AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #21 Skrevet 7. mars 2020 TS her. Dette var veldig interessant. Jeg visste ikke det fantes ett såkalt ‘kurwa-folk’. Her går d jevnt over i dette ordet for å si det sånn. Og mye i at han selv sier han er polsk ‘ditt og datt’ og sier at vi nordmenn ‘VET ALT!’. Jeg sier ALDRI noe om at jeg er norsk men han hyler om at han er fra Polen så og si hver eneste dag! Det virker som ett mindreverdigskompleks men jeg behandler han ikke slik han burde føle noe slikt. Likevel får jeg det slengt etter meg hver dag. I tillegg så er det umulig å ha en samtale da han vrir den minste ting til at det er noe galt med meg. Jeg har god jobb, men hatt en tøff periode gr tidl. samlivsbrudd med barn.. men opplever ingen støtte. Han sier han HAR støttet meg men jeg gjør aldri som han sier. Jeg derimot mener valgene mine bør være riktig for barna mine. Han er godt integrert, men føler han mangler empati og forståelse for andre. Og jeg skjønner ikke dette behovet for å trykke meg ned. Jeg vet jeg/ vi fortjener bedre men jeg sliter med å komme meg utav det da jeg blir helt alene og det har vært så mye siste årene at jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å stå i alt. Anonymkode: 3a31e...376
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #22 Skrevet 7. mars 2020 10 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Igjen dette handler om ganske store kulturforskjeller egentlig, de har en helt annen forståelse og mye mindre aksept for innvandring blant annet. Dette er et fordømt faktum! Om det er bra eller ikke legger jeg meg ikke veldig mye opp i, det får polakkene selv bestemme. Velferdsordninger i Polen er bortimot ikke eksisterende utifra det polakkene har fortalt meg, de jeg har snakket med. Da får du familiestrukturer som faktisk er veldig sterke også, med sine kjønnsrolle mønster. Jeg legger meg faktisk ikke opp i dette heller, det har sine pluss og minus uansett. Men det er faktisk en enorm forskjell for hvordan norske verdier er og polske verdier faktisk er. Nekte for dette er bare tull! Sikkert mye av den polske holdningen som er mye bedre en den norske. Men noe som helt sikkert vil påvirke et forhold mellom en tradisjonell norsk dame idag og en polsk mann er mitt syn på akkurat dette. Gjelder helt sikkert ikke alle polske menn, for her er det sikkert store variasjoner alt utfra hvor i polen de kommer fra. Nei, nei, nei. Ikke kom her og fortell meg at du kan polsk kultur bedre enn meg, som ER POLSK. Hvorfor klippet du ut avsnittet mitt om nettopp det? Hvordan regjeringen styrer landet, og hvilken makt kirken har over folk er ikke det samme som kulturen. Det skjønner du vel? Anonymkode: e0b5c...2e4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #23 Skrevet 7. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Dette var veldig interessant. Jeg visste ikke det fantes ett såkalt ‘kurwa-folk’. Her går d jevnt over i dette ordet for å si det sånn. Og mye i at han selv sier han er polsk ‘ditt og datt’ og sier at vi nordmenn ‘VET ALT!’. Jeg sier ALDRI noe om at jeg er norsk men han hyler om at han er fra Polen så og si hver eneste dag! Det virker som ett mindreverdigskompleks men jeg behandler han ikke slik han burde føle noe slikt. Likevel får jeg det slengt etter meg hver dag. I tillegg så er det umulig å ha en samtale da han vrir den minste ting til at det er noe galt med meg. Jeg har god jobb, men hatt en tøff periode gr tidl. samlivsbrudd med barn.. men opplever ingen støtte. Han sier han HAR støttet meg men jeg gjør aldri som han sier. Jeg derimot mener valgene mine bør være riktig for barna mine. Han er godt integrert, men føler han mangler empati og forståelse for andre. Og jeg skjønner ikke dette behovet for å trykke meg ned. Jeg vet jeg/ vi fortjener bedre men jeg sliter med å komme meg utav det da jeg blir helt alene og det har vært så mye siste årene at jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å stå i alt. Anonymkode: 3a31e...376 Kjære deg, TS, det høres ut som om du har funnet deg en skikkelig kjip mann. Integrert eller ei. Anonymkode: e0b5c...2e4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #24 Skrevet 7. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det er ikke sånn som du sier at kulturen er dramatisk annerledes enn den norske Polen har i uminnelige tider tilhørt det slaviske språk- og kulturområdet, og kulturen er fundamentalt forskjellig fra den vesteuropeiske. Hvis man kaster et raskt blikk på de totalitære trekkene som dominerer landets politikk, ligner det mer på Ungarn eller Russland enn Norge. Landet er jo også flere ganger blitt truet med utkastelse av EU. Anonymkode: 9de22...add 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #25 Skrevet 7. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: TS her. Dette var veldig interessant. Jeg visste ikke det fantes ett såkalt ‘kurwa-folk’. Her går d jevnt over i dette ordet for å si det sånn. Og mye i at han selv sier han er polsk ‘ditt og datt’ og sier at vi nordmenn ‘VET ALT!’. Jeg sier ALDRI noe om at jeg er norsk men han hyler om at han er fra Polen så og si hver eneste dag! Det virker som ett mindreverdigskompleks men jeg behandler han ikke slik han burde føle noe slikt. Likevel får jeg det slengt etter meg hver dag. I tillegg så er det umulig å ha en samtale da han vrir den minste ting til at det er noe galt med meg. Jeg har god jobb, men hatt en tøff periode gr tidl. samlivsbrudd med barn.. men opplever ingen støtte. Han sier han HAR støttet meg men jeg gjør aldri som han sier. Jeg derimot mener valgene mine bør være riktig for barna mine. Han er godt integrert, men føler han mangler empati og forståelse for andre. Og jeg skjønner ikke dette behovet for å trykke meg ned. Jeg vet jeg/ vi fortjener bedre men jeg sliter med å komme meg utav det da jeg blir helt alene og det har vært så mye siste årene at jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer å stå i alt. Anonymkode: 3a31e...376 Beklager, men jeg begynner å lure på hvor oppegående du er selv hvis en slik mann vekket din interesse ...Bunnslam av samfunnet oppfører seg sånn. Ingen oppegående polsk kvinne hadde tatt i ham med en ildtang. Sorry Anonymkode: 4f681...3d8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #26 Skrevet 7. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men jeg begynner å lure på hvor oppegående du er selv hvis en slik mann vekket din interesse ...Bunnslam av samfunnet oppfører seg sånn. Ingen oppegående polsk kvinne hadde tatt i ham med en ildtang. Sorry Anonymkode: 4f681...3d8 Anonymkode: 3a31e...376
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #27 Skrevet 7. mars 2020 Nå vite du lite om meg og hvorfor jeg tok mine valg. Det stod klart at dumme svar kan en fint holde for seg selv. Men han var ikke slik når vi møttes selv om det var noen varseltegn, men jeg tenkte det var gr kultur og fordi vi var vant til forskjellige ting. Jeg vil bare prøve å forstå bedre, derfor innlegget mitt. Er det meg eller er det kulturelt. Eller har jeg bare funnet meg en idiot og derfor bør gjøre meg klar for samlivsbrudd. Anonymkode: 3a31e...376
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #28 Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nå vite du lite om meg og hvorfor jeg tok mine valg. Det stod klart at dumme svar kan en fint holde for seg selv. Men han var ikke slik når vi møttes selv om det var noen varseltegn, men jeg tenkte det var gr kultur og fordi vi var vant til forskjellige ting. Jeg vil bare prøve å forstå bedre, derfor innlegget mitt. Er det meg eller er det kulturelt. Eller har jeg bare funnet meg en idiot og derfor bør gjøre meg klar for samlivsbrudd. Anonymkode: 3a31e...376 Jeg bare forklarer hvilken type mann du har valgt. Du kan si at slik oppførsel er "kultur" i dette samfunnslaget han kommer fra, men det er ikke oppførsel som er akseptert blant mer oppegående mennesker. Det er litt som den type norske menn som henter koner fra fattige land og mishandler dem. Det skjer i et visst samfunnslag, men det er ikke noe en oppegående norsk mann ville gjort. Samme tilfelle med kjæresten din Anonymkode: 4f681...3d8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #29 Skrevet 7. mars 2020 Øst-Europeere: Klager og syter og alt er noen andre sin feil. Anonymkode: 8b16a...4ab
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #30 Skrevet 7. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øst-Europeere: Klager og syter og alt er noen andre sin feil. Anonymkode: 8b16a...4ab Litt som nordmenn gitt 😅 Anonymkode: 2dcc5...934
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #31 Skrevet 8. mars 2020 2 hours ago, Duftavsommerregn said: Igjen dette handler om ganske store kulturforskjeller egentlig, de har en helt annen forståelse og mye mindre aksept for innvandring blant annet. Dette er et fordømt faktum! Om det er bra eller ikke legger jeg meg ikke veldig mye opp i, det får polakkene selv bestemme. Velferdsordninger i Polen er bortimot ikke eksisterende utifra det polakkene har fortalt meg, de jeg har snakket med. Da får du familiestrukturer som faktisk er veldig sterke også, med sine kjønnsrolle mønster. Jeg legger meg faktisk ikke opp i dette heller, det har sine pluss og minus uansett. Men det er faktisk en enorm forskjell for hvordan norske verdier er og polske verdier faktisk er. Nekte for dette er bare tull! Sikkert mye av den polske holdningen som er mye bedre en den norske. Men noe som helt sikkert vil påvirke et forhold mellom en tradisjonell norsk dame idag og en polsk mann er mitt syn på akkurat dette. Gjelder helt sikkert ikke alle polske menn, for her er det sikkert store variasjoner alt utfra hvor i polen de kommer fra. Har du lest linkene jeg har lagt ut? Anonymkode: 4f681...3d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå