Gå til innhold

Hva tenker folk i u-land om i-landsproblemer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble litt nysgjerrig og tenkte på dette i dag. Det er land med stor hungersnød og som ikke har tilgang på rent vann, og mennesker går sultne. Her i vesten blir vi bare feitere og feitere, og vi spiser for mye og kaster mye mat. Flere og flere utvikler livsstilsykdommer pga fedme og det blir stadig slankeoperert unge mennesker som har spist seg alvorlig syke i ung alder. Hva tenker dere?

Anonymkode: 8ede6...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, vi burde tenke mer på å hjelpe de i u-land med mat og økonomi synes jeg. Vi i i-land kan prøve å kontrollere mat vanene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker vi om rikingproblemer? «Åh nei vi har ikke LV veske! Nå tror alle jeg er fattig» 

Anonymkode: d0f3f...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 11.3.2020 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Jeg ble litt nysgjerrig og tenkte på dette i dag. Det er land med stor hungersnød og som ikke har tilgang på rent vann, og mennesker går sultne. Her i vesten blir vi bare feitere og feitere, og vi spiser for mye og kaster mye mat. Flere og flere utvikler livsstilsykdommer pga fedme og det blir stadig slankeoperert unge mennesker som har spist seg alvorlig syke i ung alder. Hva tenker dere?

Anonymkode: 8ede6...2f3

Jeg tenker at dette kunne vært et opplegg for et reality-show: «I versus U: Møt problemene».

«Sarah (15) i Norge blir ertet fordi hun har en gammeldags utgave av Iphone. Ngongo (14) må gjemme seg for løver mens hun går for å hente vann fra en brønn tre mil unna landsbyen. Hvem klarer dagens problem, I eller U?»

Anonymkode: fb54c...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig: Jeg tror de tenker på I-landsproblemer i tillegg til u-landsproblemer. Jeg tror i aller høyeste grad folk i u-land er opptatt av å ikke ha dårligere telefon enn naboen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...