AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #1 Skrevet 4. mars 2020 Jeg har truffet en flott mann som jeg har god kjemi med. Vi har datet i ca 6 måneder og ting fungerer bra. Han tok opp et tema jeg ikke var forberedt på, at han har vært sammen med menn og kvinner. Ble plutselig veldig usikker her og vet ikke helt hva jeg syns om det. Føler at den uskrevne " kontrakten" på en måte er brutt. Han formidlet at han ikke har andre interesser, men kan likevel ikke la være å tenke på det. Er det noen andre som dag Er, har datet en biseksuell mann før? Og hvordan gikk/går det? Anonymkode: a9f0b...8ba 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #2 Skrevet 4. mars 2020 Sikkert litt dobbeltmoralsk av meg, men jeg har null problemer med biseksuell mann, har en eks der vi har hatt med menn i sexlivet. Men en bifil som har levd i forhold med en mann hadde jeg nok syntes var vanskeligere å takle, usikker på hvorfor egentlig. Anonymkode: 51232...388
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #3 Skrevet 4. mars 2020 Hvilken "kontrakt" er det du snakker om? Høres helt merkelig ut av deg å reagere på.. Anonymkode: 27c32...756 8
Hjärtat Skrevet 4. mars 2020 #4 Skrevet 4. mars 2020 Har ingen erfaring med det, men kan ikke forestille meg at jeg hadde hatt noen problemer med at partneren min var bifil. 8
Jadzia Skrevet 4. mars 2020 #5 Skrevet 4. mars 2020 Hadde ikke brydd meg om det. Så lenge han ikke var av typen som følte han måtte leve ut begge sidene ved seg selv. Men man kan ikke kontrollere hvem man faller for.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #6 Skrevet 4. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg har null problemer med biseksuell mann, har en eks der vi har hatt med menn i sexlivet. Men en bifil som har levd i forhold med en mann hadde jeg nok syntes var vanskeligere å takle, usikker på hvorfor egentlig. Anonymkode: 51232...388 Da har du jo faktisk problemer med det. Dette blir nesten som de som sier rasistiske ting og forsvarer det med "Jeg er ikke rasist altså, har en brun kollega og han liker jeg", eller de som sier "jeg har ikke noe som helst i mot homofile så lenge de holder seg unna meg og ikke kysser overalt liksom "... Anonymkode: 27c32...756 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #7 Skrevet 4. mars 2020 Jeg hadde ikke godtatt det! Anonymkode: a00a6...434 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #8 Skrevet 4. mars 2020 Uaktuelt for meg å innlede et forhold til en åpen bifil mann. Det vil bety at han har seksuell interesse jeg aldri kan tilfredstille og samtidig er jeg ikke villig til å godta utroskap. Ønsker ikke en mann som må undertrykke en stor del av sin seksualitet, tror ikke det er mulig resten av livet. Anonymkode: 697f3...8d8 3
Hjärtat Skrevet 4. mars 2020 #9 Skrevet 4. mars 2020 Glemte å spørre i innlegget mitt, men hvaaa nøyaktig er det du ser på som problematisk med at han er bifil? 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #10 Skrevet 4. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uaktuelt for meg å innlede et forhold til en åpen bifil mann. Det vil bety at han har seksuell interesse jeg aldri kan tilfredstille og samtidig er jeg ikke villig til å godta utroskap. Ønsker ikke en mann som må undertrykke en stor del av sin seksualitet, tror ikke det er mulig resten av livet. Anonymkode: 697f3...8d8 Det gir ikke mening, akuratt det samme gjelder jo for heterofile som også har lyster og fantasier en heterofil partner ikke alltid kan være med å utfylle, eller som er så tabu eller private at en må undertrykke den delen av tenningen sin og ikke si det til noen. Dette er helt normalt og har ingenting med legning å gjøre. Anonymkode: 27c32...756 11
Felidays Skrevet 4. mars 2020 #11 Skrevet 4. mars 2020 Jeg er gift med en bifil mann. Ser ikke noe problem. Han vil ha meg, han elsker meg, han har ikke tenkt å såre meg. At en er bifil betyr jo ikke at en ikke ønsker en trofast forhold, det betyr bare at han tenner på menn og kvinner. Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så usikkert bare fordi partneren er bifil og har da på en måte mer partner å velge fra - han har jo valgt deg allerede. Fra alle 😉 Hvorfor blir du usikkert? Er du redd han har ikke vurdert dette her nok? Jeg antar han vet hvor dere står om trofasthet/ åpen forhold eller at du ikke er fysisk mann? Jeg anbefaler at du finne ut hva det er som gjør deg så usikkert med det og bare spør i vei. 9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #12 Skrevet 4. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken "kontrakt" er det du snakker om? Høres helt merkelig ut av deg å reagere på.. Anonymkode: 27c32...756 Hvorfor er det så merkelig da? Hadde vel ikke helt sett det for meg da og tok det ikke med i betraktningen når vi møttes. Anonymkode: a9f0b...8ba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #13 Skrevet 4. mars 2020 8 timer siden, Hjärtat skrev: Glemte å spørre i innlegget mitt, men hvaaa nøyaktig er det du ser på som problematisk med at han er bifil? Det handler om at jeg ikke kan konkurrere med med menn tror jeg. Eller at jeg ikke kunne forestille eller var forberedt på at han ikke er heterofil. Anonymkode: a9f0b...8ba
Hr. Aktiv Skrevet 4. mars 2020 #14 Skrevet 4. mars 2020 Hun siste kjæresten min hadde vært med flere damer. Synes ikke det var noe å stenge døra for. Satte bare pris på at hun åpnet seg såpass mye som hun gjorde. Det eneste jeg kan si om henne i forhold til alle de andre jeg har vært sammen med er at hun var helt fantastisk. 1
Gjest Alterego666 Skrevet 4. mars 2020 #15 Skrevet 4. mars 2020 Hva er forskjellen på å være i et monogamt forhold med en bifil mann og monogamt forhold med en heterofil mann? . . . . . . Svar: Det er ingen forskjell.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #16 Skrevet 4. mars 2020 9 timer siden, Felidays skrev: Jeg er gift med en bifil mann. Ser ikke noe problem. Han vil ha meg, han elsker meg, han har ikke tenkt å såre meg. At en er bifil betyr jo ikke at en ikke ønsker en trofast forhold, det betyr bare at han tenner på menn og kvinner. Jeg skjønner ikke hvorfor folk blir så usikkert bare fordi partneren er bifil og har da på en måte mer partner å velge fra - han har jo valgt deg allerede. Fra alle 😉 Hvorfor blir du usikkert? Er du redd han har ikke vurdert dette her nok? Jeg antar han vet hvor dere står om trofasthet/ åpen forhold eller at du ikke er fysisk mann? Jeg anbefaler at du finne ut hva det er som gjør deg så usikkert med det og bare spør i vei. Det blir litt som at jeg ikke var forberedt og er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg kan ikke konkurrere med med menn. Kanskje jeg tenker på at det blir litt vanskeligere for meg å holde på han. Anonymkode: a9f0b...8ba
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #17 Skrevet 4. mars 2020 1 hour ago, Alterego666 said: Hva er forskjellen på å være i et monogamt forhold med en bifil mann og monogamt forhold med en heterofil mann? . . . . . . Svar: Det er ingen forskjell. Mjo, vi har diskutert hvem av dvergene i Hobbiten-filmene vi helst ville hatt med hjem. Det hadde jeg antagelig ikke gjort med en hetero mann. Men ellers er det akkurat det samme. TS: at han er bifil betyr egentlig bare at du bør være enda mer smigret at han har valgt deg. Det betyr IKKE at han kommer til å være utro (og hvis han er utro er det fordi han er et usselt menneske, ikke fordi han er bifil). Anonymkode: f7901...b32 2
Felidays Skrevet 4. mars 2020 #18 Skrevet 4. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker said: Det blir litt som at jeg ikke var forberedt og er usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det. Jeg kan ikke konkurrere med med menn. Kanskje jeg tenker på at det blir litt vanskeligere for meg å holde på han. Anonymkode: a9f0b...8ba Da må du jobbe med selvtilliten din, ikke vær så usikkert - han har valgt deg. Pust lit. Og selvfølgelig trenger en sånn nyhet lit tid. Kanskje du kan prøve å snakke åpen om hvor usikkert det gjør deg, fordi du føler at du ikke kan gi ham alt han kanskje ønsker seg fra livet/ at du er redd å miste han en gang i framtiden pga det. Jeg er sikkert på han har en god svar på det.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2020 #19 Skrevet 4. mars 2020 Hvis han hadde vært tilfreds med kun å hatt meg resten av livet (at han ikke hadde behov for å ha mannesex i tillegg), så hadde det ikke gjort meg noe at han hadde vært med menn tidligere. Anonymkode: 892da...da4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #20 Skrevet 5. mars 2020 6 timer siden, Felidays skrev: Da må du jobbe med selvtilliten din, ikke vær så usikkert - han har valgt deg. Pust lit. Og selvfølgelig trenger en sånn nyhet lit tid. Kanskje du kan prøve å snakke åpen om hvor usikkert det gjør deg, fordi du føler at du ikke kan gi ham alt han kanskje ønsker seg fra livet/ at du er redd å miste han en gang i framtiden pga det. Jeg er sikkert på han har en god svar på det. Takk 🙂 Får vel bare se hvordan det utvikler seg, men tror nok det vil være samtaleemne fremover. Han er åpen og har en fin personlighet, men liker ikke fullt så godt at han er "åpen, åpen" om det. Dvs at han har venner og omgangskrets som vet at han er bifil. Da lurer jeg på hvordan veninner kommer til å reagere. Merker jeg ikke orker så mye drama rundt emnet. Anonymkode: a9f0b...8ba
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå