Gå til innhold

Kompani Lauritzen

FrøkenMims

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter å ha sett kaserneliv så forstår jeg Vegard sin reaksjon mye bedre. Sykt psykologisk spill av fenriken.. hadde hatt vansker med å holde maska selv.

Noe annet jeg la merke til er at vi får vite færre detaljer den her sesongen enn forrige, ja det har gått en gang tidligere men det virker som om det er for mye som hoppes over.

Anonymkode: 6302a...863

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror heller jeg hadde slitt med å ikke flire. Han er jo fantastisk morsom!
Det skal litt til å ha så bra tilsvar på sparket. Og med sånn herlig "snert"! 

Anonymkode: 66a9e...bf8

Jeg synes ikke han er morsom i det hele tatt😅 Ikke min type humor. Jeg synes det er teit og kleint. Men jeg har som regel ikke samme humor som de fleste andre, så det er ikke uvanlig at jeg er i mindretall. 

Anonymkode: 69344...623

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2021 den 22.59):

Uff, jeg fikk skikkelig vondt av Vegard. Å få angstanfall mens man blir filma.. syns han takla det veldig bra, jeg.

Han er jo sterk som en bjørn, og har en god kondis, så jeg tror det fysiske kan han takle veldig bra. Men tror han mangler en del selvtillit og må bygges opp. Heier på deg Vegard, håper du skal være med lenge!

(ellers må jeg si jeg ble sjokkert over hvor dårlig kondis det er mulig å ha for et annet ungt menneske..)

Anonymkode: ee5e5...44e

Jeg fikk også vondt av han.. håper han kom styrket ut av opplevelsen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt og ryktespredning. 

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke forrige sesong, men så starten av denne. Jeg synes ikke fenriken er så streng. Det er det jeg ville forventet i militæret uansett. Dessuten så likte jeg hvordan han sa om Vegard H. at han aldri har blitt snakket til på denne måten. Det må jo si en del om oppvekst og oppdragelse hvis man ikke har blitt stilt krav til på denne måten før. 

Men jeg følte synd på ham da han fikk sammenbrudd foran kamera og håper han kommer styrket ut av det hele. Det er bedre å få sammenbrudd der enn ute i det virkelige livet. 

Jeg fikk 13 av 15 riktig. Bommet på spørsmålet om Kongen og Setnesmoen, men med tanke på at jeg ikke har vokst opp og gått på skole her hvor man lærer MYE om Norge, er jeg fornøyd :)))

Endret av Drizzt
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke fenriken er særlig streng. Litt, innimellom, men det er jo tydelig litt tilgjort da - regner med at deltakerne har sett litt på forrige sesong også. 

Synes kanskje han var bittelitt streng på det med maten i Kaserneliv, samtidig ble det jo understreket at det kanskje er nødvendig når et voksent menneske i fullt alvor "ikke liker salat", heller ikke klarer å sende den tilbake eller gi den videre til noen andre, men heller velger å kaste et plastpakket produkt som noen andre fint kunne spist, i søpla. Etter ikke-kaste-mat-talen, og attpåtil bli sint for å bli irettesatt. Så mulig det rett og slett må til for å holde litt orden. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg er litt skuffet over «Kaserneliv» - en episode på 10 minutter i uka? Hadde håpet på litt mer, i tillegg til at jeg trodde vi skulle få litt mer bakom materiale uten fenriken og de andre befalene...  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Tulla25j said:

Kjenner jeg er litt skuffet over «Kaserneliv» - en episode på 10 minutter i uka? Hadde håpet på litt mer, i tillegg til at jeg trodde vi skulle få litt mer bakom materiale uten fenriken og de andre befalene...  

Enig. Husker ikke hvem som sa det, om det var Henrik Thodesen kanskje, at det var så mye som ble spilt inn og som ikke blir vist på tv. Det var kanskje om øvelsene men de burde jo ha plenty å vise oss i disse Kaserneliv-episodene, mer intervjuer og hvordan det går «bak kamera» etc. Litt som Dansebobla.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at Kompani Lauritzen er tilbake, og at casten er så bra! 😍 Digger mange av disse folkene og syns det er veldig gøy å se dem i et annet element enn hva jeg er vant til.

Carl imponerer virkelig i alle testene, så det er gøy. Spent på utviklingen der, spesielt ettersom han mener at regler er til for å brytes 😅 vet ikke heelt om militæret sier seg enig der. Vegard er ikke dum selv om han kom nederst på evnetesten. Han har ikke fullført vgs nei, men tar opp fag nå som han gjør det bra i. Men kan dere tenke dere hvordan det er å ta en slik allmenntest på offentlig TV da. Han har nok litt ekstra angst for det, og det skjønner jeg godt.

Gleder meg veldig til fortsettelsen og er spent på om oppgaver og oppdrag blir veldig likt som i fjor eller hva.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (10 timer siden):

Jeg så ikke forrige sesong, men så starten av denne. Jeg synes ikke fenriken er så streng. Det er det jeg ville forventet i militæret uansett. Dessuten så likte jeg hvordan han sa om Vegard H. at han aldri har blitt snakket til på denne måten. Det må jo si en del om oppvekst og oppdragelse hvis man ikke har blitt stilt krav til på denne måten før. 

Men jeg følte synd på ham da han fikk sammenbrudd foran kamera og håper han kommer styrket ut av det hele. Det er bedre å få sammenbrudd der enn ute i det virkelige livet. 

Mja, det trenger faktisk ikke å være slik for alle. At man aldri har blitt snakket til slik: jeg har en meget streng far og har blitt snakket strengt til hele oppveksten. Jeg hadde aldri tålt å bli snakket til slik av fenriken, hadde gått rett i angstanfall selv. Alle har sin historie. Det trenger ikke nødvendigvis handle om å "ikke ha bli stilt krav til". Så enkelt er det ikke. 

Anonymkode: 08b2e...a57

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Jeg synes heller ikke fenriken er spesielt streng sammenlignet med hva som var normalen da jeg va i marinen. Det virker som enkelte deltagere gjør seg litt til også for å 2lure" noe morsomt svar ut av han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
padawan skrev (20 minutter siden):

Jeg synes heller ikke fenriken er spesielt streng sammenlignet med hva som var normalen da jeg va i marinen. Det virker som enkelte deltagere gjør seg litt til også for å 2lure" noe morsomt svar ut av han. 

Han er på nivå med troppsjefen jeg hadde i rekruttperioden.

Anonymkode: 7fee2...bcf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også følt meg liten og ubrukelig om jeg fikk masse slike stikk som deltakerne får av fenriken hele tiden. Og det til tross for at jeg er vant med disiplin fra foreldre😂(pappa jobbet 20 år i forsvaret. Så du kan jo bare tenke deg hvor streng han var hehe). 
Men det er vel slik førstegangstjenesten er, da skal man vel settes litt ekstra på plass. 😅 

Anonymkode: ed171...451

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan

Det er en grunn til at man starter ganske strengt ovenfor rekrutter. Man skal bryte de litt ned for å bygge de opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det var så kult at Vegard bare stod på toppen av den veggen, med sykkelen i den ene hånden og en lagkamerat i andre som han bare dro opp så lett som bare det😄🤩 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Imponert over alle deltagerne så langt egentlig. Det er jo morsomt at Vegard begynner å stamme når han skal svare fenriken da...😂 

Jeg digger Carl, men blir spennende å se om han klarer å innrette seg det militære regimet..  Kan se for meg at han kan bli litt «sutrete drittunge» hvis han blir irritert nok og lei 😅 Carl er på en måte denne sesongens Vinni for meg. 

Anonymkode: ba6b1...bee

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Imponert over alle deltagerne så langt egentlig. Det er jo morsomt at Vegard begynner å stamme når han skal svare fenriken da...😂 

Jeg digger Carl, men blir spennende å se om han klarer å innrette seg det militære regimet..  Kan se for meg at han kan bli litt «sutrete drittunge» hvis han blir irritert nok og lei 😅 Carl er på en måte denne sesongens Vinni for meg. 

Anonymkode: ba6b1...bee

Vinni begynte jo også sånn, veldig flink og dyktig, men med litt dårlig holdning - noe som endret seg gradvis etterhvert som episodene rullet forbi.  

Anonymkode: 22334...597

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Carl fremstår som en drittunge som skal trosse alle beskjeder han får. Synes han ødelegger programmet og for de andre deltagerne

Anonymkode: 7c665...2be

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...