AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #1 Del Skrevet 10. mars 2020 Er ikke det merkelig? Barn er jo store smittespredere siden de får milde symptomer og da kan smitte tusenvis . Anonymkode: daee8...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 10. mars 2020 #2 Del Skrevet 10. mars 2020 Det finnes jo barnehager med opptil 500 barn. Det vil jo være et ynglested for smitte... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #3 Del Skrevet 10. mars 2020 I kommunen tillater de ikke arrangement med over 100 deltakere, men skolen med 800 elever får holde åpen.. logisk? Anonymkode: 13a4b...f3d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #4 Del Skrevet 10. mars 2020 Det går over 600 elever på u.skolen til sønnen min. Anonymkode: 3b41d...7d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #5 Del Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I kommunen tillater de ikke arrangement med over 100 deltakere, men skolen med 800 elever får holde åpen.. logisk? Anonymkode: 13a4b...f3d Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det går over 600 elever på u.skolen til sønnen min. Anonymkode: 3b41d...7d0 Ja nettopp. Men det tenker de ikke på 😮 Anonymkode: daee8...be9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0991 Skrevet 10. mars 2020 #6 Del Skrevet 10. mars 2020 Du har et poeng TS. Myndighetene er i en vanskelig situasjon, fordi de ikke ønsker å stenge ned hele samfunnet av økonomiske hensyn. Derfor gjør de en kalkulert avvending og gambler på at dette viruset smitter mindre blant barn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #7 Del Skrevet 10. mars 2020 Anonymkode: ac8d3...729 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 10. mars 2020 #8 Del Skrevet 10. mars 2020 Det sitter langt inne å stenge skoler og barnehager. Det innebærer at voksne, også helsepersonell, må være hjemme fra jobb for å passe barna. Vi trenger alt helsepersonell vi kan lete frem nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #9 Del Skrevet 10. mars 2020 4 minutter siden, 0991 skrev: Du har et poeng TS. Myndighetene er i en vanskelig situasjon, fordi de ikke ønsker å stenge ned hele samfunnet av økonomiske hensyn. Derfor gjør de en kalkulert avvending og gambler på at dette viruset smitter mindre blant barn. https://bodonu.no/ingen-elever-i-bodo-burde-mote-paa-skolen-i-morgen/10.03-10:00?fbclid=IwAR2QFvFtET1HUROFyx2nW_iuro0pHuV9P5ESrL0-Lifvt_UxocazimmMfr8 Anonymkode: daee8...be9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 10. mars 2020 #10 Del Skrevet 10. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det merkelig? Barn er jo store smittespredere siden de får milde symptomer og da kan smitte tusenvis . Anonymkode: daee8...be9 Nei, det er ikke merkelig... Skole er vel av de tingene man regner som "essensielt". Konserter, birken, fotballkamper og den slags, ikke akkurat like viktig. Stenger man skoler, så man man jo i praksis stenge det meste av alt der foreldre jobber også... 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #11 Del Skrevet 10. mars 2020 De forklarte dette på Debatten på nrk i dag. Se på programmet og få svar på opptil flere ting. Anonymkode: 06024...8a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #12 Del Skrevet 10. mars 2020 Akkurat nå, Beeblebrox skrev: Nei, det er ikke merkelig... Skole er vel av de tingene man regner som "essensielt". Konserter, birken, fotballkamper og den slags, ikke akkurat like viktig. Stenger man skoler, så man man jo i praksis stenge det meste av alt der foreldre jobber også... Konsekvensene av 6 mnd tapt skolegang er også langt større enn konsekvensene av å ikke kunne se en konsert live. Anonymkode: 06024...8a5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lasox Skrevet 10. mars 2020 #13 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det merkelig? Barn er jo store smittespredere siden de får milde symptomer og da kan smitte tusenvis . Anonymkode: daee8...be9 Helt enig! Noe annet jeg reagerte på i lokalavisen idag var det en lege som fortalte til folk som var satt i karantene at dem kunne gå ut av huset sitt til å kunne gå tur til skogen og ta seg en skitur! Er det mulig liksom?!😳 Som om man ikke kommer rundt omkring folk ved skogen og på skitur eller når man er på vei dit. Skal man liksom skrike til folka om at man er i karantene for å unngå nærkontakt? Vi vet jo også nå hvor farlig viruset er og smitter mye lettere enn andre virus som vi er kjent med. Helt hårreisnde med å gi slikt råd! Skolen og barnehagene burde absolutt ha blitt stengt, men konsekvensene av det så vil økonomien til landet kollapse pga. foreldre må være hjemme å passe på barna. Endret 10. mars 2020 av Lasox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 10. mars 2020 #14 Del Skrevet 10. mars 2020 (endret) Det er ikke alle barn som har helsearbeide til foreldre og mange foreldre har mulighet til å ta barna ut for en periode. Hadde de iallefall sagt at de som kan ta barna ut bør gjøre det, så ville smittepresset senket seg noe iallefall. Jeg vet iallefall halvparten av foreldrene på avdelingen i vår bhg kunne fint hatt barna hjemme uten store innvirkninger. Endret 10. mars 2020 av Sermina 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2020 #15 Del Skrevet 10. mars 2020 De i Kina må jo stå frem og fortelle hvor farlig dette er. Si stopp grenser og steng alt i 2 uker. Vi klarer 2 uker hjemme. Vi må hjelpe hverandre. Anonymkode: 63c1a...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #16 Del Skrevet 11. mars 2020 Bare en tanke siden det er vanskelig å stenge alle skoler: Et tiltak jeg tenker kan være gjennomførbart er å holde barn og unge hjemme fra skolen med nettundervisning, altså barn og unge over Sfo alder da flere av disse vil klare seg uten at foreldrene er hjemme hele dagen. De som trenger assistent eller lignende må selvsagt på skolen med mindre skolen stenger helt. Da vil man ihvertfall ha færre barn på skolen og mulighet til å spre barna litt utover. Anonymkode: 9cfd2...7f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #17 Del Skrevet 11. mars 2020 I Bergen har de innført det slik at man må kunne sitte minst 1 meter unna andre på serveringssteder og utesteder. Skal de plassere barna 1 meter unna hverandre på skolen også da? Eller bhg? Innenfor 1 meter i 15+ minutter teller som nærkontakt. Skjønner ikke helt logikken bak dette. Anonymkode: 92bbb...94b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 11. mars 2020 #18 Del Skrevet 11. mars 2020 Enig med hun her oppe som sier at de kunne anbefalt alle som kan å ta barna ut fra barnehage/skole. Jeg trodde det var for at det ikke var nødvendig at det ikke ble gjort.. Men det er jo pga. at helsevesenet ikke skal bryte sammen, eller? Så.. Bør man holde barna hjemme fra barnehagen når det ikke er smitte i kommunen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #19 Del Skrevet 11. mars 2020 Hvis alle barn som ikke hadde helsepersonell som foreldre blitt holdt hjemme hadde det hjulpet betraktelig. Jeg tar en videreutdanning, og skal på skolen 3 dager neste uke (universitetet), og jeg er veldig skeptisk til det. Skolen er jo stappfull, auditoriene er fulle, og ikke minst veldig trang plass. Vurderer å være hjemme fordi jeg, på min jobb, er i nær kontakt med brukere som bl.a. har veldig dårlig immunforsvar, hjerteproblemer og astma. Anonymkode: 0fb22...374 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #20 Del Skrevet 11. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle barn som ikke hadde helsepersonell som foreldre blitt holdt hjemme hadde det hjulpet betraktelig. Jeg tar en videreutdanning, og skal på skolen 3 dager neste uke (universitetet), og jeg er veldig skeptisk til det. Skolen er jo stappfull, auditoriene er fulle, og ikke minst veldig trang plass. Vurderer å være hjemme fordi jeg, på min jobb, er i nær kontakt med brukere som bl.a. har veldig dårlig immunforsvar, hjerteproblemer og astma. Anonymkode: 0fb22...374 Jeg har valgt å være hjemme fra forelesninger fra og med i dag, ut av solidaritet. Noen av fagene jeg tar har 300+ studenter, så det er ofte fulle forelesningssaler og trangt om plassen (NTNU). Jeg har ingenting obligatorisk som ikke kan gjøres hjemmefra, så da er jeg hjemme og jobber. Da unngår jeg også å ta buss, som nok er en enda verre smittekilde. Anonymkode: 1a28d...0d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg