Gå til innhold

"Far, en dag skal jeg kjøpe denne bilen til deg".

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

God kveld.

Har helt siden barndommen har jeg alltid drømt om å kjøpe drømmebilen til min kjære far, altså en Audi R8 coupé 2020. Det har alltid vært en slags mål i livet. Husker godt han tok meg med til Audi-dealeren da jeg var liten, og viste meg forskjellige typer, og jeg ble fascinert på sekundet. Dessverre hadde vi aldri råd til en Audi. Og en ting jeg aldri glemmer var at faren min fikk tårer i øynene da han så en Audi R8 parkert foran Audi-dealeren. 
Nå som jeg endelig har råd til å kjøpe en slik til han, bestilte jeg bilen for 2 dager siden. Eneste er at jeg er redd for at samboeren min vil bli sjalu eller irritert, hvis jeg ikke kjøper en tilsvarende gave til hennes far (for eksempel). Jeg har ikke sagt noe til henne enda, men har handlet med Audi og den skal ankomme Norge (i byen vi bor i) i Juni ca. Dette er noe mer enn bare en gave for min del, og det ingenting annet jeg vil enn å gjøre faren min glad (og moren min selvfølgelig). Ikke tolk meg feil, dette er ikke noe skryte innlegg eller hva som helst. Men er bare redd for at samboeren min vil bli irritert og sint på meg pga dette. Grunnen til at jeg ikke fortalte henne noe er fordi dette skal være en overraskelse. 

Anonymkode: 31498...550

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dine penger, du bruker de akkurat slik du vil. Du forklarer henne, når faren din har fått bilen, at dette var en overraskelse og det var viktig for deg at INGEN visste om at du hadde bestilt bilen. Om hun blir sur og grinete for det....... Vell,  da sier det mye om henne. Hvorfor skal du kjøpe bil til henne eller faren hennes? Dette er noe du har drømt om og har hatt lyst til i mange år. Det betyr ikke at du også må kjøpe bil til andre! 

Anonymkode: 92470...39a

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du hun blir sint eller sjalu? Er hun typen til det? Det er faren din og du har rett til å kjøpe det du ønsker til han og moren din så lenge det er dine penger og det ikke går utover økonomien deres på noen måter. Skulle hun si noe så får du si ifra du også. Håper hun gleder deg på deg og dine foreldres vegne. 

Endret av wintergirl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun blir GANSKE fort sjalu. Ga moren min en gave til jul, også reagerte hun over at jeg ikke kjøpte samme gave til hennes mor.. Men takk for svar dere! 

-ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun blir GANSKE fort sjalu. Ga moren min en gave til jul, også reagerte hun over at jeg ikke kjøpte samme gave til hennes mor.. Men takk for svar dere! 

-ts

Oi, i helvete..... Lykke til sier jeg bare. Tror du kommer til å slite litt. Men vær så snill, ikke kjøp faren hennes en bil! Ikke gi etter! 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er hun helt på jordet.

Du skal selvfølgelig ikke måtte kjøpe det samme til HENNES foreldre.

Det er jo ikke logisk i det hele tatt.

Dama fremstår ganske så ufyselig.

Anonymkode: 36be6...b71

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge har dere vært sammen? Vær litt obs hvis hun er typen som blir lett sjalu, for det blir ikke bedre med årene. Men du må si ifra du også og ikke finne deg i å bli behandlet sånn. Sett henne på plass eller dump henne. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble faktisk litt rørt av dette innlegget. Drit i hva samboeren din syntes. Dette er DITT valg og vært en viktig ting for deg i livet. .. 😍👍

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Ble faktisk litt rørt av dette innlegget. Drit i hva samboeren din syntes. Dette er DITT valg og vært en viktig ting for deg i livet. .. 😍👍

Fikk dette av flere folk på et annet forum og tilsvarende her, har bestemt meg for å ikke stresse om det med samboeren min. Hun får tenke som hun vil.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, wintergirl said:

Hvor lenge har dere vært sammen? Vær litt obs hvis hun er typen som blir lett sjalu, for det blir ikke bedre med årene. Men du må si ifra du også og ikke finne deg i å bli behandlet sånn. Sett henne på plass eller dump henne. 

Vi har vært sammen i 7 måneder ca. Hun var helt fantastisk i begynnelsen, men føler forholdet daler og daler med dagene.. Hun er alltid så sur.. Jeg må kanskje bli litt tøffere som du sier, og stå opp for meg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du kjøpt en bil til rundt 2 millioner til faren din? 

Anonymkode: 65745...644

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Har du kjøpt en bil til rundt 2 millioner til faren din? 

Liker ikke å snakke om penger på et offentlig forum men ja. 2.2 millioner.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fantastisk gave!

Hun samboeren din høres ikke så fantastisk ut... 

Så lenge du har alt for mye penger å bruke på sånne ting, kan jeg ikke se noe galt i dette. Faren din kommer til å bli helt i ekstase, husk å filme overraskelsen så du kan se tilbake på det senere. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 7 måneder ca. Hun var helt fantastisk i begynnelsen, men føler forholdet daler og daler med dagene.. Hun er alltid så sur.. Jeg må kanskje bli litt tøffere som du sier, og stå opp for meg selv.

Viktig å stå opp for seg selv. En utrolig flott gave. Jeg fikk bil med min pappa til 20 års dagen min, en da nesten ny audi A4. Jeg tror jeg grein i to timer i strekk..... Bunnløst takknemlig, og den går som ei kule nå 7 år etter :) 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Meadow said:

Det er en fantastisk gave!

Hun samboeren din høres ikke så fantastisk ut... 

Så lenge du har alt for mye penger å bruke på sånne ting, kan jeg ikke se noe galt i dette. Faren din kommer til å bli helt i ekstase, husk å filme overraskelsen så du kan se tilbake på det senere. 

Er redd for at han kommer til å få et hjerteanfall..😅 Skal huske å filme det ja! :) 
Må vurdere litt om dette forholdet med samboeren min er særlig bra for meg.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Viktig å stå opp for seg selv. En utrolig flott gave. Jeg fikk bil med min pappa til 20 års dagen min, en da nesten ny audi A4. Jeg tror jeg grein i to timer i strekk..... Bunnløst takknemlig, og den går som ei kule nå 7 år etter :) 

Wow! Det kan jeg tenke meg var en FIN gave! Audi A4 modner seg som en god rødvin. Fantastisk god bil. Håper at du kan sitte i A4-setet i mange år til! ;) Enjoy it!

-ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som en fantastisk gave til din far! Liker i utgangspunktet ikke tråder typ "se hvor rik jeg er", men du ønsker å gi en gave som betyr mye for både deg og din far, og det synes jeg er fint! 

Samboeren din bør du snakke med og fortelle hvor viktig dette er både for deg og din far. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke å snakke om penger på et offentlig forum men ja. 2.2 millioner.

Du skrev jo modellen. Ikke så vanskelig å tenke seg til hva prisen ligger på da. 
Men, jeg skal allikevel svare deg, selv om jeg har vanskelig for å tro på problemstillingen din, for hvem i alle dager hadde i det hele tatt vurdert å kjøpe en BIL til svigerfaren sin, kun fordi kjæresten som du har vært sammen med i 7 måneder vil bli sjalu? Og disse tendensene viste hun allerede rundt jul? Altså 4-5 måneder inn i forholdet..? Ikke bra. 

Jeg hadde forstått situasjonen om dere var gift og hadde vært sammen i 20 år med felles økonomi. Men om du seriøst mener at hun kommer til å bli sur for at du har valgt å kjøpe en bil til faren din, blinker varsellampene. 

Dette er ikke hennes sak. Jeg regner med du har økonomien i orden, og du ikke har tatt opp kredittkortgjeld for å kunne kjøpe denne bilen. 
Hvorvidt jeg hadde reagert spørs veldig på økonomien din. Jeg hadde vel syns det var merkelig prioritering om du hadde en årslønn på 500.000 og prioriterte bil til faren din, fremfor å sikre din egen (vår) fremtid. Men jeg regner altså med du har alt på stell siden du kan vurdere å kjøpe enda en bil, da til svigerfar. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du skrev jo modellen. Ikke så vanskelig å tenke seg til hva prisen ligger på da. 
Men, jeg skal allikevel svare deg, selv om jeg har vanskelig for å tro på problemstillingen din, for hvem i alle dager hadde i det hele tatt vurdert å kjøpe en BIL til svigerfaren sin, kun fordi kjæresten som du har vært sammen med i 7 måneder vil bli sjalu? Og disse tendensene viste hun allerede rundt jul? Altså 4-5 måneder inn i forholdet..? Ikke bra. 

Jeg hadde forstått situasjonen om dere var gift og hadde vært sammen i 20 år med felles økonomi. Men om du seriøst mener at hun kommer til å bli sur for at du har valgt å kjøpe en bil til faren din, blinker varsellampene. 

Dette er ikke hennes sak. Jeg regner med du har økonomien i orden, og du ikke har tatt opp kredittkortgjeld for å kunne kjøpe denne bilen. 
Hvorvidt jeg hadde reagert spørs veldig på økonomien din. Jeg hadde vel syns det var merkelig prioritering om du hadde en årslønn på 500.000 og prioriterte bil til faren din, fremfor å sikre din egen (vår) fremtid. Men jeg regner altså med du har alt på stell siden du kan vurdere å kjøpe enda en bil, da til svigerfar. 

Ja, skrev kun modellen for en grunn. Det er ikke så lett å forklare hele situasjonen og hennes personlighet. Hun er veldig manipulerende. Hver gang jeg tar med venner til huset, vil hun helst at de skal gå. Flere av vennene mine synes også jeg burde gå fra dette forholdet. Men er fortsatt veldig glad i henne, derfor er det ikke så lett. 

Økonomisk har jeg det ganske bra, ønsker da helst ikke å si hvor mye jeg tjener. Hadde ALDRI tatt opp et kredittkortgjeld for å kjøpe en bil.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Missbehave said:

Det høres ut som en fantastisk gave til din far! Liker i utgangspunktet ikke tråder typ "se hvor rik jeg er", men du ønsker å gi en gave som betyr mye for både deg og din far, og det synes jeg er fint! 

Samboeren din bør du snakke med og fortelle hvor viktig dette er både for deg og din far. 

Har absolutt ingen behov for å vise penger eller være snobbete, utrolig harry.. Samboeren visste ikke at jeg tjente bra før etter et par måneder i forholdet, og etter det har hun forandret seg helt.. 😕  Setter pris på at du skjønner hvor mye dette betyr for meg. Skal snakke med henne om det, men på det rette tidspunktet. Ønsker deg en fin fredag! :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...