Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Åhhh så morro å kjenne spark utenpå magen :hoppe:

Håper mannen din også fikk kjenne i går da.

Det er jo kjempespennende hvis du klarer å avstå fra å vite hvilket kjønn babyen blir. Tror ikke jeg vil vite det selv den gangen vi skal få oss baby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp! Mannen fikk ikke kjent spark i går. Det var ganske stille fram til vi hadde lagt oss, og da kjente jeg to stk etter at han hadde sovnet. Syntes ikke akkurat jeg kunne vekke ham bare for det :ler: Det blir nok hans tur snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin og stor mage du har fått :klem: Og så er du 20 uker på vei allerede, det går fort!!! Er det ikke koselig? Har dere tenkt noe på navn og sånn da? Sånn planlegging,tenking og drømming om navn er bare så koselig!! Jeg fikk beskjed at jeg hadde jente mage jeg oxo, så ikke handle inn noe for fort nei ;) Har et skjørt ligende jeg,hehe, men det var på salg da, i Januar,og bare såå søtt :hjertesmil: så jeg måtte bare ha det. Kanskje jeg får jente neste gang, eller så får vell en eller annen venninne det! Har du forresten sett alle de fine jente klærne? Det hadde vært farlig økonomisk for meg å få jente, er så utrolig mye fint :) Kåper,kjoler osv..

Kos deg og nyt det.. :)

Klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Har lagt ut bilder av babyen ti J. på hjemmeisden. Hun sendte på mail i går kveld.

For ei nyydelig jente!! :babyjente: Også så mye hår som hun hadde!!

Så fin og stor mage du har fått :klem:  Og så er du 20 uker på vei allerede, det går fort!!! Er det ikke koselig? Har dere tenkt noe på navn og sånn da? Sånn planlegging,tenking og drømming om navn er bare så koselig!! Jeg fikk beskjed at jeg hadde jente mage jeg oxo, så ikke handle inn noe for fort nei ;) Har et skjørt ligende jeg,hehe, men det var på salg da, i Januar,og bare såå søtt :hjertesmil: så jeg måtte bare ha det. Kanskje jeg får jente neste gang, eller så får vell en eller annen venninne det! Har du forresten sett alle de fine jente klærne? Det hadde vært farlig økonomisk for meg å få jente, er så utrolig mye fint :) Kåper,kjoler osv..

Kos deg og nyt det..  :)

Klem  :klem:

Jeg koser meg kjempemasse!! Er ganske glad for at jeg ikke er i ny jobb, tror jeg hadde vært litt ukonsentrert til tider :sjenert: Vi har snakka litt om navn, og liker foreløpig Amalie hvis det blir jente. Kanskje med et navn foran eller bak. Gutt er litt vanskeligere, men vi har snakka om Leon. Jeg venter litt med å kjøpe jenteklær, ja :ler: Har hittil bare klær som passer til begge kjønn. Det er masse nydelig, så jeg gleder meg til å få vite hva det er, så vi kan handle noe som bare passer for gutt/jente!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går kveld var magen stor og steinhard! Sikkert veldig oppblåst! Og det gjorde vondt nederst, "under magen". Akkurat som om noe presset nedover. Det gjorde vondt å sitte, og var nesten umulig å reise seg opp! Jeg lurer på om det var et eller annet med bekkenet? Er helt bra igjen i dag!

Vi har ikke pusset opp badet etter at vi kjøpte huset, og det var en gammel dame som bodde her før oss. Hun hadde litt vondt for å komme seg opp av stoler ol, så hun fikk hengt et håndtak på veggen foran doen, for å kunne heise seg opp. Vi har planer om å fjerne det, men aldri kommet så langt. I går kveld var jeg virkelig glad for at det fremdeles hang der, så nå tror jeg vi bare kan la det henge til babyen har kommet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forresten mannen kjente et spark i går! Han hadde hånda si der det sparket, og det kom et skikkelig hardt spark. Han trodde han kjente noe, men jeg ble litt ivrig og sa "Kjente du det?" med en gang det sparket. Så han er litt usikker på om magen bare rørte på seg fordi jeg snakket. Men jeg mener han må ha kjent det, for jeg snakka jo etter at sparket hadde vært, og jeg kjente på en måte at sparket traff hånda hans... :roll: Det kommer vel uansett nye sjanser om ikke lenge!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med en vilter mage!!!

Vi har heller ikke pusset opp badet, det har vel vært som det er siden huset ble bygget på 50-tallet! :overrasket: Ikke bra med andre ord... :sjenert:

Der er det også slike håndtak, i tillegg til at vasken er plassert midt foran doen, og jeg har gode muligheter dersom behovene oppstår med tiden! :ler: Selv om vi planlegger å få det nytt før Lille Noen kommer da...

Herregud, vi har våtromstapet, ikke sant. Og enkelte steder da, der tapetet tydeligvis har løsnet, så har de "reparert" dette ved å klasje på noen helt umatchende fliser her og der, over vasken og ved badekaret! Det ser bare helt :kvalm: ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stort hus dere heller søndagsengel?

høres i allefall praktsik ut med slike håndtak frem til babyen er ute... .. så slipper du å bli stitende fast p ådo til mannen kommer hjem igjen ;)

ha en fin sønsdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med en vilter mage!!!

Vi har heller ikke pusset opp badet, det har vel vært som det er siden huset ble bygget på 50-tallet! :overrasket:  Ikke bra med andre ord... :sjenert:

Der er det også slike håndtak, i tillegg til at vasken er plassert midt foran doen, og jeg har gode muligheter dersom behovene oppstår med tiden! :ler: Selv om vi planlegger å få det nytt før Lille Noen kommer da...

Herregud, vi har våtromstapet, ikke sant. Og enkelte steder da, der tapetet tydeligvis har løsnet, så har de "reparert" dette ved å klasje på noen helt umatchende fliser her og der, over vasken og ved badekaret! Det ser bare helt :kvalm: ut!

Vi hadde også planer om å pusse opp badet før babyen kommer, men nå blir det i hvertfall barnerom og vaskerom først. Har "ordentlig" bad i kjelleren, heldigvis. Oppe har vi også våtromstapet som har løsnet her og der (men ikke reparert med fliser, da... :ler: Hørtes riktig lekkert ut!)

stort hus dere heller søndagsengel?

høres i allefall praktsik ut med slike håndtak frem til babyen er ute... .. så slipper du å bli stitende fast p ådo til mannen kommer hjem igjen ;)

ha  en fin sønsdagskveld

Det er ganske stort ja. Eller, alt er jo relativt... men ca 170 kvadratmeter i den etasjen vi bor i, og det samme i kjelleretasjen, som er på vei til å bli en del av huset. Men vi har tenkt å leie ut den ene etasjen fram til vi får bruk for større plass selv.

Ja, det håndtaket var virkelig praktisk i går! :) Ser det for meg, at mannen kommer inn døra klokka ni om kvelden, og der har jeg sittet på do i mange timer og ventet... Får huske å ta med mobil eller noe å lese i... :ler:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da har dere god plass!

Vi bor på ca 120 kvm vi, og det er hele rekkehuset i betraktning, uten loft. Akkurat passe, men man kan jo alltid tenke seg et ekstra rom... Klassisk det!

Nei, våtromstapet reparert med fliser er IKKE bra! Spesielt ikke når tapetet er blått med noe ruter og rosa, og flisene er gammelrosa med blomster...og gulvflisene er brun-orange!!! :overrasket:

Resten av huset er derimot helt nyoppusset, så med noen modifikasjoner selvsagt, så er barnerommet klart! Trenger ikke male eller noe, hadde bare tenkt å kjøpe nytt inventar, sette opp en koselig lampe i taket og noen fargerike gardiner! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med spark på utsiden av magen :hjerte:

Husker første gangen jeg kjente det. For en skjønn opplevelse. Men nesten alltid når mannen skulle kjenne ble det stille. Tror det er ganske vanlig jeg :ler: Selv når jeg ikke sa at han skulle kjenne, men bare viste det med hendene, slutta smurfen å sparke. Skulle tro han så gjennom magen :ler:

Kos deg videre med svangerskapet, gratulerer med halvgått forresten :blomst:

Og lykke til med oppussing av bad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med spark på utsiden av magen :hjerte:

Husker første gangen jeg kjente det. For en skjønn opplevelse. Men nesten alltid når mannen skulle kjenne ble det stille. Tror det er ganske vanlig jeg :ler: Selv når jeg ikke sa at han skulle kjenne, men bare viste det med hendene, slutta smurfen å sparke. Skulle tro han så gjennom magen :ler:

Kos deg videre med svangerskapet, gratulerer med halvgått forresten :blomst:

Og lykke til med oppussing av bad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes dere har god plass dere og jeg orkideen

har 70 kvm vi + ballong på 8 kvm.. (+ stor lekeplass ute.. men den er jo ment for unga da ;) )

er dyrt her i nærheten av lillestrøm..så kan jo ikke klage.. og forløplig er det stort nok for oss... og til og med for en liten spire når den tid kommer... er jo et ekstra soverom..

høres ikke helt pent ut det baderommet nei,,,'

.,,,men jeg burde kanskje ikke kuppe dagboka til søndagsengel på denne måten..

men man vil vel alltid ha mer plass vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0 i dag :)

Synes det er koselig at dere er innom dagboka mi, jeg! Ikke vær redd for å kuppe den, IdaH!! ;)

:hoppe:

Mer enn halvveis! Det er jo litt å :danse: for! ;)

Men du, hvordan går studiene?

Skal du ha noen portprøve eller midtveiseksamen?

Har dere ei bok som heter "Innføring i boka om Evas ætt" ?

Den hadler liksom om Bibelen da, fra ende til anden, men tolkning av tekster, inndeling, sjangre etc etc. Skikkelig vanskelig egentlig!

Jaja... Men det jeg faktisk lurte enda litt mer på, det var om det var noen tid for når man må opplyse om graviditet til Lånekassen - vet du det?

Ha en fin dag?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Mer enn halvveis! Det er jo litt å :danse: for! ;)

Men du, hvordan går studiene?

Skal du ha noen portprøve eller midtveiseksamen?

Har dere ei bok som heter "Innføring i boka om Evas ætt" ?

Den hadler liksom om Bibelen da, fra ende til anden, men tolkning av tekster, inndeling, sjangre etc etc. Skikkelig vanskelig egentlig!

Jaja... Men det jeg faktisk lurte enda litt mer på, det var om det var noen tid for når man må opplyse om graviditet til Lånekassen - vet du det?

Ha en fin dag?

:klem:

Hei og hopp!! ja, i dag er det tid for å danse igjen! Gjør det hver mandag, jeg :danse: :danse:

Studiene, ja... det er helt ok å være på skolen, men jeg ligger etter med pensum allerede! :sjenert: det er så mye, vet liksom ikke hvor jeg skal begynne!! Vi skal ha første prøve/eksamen i november. Vet ikke om det er en slags passeringsprøve eller om det er eksamen. det er multiple choice-prøve, så vi skal krysse av riktig svar. Har vanlig skriftlig til jul, og muntlig til sommeren. I tillegg er det noen flere innimellom, tror jeg :overrasket:

Har ikke den boka du nevner, tror jeg. begynner ikke med kristendommen før etter jul, holder på med andre religioner og etikk nå.

Ang. lånekassen, så krysset jeg av på søknad om studielån at jeg var gravid. Fikk beskjed om at for at de skal kunne vurdere om jeg har rett til fødselsstipend, må jeg sende inn fødselsattest for barnet og opplysning om mannen skal ha permisjon (+når og hans inntekt) eller om jeg skal ha permisjon (og når). Så det kan jo ikke gjøres før barnet er født. Men mener det sto på søknaden at man skulle gi beskjed hvis man ble gravid i løpet av studieåret.

Dette står forresten på lånekassas sider:

"Slik søker du om fødselsstipend

Dersom du vet at du venter barn når du søker om stipend om lån, oppgir du dette på den vanlige søknaden om stipend og lån. Dersom du ikke visste om graviditeten da du sendte inn søknaden, ettersender du opplysningene i et brev.

Før Lånekassen kan vurdere fødselsstipend, må du sende inn følgende opplysninger:

Kopi av fødselsattest for barnet/barna

Bekreftelse på eventuell innvilget permisjon fra lærestedet

Opplysning om sivilstatus etter fødsel

Dokumentasjon på eventuell ektefelles/samboers brutto månedsinntekt (for eksempel kopi av lønnsslipp)

Opplysning om ektefelle/samboer er i utdanning

Opplysning om hvordan du og ektefelle/samboer fordeler fødselspermisjonen mellom dere

Søknadsfrist

Du må sende inn søknaden og dokumentasjonen senest seks måneder etter at undervisningsåret/kurset er slutt. Men husk: Jo raskere du sender inn den nødvendige dokumentasjonen, jo raskere vil du få svar."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...