Gå til innhold

Hvilke og hvor mye tørrvarer har dere til nødlager?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker ikke bare på i forbindelse med corona men sånn ellers også som et nødlager? Har alle et nødlager med vanndunker og tørrmat?

Jeg pleier ofte å kjøpe 4-5 bokser med hermetikkboks mat, men disse spiser jeg jo til det er tomt. Bør man ha noen som bare står parat til krisesituasjon også?

Hvilke varer har dere på nødlager og hvor mye av hver vare? :) Trenger litt insp for hva jeg bør ha, gjelder også ting som medisiner, bandasjer eller annet???

Anonymkode: a3d4b...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen nødlager eller lignende.

Har ingen planer om å ha en heller.

Blir det unntakstilstand pga det ene eller andre så

1. bryter jeg meg i nærmeste butikk og tar det som jeg trenger

2. går på jakt i naturen (er ikke jeger eller noe ,eier ikke ekte våpen (luftvåpen har jeg) men de finnes mange andre metoder å skaffe mat i naturen

 

Anonymkode: 9ebea...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 billige risposer på 4kg stk (varer ca. evig oppbevart riktig). Pasta (varer også ca evig) * div hermetikk... osv

 

Hagle, jaktbue fiskestang osv.

 

Anonymkode: 4875d...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen nødlager eller lignende.

Har ingen planer om å ha en heller.

Blir det unntakstilstand pga det ene eller andre så

1. bryter jeg meg i nærmeste butikk og tar det som jeg trenger

2. går på jakt i naturen (er ikke jeger eller noe ,eier ikke ekte våpen (luftvåpen har jeg) men de finnes mange andre metoder å skaffe mat i naturen

 

Anonymkode: 9ebea...04b

Blir det unntakstillstand går alle butikkene tomme på dagen. Og det aller meste kan lett ta 1mnd før butikkene får forsyninger. Norge er også ekstremt avhengig av importvarer nå, og det gjør jo ikke saken noe bedre.

Anonymkode: 4875d...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det unntakstillstand går alle butikkene tomme på dagen. Og det aller meste kan lett ta 1mnd før butikkene får forsyninger. Norge er også ekstremt avhengig av importvarer nå, og det gjør jo ikke saken noe bedre.

Anonymkode: 4875d...934

Vet det.

Bodde i en annen land før hvor det ble unntakstilstand pga krig. Hjalp ikke noe å ha nødlager da vi alle møte flykte fra husene våre midt på natta. Eneste førvarsler var sirener også var det gå ,gå ,gå. Varmeklær i ryggsekk ,vannflaske ,kniv eller noe våpen hva man har hjemme og gå.

Anonymkode: 9ebea...04b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet det.

Bodde i en annen land før hvor det ble unntakstilstand pga krig. Hjalp ikke noe å ha nødlager da vi alle møte flykte fra husene våre midt på natta. Eneste førvarsler var sirener også var det gå ,gå ,gå. Varmeklær i ryggsekk ,vannflaske ,kniv eller noe våpen hva man har hjemme og gå.

Anonymkode: 9ebea...04b

Uff 😥

Anonymkode: 01489...82e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker ikke bare på i forbindelse med corona men sånn ellers også som et nødlager? Har alle et nødlager med vanndunker og tørrmat?

Jeg pleier ofte å kjøpe 4-5 bokser med hermetikkboks mat, men disse spiser jeg jo til det er tomt. Bør man ha noen som bare står parat til krisesituasjon også?

Hvilke varer har dere på nødlager og hvor mye av hver vare? :) Trenger litt insp for hva jeg bør ha, gjelder også ting som medisiner, bandasjer eller annet???

Anonymkode: a3d4b...91d

Handlet med meg litt ekstra nødlager nå. Så nå har jeg 2 poser som jeg kan lage brød av med å blande vann oppi bare (veldig enkelt), 1 brun lapskaus boks middag, 2 kjøttdeig (lagt det i fryseren) og 2 meksikanske gryterett middag og 2 middager med tomatsuppe. Tenker jeg blir å hamstre inn litt mer om noen dager ettersom jeg ser at det vil bli mest sannsynligvis lock-down i landet her også snart og reiser på hytta som ligger for seg selv og tar med meg skytevåpen just in case om det blir lock-down. Man vet aldri hvordan folk vil reagere i slike scenario. Viruset er jo helt ute av kontroll. Vi har lommelykt og vi har litt ved, men blir vel å kjøpe et par lommelykter til og både fyrstikker og lightere. Blir vel straks å ta oppi vann på flaske så vi har det dersom vannforsyningen også skulle bli stengt. Paranoid? Er jeg det? Bare å se til Italia. Danmark er det lagt inn flere restriksjoner. Så bør ikke bli veldig overrasket over om det blir lock-down her også.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du. Drar innom jobben og fikser noe der.

Anonymkode: bdb3a...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nødlager. Men foreldrene mine har sikkert nok mat til å holde en måned. Mulig jeg drar til dem om det blir krise. Men her jeg bor nå har jeg gode fiskemuligheter. 

Anonymkode: 4f1c7...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen nødlager eller lignende.

Har ingen planer om å ha en heller.

Blir det unntakstilstand pga det ene eller andre så

1. bryter jeg meg i nærmeste butikk og tar det som jeg trenger

2. går på jakt i naturen (er ikke jeger eller noe ,eier ikke ekte våpen (luftvåpen har jeg) men de finnes mange andre metoder å skaffe mat i naturen

 

Anonymkode: 9ebea...04b

Det er jo veldig dumt for din egen del? Korttenkt. For da vil du bli fengslet XX antall år når ting roer seg ned. Jeg har skytevåpen hjemme, men går jo ikke å raner butikker av den grunn selv i slike scenario. Våpenet er kun tenkt til å jakte med eller kun til forsvar om det blir lock-down for da blir folk redde og kan gjøre det mest utenkelige tingene som å rane folks hjem eller butikker.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen nødlager eller lignende.

Har ingen planer om å ha en heller.

Blir det unntakstilstand pga det ene eller andre så

1. bryter jeg meg i nærmeste butikk og tar det som jeg trenger

2. går på jakt i naturen (er ikke jeger eller noe ,eier ikke ekte våpen (luftvåpen har jeg) men de finnes mange andre metoder å skaffe mat i naturen

 

Anonymkode: 9ebea...04b

Hvis det er snakk om en atomulykke er jo hele poenget å ikke gå utenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet det.

Bodde i en annen land før hvor det ble unntakstilstand pga krig. Hjalp ikke noe å ha nødlager da vi alle møte flykte fra husene våre midt på natta. Eneste førvarsler var sirener også var det gå ,gå ,gå. Varmeklær i ryggsekk ,vannflaske ,kniv eller noe våpen hva man har hjemme og gå.

Anonymkode: 9ebea...04b

 

Uff, det må ha vært forferdelig! Jeg er glad du bor i Norge nå og ikke i krig! Hvordan har du det i dag?

Anonymkode: a3d4b...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...