Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2005 #1041 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei på deg søndagsengel. så morro at flisene på badet er på plass. Det blir sikkert kjempefint og så deilig som det blir med splitter nytt bad til jul og til babyen kommer. Lurer fælt på om det er en jente eller en gutt du har i magen din. Jeg var så sikker når det gjalt Teddy Toria men med deg så er jeg veldig usikker og tørr nesten ikke tippe engang..... God bedring, håper forkjølelsen din går fort over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 17. desember 2005 #1042 Del Skrevet 17. desember 2005 God morgen søndagsengel!!!!!! Så flott at flisene er på plass. Det er så deilig når resultetene kommer. Håper du får en god lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. desember 2005 Forfatter #1043 Del Skrevet 17. desember 2005 Hei på deg søndagsengel. så morro at flisene på badet er på plass. Det blir sikkert kjempefint og så deilig som det blir med splitter nytt bad til jul og til babyen kommer. Lurer fælt på om det er en jente eller en gutt du har i magen din. Jeg var så sikker når det gjalt Teddy Toria men med deg så er jeg veldig usikker og tørr nesten ikke tippe engang..... God bedring, håper forkjølelsen din går fort over. ← Hei på deg! Ja, det blir helt fantastisk med nytt bad! Det gamle var både stygt og upraktisk, så vi har ventet veldig på dette Jeg er veldig spent på om vi får gutt eller jegnte jeg også! Har i det siste hatt på følelsen at det er en gutt. Vet ikke hvorfor, men når jeg kjenner den lille kroppen der inne, ser jeg liksom for meg at det er en gutt. Så det blir gøy å endelig treffe den lille! :grine2: Jeg leste nettopp en fødselsrapport fra en i terminklubben på sm som nettopp har blitt mamma. Vannet hennes gikk da hun var på julebord med 200-300 mennesker! Og hun skrev at det kom massevis! Håper jeg slipper å oppleve noe sånt! Ha en fin dag, allihopa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 17. desember 2005 #1044 Del Skrevet 17. desember 2005 Åja, sånn "krafser" hadde jeg i magen og. Kjente tydelig de små fingrene som krafsa i nedre del av magen. Det var både ekkelt og fascinerende på samme tid. Hodet til smurfen min festa seg i uke 34, men det kan skje både tidligere og senere det da. Husker også sånne stikkinger som du beskriver, men vet ikke egentlig om det har noe med festinga av hodet å gjøre. Skikkelig ubehagelig var det iallefall. Drikk mye vann, kjøp støttestrømper, hold bena - evt armene høyt, unngå å stå mye.......mot vann i kroppen altså. Jeg hadde skikkelig tømmerstokker, hobbitt føtter i slutten av svangerskapet, men det ble til lett svangerskapsforgiftning til slutt det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. desember 2005 #1045 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg leste nettopp en fødselsrapport fra en i terminklubben på sm som nettopp har blitt mamma. Vannet hennes gikk da hun var på julebord med 200-300 mennesker! Og hun skrev at det kom massevis! Håper jeg slipper å oppleve noe sånt! ← Oh my god! Stakkars jente, ikke akkurat den mest ideelle plassen at vannet går nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. desember 2005 Forfatter #1046 Del Skrevet 17. desember 2005 Åja, sånn "krafser" hadde jeg i magen og. Kjente tydelig de små fingrene som krafsa i nedre del av magen. Det var både ekkelt og fascinerende på samme tid. Hodet til smurfen min festa seg i uke 34, men det kan skje både tidligere og senere det da. Husker også sånne stikkinger som du beskriver, men vet ikke egentlig om det har noe med festinga av hodet å gjøre. Skikkelig ubehagelig var det iallefall. Drikk mye vann, kjøp støttestrømper, hold bena - evt armene høyt, unngå å stå mye.......mot vann i kroppen altså. Jeg hadde skikkelig tømmerstokker, hobbitt føtter i slutten av svangerskapet, men det ble til lett svangerskapsforgiftning til slutt det da ← Enig, den krafsingen er litt ekkel! Men når jeg ser for meg de små fingrene, så er det bare koselig Utfra andres beskrivelser av hvordan det føles når hodet fester seg, så er det nok ikke det jeg har kjent. Men stikkingen er ganske ubehagelig, ja. Jeg kommer til å nevne det for jordmor på torsdag, så kanskje hun vet hva det kommer av. Takk for råd mot vann i kroppen! Har ikke merket noe til det i dag, heldigvis! I dag snakket mannen med faren til den babyen som ble født på lørdag. Han sa at de er på sykehuset fremdeles, for jenta har fått lungebetennelse 8eller noe i den duren). Han trodde de skulle få reise hjem i kveld, da. Kan tenke meg de gleder seg til å komme hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 17. desember 2005 #1047 Del Skrevet 17. desember 2005 ..har på følelsen av at du får en liten jente jeg... (men nå skrev jeg gutt her først da.... selv om jeg mente jente... så tja..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 17. desember 2005 #1048 Del Skrevet 17. desember 2005 ..har på følelsen av at du får en liten jente jeg... ← Akkurat den tanken har slått meg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 17. desember 2005 #1049 Del Skrevet 17. desember 2005 Jeg har altså vært innom og har ikke glemt dere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #1050 Del Skrevet 18. desember 2005 til dere som har vært innom! I dag er jeg 34+0 6 uker til termin!!! Vekt: 2300 g Full lengde: 41 cm Fosteret er i begynnelsen av denne uken 32 uker gammelt. Nå flyter det ikke lenger, men hviler i livmoren. Øynene åpnes når fosteret er våkent, og lukkes når det sover. Øyefargen er vanligvis blå uansett hva som blir den endelige fargen fordi pigmenteringen ikke er ferdig ennå. Endelig utvikling av øyefarge krever at øyet blir utsatt for lys, og det kan ta flere uker etter fødselen før barnet får sin endelige øyefarge. Fingerneglene begynner nå å bli så lange at fosteret kan klore seg selv. På en førstegangsfødende er det normalt at hodet snart fester seg nå. Det gjør ikke så mye om baby blir født nå, de greier seg bra, men vil kanskje trenge litt ekstra tid på barsel fordi de ofte ikke er så flinke til å suge fra brystet. Leveren er oftere litt umoden og sjansen for at de får litt gulsott og må lysbehandles er større. Babyen vil regnes som for tidlig født og det vil derfor være en barnelege tilstede ved fødselen, sånn for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 18. desember 2005 #1051 Del Skrevet 18. desember 2005 oi... bare 6 uker igjen da. Min bror ble født 5 uker for tiden og han greite seg helt fint han. ikke så stor riktnok når han kom ut (vr vel 2000 gram og 46 cm lang trur jeg).. men han vokste fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. desember 2005 #1052 Del Skrevet 18. desember 2005 Takk for link-tips i dagboka mi! Og GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #1053 Del Skrevet 18. desember 2005 oi... bare 6 uker igjen da. Min bror ble født 5 uker for tiden og han greite seg helt fint han. ikke så stor riktnok når han kom ut (vr vel 2000 gram og 46 cm lang trur jeg).. men han vokste fort. ← Ja, ting kan skje nå framover, det er helt sikkert! Men jeg håper i det minste den holder seg i magen i to uker til, så det blir 2006-barn! Takk for link-tips i dagboka mi! Og GOD JUL! ← Bare hyggelig! God jul til deg også! I går skrudde vi sammen kommoden som skal være på barnerommet. Den er stor og fin, med dype skuffer. Den står foreløpig i stua, vil vaske ordentlig på barnerommet før vi setter den inn. Jeg har lagt stellematta oppå, da. Bare for å se hvordan det blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. desember 2005 #1054 Del Skrevet 18. desember 2005 Hva står igjen inne på barnerommet nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 18. desember 2005 Forfatter #1055 Del Skrevet 18. desember 2005 (endret) Hva står igjen inne på barnerommet nå da? ← Fortsatt det siste strøket med maling på vinduskarm og dørlist Men det er jo fort gjort, det er bare det å få satt i gang. Også skal vi klistre opp wallies på veggene, men det vil vi ta etter at innredningen er på plass, så vi ser hvor de passer best. Gardiner tror jeg vi venter med til vi vet hva slags kjønn babyen er, vi får klare oss med rullegardinen i mens (h*n skal jo sikkert sove på rommet vårt den første tiden likevel). Nå er det født fire barn i januarklubben, og den femte er nok på vei i skrivende stund Hun jeg skrev om, som vannet gikk for på julebordet, fikk babyen da hun var 34+4. Det er jo jeg om 4 dager Jeg hadde mildt sagt blitt tatt på senga om vannet gikk nå!! Rart at det nærmer seg sånn! Endret 18. desember 2005 av søndagsengel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 18. desember 2005 #1056 Del Skrevet 18. desember 2005 Ja nå nærmer det seg med stormskritt! Stakkars den jenta som vannet gikk på på julebordet, uff a meien,ikke drømmesituasjon akkurat, men morsomt å se tilbake på om noen år sikkert.. og fortelle barnet når det blir stort! Ja er du klar for å se den lille da? Hentetøy og bag pakket? Misunner deg den tiden du er i nå, vente i spenning på noe helt fantastisk! Gleder meg til å høre om hvordan det starter og hvordan det gikk!! Stor klem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #1057 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja nå nærmer det seg med stormskritt! Stakkars den jenta som vannet gikk på på julebordet, uff a meien,ikke drømmesituasjon akkurat, men morsomt å se tilbake på om noen år sikkert.. og fortelle barnet når det blir stort! Ja er du klar for å se den lille da? Hentetøy og bag pakket? Misunner deg den tiden du er i nå, vente i spenning på noe helt fantastisk! Gleder meg til å høre om hvordan det starter og hvordan det gikk!! Stor klem til deg ← Så koselig at du er innom Jeg har ikke pakket bagen enda. Har skrevet en liste over ting jeg skal ha med, og tenkte å handle inn og pakke den i romjula. Gleder meg til det, da blir tingene enda mer virkelige!! Ellers er dette en kjempespennende tid, ja (også er det attpåtil jul )! Vi snakket om det i går kveld, at om senest to måneder er vi foreldre! :grine2: Det kommer nok en lang rapport her inne etter fødselen :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 19. desember 2005 #1058 Del Skrevet 19. desember 2005 Ja vi forventer laaaang rapport her inne altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #1059 Del Skrevet 20. desember 2005 Yes, rapport må vi få!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. desember 2005 #1060 Del Skrevet 20. desember 2005 Ja vi forventer laaaang rapport her inne altså!! ← Yes, rapport må vi få!! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå