Gå til innhold

Kompani Lauritzen

FrøkenMims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 4/11/2022 at 7:58 PM, Linebekk said:

Rikke er vel den som imponere mest her.

Kan ikke skjønne hvordan du mener dette når Mehl og Nereng gang på gang gjør de bedre enn henne.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huletroll skrev (3 minutter siden):

Kan ikke skjønne hvordan du mener dette når Mehl og Nereng gang på gang gjør de bedre enn henne.

Man kan bli mer imponert over noen pga forutsetninger og innsats enn selve plasseringen i seg selv. Jeg tenker kanskje @Linebekk mente det slik? 

• Liker 17
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjelbæk er fortsatt med, og har med det blitt årets beste mann og kan ikke bli dårligere enn nr.4.🤣🤣🤣 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så imponert jeg er av Mehl og Nereng spesielt, men også Isaksen som kanskje hadde dårligst utgangspunkt. Snakk om damer i verdensklasse! De har briljert Kompani Lauritzen gjennom hele sesongen, og disse fysiske og sportye mennene nådde ikke damene til knehasene engang. 

De mestret alt, uansett hva det var, så stødig og solid at jeg blir stum av beundring. Det har vært ups and down underveis, men knekken lot vente på seg. Lite syt og klaging har det også vært med tanke på ekstremforholdene som har oppstått. En motsetning til flere av mennene.

Bare å ta av seg hatten for disse tre. 👏

Skjelbæk på sin side har kloret seg fast, mot alle odds og med ett ben utenfor kompaniet flere ganger, men sitter likevel igjen som best av gutta. Det er sterkt med tanke på hvor lite praktisk anlagt og tidvis lite "interessert" han var. Teoretikeren slo altså disse fysiske praktikerne. Skulle egentlig ikke vært mulig. Jeg skjønner dog at han forsynte seg av kassa, for han visste at noe "seier" ble det ikke på han uansett og gikk heller for opplevelsen. Godt gjort at ølla ble liggende igjen midt oppi dette. 😄 Hadde ølla blitt drukket så tror jeg nok bereten ville ligget dårlig an. Kanskje. Men jeg synes han fortjente den han også. Han har helt klart sine positive sider i et kompani, kom i mål og stod tross alt igjen som best av gutta, selv om sistnevnte er lite å skryte av i år. 

God sesong. Veldig god sesong. Svært bra deltakersammensetning med mange interessante profiler. Litt trist at det er over. Men det synes nok ikke deltakerne. 😄 

Endret av Ctrl
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Skjælbek er eneste mannlige deltakeren igjen og får beret 🤦‍♀️

Emilie Nereng og Emilie Mehl ruler! Isaksen imponerer også. Synd at Tone trakk seg.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt rart ikke flere tok fra kassen når de allerede da visste de høyst sannsynlig ikke ville blitt sendt hjem uansett siden to allerede hadde trukket seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så imponert over damene i denne sesongen. Wow. Jeg hadde ikke holdt ut halvparten av det de har fått til og  har stått i. 

Synd Markussen trakk seg. Likte han så godt.

Skjelbæk fortjener ikke den bereten. 

Endret av Irja
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (1 time siden):

God sesong. Veldig god sesong. Svært bra deltakersammensetning med mange interessante profiler. Litt trist at det er over. Men det synes nok ikke deltakerne. 😄 

Men heldigvis er det ikke helt over ennå😀  Det skal jo kåres en vinner blant de som er igjen. Så det er to episoder igjen å glede seg til. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (1 time siden):

Er så imponert over damene i denne sesongen. Wow. Jeg hadde ikke holdt ut halvparten av det de har fått til og  har stått i. 

Synd Markussen trakk seg. Likte han så godt.

Skjelbæk fortjener ikke den bereten. 

Fatter ikke at skjelbæk har kommet så langt med stort sett flaks …

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (54 minutter siden):

Fatter ikke at skjelbæk har kommet så langt med stort sett flaks …

Han har tjent godt på at det de siste par ukene har vært mest lagkonkurranser og få individuelle konkurranser. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JohanJen skrev (7 timer siden):

Litt rart ikke flere tok fra kassen når de allerede da visste de høyst sannsynlig ikke ville blitt sendt hjem uansett siden to allerede hadde trukket seg.

Det er jo litt «juks» å Ta fra kassen, og man kan ikke si at man klarer seg i så stor grad ute alene hvis man får alle de tingene, ekstra mat og ved osv.  i tillegg viser man mindre viljestyrke til å stå i det og klare seg uten. 
jeg forstått skjælbæk godt- han innså vel at uten de tingene hadde han backa ut- Så de ble nødvendige for at han skulle holde ut, men det viser jo samtidig at han nettopp ikke har den viljestyrken til å stå i det. Det viste de andre at de har og dermed står det mer respekt av at de kom seg gjennom natta, uten ekstra ting som kunne gjort det enklere og mer komfortabelt, og de viste å ha den viljestyrken til å la godene være og stå i det. Og det var jo en del av oppgaven. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (10 timer siden):

Fy fader så imponert jeg er av Mehl og Nereng spesielt, men også Isaksen som kanskje hadde dårligst utgangspunkt. Snakk om damer i verdensklasse! De har briljert Kompani Lauritzen gjennom hele sesongen, og disse fysiske og sportye mennene nådde ikke damene til knehasene engang. 

De mestret alt, uansett hva det var, så stødig og solid at jeg blir stum av beundring. Det har vært ups and down underveis, men knekken lot vente på seg. Lite syt og klaging har det også vært med tanke på ekstremforholdene som har oppstått. En motsetning til flere av mennene.

Bare å ta av seg hatten for disse tre. 👏

Skjelbæk på sin side har kloret seg fast, mot alle odds og med ett ben utenfor kompaniet flere ganger, men sitter likevel igjen som best av gutta. Det er sterkt med tanke på hvor lite praktisk anlagt og tidvis lite "interessert" han var. Teoretikeren slo altså disse fysiske praktikerne. Skulle egentlig ikke vært mulig. Jeg skjønner dog at han forsynte seg av kassa, for han visste at noe "seier" ble det ikke på han uansett og gikk heller for opplevelsen. Godt gjort at ølla ble liggende igjen midt oppi dette. 😄 Hadde ølla blitt drukket så tror jeg nok bereten ville ligget dårlig an. Kanskje. Men jeg synes han fortjente den han også. Han har helt klart sine positive sider i et kompani, kom i mål og stod tross alt igjen som best av gutta, selv om sistnevnte er lite å skryte av i år. 

Syns du oppsummerer bra her, men Skjelbæk har jo egentlig ikke slått alle de "fysiske praktikerne". Han tapte jo egentlig en dimmekamp mot Tone for flere uker siden, men ble reddet av at Siva måtte trekke seg pga skade. Før det hadde han ligget an til dimmekamp mange ganger, men ble bl.a reddet av å være på et vinnerlag eller å klare å snike seg inn på tredje sisteplass.

Jeg kan ikke huske å ha sett en reality-deltaker som har vært så tydelig lite passende i konseptet, som allikevel har klart å være med så lenge, så her er det snakk om ren og skjær flaks, altså. Greit nok at han har vært flinkere på teoretiske oppgaver enn de fysiske, men han har ikke vært noe voldsomt god der heller, han har bare vært bedre. Han var ikke god på å lese kartet da han var tatt som gissel, han måtte ha mye hjelp for å klippe riktig ledning under redningsaksjonen av bysten og han vant i hvert fall ikke evnetesten. Jeg husker ikke hvilken plassering han fikk, men husker i hvert fall at Mehl vant ganske klart. 

Og kompani Lauritzen er ikke helt ferdig for i år, heldigvis! De som er igjen nå fikk beret og tittelen "kompanijeger", men de skal også rangeres fra 1. til 4.plass. I de to forrige sesongene har finalen gått ut på at de skal komme seg fra ett sted til et annet, med mange utfordringer underveis. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skravlus skrev (12 timer siden):

Men heldigvis er det ikke helt over ennå😀  Det skal jo kåres en vinner blant de som er igjen. Så det er to episoder igjen å glede seg til. 

Variert skydekke skrev (3 timer siden):

Og kompani Lauritzen er ikke helt ferdig for i år, heldigvis! De som er igjen nå fikk beret og tittelen "kompanijeger", men de skal også rangeres fra 1. til 4.plass. I de to forrige sesongene har finalen gått ut på at de skal komme seg fra ett sted til et annet, med mange utfordringer underveis. 

Hurra 🥳 Jeg trodde det var over nå. Synes episodene i går virket så avsluttende. 😊 

Høres ut som en bra nesteuke! 

Umulig for meg å rangere damene i jakten på plasseringene. Hvem av de som stikker av best er hipp om happ for min del. Med all respekt Skjelbæk, jeg liker deg og, men jeg håper du blir gruset av alle tre på veien 😎

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten synd at de 3 damene, Nereng og Mehl og Isaksen, er med i samme sesong.

De har imponert så voldsomt at de faktisk hadde fortjent å vinne hver sin sesong!

Skikkelig girlpower i år!

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Nereng eller Mehl vinner, HERREGUD FOR NOEN DAMER! Isaksen er jeg ikke fan av - av flere grunner dessverre. Skjelbæk har hatt helt sykt flaks, haha.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har digget Isaksen fra dag 1, hun har gjort alle mine fordommer til skamme. Er mest imponert av Rikke fordi hun har hatt et annet utgangspunkt enn f. eks Mehl.

Mehl har tydelig gått juss og vant til å pugge, hukommelsen hennes er imponerende. Merker også at hun har vært politiker siden tenårene og er vant til å forhandle. 

Nereng tror jeg vinner mye hos meg på at hun alltid er i godt humør, ikke gir seg og er veldig flink til å komme med kreative løsninger. 

Skjelbæk.. makan til flaks, ja. Han har i alle fall veldig godt humør, selvironi og er en god lagspiller. Men hvordan han har klart å komme så langt er for meg smått utrolig. Det var inkluderende å ta han med i troppen, men var det helt fortjent målt opp mot jentenes prestasjoner?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt pinlig at Skjelbæk fikk bereten og ble den mannlige deltakeren som nådde lengst.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sizzling babe skrev (4 timer siden):

Håper Nereng eller Mehl vinner, HERREGUD FOR NOEN DAMER! Isaksen er jeg ikke fan av - av flere grunner dessverre. Skjelbæk har hatt helt sykt flaks, haha.

Hvorfor ikke fan av Isaksen? Syns hun virker veldig ålreit- til nordlending å være😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
Anonymburker skrev (2 timer siden):

Nesten litt pinlig at Skjelbæk fikk bereten og ble den mannlige deltakeren som nådde lengst.

Jeg tror det er mange som sitter med dette inntryket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...