Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

26+0 i dag :) "Fosteret er nå ca 31 cm langt og veier ca 900 gram. Den neste måneden vil være en svært aktiv periode for fosteret, og det vil vokse mye og legge godt på seg."

Det er så koselig hver søndag, for det første vi gjør når vi våkner, er å finne frem boka fra jordmor og lese om hva som skjer med lille spiren i den uka vi er i. Så har vi god tid til å legge spilledåsen på magen og spille for den lille, og kjenne på sparkene :hjerte: Ser sikkert litt komisk ut, men det er tydelig at den reagerer på musikken! Vi snakket mer om å ta en ny ul også. Det hadde vært gøy å vite kjønnet, og kanskje til og med begynne å bruke navnet på spiren. Likevel er vi usikre fordi vi har hørt om så mange som har fått vite feil kjønn på ul :roll:

I går var vi på fest. For første gang fortalte jeg vennene mine hvilke navn vi har tenkt på. Det var litt ulike reaksjoner, spesielt på Leah Amalie, fordi det består av to ganske mye brukte navn, er tungt, Leah kan uttales på forskjellige måter osv. Jeg hadde ikke regnet med at alle skulle være like positive til navnene, og hadde også bestemt meg for å ikke bry meg om det, men kan ikke nekte for at jeg syntes det var litt trist likevel... :icon_frown: Men, men... de blir jo vant til navnet etter hvert, og dessuten kan man ikke gjøre alle til lags (og ingen sa de IKKE syntes det var fint heller), og sist, men ikke minst, så er det viktigste at mannen og jeg finner et navn vi liker :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer forresten litt på skrivemåten. Synes kanskje LEAH bør ha en H på slutten, men Amalie er såpass norsk at det kanskje er bedre med LEA AMALIE enn LEAH AMALIE? Samtidig ser det litt rart ut med A i slutten av det ene og begynnelsen av det andre navnet...?! :klø: Hva er det man IKKE skal henge seg opp i??? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det navnet var fint jeg

kanskje litt uvant.. men hva vener man seg ikke til

(som feks, Maud Angelica og Leah Isadora.. ikke helt min stil navn med engang.. men nå som man har vendt seg til dem så er det jo helt greie)

trur du bør ha med H jeg.. så litt rart ut uten synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jentenavnet hadde vi bestemt oss for og. Leah Amalie. For et sammentreff ;)

Men så ble det ikke jente da....

Ja, det var litt av et sammentreff! :ler:

synes det navnet var fint jeg

kanskje litt uvant.. men hva vener man seg ikke til

(som feks, Maud Angelica og Leah Isadora.. ikke helt min stil  navn med engang.. men nå som man har vendt seg til dem så er det jo helt greie)

trur du bør ha med H jeg.. så litt rart ut uten synes jeg

Ja, det er uvant, det er jo egentlig meningen også. Selv om navnene er mye brukt hver for seg, så er de ikke vanlige sammen :) Tror nok vi går for Leah med h, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for Leah Amalie!!! :Nikke:

Hva tenker dere forresten om guttenavn, dersom det skulle bli en tass med tiss?

Så koselig "søndagsrituale" - det hørtes kjekt ut synes jeg! Og du - de aller fleste får vite rett kjønn...er det veldig usikkert sier jo jordmor/lege i fra og dere trenger ikke bruke navn. Men som regel synes det godt så langt ut i svangerskapet med mindre navlestrengen skulle ligge mellom beina ol, men det er det jo ikke noe man kan styre over!

:klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stemmer for Leah Amalie!!! :Nikke:

Hva tenker dere forresten om guttenavn, dersom det skulle bli en tass med tiss?

Så koselig "søndagsrituale" - det hørtes kjekt ut synes jeg! Og du - de aller fleste får vite rett kjønn...er det veldig usikkert sier jo jordmor/lege i fra og dere trenger ikke bruke navn. Men som regel synes det godt så langt ut i svangerskapet med mindre navlestrengen skulle ligge mellom beina ol, men det er det jo ikke noe man kan styre over!

:klem.

Hvis det blir en tass med tiss ( :ler: ), da tror jeg det blir Leon. Det var mannen som fant det navnet, og han er liksom litt stolt, da ;) I tillegg synes jeg det er ganske fint, og finner ikke så mange andre som vi begge liker.

Ja, de fleste får sikkert vite rett kjønn - og i disse dager blir kjønnsorganet til vår lille spire ferdig utviklet. Men TENK OM, da... Hvis jordmor tror hun ser det 100%, også var det kanskje feil likevel...?! Og på den annen side er det kjedelig å bruke nesten tusen kroner på en ul hvis spiren ligger med ryggen til eller noe sånt :forvirret: Men jeg har veldig lyst også!! :) Og hvis vi ikke får vite kjønnet, så er det uansett koselig å få en liten titt på babyen vår igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk se kjønnet i uke 36 vi. Da var det ikke noen tvil. På alle UL'er før det var det umulig å se noe. Fikk alle gjennom sykehuset jeg da, så det kosta ikke noe, men hadde nok blitt skuffet om jeg ikke hadde sett det på privat UL. Ikke for det da, det hadde vært stort å se babyen likevel. Har så lyst på 3D UL neste gang. Så da blir det Oslo tur ;) Ei venninne av meg fikk vite at hun skulle få en jente. Kjøpte masse rosa klær og malte rommet i jentefarger - så kom det en pjokk med utovertiss. Snakk om sjokk. Men stort sett viser nok ultralyden det riktige kjønnet.

Åh, det er så spennende dette.... :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk se kjønnet i uke 36 vi. Da var det ikke noen tvil. På alle UL'er før det var det umulig å se noe. Fikk alle gjennom sykehuset jeg da, så det kosta ikke noe, men hadde nok blitt skuffet om jeg ikke hadde sett det på privat UL. Ikke for det da, det hadde vært stort å se babyen likevel. Har så lyst på 3D UL neste gang. Så da blir det Oslo tur ;) Ei venninne av meg fikk vite at hun skulle få en jente. Kjøpte masse rosa klær og malte rommet i jentefarger - så kom det en pjokk med utovertiss. Snakk om sjokk. Men stort sett viser nok ultralyden det riktige kjønnet.

Åh, det er så spennende dette.... :hoppe:

Det er nettopp sånn som med venninnen din jeg er redd for - da er det mye bedre å ikke "vite" hva det blir på forhånd! Vi trenger jo så klart ikke å handle inn i bare gutte- eller jentefarger uansett, men det er noe med at man innstiller seg på hva som skal komme... 3D UL har jeg også lyst på, men det blir vanskelig fordi mannen ikke kan ta fri fra jobb en hel dag for å dra inn til Oslo. Vet at Olso City legesenter har åpent på lørdager, men de har visst ikke fått 3D UL-apparatet enda. Kan jo hende det kommer snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Leah kjempegodt.. En gang i fremtiden om jeg skulle få en jente, har jeg en knapp på navnet Oleah.. Kanskje derfor jeg liker det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint navn dere tenker på. Jeg likte også Leah Amalie best, h'en gjorde det litt mer spesielt og finere liksom.

Så koselig søndagsrituale dere har, blir spennende å se hvilket kjønn det er. Tenk at du er 26 uker på vei allerede! Tiden går fort. ( Ihverfall i min boble)

Takk for at du er innom dagboka mi, det er så koselig at du tenker på oss. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper du har hatt en kjempe fin søndag. Hørtes ut som en koslig stund dere har om morgnen. :) OG kjempe fine navn. :)

Kos deg den neste uka også!

I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper du har hatt en kjempe fin søndag. Hørtes ut som en koslig stund dere har om morgnen. :) OG kjempe fine navn. :)

Kos deg den neste uka også!

I

Takk iingvild! Jeg koser meg om dagen, med fri og greier! :) Har stått opp tidlig i dag fordi en kamerat av mannen skal komme og sparkle på barnerommet og vaskerommet. Det er han som skal tapetsere for oss også (kunne sikkert gjort det selv, men han jobber med det, så da blir det ekstra fint ;) ). Gleder meg til å få på tapet i spiren sitt rom, så vi kan male det!! :hoppe:

Lurer på om jeg begynner å få urinveisinfeksjon. Håper ikke det, det er jo ikke bra når man er gravid. Jeg har jordmortime på torsdag, så da får jeg vel sjekket det.

Ha en fin dag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint navn dere tenker på. Jeg likte også Leah Amalie best, h'en gjorde det litt mer spesielt og finere liksom.

Så koselig søndagsrituale dere har, blir spennende å se hvilket kjønn det er. Tenk at du er 26 uker på vei allerede! Tiden går fort. ( Ihverfall i min boble)

Takk for at du er innom dagboka mi, det er så koselig at du tenker på oss.  :klem:

Veldig koselig at du er innom her også, Melli :klem: Ja, tiden går vel egentlig fort, men jeg synes likevel det føles som om det er evigheter igjen til termin (for ikke å snakke om hvor lenge jeg har gått gravid hittil!!). Mannen synes tiden går veeeeeldig sakte, men det har nok noe å gjøre med at det ikke er han som har den lille spiren inni seg. Håper det går litt fortere nå som vi er i gang med barnerom, skal begynne å handle inn utstyr, det snart er jul osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte Oslo City legesenter nå, og de har fremdeles ikke fått 3D-apparatet. Hun sa det var anbefalt å ta 3D UL i løpet av uke 27/28, og siden jeg er i uke 26 nå, regner jeg med at det ikke blir noe av :tristbla: (som sagt kan ikke mannen ta fri for å ta det et annet sted på en ukedag, og jeg vil ikke gjøre det uten han!) mener jeg har lest i et eller annet forum om en klinikk i Vestfold som tar 3D UL på lørdager, og som attpåtil var billigere enn i Oslo, men finner det ikke igjen :forvirret:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke andre steder i Oslo som gjør det? Mener det er et sted på Majorstuen som tar 3D UL... :klø:

Ja, de har 3D på Majorstuaklinikken, men der har de ikke åpent på lørdager, så vidt jeg vet. Og siden vi ikke bor i Oslo, er mannen nødt til å ta fri fra jobb hvis vi skal få kommet oss inn på en ukedag, og det kan han ikke.

En liten mandags :klem: til deg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...