Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Du må ikke skremme meg sånn! Men det er bra at vesle spire har snudd seg da! Håper du kjenner mange bevegelser i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gud, så redd jeg ble nå :sjokk:

Var sikker på at det var noe som var skikkelig ille nå.

Men jeg vet akkurat hvordan du hadde det. Var inne på sykehuset to ganger jeg og med akkurat samme "symptomer". Det er grusomt og jeg tror aldri jeg har vært så redd i hele mitt liv. Husker den første gangen jeg var inne - da fikk jeg over en liter STERK saft før det i det heletatt kom et lite spark. Da var jordmora mi svett og. Men som regel er det det at de har snudd seg eller sover tungt som er årsaken.

Kos litt ekstra med magen i kveld da.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ikke meningen å skremme noen! Skremte visst mamma også. Da jeg hadde fortalt hele historien over telefon, fikk jeg streng beskjed om at hvis noe sånt skjer igjen, må jeg huske å si fra om at det har gått bra før jeg forteller hva som har skjedd :ler:

Kjenner fortsatt mye mindre spark enn hva som er vanlig, men jeg kjenner liv, det er sikkert :) Er glad for ny kontroll på mandag, da. En ekstra trygghet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27+0 i dag. "Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 30. oktober, 2005 :hoppe: Vekt: 1000 g. Full lengde: 32 cm. Denne uken åpner gjerne fosteret øynene for første gang, men det ser ikke særlig godt. Hørselen er mye bedre enn tidligere, så fortsett å prate og synge for fosteret! Nå samles nytt fett under huden hele tiden, slik at huden blir mindre gjennomsiktig og rynkete. Hjertelyden kan høres i stetoskop, og enkelte vil kunne høre det lille hjertet slå ved å legge øret mot magen. Du begynner kanskje å merke at fosteret har fått tydeligere søvnmønster, og vil kunne kjenne igjen aktive og rolige perioder på omtrent samme tidspunkt fra dag til dag." (Fra babyverden)

Fortsatt ikke så mye liv som vanlig, men jeg har kjent det flere ganger i dag, så jeg holder ut fram til kontrollen i morgen tidlig :) Kanskje det er det "tydelige søvnmønsteret" jeg merker, og at vi får et lite murmeldyr... :ler: Sparkene har vært høyere opp i magen enn ellers, så det er i allefall tydelig at spiren har snudd seg.

I natt drømte jeg at jeg fødte ei jente. Hun var litt liten, og fødselen gjorde ikke det minste vondt :) Både mannen og mamma var til stede under fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hvor mye jeg venta på datoen der det ble sagt at for tidlig fødte babyer kunne overleve. Alt ble tryggere da syntes jeg. Det kan jo være at babyen din sparker rett i morkaka som gjør at du ikke kjenner det så ofte? Men sånn generelt sett kjennes det dårligere når h*n sparker oppover.

Skal du ha med mamma'n din på fødselen? Vet mange av mine venninner har hatt med mødrene sine, men det har vel mest vært for at pappa'ene til babyen har feiga ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker hvor mye jeg venta på datoen der det ble sagt at for tidlig fødte babyer kunne overleve. Alt ble tryggere da syntes jeg. Det kan jo være at babyen din sparker rett i morkaka som gjør at du ikke kjenner det så ofte? Men sånn generelt sett kjennes det dårligere når h*n sparker oppover.

Skal du ha med mamma'n din på fødselen? Vet mange av mine venninner har hatt med mødrene sine, men det har vel mest vært for at pappa'ene til babyen har feiga ut.

Ja, det er godt å tenke på at det ikke behøver å være helt krise hvis babyen kommer nå. De barna jeg passer ble født i uke 27, og jeg har sett bilder av dem som nyfødte - knøttsmå!! Men de er store, flotte skolebarn i dag, og ser ikke ut til å ha tatt skade av den tidlige fødselen :)

Fint å høre fra noen med erfaring rundt det med sparkene! Vi så jo på ul i går at den var i mye mer aktivitet enn det jeg kunne kjenne, så det er sikkert som du sier, at man kjenner mindre når de sparker oppover.

Jeg skal ikke ha med mamma på fødselen. Hadde ikke hatt noe imot det, men jeg føler ikke behov for det heller. Gleder meg veldig til å dele den opplevelsen med mannen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor langt var du på vei gjen da du giftet deg?

kutter jo pillene til sommeren..og bare tenker på hvor langt jeg egentlig kan være på vei dersom det skulle klaffe med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor langt var du på vei gjen da du giftet deg?

kutter jo pillene til sommeren..og bare tenker på hvor langt jeg egentlig kan være på vei dersom det skulle klaffe med en gang

Jeg var ca 11 uker på vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vært i bursdag, og med masse deilig mat og kaker skal jeg si det ble liv i spiren :) Kjempeherlig!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

For en skummel historie! :overrasket: Veldig godt å høre at alt gikk bra. Ble helt bekymret her jeg satt!

Kjekt å høre at det er liv i hybelboeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...