Gå til innhold

Kompani Lauritzen

FrøkenMims

Anbefalte innlegg

Pappadrømmen skrev (5 timer siden):

Det er bra! Flott at de lager slike program for vanlige folk også. Det er veldig kjedelig og trist at i nesten alle programmer går de samme kjendisene igjen og igjen.

Tror den nye versjonen kan være veldig bra for unge mennesker. Angrer selv på at jeg ikke var i militæret. Tror man vokser mye på det.

Jeg er imponert over hvordan hun kvinnelige befalet motiverer de som egentlig ikke vil noe, på en veldig fin måte. Rolig, saklig og som sagt veldig motiverende.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også reagert på at Tone D får veldig lite skjermtid. Samtidig så virker hun veldig anonym. Jeg har ikke fulgt med karrieren hennes siden Idol, og jeg kjenner henne nesten ikke igjen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (9 timer siden):

Jeg har også reagert på at Tone D får veldig lite skjermtid. Samtidig så virker hun veldig anonym. Jeg har ikke fulgt med karrieren hennes siden Idol, og jeg kjenner henne nesten ikke igjen. 

Enig. Det er jo litt funny at tone som liksom er en litt stor kjendis på en måte og wow skal hun være med viser seg å være så kjedelig og så trer disse to bloggerjentene frem som så sterke og tøffe og flotte!  Ikke det at jeg er overrasket over at tone er kjedelig, men syns likevel det er litt funny

Endret av rosemarin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (14 timer siden):

Det er de to jeg anser som aller mest unødvendig for konseptet og historiefortellingen. For min del kunne de bare vært tatt ut av hele programmet, så kunne vi kalt det Kompani Noe-helt-annet.

Men de fenger mange andre har jeg forstått, jeg bare håper de ikke får mer tv-tid enn de har nå :P 

Så gøy at vi er så uenige, jeg ville sluttet å se på i protest om Dag Otto og Kristian ikke var med 🤭

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (9 timer siden):

Leste at hun kom inn der med feber. Var visst hun som spredte sjukdom der inne den første tiden. Kan kanskje være at hun var så synlig syk at det hadde blitt litt «feil» å vise det på skjermen i corona-tiden? I såfall får vi se om hun får mer skjermtid fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Tone er kjempe herlig. Blid og hjelpsom og flink i øvelsene. Hun får nok mer skjermtid når fler blir sendt hjem vil jeg tro😊 Syntes alle er flinke, men hadde ikke gjort meg noe om Kvammen røk ut snart, han virker veldig sur og misfornøyd.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag Otto sin reaksjon på bysten altså 😂😂 Han har min fulle forståelse 🙊 De er en herlig duo de to der, skaper mye underholdning! 

Egentlig veldig imponert over at hele tre stk klarte å holde seg alvorlige i fokuskonkurransen, men jeg ble veldig overraska når de sa det, de hadde vist veldig lite av Indiran så hadde ikke fått med meg at han klarte dette såpass bra. Morsomt å se alle påfunnene, selv løytnanten gikk jo rundt og glisa 🙊🙊

Endret av Lyre
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt morsomt når Rikke Isaksen nesten klarte å målbinde fenriken under inspeksjonen. Ser for meg 20 pers som kommer inn gjennom vinduet for å ta våpnene deres 😆

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤flicka¤ skrev (2 minutter siden):

Litt morsomt når Rikke Isaksen nesten klarte å målbinde fenriken under inspeksjonen. Ser for meg 20 pers som kommer inn gjennom vinduet for å ta våpnene deres 😆

Som jeg lo av det klippet der 😂

Jeg har fulgt med på Rikke i Ex. Hadde egentlig et godt inntrykk av henne der også, selv om programmet er så der. 
Familien hennes åpnet faktisk hjemmet sitt for Petter uteligger gjengen når de var på tur for noen år tilbake (fra gata til Nordkapp). 

Synes Rikke også har bevist i KL at hun er tøff og står i ting. Hun har ikke det beste utgangspunktet fysisk, men mentalt synes jeg hun har vært sterk. I tillegg skaper hun god stemning!

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som synes det er dumt at det er en konkurranse?

Det er jo tydelig hvis en ser på de to forrige sesongene at de som gjør det lett i konokurranser fordi de er fysisk sterke og har utholdenhet er de som klarer seg best. Når programmet som Dag Otto sier: "gjøre seg selv til et bedre menneske" - men så er det de som allerede er gode i hvert fall fysikken og utholdenhet som er de som går videre. Alle vil jo vokse på det programmet. De som blir skadet blir jo ryker, som en i denne sesongen, som igjen er blitt skadet pga. øvelsene. De kan ikke "vokse" og bli bedre menneske, de er skadet og får ikke være med videre og fortsette med det dag otto mener er å "bli et bedre menneske". De menneskene som har litt magemål og ikke er atletiske kommer aldri videre, de ryker ut fort og har ikke mulighet til å utvikle seg til å bli "et bedre menneske".

Et annen eksempel er de som opplever å møte fobien sin i konkurranser med tid, enten så klarer de det ikke og får 0 poeng og derav havner nederst til dimmekamp. Eller så bruker de så mye tid fordi de faktisk møter reell frykt, bruker mye tid og havner igjen i dimmekamp eller svært nær. De som ikke har frykt, og derav vokser mindre på å gjøre slike konkurranser har fortrinn på alt. Så egentlig kan en diskutere at det er de som nesten vokser MINST i konkurransen som har MEST sannsynlighet for å vinne. Godt eksempel er Vinni som vant første sesong, han gjorde det jevnt godt i alt, ble utnevnt som sånn leder fordi han gjorde det så bra, vant LETT over andre.

En kan jo si at alle vokser jo lengre de er med i programmet, men konkurransedelen ødelegger noe med visjonen til selve programmet. Det hadde vært mer spennende å se hvordan mennesker som faktisk hadde litt magemål, de som har frykt og sliter faktisk kommer videre, men som viser stor vilje hadde vokst gjennom hele serien og da klarer seg.

Synes selv programmet er underholdende, men synes det er for mange som ryker på ting som ikke har noe med ønske om å vokse og bli et bedre menneske som er hele visjonen.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Stressedoutgurl skrev (13 timer siden):

Er det bare meg som synes det er dumt at det er en konkurranse?

Det er jo tydelig hvis en ser på de to forrige sesongene at de som gjør det lett i konokurranser fordi de er fysisk sterke og har utholdenhet er de som klarer seg best. Når programmet som Dag Otto sier: "gjøre seg selv til et bedre menneske" - men så er det de som allerede er gode i hvert fall fysikken og utholdenhet som er de som går videre. Alle vil jo vokse på det programmet. De som blir skadet blir jo ryker, som en i denne sesongen, som igjen er blitt skadet pga. øvelsene. De kan ikke "vokse" og bli bedre menneske, de er skadet og får ikke være med videre og fortsette med det dag otto mener er å "bli et bedre menneske". De menneskene som har litt magemål og ikke er atletiske kommer aldri videre, de ryker ut fort og har ikke mulighet til å utvikle seg til å bli "et bedre menneske".

Et annen eksempel er de som opplever å møte fobien sin i konkurranser med tid, enten så klarer de det ikke og får 0 poeng og derav havner nederst til dimmekamp. Eller så bruker de så mye tid fordi de faktisk møter reell frykt, bruker mye tid og havner igjen i dimmekamp eller svært nær. De som ikke har frykt, og derav vokser mindre på å gjøre slike konkurranser har fortrinn på alt. Så egentlig kan en diskutere at det er de som nesten vokser MINST i konkurransen som har MEST sannsynlighet for å vinne. Godt eksempel er Vinni som vant første sesong, han gjorde det jevnt godt i alt, ble utnevnt som sånn leder fordi han gjorde det så bra, vant LETT over andre.

En kan jo si at alle vokser jo lengre de er med i programmet, men konkurransedelen ødelegger noe med visjonen til selve programmet. Det hadde vært mer spennende å se hvordan mennesker som faktisk hadde litt magemål, de som har frykt og sliter faktisk kommer videre, men som viser stor vilje hadde vokst gjennom hele serien og da klarer seg.

Synes selv programmet er underholdende, men synes det er for mange som ryker på ting som ikke har noe med ønske om å vokse og bli et bedre menneske som er hele visjonen.

Jeg synes det er synd at noen må reise hjem jeg, de kunne samlet poeng gjennom hele sesongen for min del. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er synd at noen må reise hjem jeg, de kunne samlet poeng gjennom hele sesongen for min del. 😛

100 % enig! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (8 timer siden):

Ja, det er en god ide :)  Men samtidig tror jeg fortsatt slik tid på oppgaver der enkelte har fobier ødelegger når det gir så mye poengreduksjon. Det bør heller værre noe form for ekstra poeng for de som virkelig sliter. Problemet er vel at alle går under samme kam, og da kommer de som er best tilpasset ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (9 timer siden):

Veldig enig med deg 👍

Det fokuseres mye på at du skal bli en bedre utgave av deg selv. Da burde alle fått mulighet til å bli til slutt. Samle poeng gjennom hele sesongen hadde vært en god ide. Tror undeholdningsverdien hadde blitt like god 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Krutthøna skrev (13 timer siden):

Veldig enig med deg 👍

Det fokuseres mye på at du skal bli en bedre utgave av deg selv. Da burde alle fått mulighet til å bli til slutt. Samle poeng gjennom hele sesongen hadde vært en god ide. Tror undeholdningsverdien hadde blitt like god 😊

Ja, så kunne heller de utslagskonkurransene handle om å karre til seg et ekstra poeng eller noe istedenfor å handle om hvem som må hjem der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Neeei, ikke Mayo 😢 For en fyr altså. Er jo bare masse godhet i han. 

Hvem som ryker! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som har lagt merke til at Mayoo syter veldig mye? "Vondt der, er syk, har ikke fått sove, fikk et slag der, au au tåa mi, han slo meg i brystkassa". Helt ok de første episodene men nå er det bare irriterende. 

Men han fremstår som en hyggelig fyr da.

Endret av shab
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått så godt inntrykk av flere, bl.a. Indiran og Isaksen. Stordalen også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Kath H. skrev (3 minutter siden):

Altfor lite av fenriken i år! Hvorfor?

Har han ikke blitt en parido på seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...