Gå til innhold

Hvordan påføre sminke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare supplere;

1. der sviktet hukommelsen, tittet innom garderoben for sikkerhets skyld. Det er Mac 170 jeg har, er også godt fornøyd med Mac 270 (liten)

2. Mac er relativt dyrt. Anbefalte denne til ei venninne som vanligvis bruker svamp, hun likte den ikke. Ikke noe særlig å anbefale dyre ting som ikke faller i smak...

Anonymkode: b1cd8...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.3.2020 den 15.27, AnonymBruker skrev:

Hvilken farge har du i houerglass pudderet? 

Anonymkode: 1514e...770

Dim Light, veldig fornøyd. 

Anonymkode: 2913d...ef6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mac 196 (stor). Den lille aner jeg ikke merket på, ble plukket med på Sephora for lenge siden. Har også gode varianter for begge bruk fra Morphe, men modellen står ikke på disse. 

Mulig en liten BB/svamp kan hjelpe? Jeg bygger i alle fall coverage fint med svamp i resten av ansiktet. 

Anonymkode: b1cd8...5ea

BB svamp?Svamp med farge?

Anonymkode: 1514e...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

BB svamp?Svamp med farge?

Anonymkode: 1514e...770

Beauty Blender. 

Anonymkode: b1cd8...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Glo minerals mineral powder pressed base. Den ser så naturlig ut på huden og man kan få den drikkevanene man vil. Liker ikke flytende foundation, ser ut som man har malt seg i ansiktet.

Som hudkrem først bruker jeg La roche serum, den serien er kjempebra og anbefalt av mange hudleger. Serumet funker bedre enn selve kremen for min del.

Bruker generelt lite sminke, det enkle er det beste !

Anonymkode: 61a7d...a0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sverger til Glo minerals mineral powder pressed base. Den ser så naturlig ut på huden og man kan få den drikkevanene man vil. Liker ikke flytende foundation, ser ut som man har malt seg i ansiktet.

Som hudkrem først bruker jeg La roche serum, den serien er kjempebra og anbefalt av mange hudleger. Serumet funker bedre enn selve kremen for min del.

Bruker generelt lite sminke, det enkle er det beste !

Anonymkode: 61a7d...a0c

Mente dekkevnen man vil**

Anonymkode: 61a7d...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sverger til Glo minerals mineral powder pressed base. Den ser så naturlig ut på huden og man kan få den drikkevanene man vil. Liker ikke flytende foundation, ser ut som man har malt seg i ansiktet.

Som hudkrem først bruker jeg La roche serum, den serien er kjempebra og anbefalt av mange hudleger. Serumet funker bedre enn selve kremen for min del.

Bruker generelt lite sminke, det enkle er det beste !

Anonymkode: 61a7d...a0c

Mener du glow skin beauty pressed base?

Anonymkode: 1514e...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 31.3.2020 den 8.01, AnonymBruker skrev:

Jeg sverger til Glo minerals mineral powder pressed base. Den ser så naturlig ut på huden og man kan få den drikkevanene man vil. Liker ikke flytende foundation, ser ut som man har malt seg i ansiktet.

Som hudkrem først bruker jeg La roche serum, den serien er kjempebra og anbefalt av mange hudleger. Serumet funker bedre enn selve kremen for min del.

Bruker generelt lite sminke, det enkle er det beste !

Anonymkode: 61a7d...a0c

Hvilken nyanse bruker du? Eller er det andre som bruker dette pudderet?

Anonymkode: 1514e...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har et tips for at makeupen skal holde lender i løpet av dagen? 

Anonymkode: 1514e...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2020 at 2:19 PM, AnonymBruker said:

Bruker svamp. Hvilken kost bruker  du?  Prøvd meg på loreal infaillible  135 radiant vanilla. I pudder brukte jeg bare mineral medium beige

Anonymkode: 1514e...770

Hvilken svamp bruker du?

Opplever det er stor forskjell på svampene. Jeg sverger til svamp istedet for kost, så har prøvd en del forskjellige typer. De litt dyrere, Beauty Blender og Real Techniques, gir et bedre resultat enn de billigere. Husk også å fukte den godt med vann før du begynner, så den ikke er helt tørr i midten. Da slipper du at svampen suger opp altfor mye produkt.

Da skal du i teorien klare å "bygge opp" dekkevne der du trenger den, som rundt nesa. Eventuelt kan du bruke concealer. Det er et tykkere produkt som dekker mer. Men bruk bare litt i gangen så det ikke blir for mye.

Ser du har spurt om hvordan få sminken til å vare også. Bruk da et translucent setting powder, et uten farge altså. Aner ikke om det har et norsk navn. Du trenger bare et tynt, lett lag der du vil matte ned/gjøre at det sitter litt bedre. Gjerne områder der huden kan bli litt fet, som T-sonen, eller andre steder der du føler sminken "smelter" litt av. Dette vil tørke ut produktet litt, og gjøre det litt mer fastere.

Helt, helt til slutt kan du bruke en setting spray. Også der pleier det å være sånn at de litt mer dyre er bedre enn de helt billige. Jeg bruker en fra NYX (den som gir et "dewy" resultat) og er fornøyd med den. Den er langt i fra dyr, men heller ikke av de aller billigste.

Ser du noe på Youtube? Tusenvis av sminketips der. :)
https://youtu.be/o6hI2Ixit0U
https://youtu.be/f8Ee_ILgKrM
https://youtu.be/47xBdzkWlJA <-- Dette er kanskje mer aktuelt hvis du vil bruke mye sminke, hvis du skal på byen, etc. For som du ser er dette mye jobb, og gir et mer drastisk resultat.

 

Anonymkode: c11be...788

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke fundationen jeg bruker dekker like godt som pudder.

Anonymkode: 1514e...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ikke er så mye som skal til før at det blir «flekkete og ujevnt. 

Anonymkode: 1514e...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd loreal glow mon amour higlighter ? 

Anonymkode: 1514e...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...