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/helsepersonell/sykehjem-og-smittevern-mot-covid-19/

Anonymkode: b58f1...550

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at den typiske nordmannen viser seg nå i disse tider. Vi er så vant til å lene oss på staten for alt, og å slippe å ta noe særlig personlig ansvar. «Noen» eller staten må ta ansvar for å gi svar på om den enkelte er smittet, gi nøyaktige instrukser for oppførsel etc. Sunn fornuft og ansvarsfølelse fra den enkelte er fraværende, og det er liten forståelse blant skremmende mange for at dette er en potensiell ekstremsituasjon som innebærer tøffe prioriteringer - og prioriteringer betyr at man må velge vekk ting man gjerne skulle ha tilbudt, som f.eks. optimal helsehjelp til alle. 
 

Det kreves knapt nok mer av hver enkelt av oss enn at vi vasker hender ofte og grundig, unngår unødvendig kontakt med andre og tar ansvar for å være føre var om vi utvikler symptomer på sykdom som kan være korona. 

Anonymkode: 4e8de...917

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegogduogvito skrev:

Har ikke ubegrenset med sykedager! Måtte bruke mange i januar pga noro og vannkopper...

Hvis du selv er syk, så bruker du vel egenmelding?

Vannkopper gjelder vel barn, og da brukte du vel «sykt barn»-dager?

Er man syk så holder man seg hjemme!

Anonymkode: 17dd3...96b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...