Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg kan nesten ikke vente til å få malt rommet! Vi har nemlig fått penger av svigermor til å handle, og vil vente med å gjøre det til rommet er klart, så vi kan sette tingene rett inn. Vet ikke hva vi bruker pengene til, men antakelig kommode og et klesskap i hvertfall. Seng har vi jo. Også gleder jeg meg sånn til å kjøpe lamper og gardiner!! Og madrass, dyne og sengetøy :hjerte: Tenk så nydelig å se på den ferdig oppredde senga som står der, klar for en liten baby!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, så morro å innrede barnerom. Er jo så mye fint man kan få tak i, og så kan man bruke fine farger som man vanligvis ikke bruker i andre rom... Det blir nok morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som skal ordne barnerommet skulle komme mellom åtte og halv ni, og har fremdeles ikke kommet... Jeg sto altså opp klokka 7 for ingenting :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: irriterende når de ikke holder det de lover altså...

:hoppe: Morro å snart starte innkjøp!!! Ikke glem bilder når det er ferdig.... MÅ se.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: irriterende når de ikke holder det de lover altså...

:hoppe: Morro å snart starte innkjøp!!! Ikke glem bilder når det er ferdig.... MÅ se.. :klem:

:frustrert: Ja, jeg venter fremdeles på han! Han og mannen har gjort en byttejobb, og mannen ble ferdig med det han skulle gjøre i går. Så da synes vel ike han andre det er noen hast med å komme hit, når han har fått det han var ute etter... :forvirret:

Du må gjerne komme en tur og se når rommet er ferdig, altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har han fortsatt ikke kommet?

Fint med byttetjenester da, hvertfall så lenge alle holder avtaler...

Ha en flott helg! :)

Nope, ingen mann her! Både vi og svigers har vært borti dette med den samme fyren et par ganger tidligere, så det er ikke helt uventet. Men siden han kom i går, helt av seg selv og uten at det var avtalt, hadde jeg et lite håp... :sjenert: Mannen ringte ham for en time siden for å si at jeg tok en tur til butikken, men lot døra stå åpen hvis han kom i mellomtiden. Da sa han at han var på vei, men han har fortsatt ikke kommet... han regnet vel kanskje med at jeg ble borte en stund... ;) Regner med at han kommer etterpå, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Grøss og GRU, det er få ting som er så irriterende som å vente på folk som aldri kommer, og som ikke gir beskjed. :frustrert:

Det høres så koselig ut å innrede barnerom!

Gleder meg til vi skal begynne med sånt. Men skal vi få plass til det, må nok en del bokhyller og et fryseskap (!) ut av det aktuelle rommet... Bra det ikke haster.

Ha en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss og GRU, det er få ting som er så irriterende som å vente på folk som aldri kommer, og som ikke gir beskjed.  :frustrert:

Det høres så koselig ut å innrede barnerom!

Gleder meg til vi skal begynne med sånt. Men skal vi få plass til det, må nok en del bokhyller og et fryseskap  (!) ut av det aktuelle rommet... Bra det ikke haster.

Ha en kjempefin helg!

Den som venter på noe godt venter heldigvis ikke forgjeves! Nå er rommet ferdig tapetsert, klart til å males :hoppe::klappe: Og nå er han fyren og mannen i gang med å se på badet, som vi jo håper å pusse opp før jul. Satser jo på byttejobber der også :sjarmor:

Vi måtte også flytte på saker og ting for å pusse opp barnerommet. Hadde bokhylle/kommode, klesskap og seng der inne. For tiden står klesskapet i gangen, og senga og hylla fant vi plass til på "kontoret". Det skal bli så godt å komme skikkelig i orden!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer det et innslag fra gravidsvømminga på nrk østfold kl 18.40. Jeg får ikke sett det, siden vi får inn nrk vestfold her hvor jeg bor :forvirret: itt for nærme Tønsberg... Jeg som har så mye fri ( :sjenert: ) har funnet ut at de sender repriser av hele norges lokal-tv-sendinger hver dag på nrk på dagtid, så jeg får prøve å få det med meg da.

Synes jeg har kjent mindre spark enn vanlig i dag. Det kan kanskje ha sammenheng med en artikkel jeg leste og at jeg har vært mye i bevegelse og spist lite. Kjenner noe omtrent hver gang jeg kjenner etter, men før har jeg liksom ikke behøvd å kjenne etter, hvis dere skjønner? Bekymrer meg ikke for det enda, da. Blir sånn hver gang jeg leser om andre som har mista ol. Også vet jeg jo at spiren ligger med ryggen mot magen min, så mange spark går nok innover også.

Mannen måtte le av meg i sta. jeg sto og vasket opp, og så kom han og tok meg på magen. Da kjente han at den var klissvåt av vann... Jeg hadde ikke merket det, men den stikker seg visst fram over alt :ler:

Åh, nå sparka det igjen :) :grine2:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Håper du får en kjempe fin helg. Jeg vil gjerne se barnerommet. Har alt for mye tid å slå ihjel! ;)

Du må passe på at magen ikke kommer borti alt for mange steder da, begynner og velte ned ting fra bordet og sånt no! :overrasket: Hehe... får holde meg litt vått fra vaska!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Håper du får en kjempe fin helg. Jeg vil gjerne se barnerommet. Har alt for mye tid å slå ihjel! ;)

Du må passe på at magen ikke kommer borti alt for mange steder da, begynner og velte ned ting fra bordet og sånt no!  :overrasket: Hehe... får holde meg litt vått fra vaska!

:klem:

Jeg klarte heldigvis å la være å velte noen glass eller lysestaker med magen :ler:

Bestemora til mannen hadde med seg gave til sitt ufødte oldebarn - to par knøttsmå sokker, et par tøfler og fire brillebukser (heter det det? Sånne til å ha utenpå bleia?) Kjempenusselig! :)

Da vi satt og snakka, sa plutselig faren til mannen: "Jeg vet hva jeg skal kjøpe til guttungen når han blir litt større!" Det var spiren han snakket om, så jeg regner med at han satser på at vi får gutt... :ler: Det han skulle kjøpe var to bøker som han selv var veldig glad i da han var liten. Koselig :) (og de passer helt sikkert for jenter også ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagen fikk en helt annerledes start enn alle andre. Som jeg skrev, kjente jeg veldig lite liv i går. Jeg har både hørt og lest at man skal kontakte sykehus dersom man kjenner mindre liv enn vanlig, men tenkte at det kom av at jeg hadde vært mye i bevegelse. Da pleier jeg ikke å kjenne så mye liv. I går kveld hadde vi gjester, og da satt jeg ganske mye i ro, og spiste både mat og kaker. Alt dette pleier å skape skikkelig liv i magen, men det jeg kjente var minimalt. Jeg sa ikke noe mens gjestene var der, men sa det til mannen på kvelden. Vi prøvde med spilledåsen på magen, men kjente bare ett lite spark :tristbla: Jeg sov hele natten, men våknet ca 6.30 i dag, og kjente ikke liv. Gikk en tur på do og la meg deretter i senga. Det pleier alltid å være massevis av liv når jeg står opp. Men det var ikke noe tegn til liv i det hele tatt! Jeg prøvde å være rolig. Sto opp igjen og gikk noen runder i stua, trykka litt på magen for å vekke den lille, og gikk og la meg. Ingen bevegelser :overrasket: Da ble jeg redd! Mannen sov fortsatt, og jeg prøvde nok en gang å vekke spiren med spilledåse og trykking på magen. Jeg har vanligvis tydelige pulsslag på magen, som synes godt når jeg ligger på ryggen. Disse var ikke der i dag. Jeg ble kjemperedd og vekket mannen. Jeg ble nesten hysterisk, gikk rundt og rundt i stua og gråt, tror nesten jeg hylgrein! :grine: Jeg så for meg at det verste hadde skjedd, og tenkte at jeg burde tatt det mer alvorlig i går, da jeg kjente så lite liv. Mannen ringte til sykehuset, og de ba oss komme til spesialenheten. Jeg følte meg litt roligere da. Visste at vi snart ville få svar, og at uansett hvordan det sto til så ville vi få hjelp av profesjonelle. Stakkars mannen var veldig bekymra, han satt til og med på varselblinkerne på bilen da han kjørte ( :ler: jeg ba han slå dem av da. Det er jo ikke særlig mye trafikk på "landet" klokka 7 en lørdags morgen...). Vi ble tatt godt imot på sykehuset, og jeg ble lagt med to sånne hjertemålere (CTG?) på magen. Og den lille spirens hjerte slo :hjerte: :grine2: Det var fantastisk å høre lyden, og jeg lå sånn i over en halvtime mens slagene ble registrert. Mannen fulgte med på skjermen, og slagene viste alt fra 98 til 150 slag pr minutt, men lå for det meste på rundt 135 (:babygutt: ??). Jeg fikk en knapp jeg skulle trykke på de gangene jeg kjente spark (hvis det kom noen). Etter en stund kom et lite spark, og i løpet av den halvtimen kjente jeg noen fler, men det var langt fra hva jeg vanligvis kjenner på morgenen! Da legen kom inn etter den halvtimen, så hun på skjemaet og sa at hjerteslagene så bra ut. Hun tok ultralyd på meg, og så at spiren har snudd seg med hodet ned! :) Det er sikkert derfor det har vært endring i aktiviteten! På kontrollen på torsdag lå den jo med hodet opp! Legen gjorde en grundig undersøkelse, målte størrelsen, så på alle kroppsdeler (men fikk ikke sett kjønnsorganet fordi den lå med ryggen til), sjekket mengden med fostervann, morkaka osv. Alt var som det skulle, og hvis spiren fortsetter å vokse i samme takt som den hittil har gjort, får den en fødselsvekt på 3500 g, midt på den røde streken :smile: Jeg ble så letta!!!! Vi skal tilbake på mandag morgen for å måle hjerteslagene igjen, og kanskje ta ny ul.

Nå er jeg bare kjempeletta!! Deilig å vite at alt er bra, og godt å vite at spiren har snudd seg med hodet ned! Den gjorde det sikkert i går. Jeg sa til mannen i går at jeg syntes jeg hadde blitt så hard helt nederst, under magen. Og jeg måtte tisse så utrolig mange ganger i går. Det hadde så klart vært gøy å få vite kjønnet når vi først var inne til ul, og hun prøvde å finne det. Men det betyr ingen ting når jeg faktisk var livredd for at babyen vår ikke levde lenger! :sjokkert::hjertesmil: Så nå får jeg vel bare prøve å venne meg til at spiren kanskje ikke fortsetter med å sparke så mye som h*n har gjort hittil...

Jeg synes forresten det var overraskende at hjerteslagene endrer tempo så raskt. Da er det jo veldig tilfeldig hvor fort de slår akkurat idet lege eller jordmor måler det når man er til vanlig kontroll... Men det var jo bare noen sekunder de var oppsiktsvekkende lave eller høye, gjennomsnittet lå som sagt innenfor normalen.

Oi, dette ble laaaaangt...... :overrasket: Ha en fin dag! Det skal jeg og mannen og spiren vår :kys_2: :babysmokk:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei!

Nå blei jeg temmelig redd ja'! Men jeg fortod liksom at alt hadde gått bra, for hvis ikke hadde du nok ikke fortalt hele historien slik! Må innrømme at jeg lo når jeg leste om varsellysa..Syns jeg ser mannen :ler:

Det er godt du har fått bekreftet at alt er ved det normale da!

Lykke til på ul på mandag...kanskje du får hvite kjønnet?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg redd søndagsengel. Skynda meg å lese gjennom, og heldigvis gikk alt bra med spiren. Kan tenke meg du ble redd ja, en skremmende opplevelse!!

Derfor får du her en :klem:

Du må gjerne komme en tur og se når rommet er ferdig, altså! ;)

:hoppe: Ja kanskje jeg skal ta meg en tur!! Hadde jo vært kjempekoselig!! Vi får se om vi får det til i november da vettu!! Jeg vet jo hvor du bor og greier!!

Ha en flott lørdagsformiddag med mye liv i magen... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gode dere er!! :klem: Det var en veldig skremmende opplevelse ja, og jeg håper vi slipper å oppleve det en gang til! Godt å bli tatt så godt imot på sykehuset, da. Var jo litt redd for at jeg kanskje overreagerte litt...

Det hadde vært supert å få vite kjønnet på mandag altså!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skummelt.... Godt alt gikk bra og at de var så flinke på sykehuset! Men ikke rart man blir nervevrak av slikt, hvordan skal man liksom vite hva som er farlig lite aktivitet og hva som bare er naturlig lite aktivitet...? Leste i avisen her om dagen at sykehuset i østfold er blant de beste når det gjelder å sjekke slikt... at de ber gravide komme så fort de merker noe unormalt, og at de tar ting på alvor. Det er jo flott!

Ha en flott lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...