Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Tid og hvor sender du dette inn?

Er det bare kravet om engangsstønad du må sende inn, eller er det noe mer???

Håper alt er vel med deg og den lille i magen! ;)

Jeg tror kravet om engansstønad kan sendes inn fra uke 27. Kan sikkert svare deg helt sikkert etter møtet med trygdekontoret på fredag. Det skal sendes til trygdeetaten i kommunen din. Jeg sender bare inn det, også må mannen ordne med permisjonspapirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg snakket med en veldig hjelpsom og forståelsesfull studieveileder ved skolen min :) Jeg forklarte hele situasjonen, at jeg ikke vil ta permisjon, men samtidig ikke kommer til å gå på skolen osv. Hun forsto godt at jeg allerede nå var lite motivert til å studere, for, som hun sa, når man er gravid for første gang tenker man jo ikke på annet enn den lille, og så lenge jeg ikke skal ta eksamen dette skoleåret, skjønte hun godt at jeg ikke ville gjøre arbeidskravene heller. Så vi ble enige om at jeg skal komme innom henne en dag og melde meg av alle eksamener, samtidig som hun skal sørge for at jeg får plass på samme studium neste år (liksom for å få tatt eksamenene da, men det skal jeg jo ikke ;) ). Dette er vel egentlig å misbruke rettighetene sine, men så lenge det er mulig, så er det vel ikke ulovlig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og man vel vel ikke alltid være snill pike heller ;)

Nei, ikke sant ;) Og dessuten - hvis dette går utover noen, så er det først og fremst meg... Hvis de bestemmer seg for å ikke gi meg penger... Lurer litt på hva jeg skal bedrive tiden med, da, hvis jeg tar ferie allerede nå. da er det nok fare for at det blir mange hjemmelagde julegaver under treet i år. Lurer på om jeg skal begynne å brodere på et eller annet til babyen, jeg. Cons og Orkidéen har jo bestilt seg så fine tepper :) Også kan jeg sikkert passe de jeg er/var dagmamma for igjen. Moren ba meg jo om å ringe hvis jeg hadde tid til å passe dem mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er teppet Søndagsengel! Kanskjevi burde starte symøte? :ler:

Du har jo noen å brodere TIL da ihvertfall.... jeg er bare en lite drømmer jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken, cons :) Tror jeg venter litt med å bestille noe å brodere, jeg skal prøve å få unne bryllupsalbumene først. Det tar jo litt tid det også ;)

Veide meg i dag, har ikke gjort det siden jeg var på helsestasjonen sist. Og jeg har lagt på meg nesten 5 kg siden 22. september!!! :overrasket: Så NÅ er det bare å tenke litt mer på livsstilen! Det er ikke det at jeg dytter i meg alt mulig usunt til vanlig, men jeg skal gjøre sånne småting som å bare drikke vann på hverdagene (har drukket ganske mye juice og Biola), ikke spise mellom måltidene og lage middager som ikke inneholder flere kalorier enn nødvendig. Så i dag fant jeg fram oppskriften på høstgryta til Grete Roede, og jeg bestilte meg en skritteller fra skritteller.com. Også skal jeg prøve å trene litt (eller mosjonere da, det blir ikke akkurat mye trim...) hver eneste dag. I dag har jeg hittill bare gått i byen, men jeg regner med at det blir en tur med hunden i kveld. :)

Må bare legge til at jeg selvfølgelig er klar over at jeg er inne i en periode der jeg skal legge på meg hver eneste uke! Det er bare det at jeg vet det er enkelte ting jeg kan bli flinkere til, og det skader da ikke?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder med deg i at man godt kan tenke litt trim og kosthold når man er gravid også.

Det er jo trossalt aldri usunt å være sunn! ;)

Så lenge man får i seg variert kosthold så har vel babyen det bare bra..?

Ha en flott kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo alltid lurt å holde seg i form og spise sunt ja...

men de 5 kg du har lagt på deg nå.. de blir borte under fødselen de altså... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kravet om engansstønad kan sendes inn fra uke 27. Kan sikkert svare deg helt sikkert etter møtet med trygdekontoret på fredag. Det skal sendes til trygdeetaten i kommunen din. Jeg sender bare inn det, også må mannen ordne med permisjonspapirer.

Oki!

Supert... Du er en knupp! :kyss:

Forresten, tenk...du er 8 uker lenger meg, og jeg har lagt på meg 5 kg bare til nå!!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki!

Supert... Du er en knupp! :kyss:

Forresten, tenk...du er 8 uker lenger meg, og jeg har lagt på meg 5 kg bare til nå!!! :overrasket:

Jeg har nok lagt på meg mer enn 5 kg i løpet av hele graviditeten :sjenert: Ble bare litt sjokkert over hvor fort de siste fem kom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk telefon fra trygdekontoret nå. Hun sa det ikke passet at vi kom i morgen likevel, og lurte på om vi kunne ta det på telefon. Jeg fikk spurt om mannen kunne jobbe i firmaet sitt selv om han har permisjon fra hovedarbeidsstedet, og det trodde hun. Hun skulle likevel sjekke det opp og ringe meg til uka. Ang, krav om engangsstønad, så skal jeg sende det inn så fort som mulig, for de pengene kan jeg få fra jeg er i uke 26, og den uka begynner jeg på til søndag :) Jeg synes det er litt vanskelig å fylle ut skjemaet, jeg da... Er liksom usikker på hvor jeg skal fylle inn noe og hvor jeg skal la det stå åpent, ettersom vi har valgt en litt annerledes løsning på permisjonen enn det de fleste gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du syns det er vanskelig...Hater papirarbeid! Syns de ofte gjør det vanskeligere enn det det trenger å være. Gruer meg litt til det når vi skal ha barn, alt jeg må finne ut og alt papirarbeid jeg må gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk telefon i dag om at walliesene vi har bestilt til barnerommet blir levert på døra på mandag! :) Gleder meg til å se hvordan de er!

Har også fått brev i dag, "velkommen til fødselsforberedende kurs". Vi fikk plass på det som er lørdag 5. november, så det er jo ikke lenge til. Gleder meg, og aller mest til omvisningen på de forskjellige føde- og barselavdelingene! Tror jeg har bestemt meg for hvilken jeg vil på, så det blir kjekt å finne ut om jeg tror riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk telefon i dag om at walliesene vi har bestilt til barnerommet blir levert på døra på mandag!  :) Gleder meg til å se hvordan de er!

Har også fått brev i dag, "velkommen til fødselsforberedende kurs". Vi fikk plass på det som er lørdag 5. november, så det er jo ikke lenge til. Gleder meg, og aller mest til omvisningen på de forskjellige føde- og barselavdelingene! Tror jeg har bestemt meg for hvilken jeg vil på, så det blir kjekt å finne ut om jeg tror riktig...

Så gøy med wallies!

:hoppe:

Og tenk, straks i gang med fødselsforberedende kurs - tiden flyr!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiden flyr ja.. og snart sitter du der med en liten baby i armene,.som kan ligge i den flotte vogna deres som står i stua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tiden flyr ja.. og snart sitter du der med en liten baby i armene,.som kan ligge i den flotte vogna deres som står i stua :)

:rodme: Den står der fremdeles, ja... :ler:

Lurer på hvordan babyen ligger inni magen, jeg. Kjenner av og til at det sparker på begge sider av magen samtidig. Så jeg har lurt litt på om det er hodet eller armene jeg kjenner på en av sidene. Det må jo nesten være det, eller så spriker den veeeldig med beina :ler: Når er det de snur seg med hodet ned da, tro? Noen som vet? Her ligger den jo med hodet ned hele tiden, men jeg tviler på at min gjør det, for jeg kjenner jo sparkene langt nede fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at babyen ligger med hodet ned hele tiden på den snutten til Babyverden, for det er jo ikke tilfellet... De fleste babyer snur seg en gang mellom uke 32 og 38 så vidt jeg har skjønt, også er det jo de som ikke snur seg i det hele tatt da! :roll:

Og ja, babyen din skal sprike godt for å kunne sparke til begge sider samtidig...men jeg tenker at den turner litt jeg da! :ler:

Uansett, hvordan babyen ligger er jo litt etter hvor morkaken ligger også da selvsagt...

Det er sikkert hodet du kjenner, som dulter litt når den sparker! Men bare vent, snart får du de karaktesparkene rett opp i ribbeina!

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, innom med en liten :klem: og med ønske om en fin helg.

:kose:

Koselig at du er innom! God helg! :)

Litt rart at babyen ligger med hodet ned hele tiden på den snutten til Babyverden, for det er jo ikke tilfellet... De fleste babyer snur seg en gang mellom uke 32 og 38 så vidt jeg har skjønt, også er det jo de som ikke snur seg i det hele tatt da! :roll:

God helg!

Jeg leste nettopp i den svangerskapsboken jeg fikk hos legen at noen begynner å snu seg i mors uke 30, så da er den snutten (som du så fint kalte den ;) ) på babyverden ganske misvisende, ja. Håper virkelig den snur seg til slutt altså!!

God helg til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...