Gå til innhold

Hvorfor er 9 av 10 som blir stoppet for køsniking elbilkjørere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.aftenposten.no/osloby/i/qLdv9w/ni-av-ti-som-blir-stoppet-for-koesniking-her-kjoerer-elbil
 

Politiet i Oslo tok 43 køsnikere på kun 2 timer. De fleste av elbilene som ble tatt var appåtil dyre Teslaer og Audi e-tron. 
Hvorfor en så stor overvekt av folk med elbiler som sniker i køen? Man skulle da tro at folk som bryr seg om miljøet, kjører miljøvennlig, at de oppfører seg i trafikken. 

Anonymkode: 8ca50...65c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er positiv til elbiler og fordelene som medfører - bortsett fra den latterlige fordelen om å bruke kollektivfeltet. Denne bør fjernes asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rike mennesker får et litt annerledes verdisyn; de er både "viktige" og "fortjener" litt ekstra goder. Har sett det med venner. Når de da attpåtil får kjøpe seg en luksusbil på statens og felleskapets bekostning, forsterker det bare disse underlige tendensene.

Når det er sagt: Jeg har elbil selv. Den er billig, gøy å kjøre (i lav fart vel å merke; tunge doningen) og et praktisk fremkomstmiddel for oss. Men jeg ser denne type oppførsel hos venner og kollegaer som har kjøpt seg luksusbil...opp og frem.

Litt rart, det der.

Anonymkode: 1f337...593

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at de fleste ikke har elbil av miljøhensyn, men av økonomiske hensyn - meg selv inkludert. 

I tillegg virker det som at mange mennesker med luksus-elbiler tror de eier veien og kan heve seg over trafikkreglene vi "normale" må følge. 

På strekket jeg kjører hjem fra jobb og hvor det er ekstremt mye kø, er det et stykke med kollektivfelt, hvor det i dette feltet er to stk buss-avkjøringer man må innom for å kunne holde seg i kollektiv feltet. Elbilene har lov å kjøre i kollektivfeltet, men ikke gjennom buss-avkjøringene.
Dette kollektiv strekket kom for rundt 5-6 år siden, og mange trodde da at de kunne kjøre gjennom hele strekket om de ville. Til tross for hyppige kontroller, samt mye skriverier i avisen rundt dette, virker det som mange fortsatt ikke har fått med seg forskjellen. Og så har du selvsagt også de som driter fullstendig i hva som er lov og ikke lov, og gjør det fordi "alle andre gjør det". 

Selv står jeg i den kjipe køen med elbilen min, men når jeg kjører motorsykkel skal jeg være så ærlig å si at jeg tar snarveien sammen med de andre som kjører ulovlig. I mitt eget hode rettferdiggjør jeg det med at sykkelen tar så liten plass, og at jeg legger meg ut på siden av køen igjen med en gang jeg har flettet inn fra kollektivfeltet. Men jeg er selvsagt forberedt på å ta boten om jeg skulle bli tatt, for jeg er fullt klar over at jeg med sykkel heller ikke har lov å kjøre der. 

image.png.8f7c23b44b274679891c90f8543a3cfd.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper den samme kategorien matpakkependlere  også er kondomkledde syklister rushen. De jager andre trege syklistene og barn vekk fra fortauene og sparker gjerne til de som ikke hører deres bak ryggen.

https://www.varden.no/nyheter/syklist-slo-bilist/

https://www.tv2.no/a/10679245/

Altså psykopate narsissister som hater alle andre og krever plass for å rykke frem i køen.

Anonymkode: b55e1...4cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de tenker at sjansen for å bli tatt med EL/K/V/B-skilter er langt mindre enn «vanlige» skilter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.3.2020 den 21.43, AnonymBruker skrev:

https://www.aftenposten.no/osloby/i/qLdv9w/ni-av-ti-som-blir-stoppet-for-koesniking-her-kjoerer-elbil
 

Politiet i Oslo tok 43 køsnikere på kun 2 timer. De fleste av elbilene som ble tatt var appåtil dyre Teslaer og Audi e-tron. 
Hvorfor en så stor overvekt av folk med elbiler som sniker i køen? Man skulle da tro at folk som bryr seg om miljøet, kjører miljøvennlig, at de oppfører seg i trafikken. 

Anonymkode: 8ca50...65c

Fordi de er vant til at elbiler kan bruke kollektivfelt, og glemmer seg eller eventuelt tenker at det ikke er så farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2020 at 9:43 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor en så stor overvekt av folk med elbiler som sniker i køen?

Fordi de har kjøpt elbil kun for å unngå avgifter til fellesskapet. Mange av disse er svært smålige av seg i de fleste sammenhenger, og går ikke av veien for å snike i kø, verken på veien eller i butikken.

En kan jo spørre seg om hvorfor de som har råd til familiebil til en million slipper avgifter, mens de som må nøye seg med en til 400.000 betaler 1/4 til staten (oss andre).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, blasfeminist skrev:

En kan jo spørre seg om hvorfor de som har råd til familiebil til en million slipper avgifter, mens de som må nøye seg med en til 400.000 betaler 1/4 til staten (oss andre).

Helt enig, det er nødt til å komme noe innstramminger på dette feltet. De små elbilene må gjerne være avgiftsfrie, men Tesla Model S og X, Mercedes EQC, Audi e-tron, BMW iX3, Porsche Taycan osv som koster flesk burde virkelig ikke være avgiftsfrie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de fleste som kjøper elbiler er snyltere og unnlurere. Tror de har lov til alt. Jævla  samfunnsfiender.

Anonymkode: 12fe9...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2020 den 14.22, blasfeminist skrev:

Fordi de har kjøpt elbil kun for å unngå avgifter til fellesskapet. Mange av disse er svært smålige av seg i de fleste sammenhenger, og går ikke av veien for å snike i kø, verken på veien eller i butikken.

En kan jo spørre seg om hvorfor de som har råd til familiebil til en million slipper avgifter, mens de som må nøye seg med en til 400.000 betaler 1/4 til staten (oss andre).

Jeg har ikke råd til bil til en million, som Volvo xc90 som mange på bygda her har, men etter kun å ha hatt elbiler siden 2011 som er ekstremt billige i drift for oss som kjører mye, fikk vi råd til Tesla model x til 800  000. Vi hadde ikke hatt råd til en bensinbil til 800 000. Med tre barn hadde vi muligens kjøpt bensinbil om ikke det hadde vært avgiftsfrie store elbiler. Da vi kjøpte elbiler i 2011 var det for å støtte forskning på mer miljøvennlig teknologi.

På 17.3.2020 den 13.23, poli10 skrev:

Helt enig, det er nødt til å komme noe innstramminger på dette feltet. De små elbilene må gjerne være avgiftsfrie, men Tesla Model S og X, Mercedes EQC, Audi e-tron, BMW iX3, Porsche Taycan osv som koster flesk burde virkelig ikke være avgiftsfrie.

Se over.

På 22.3.2020 den 20.18, AnonymBruker skrev:

Fordi de fleste som kjøper elbiler er snyltere og unnlurere. Tror de har lov til alt. Jævla  samfunnsfiender.

Anonymkode: 12fe9...c22

Ja, der følte jeg virkelig du traff spikeren på hodet.

Anonymkode: 835b8...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/27/2020 at 12:44 AM, AnonymBruker said:

Jeg har ikke råd til bil til en million, som Volvo xc90 som mange på bygda her har, men etter kun å ha hatt elbiler siden 2011 som er ekstremt billige i drift for oss som kjører mye, fikk vi råd til Tesla model x til 800  000. Vi hadde ikke hatt råd til en bensinbil til 800 000.

Nei, men spørsmålet mitt var "hvorfor slipper man avgifter på en elbil (til 800.000, da) når man må betale 25% avgifter på en dieselbil som gjør samme jobben?" Dieselvogn til hele familien får du for 400.000, mens du må opp i 800k for å få like god plass i elbil. Hvorfor subisiderer vi ikke de som IKKE har råd til dyr elbil, men må nøye seg med diesel/bensin?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt veldig mye i trafikken i mange år, og el-bilister er de mest egoistiske. De kjører under fartsgrensen uten at det er noe grunnlag for det. De slepper ikke biler forbi heller. De minner meg om syklister som ligger midt i veien uten å slippe forbi. Noen rare skapninger. Også selvsagt må de ryggeparkere, selv med mange biler bak seg. Jeg har ikke ord for slike mennesker. uff

Anonymkode: 1086a...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.3.2020 den 13.23, poli10 skrev:

Helt enig, det er nødt til å komme noe innstramminger på dette feltet. De små elbilene må gjerne være avgiftsfrie, men Tesla Model S og X, Mercedes EQC, Audi e-tron, BMW iX3, Porsche Taycan osv som koster flesk burde virkelig ikke være avgiftsfrie.

BMW iX3 er fortsatt ikke kommet på markedet, og i disse coronatider spørs det om den lanseres i år i det hele tatt.

Anonymkode: 9819f...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har kjørt veldig mye i trafikken i mange år, og el-bilister er de mest egoistiske. De kjører under fartsgrensen uten at det er noe grunnlag for det. De slepper ikke biler forbi heller. De minner meg om syklister som ligger midt i veien uten å slippe forbi. Noen rare skapninger. Også selvsagt må de ryggeparkere, selv med mange biler bak seg. Jeg har ikke ord for slike mennesker. uff

Anonymkode: 1086a...862

Sinkekjøring kan de godt slutte med. Er helt enig med deg i at det er en uting. Sannsynligvis gjør de det for å spare strøm, fordi de ellers ikke kommer frem uten å lade. Noe som egentlig betyr at de har kjøpt en elbil med for liten rekkevidde til deres behov. Kjører selv elbil, men er godt innenfor rekkevidden til min bil, med det kjøremønsteret jeg har. Sparer aldri på noe, hverken varme, hastighet eller lys(!)

Men ryggeparkering? Det er noe alle bør gjøre uansett. Det er ikke et hår bedre å rygge ut av en parkeringsplass med mange biler bak seg.

Anonymkode: 9819f...446

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 14.32, blasfeminist skrev:

Nei, men spørsmålet mitt var "hvorfor slipper man avgifter på en elbil (til 800.000, da) når man må betale 25% avgifter på en dieselbil som gjør samme jobben?" Dieselvogn til hele familien får du for 400.000, mens du må opp i 800k for å få like god plass i elbil. Hvorfor subisiderer vi ikke de som IKKE har råd til dyr elbil, men må nøye seg med diesel/bensin?

Fordi det er en miljøvennlig teknologi som bør støttes slik at det blir billigere å produsere slik at det på sikt også blir gode alternativer for dem som ikke har så mye penger. 

Anonymkode: 835b8...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er en miljøvennlig teknologi som bør støttes slik at det blir billigere å produsere slik at det på sikt også blir gode alternativer for dem som ikke har så mye penger. 

Anonymkode: 835b8...cb4

Hvorfor har ikke bare e-golfen kommet i stv utgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, poli10 skrev:

Hvorfor har ikke bare e-golfen kommet i stv utgave?

Jeg vet ikke. Kanskje fordi VW selger mer enn de klarer å produsere av dem de allerede har slik at de ikke trenger å utvikle mer for å tjene penger enda? Jeg tror det også er noe av grunnen for at det er få elbiler med tilhengerfeste så langt. 

Anonymkode: 835b8...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2020 at 9:43 PM, AnonymBruker said:

https://www.aftenposten.no/osloby/i/qLdv9w/ni-av-ti-som-blir-stoppet-for-koesniking-her-kjoerer-elbil
 

Politiet i Oslo tok 43 køsnikere på kun 2 timer. De fleste av elbilene som ble tatt var appåtil dyre Teslaer og Audi e-tron. 
Hvorfor en så stor overvekt av folk med elbiler som sniker i køen? Man skulle da tro at folk som bryr seg om miljøet, kjører miljøvennlig, at de oppfører seg i trafikken. 

Anonymkode: 8ca50...65c

Det blir jo bare spekulasjoner, men de som blir tatt for å snike føler nok at de har mer rett på veien enn andre. Og sammenhengen med at de er i hovedsak elbil-eiere er litt spesiell, for de fleste vil være enig med det første her. Det sier i hvert fall at egoister velger el-bil, men hva mer kan det fortelle oss?

Hvordan ble dette til en tråd om stasjonsvognutgaver av en elbil egentlig? 😆

Anonymkode: e5ab4...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...