Gå til innhold

Kompani Lauritzen

FrøkenMims

Anbefalte innlegg

Dritt kjiiipt at det ble Stordalen og Nereng i dimmekamp!! Ufortjent!!😞😞 Emilie Nereng var heeeeelt rå i dagens episode!!🌟

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smurfii skrev (2 timer siden):

Dritt kjiiipt at det ble Stordalen og Nereng i dimmekamp!! Ufortjent!!😞😞 Emilie Nereng var heeeeelt rå i dagens episode!!🌟

Det var vel ikke ufortjent, Stordalen hadde en skade på trommehinnene fra forrige vannøvelse fordi hun ikke fikk med seg nøyaktig beskjed og endte med å dykke altfor dypt, og Nereng presterte så godt hun kunne men ikke godt nok til å få høyere plassering. Kjipt ja, men fortjent etter programmets spilleregler. 

Jeg digger forøvrig årets KL! Konseptet har blitt bedre for hvert år, og jeg synes det er stor stas at det nå er to hele program i uka. Uten at jeg kjenner til militæret personlig, så sitter jeg igjen med et inntrykk av at dette ikke er en konkurranse der det handler om å være best, men om utvikling av egenskaper mange av oss kanskje har hatt et litt for dårlig forhold til. Jeg synes det er veldig lærerikt å se hvordan befaler jobber for å motivere og snu tankegangen på dem som går i lås og ønsker å trekke seg fra øvelser. De har alltid et valg om å trekke seg, men alle har vel hittil i sesongene valgt å gjennomføre. De viser sårbarheter, og påfølgende mestring hos deltakere med fobier og angst. Deltakerne har ingen fordeler av å være såkalte kjendiser, som de gjerne har i andre realitykonsepter. De har fokus på dagsaktuelle tema, som å ta vare på det du eier og har, matsvinn og samhold/inkludering. Atletiske kvaliteter er ikke nødvendigvis det som gjør deg til en vinner, og hva du tenker og sier om deg selv teller vel så mye som hva du sier til/om andre. Dette er noe av det beste underholdningsprogrammet som er laget i min levetid ihvertfall, og jeg sitter med nye refleksjoner etter hvert eneste program. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er veldig lærerikt å se hvordan befaler jobber for å motivere og snu tankegangen på dem som går i lås og ønsker å trekke seg fra øvelser. De har alltid et valg om å trekke seg, men alle har vel hittil i sesongene valgt å gjennomføre. De viser sårbarheter, og påfølgende mestring hos deltakere med fobier og angst. 

Ruben er jo en som har imponert i så måte og han har utviklet seg mye,  Nå var vel han litt pingle på forhånd og har litt liten tro på seg selv, men med riktig motivasjon har han klart flere utfordringer han i andre settinger nok ikke hadde vurdert 1 sekund. 

Det er jo sånn man må lære seg å tenke selv også- man klarer mer enn man tror og man må hvertfall prøve før man gir seg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (8 timer siden):

Det var vel ikke ufortjent, Stordalen hadde en skade på trommehinnene fra forrige vannøvelse fordi hun ikke fikk med seg nøyaktig beskjed og endte med å dykke altfor dypt, og Nereng presterte så godt hun kunne men ikke godt nok til å få høyere plassering. Kjipt ja, men fortjent etter programmets spilleregler. 

Jeg digger forøvrig årets KL! Konseptet har blitt bedre for hvert år, og jeg synes det er stor stas at det nå er to hele program i uka. Uten at jeg kjenner til militæret personlig, så sitter jeg igjen med et inntrykk av at dette ikke er en konkurranse der det handler om å være best, men om utvikling av egenskaper mange av oss kanskje har hatt et litt for dårlig forhold til. Jeg synes det er veldig lærerikt å se hvordan befaler jobber for å motivere og snu tankegangen på dem som går i lås og ønsker å trekke seg fra øvelser. De har alltid et valg om å trekke seg, men alle har vel hittil i sesongene valgt å gjennomføre. De viser sårbarheter, og påfølgende mestring hos deltakere med fobier og angst. Deltakerne har ingen fordeler av å være såkalte kjendiser, som de gjerne har i andre realitykonsepter. De har fokus på dagsaktuelle tema, som å ta vare på det du eier og har, matsvinn og samhold/inkludering. Atletiske kvaliteter er ikke nødvendigvis det som gjør deg til en vinner, og hva du tenker og sier om deg selv teller vel så mye som hva du sier til/om andre. Dette er noe av det beste underholdningsprogrammet som er laget i min levetid ihvertfall, og jeg sitter med nye refleksjoner etter hvert eneste program. 

Så enig med deg! Det er helt fantastisk å se hvordan de klarer å motivere de som egentlig vil trekke seg på en så fantastisk måte og hvordan man ser at de virkelig blomstrer etterpå. Det er veldig inspirerende! Elsker at programmet handler om personlig utvikling og lagarbeid og at ting man vanligvis ser på som styrker ikke nødvendigvis er det eller avgjørende i alle situasjoner. I KL ser man at alle mennesketyper er viktige på hver sin måte. Virkelig feelgood TV!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ziljemor skrev (8 timer siden):

Vi får være enige om å være uenige vettuu!😄😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker kompani Lauritzen veldig godt som konsept, men i år er jeg ikke så fan av castingen, og det gjør at interessen for programmet har dabbet litt av.  

Jeg skulle ønske vi fikk se mer av Dag Otto og Kristian, de er alltid underholdende. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som ikke er så interessert pga cast, hvem skulle dere heller ønske å se i programmet?

Selv om jeg egentlig ikke har noe forhold til mange av de som er med så er det jo en variert bukett med ulike mennesker og det samspillet som oppstår mellom de er jo interessant å følge uansett, synes jeg.  Også de som har kamper med seg selv av ulike grunner - selv om jeg syns det kan bli litt i overkant noen ganger. Kanskje man ikke burde deltatt hvis man f.eks. har enorm vannskrekk. Samtidig står det jo respekt av å gjennomføre, da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte godt gårsdagens episode. Utrolig gøy å se dem klatre på kylling bru, det må være en utrolig morsom og veldig unik opplevelse! 

Likte veldig godt Stordalen, syns hun har gjort en god figur i programmet, men samtidig syns jeg det var greit at hun måtte hjem denne gangen, er ikke lett å følge opplegget med sprukken trommehinne. Også er jeg glad for at vi får se mer av Nereng og at hun gikk videre 😊

Jeg tror nok jeg vil like KL uavhengig av casten, for min del trenger det ikke å være kjendiser, kunne gjerne vært mannen i gata for min del. Syns de har fått inn mange ulike personer, med veldig ulike styrker og svakheter.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyre skrev (1 time siden):

Likte godt gårsdagens episode. Utrolig gøy å se dem klatre på kylling bru, det må være en utrolig morsom og veldig unik opplevelse! 

Likte veldig godt Stordalen, syns hun har gjort en god figur i programmet, men samtidig syns jeg det var greit at hun måtte hjem denne gangen, er ikke lett å følge opplegget med sprukken trommehinne. Også er jeg glad for at vi får se mer av Nereng og at hun gikk videre 😊

Jeg tror nok jeg vil like KL uavhengig av casten, for min del trenger det ikke å være kjendiser, kunne gjerne vært mannen i gata for min del. Syns de har fått inn mange ulike personer, med veldig ulike styrker og svakheter.

Det jeg liker med denne kjendis-realityen er nettopp at de ikke får fordeler av å være kjendiser. Jeg er generelt lite starstrucked når det kommer til kjente mennesker, og anser dem for å være like vanlige mennesker som alle andre selv om de har valgt et liv i offentligheten, og det irriterer meg derfor at det finnes «reality» opplegg for kjendiser som tar mer hensyn til dem fordi de er kjente. I KL er ikke dette tilfellet så vidt jeg har skjønt, og alle deltakerne fra alle sesongene har hittil sagt i intervjuer at de lever den militære strukturen fullt ut, også av kamera. Befalet er ikke innleide skuespillere, de har militær erfaring og sine statuser fra før, noe som gjør dette til et realistisk opplegg og nærmere livet i tjeneste. Dersom «vanlige» folk vil oppleve dette så er det bare å takke ja til førstegangstjenesten, da får de ett helt år med kaserneliv og personlig vekst. Det er gøy å følge kjente mennesker som har gjort karriere av f eks egen angst og sårbarhet eller idrettsprestasjoner som blir så utfordret som de blir i KL. De blir utfordret på egne sårbarheter, viljestyrke og evne til å i det minste gi det et ærlig forsøk uten å gi opp. Jeg tror vi trenger å bli konfrontert med det i dagens moderne samfunn, der mange har vokst opp med mantraet om at de er flinke hele tiden og fortjener alt i verden uten å lære seg å legge ned ærlig innsats, tid og tålmodighet. Vi er også blitt for dårlig til å takle ubehag, og veldig mange lever i dag i den tro at livet skal bare være lykke og gode følelser hele tiden. KL har overføringsverdi til så mange aspekter i livet, det samme har egentlig f eks førstegangstjeneste eller tjeneste i Heimevernet eller andre deler av landets forsvarsstyrker. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest200
loveli skrev (41 minutter siden):

Finnes det en fasit for hvordan man burde spille det strategispillet i dagens episode?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest200

Syns det var dritt at Stordalens gikk ut 😞 Både Stordalen og Nerengen har vist seg som to sterke, tøffe jenter så dette ble bare leit og trist! Den jeg hadde håpet på skulle ut er Skjellbekk, syns han er det mest hjelpeløse menneske i hele kompaniet fra første dag 😲 Heier på Damli ,Rikke, justisministeren 🥴 og Majo …Rikke, Majo og særlig Damlie har overrasket stort 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at Stordalen måtte reise hjem, men likevel var det "fortjent". Når hun pga ørene ikke kan delta på samme linje som de andre, er det bare rett å rimelig at hun havnet i dimmekamp. At hun taper dimmekampen, er helt fair.

Heldigvis har Stordalen selvinnsikt, så hun så selv at det ikke kunne fortsette med at hun stod over øvelser gang etter gang.

Hun gikk ut med hodet hevet. Veldig ok jente!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om den nye versjonen med vanlige folk fremdeles vil være med Ødegaard, Dag Otto samt fenrik og de andre befalene? Eller er det helt andre folk?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (På 26.3.2022 den 23.05):

Må innrømme at jeg nesten gråt med henne i svømmeøvelsen.. Hun er bare så nydelig naturlig den jenta🙂

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pappadrømmen skrev (1 time siden):

Noen som vet om den nye versjonen med vanlige folk fremdeles vil være med Ødegaard, Dag Otto samt fenrik og de andre befalene? Eller er det helt andre folk?

Ødegård og dag Otto er hvertfall med der. Håper fenriken og de andre befalende også skal det! 

Endret av Zenhouse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (35 minutter siden):

Ødegård og dag Otto er hvertfall med der. Håper fenriken og de andre befalende også skal det! 

Det er bra! Flott at de lager slike program for vanlige folk også. Det er veldig kjedelig og trist at i nesten alle programmer går de samme kjendisene igjen og igjen.

Tror den nye versjonen kan være veldig bra for unge mennesker. Angrer selv på at jeg ikke var i militæret. Tror man vokser mye på det.

Endret av Pappadrømmen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Elsoo said:

Jeg liker kompani Lauritzen veldig godt som konsept, men i år er jeg ikke så fan av castingen, og det gjør at interessen for programmet har dabbet litt av.  

Jeg skulle ønske vi fikk se mer av Dag Otto og Kristian, de er alltid underholdende. 

Det er de to jeg anser som aller mest unødvendig for konseptet og historiefortellingen. For min del kunne de bare vært tatt ut av hele programmet, så kunne vi kalt det Kompani Noe-helt-annet.

Men de fenger mange andre har jeg forstått, jeg bare håper de ikke får mer tv-tid enn de har nå :P 

Endret av 17.11
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosewood skrev (På 11.3.2022 den 13.03):

Åh gud, hadde jeg vært mora til Dennis hadde jeg vært så innmari flau 😳 Den scenen der han står med munnen stappfull og tygger, han ser så jææævlig dum ut. Han hadde fått så ørene flagret når han kom hjem altså hva faen er det der. 

Mehl, jaiks. Jeg blir så flau på hennes vegne. Jeg roper flere ganger til tven ”Kan du bare holde kjeft??!! 😳“ altså hva søren?? Og hold deg til bare ja eller nei da, menneske. Og alle småtingene hun glemmer. Hjelp

Heier på Emilie Nereng og Rikke, Nereng har jeg fulgt siden hun var VOE. Hun er så blid og positiv, jeg kan liksom ikke se for meg henne være skikkelig klagete og drittsur. Hun er jo skikkelig flink og, tar initiativ og står på. Og Rikke overrasker meg positivt, jeg ble så stolt da hun turte å hoppe og fikk det til på første forsøk 😀 

Samme med Mayoo og, jeg ble så rørt da han endelig hoppet. Fikk så vondt av at han tullet om setningen om igjen og igjen, han fikk det liksom ikke bare overstått. Var redd han skulle gi seg underveis fordi han ikke orket å se ned i høyden mer. Og så virker han så god ❤️ Håper han kommer langt. 

Ganske overrasket over at Tone er så anonym som hun er 😮 Hun har ingen skjermtid. Tone Damli liksom, anonym?? 

Blir spennende å se hvordan folk takler denne lille ekskursjonen da 😅 Misunner dem IKKE 🤭

Hun virker fryktelig, fryktelig kjedelig. Pen, prektig, flink og alt det, men akk så kjedelig. Det blir ikke spennende TV av sånt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...