Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Det må være litt koselig å kjenne også slike bevegelser... Men jeg kan ikke annet enn å tenke at "uff, så ubehagelig" - å hikke er jo grusomt! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har dere begynt å titte på vogner å sånt da?

Ja, litt. Har sett mest på nettet, ikke vært i så mange butikker. regner med det blir er duovogn på oss, vet ikke hvilket merke. Gleder meg til å begynne å titte! Leste nettopp at det er 8-12 ukers leveringstid på en del vogner, å da er det jo snart på tide å begynne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hilst på en 4 uker gammel babygutt!! Fantastisk nydelig, liten skapning! :hjerter: Og da det skranglet littt i eggstokkene, var det så godt å vite at jeg har en egen liten sånn om bare noen måneder!! :grine2:

Fikk en kjempenydelig sparkedress (uten føtter - det heter kanskje ikke sparkedress da?) av de jeg har vært dagmamma for. Har slutta å passe dem fast nå som faren er hjemme, så det blir bare ved behov, og sikkert ikke så ofte. Den var utrolig fin - og siden de er så sikre på at det blir jente, så var den i jentefarger :ler: (Rød og hvit, så den kan jo gå til gutt også, men det er litt jentete, altså). Den kan byttes, men jeg tror ikke jeg gjør det. Synes det er litt morsomt, jeg :)

Faren til de ungene er yogainstruktør, og skal starte opp med yoga for gravide om et par uker. Og det skulle jeg slippe å betale for, så det er klart jeg går da! Det kan jo bli spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt går jo til gutter også da... Rød og hvitstripet hørtes ikke SÅ jentete ut som mye annet. En får bare supplere med en hvit genser med en rød bil på eller noe, dersom det blir en gutt! ;)

Men så koselig med en liten oppmerksomhet da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med gave. Da blir nok lille babyen søt tenker jeg.

er det så lang leveringstid på vogner?

trudde at man som regel kunne få dem med hjem med en gang jeg...

..(men så er jeg jo litt blond og da.. :ler: )

Var det ikke slik at mannen din skulle benytte seg av tidskonto?

hva går dette egentlig ut på?

er det slik at man kan fordele permisjonen utover 2 år eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt går jo til gutter også da... Rød og hvitstripet hørtes ikke SÅ jentete ut som mye annet. En får bare supplere med en hvit genser med en rød bil på eller noe, dersom det blir en gutt! ;)

Men så koselig med en liten oppmerksomhet da! :)

Ja, den blir nok brukt uansett! Den er forøvrig ikke stripete, men hvit med røde firkløvere. tenkte å ta bilde, men fant ut at jeg hadde glemt den hos mamma og pappa...

Koselig med gave. Da blir nok lille babyen søt tenker jeg.

er det så lang leveringstid på vogner?

trudde at man som regel kunne få dem med hjem med en gang jeg...

..(men så er jeg jo litt blond og da.. :ler: )

Var det ikke slik at mannen din skulle benytte seg av tidskonto?

hva går dette egentlig ut på?

er det slik at man kan fordele permisjonen utover 2 år eller noe sånt?

Det med leveringstiden leste jeg bare på snartmamma. Men litt leveringstid må man sikkert regne med, for ellers måtte de jo hatt kjempestore lagere!

Mannen skal benytte seg av tidskonto, men i vårt tilfelle tror vi ikke han har krav på permisjon lenger enn ut studieåret mitt (altså ca februar - juni, muligens også over sommeren). Derfor kunne han like gjerne tatt full permisjon, men da ville ikke jeg fått fødselsstipend. Vanligvis vil det si at man kan fordele permisjonen over 2 år (104 uker).

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt siden jeg ble gravid, har jeg visst omtrent med en gang jeg våknet hva jeg hadde lyst på til middag den dagen. I dag har jeg ikke peiling! Det samme med frokosten. Jeg var sulten, som vanlig, men hadde ikke lyst på noe av pålegget, eller det gode, ferske brødet jeg kjøpte i går! Så det ble en yoghurt, et eple i båter og et glass appelsinjuice. Må nok spise litt brød før jeg drar på skolen. Er ikke i dårlig form eller noe sånt. Håper det bare er et tegn på at den store matlysten er i ferd med å gå tilbake til noe mer normalt (noe jeg egentlig trodde den hadde gjort, men kanskje det fortsatt er litt å gå på)... :ler: Vel, det blir jo spennende å se hva middagen blir i dag!

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiledning på skolen i dag, og da titta veileder på magen min og sa: "Ja, jeg ser jo at du kan komme til å få en strek i regningen etter hvert". Hun mente selvfølgelig ikke noe negativt, men min lille spire er absolutt ingen strek i regningen!!! :sur: Det er det vel heller KRL som er... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk å kalle den lille en strek i regninga da :sur::frustrert:

Når dere bestemmer dere for vogn så vil jeg vite hvilken farger dere har valgt på vogna, trenger litt tips så det macher julegaven til junior!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rare menneske...

tenkt noe mer på flre u. da?

for å finne ut av kjønnet?

har på følelsen av jente jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tenk å kalle den lille en strek i regninga da  :sur:  :frustrert:

Når dere bestemmer dere for vogn så vil jeg vite hvilken farger dere har valgt på vogna, trenger litt tips så det macher julegaven til junior!

Det skal jeg gjøre! Regner med vi går for noe enkelt, svart, grått el. :)

rare menneske...

tenkt noe mer på flre u. da?

for å finne ut av kjønnet?

har på følelsen av jente jeg og

Jeg er litt til og fra hele tiden, og nå har visst mannen også innstilt seg på at vi ikke skal vite det før babyen kommer. Jeg ringte likevel til Oslo City legesenter i går, fordi jeg vet de har åpent på lørdager (vi skal til Oslo på lørdag). Men de hadde ikke fått 3D-apparatet enda. Så jeg vet ikke hva vi kommer til å gjøre :) I såfall venter vi noen uker til. Jeg er ganske så innstilt på at det er jente, men det er sikkert fordi alle sier det. Har ingen "egen" magefølelse, tror jeg :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dette om min uke (23) på babyverden:

"...blir barnet født nå, vil det kunne overleve hvis det får den hjelpen det trenger. Det beste er likevel å forbli i livmoren til svangerskapet er fullgått. Ved begynnende for tidlig fødsel, settes en sprøyte med kunstig surfaktant inn til barnet for å modne lungene litt raskere. De yngste barna som har overlevd for tidlig fødsel, var omtrent 23 uker gamle."

Selvfølgelig aaalt for tidlig, men det er en lettelse å vite at den lille spiren faktisk kan ha en mulighet til å klare seg hvis noe skulle skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er godt å vite det ja.. dersom den plutselig bestemmer seg for å titte ut.. men det er beste er vel om den holders eg på plassen sin i noen mnd til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er godt å vite det ja.. dersom den plutselig bestemmer seg for å titte ut.. men det er beste er vel om den holders eg på plassen sin i noen mnd til

Ja, det er absolutt det beste!! Den får vente til etter nyttår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...