AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1 Del Skrevet 6. mars 2020 Jeg har en eldre bil, som ca er verd 30 k max! Har sjekket samme årsmodell på finn, og ca samme km-stand. Bilen skal eu godkjennes innen en mnd. Nå hører jeg en *bankelyd* fra motoren, verst er lyden når motoren er kald. Men den er også tilstede når jeg har kjørt en stund. Hører den jævlig godt. Kommer opp en feilkode "check anti-pollution" system. Har bestilt time på verksted til mandag. Noen som har opplevd lignende? Bør jeg vrake bilen om regningen overstiger rundt 15 000? Altså halvparten av hva bilen er verdt. Har en Renault Laguna. Anonymkode: aa920...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 6. mars 2020 #2 Del Skrevet 6. mars 2020 Bankelyder fra motor kan tyde på så mangt, men ofte så er resultatet dyrt.. Ville ikke kostet på denne nevneverdig hvis det hadde vært min bil. Hvis regningen overstiger halvparten av verdien, så hadde jeg skrotet den (eller forsøkt å selge den som delebil). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #3 Del Skrevet 7. mars 2020 Bare avvent diagnosen. Det er vanskelig å si hvor mye man skal legge ut i en eldre bil - vi har gjerne investert opp til 15000kr/år i biler som er verdt rundt 30-40k. Da er det service, vedlikehold og reparasjoner; altså typisk olje, dekk og en lambdasonde eller en del av eksosen. Det er likevel relativt billig bilhold. Men du som eier vet best: Er resten av bilen i tipptopp stand? Da lønner det seg kanskje å fikse den opp for 10k, men du bør vite hva som ellers blir påpekt under PKK. Vet du at du snart trenger åtte nye dekk, eksosen lekker, lykteglasset blir sløvt, bremserørene må fikses, og bilen begynner å ruste ganske godt...kanskje lurt å gå videre da. Anonymkode: 35a99...691 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 7. mars 2020 #4 Del Skrevet 7. mars 2020 Disse motorene er ganske gode så det høres ut som det er en dyr lyd du har fått. Jeg tror du må ta en test for å høre hva som er feil. Det kan være så mangt og fikse over "telefon" kan være vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå