Gå til innhold

Reise til København i disse dager. Er det feil å gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har booket en tur jeg gleder meg veldig til. Skal reise i helgen med barn og alt. Er det feil av meg å reise? Bør jeg avbestille, og heller reise senere, når det er tryggere? da taper jeg alle penger jeg har brukt til turen. Viktigere er det jo å ikke bli syk. Men jeg tenker at jeg sikkert blir smittet uansett, jeg ser nesten ikke muligheten av å stoppe smitten nå. Tar jeg feil? Og er det egoistisk av meg å dra? Øker jeg risikoen for at jeg smitter andre? Burde jeg bli hjemme for andres del, og for å ikke utsette barna for smitte unødig?

Anonymkode: 18ca3...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To ting som gjør at du bør vurdere om det er smart å utsette turen: 

1)  Dere utsettes kanskje for større smittefare på tur. Enten dere tar fly eller båt så vil dere komme i nærkontakt med mennesker fra mange forskjellige steder, noen avc dem kommer kanskje fra et sted med stor smittefare/ mange smittede.

2)  Situasjonen kan endre seg raskt i både Danmark og Norge, og plutselig risikerer dere å bli satt i karantene i Danmark, eller ved hjemkomst.

Anonymkode: 6ace0...a36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok blitt hjemme, men det er noe du får føle på selv. Kjipt å miste penger naturligvis, men som du sier er helsen deres (og andres) det viktigste 😊

Anonymkode: dc127...fb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, det er fortsatt mulig å stoppe smitte. Om alle tar forholdsregler og holder seg hjemme så langt det lar seg gjøre er det mulig å hindre smittespredning og opphopning av pasienter og katastrofer for sykehusene. Så jeg ville som sagt droppet turen og heller hatt det til gode.

Anonymkode: dc127...fb6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til København alene om to uker til, lurer på det samme. Skal på konsert, er har gledet meg masse. Nå er jeg usikker 🙄 Tror vel i grunnen at jeg blir smittet uansett, det sprer seg tydeligvis som ild i tørt gress...

Anonymkode: e219d...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til København alene om to uker til, lurer på det samme. Skal på konsert, er har gledet meg masse. Nå er jeg usikker 🙄 Tror vel i grunnen at jeg blir smittet uansett, det sprer seg tydeligvis som ild i tørt gress...

Anonymkode: e219d...345

Man kan likevel gjøre det man kan for å unngå smitte. Konserten blir nok sannsynligvis avlyst uansett. 

Ser mange skriver at man blir smittet uansett, noe som gjør at de absolutt skal leve livet mest mulig. Men hvis vi alle begrenser sosial kontakt til minimum så har vi en reell sjanse til å stoppe dette. 

Anonymkode: 75c94...f0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til København alene om to uker til, lurer på det samme. Skal på konsert, er har gledet meg masse. Nå er jeg usikker 🙄 Tror vel i grunnen at jeg blir smittet uansett, det sprer seg tydeligvis som ild i tørt gress...

Anonymkode: e219d...345

Konserten blir sikkert avlyst, vil jeg tro.

Anonymkode: 31f0b...b9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Konserten blir sikkert avlyst, vil jeg tro.

Anonymkode: 31f0b...b9d

Regner med det. Avbestilte akkurat hotell og fly. Er ikke ikke sånn at jeg skal leve livet for enhver pris, men etter lengre tids sykemelding hadde jeg gledet meg veldig til å komme litt bort. Uansett, det er et trivielt problem. Kun pengene som går tapt. Har ikke all verdens av dem, men det får bare være.

Anonymkode: e219d...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har booket en tur jeg gleder meg veldig til. Skal reise i helgen med barn og alt. Er det feil av meg å reise? Bør jeg avbestille, og heller reise senere, når det er tryggere? da taper jeg alle penger jeg har brukt til turen. Viktigere er det jo å ikke bli syk. Men jeg tenker at jeg sikkert blir smittet uansett, jeg ser nesten ikke muligheten av å stoppe smitten nå.

Tar jeg feil? JA

Og er det egoistisk av meg å dra? JA

Øker jeg risikoen for at jeg smitter andre?  JA

Burde jeg bli hjemme for andres del, og for å ikke utsette barna for smitte unødig? JA

Anonymkode: 18ca3...02b

 

Anonymkode: adc7a...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde ikke jeg tatt sjansen på nå, om du skal fly til Kastrup så landet det ett fly senest lørdag der med folk fra nord-Italia. De gikk rett ut blant alle andre passasjerer, ingen kontroll og ingen tester. 

Anonymkode: 34d61...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...