Gå til innhold

Venner som ikke tilbyr å hjelpe..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir litt skremt at vennene dine ikke stiller opp. Det er snakk om en handletur nå og da, kanskje 1 gang i uka? Ingen er for travle for det. 

Anonymkode: fa540...a7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spør på fb oppslagstavla på stedet du bor på. Reseptmedisinene kan du fikse online og få i postkassen. Den kan du gå til

Anonymkode: 647e7...366

Jo skal ta det i morgen på min egen side først. Jeg har postboks på Posten og dit kan jeg ikke gå uten å bryte karantenen. Og jeg er såpass syk at det ikke lar seg gjøre uansett. Samt at jeg ikke ville rekke det før helga. 
TS 

Anonymkode: b65c1...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk jobber nærmest dag og natt for tiden. Jeg synes dere forventer altfor mye av folk. Først skal man jobbe ekstremt lange og krevende dager i helsevesenet, og så skal man bruke av sin dyrebare fritid til å farte rundt og handle inn for folk før man skal hjem og stupe i seng og sove fire timer før man skal på jobb igjen. Tilby i det minste folk en økonomisk kompensasjon. 

Anonymkode: 32c75...57e

Ja «man» må for all del ikke bry seg om andre mennesker opp all travelheten sin. Jeg forstår jo at ikke alle er som meg. Men likevel blir jeg skuffet over vennene mine. Og jeg ville selvfølgelig gi de økonomisk kompensasjon. 
Håper at DU innimellom får tid til å puste og slappe av. 
 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Liker at du er løsningsorientert, men meny finnes faktisk ikke nord for Trondheim😂 

(finnes en butikk 30min utenfor Tromsø som har meny-utvalg, men den heter ikke meny).

 

Er forøvrig enig med deg og de andre, synes det er råttent gjort av vennene dine :( man må jo selv på butikken, det tar da ikke så mye lengre tid å da samtidig handle inn til sin venn og legge ved døra (så fremst man har bil, men det har jo «de fleste» her nord).

 

Skulle tilbydt meg å handle for deg, men wolt leverer ikke her jeg bor så regner med vi ikke bor i samme by.

Anonymkode: fbe80...6a1

Bor i Tromsø. TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk jobber nærmest dag og natt for tiden. Jeg synes dere forventer altfor mye av folk. Først skal man jobbe ekstremt lange og krevende dager i helsevesenet, og så skal man bruke av sin dyrebare fritid til å farte rundt og handle inn for folk før man skal hjem og stupe i seng og sove fire timer før man skal på jobb igjen. Tilby i det minste folk en økonomisk kompensasjon. 

Anonymkode: 32c75...57e

Ja for hele Norge har det slik?

Jeg jobber 8-20t dager alt etter hva som trengs men hjelper gjerne folk som trenger det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Morten1 skrev:

Blir spennende så se om det snu og vennene plutselig sitter der i karantene. Vil de ta tørre å spørre deg? Eller vil de da innse at det blir feil å spørre da de selv ikke tilbød?

Jeg tror ikke vennene hennes tenker så langt. De kommer nok til å be henne om hjelp. Kjenner lusa på gangen... 

Anonymkode: 94280...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan eventuelt høre med diverse butikker osv når det gjelder handling, evt kolonialen om du har det i nærheten hos deg?
Utenom det syns jeg det er veldig dårlig gjort av vennene dine å ikke stille opp, men all creds til sjefen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvis jeg har forstått deg rett og du bor i Tromsø så må du gjerne sende meg en mld her så kan jeg også være behjelpelig med å handle inn til deg! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, dette er liksom ikke et boligfelt, men en bydel, der man ikke nødvendigvis kjenner naboen. Jeg er sjøl oppvokst på et mindre sted og der ville det vært naturlig å snakke sammen slik du skriver. Jeg har noen som bor i samme hus som er bortreist. Vet ikke når de er tilbake, men ikke før etter helga.
 

Når det er sagt. Det finnes garantert noen som kan hjelpe meg, ikke minst min sjef som handlet for meg forrige gang det var behov. Kan spørre igjen. Men ville ikke at han skal hente ut resept-medisiner, da jeg ikke normalt pleier å fortelle mine diagnoser til sjefen. Ikke for det, han er fantastisk og ville nok ikke fokusert på det. 

Jeg er nok mer frustrert over at de jeg har  oppfattet som gode venner ikke stiller opp når jeg for første gang spør. 
 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Hei. Hvis du bor i Tromsø kan jeg hjelpe deg💓 skriver du ut en fullmakt kan jo noen andre hente medisin for deg? 

Anonymkode: cdcc7...2ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drikkeflaska skrev:

Hei! Hvis jeg har forstått deg rett og du bor i Tromsø så må du gjerne sende meg en mld her så kan jeg også være behjelpelig med å handle inn til deg! 

Takk for det ❤️ Skal si fra. 
Sjefen ringte nylig og sa at han kunne handle for meg til helga og gjøre ærendene jeg har behov for. Så da berges jeg for denne gang. 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei. Hvis du bor i Tromsø kan jeg hjelpe deg💓 skriver du ut en fullmakt kan jo noen andre hente medisin for deg? 

Anonymkode: cdcc7...2ec

Send pm hvis du vil 🙂 Har masse ledig tid å handle 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei. Hvis du bor i Tromsø kan jeg hjelpe deg💓 skriver du ut en fullmakt kan jo noen andre hente medisin for deg? 

Anonymkode: cdcc7...2ec

Så snille dere er ❤️ Jeg klarer meg nå men skulle det drøye utover neste uke så tar jeg gjerne kontakt. 
 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det ❤️ Skal si fra. 
Sjefen ringte nylig og sa at han kunne handle for meg til helga og gjøre ærendene jeg har behov for. Så da berges jeg for denne gang. 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Så bra! Ikke nøl med å sende PM hvis du skulle trenge det senere. Jeg er student med relativt mye "fritid" og enda mer nå når UiT har valgt å avlyse forelesninger, så det er null problem å hjelpe til! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke vennene hennes tenker så langt. De kommer nok til å be henne om hjelp. Kjenner lusa på gangen... 

Anonymkode: 94280...87a

Jo det kommer de garantert. Nå har jeg ikke verken meldt med de eller lest meldingene siden de ikke orka. Tenker at det blir sånn en stund. Trenger en pause fra å kjenne meg ikke-prioritert fra deres side.

TS 

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i risikosonen og selv om jeg ikke har havnet i karantene ennå så tror jeg at imorgen skal jeg hamstre litt for sikkerhetsskyld etter å ha lest denne tråden. Jeg har null nettverk så hvis jeg hadde endt opp i karantene nå så hadde jeg vært fucked. 😅

Anonymkode: 4fe8c...3d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor helt sentralt, og de har alle bil ja. En ting er nå at det ikke ligger for alle å bare tilby å hjelpe. Det forstår jeg. Det har med oppvekst, hva man er tillært, verdier, personlighet osv å gjøre. Men det å faktisk si «det passer dessverre ikke» til et voksent menneske som forstår at det egentlig betyr «vet du hva at det orker jeg ikke, ikke nå og heller ikke senere,  for så viktig er du ikke for meg!», synes jeg er så utrolig smålig. Jeg er ikke et dårlig menneske. Er generelt snill, omsorgsfull og ikke plagsom. Har aldri bedt de om noe som helst før. Og vi er godt voksne, over 40 år alle sammen. 
Sukk 🤷🏻‍♀️ 
TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Føler med deg, og du har all grunn til å være skuffet. Tror mange folk er gått litt i kriseberedskap og er veldig bekymret nå, og da blir man seg selv nærmest. Dvs verner om seg selv og sine aller nærmeste. Mel det er dårlig gjort, de er venner og burde kjenne din situasjon. 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 hours ago, AnonymBruker said:

 Alle har liksom nok med sitt. Det er så merkelig. 

Anonymkode: b65c1...0ba

Det er vel merkelig fordi du bare tenker på deg selv?

Anonymkode: 5dcb7...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i risikosonen og selv om jeg ikke har havnet i karantene ennå så tror jeg at imorgen skal jeg hamstre litt for sikkerhetsskyld etter å ha lest denne tråden. Jeg har null nettverk så hvis jeg hadde endt opp i karantene nå så hadde jeg vært fucked. 😅

Anonymkode: 4fe8c...3d2

Ja, men bor du i nærheten av meg så hjelper jeg - når jeg blir frisk og kommer meg ut av karantenen sjøl 😊 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skitvenner. Nå vet du hvem du ikke trenger i livet ditt mer. Det handler ikke bare om å handle litt mat. Det handler om å være der når det trengs. 

❤️ sender deg en klem ❤️

Anonymkode: 2b9b1...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mia10 skrev:

Hei ☺️

Jeg tror vi bor i samme by og i nærheten av hverandre, Wolt + Joker = sentrumsområdet i Tromsø...Jeg har bil og kan hjelpe deg, skjønner om du ikke vil legge ut denne forespørselen til 800 "venner" på facebook. 

Jeg får hjelp av sjefen i morgen eller fredag. Men har flere av dere som har svart meg i tankene dersom situasjonen vedvarer. Takk ❤️
 

TS

Anonymkode: b65c1...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...