Gå til innhold

Tinder, masse pene matcher, ingen dates.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ts, damene på tinder er ikke ute etter å chatte. De har kun en ting på hjernen. Finne den kjekkeste matchen og knulle han. 

Anonymkode: 04d2a...450

Man skulle nesten tro det. Kvinner påstår at det er menn som er slik, men i praksis kan alle kvinner gjøre det hvis de vil mens 80% av menn med stor sannsynlighet aldri vil kunne ligge rundt.
Samtlige jeg har fått kontakt med på Tinder (og Happn) har vært som å snakke til veggen og vente på svar. De presterer til og med å svare noe som tilsvarer ja/nei til tross for at jeg har spurt om noe som krever et mer utfyllende svar. Det er nesten så man skulle tro enkelte har røyka for mye av noe, for det skal nesten ikke gå an å svare så tanketomt.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Til dere som strør om dere med statistikk hele tiden, fra all slags obskure kilder. Denne etablerte tanken om at alle menn sveiper høyre på alt, hvor mye hold er det i det?  Jeg er bare et lite ubetydelig anekdotisk bevis på det motsatte,  men jeg tenker jo at vi kan være mange fler. 

Anonymkode: 4f80f...e53

Ifølge denne artikkelen (https://www.nettavisen.no/livsstil/fungerer-egentlig-tinder-det-har-ntnu-forskere-funnet-svaret-pa/3423882528.html) stemmer det ganske bra. Menn sveiper visst i snitt til høyre på 61,9% av damene. Jeg ligger nok til og med under kvinners 4,5%, og trekker derfor godt ned.

Tinder fungerer generelt katastrofalt dårlig. Det kreves altså 57 matcher for å få til en eneste date, og totalt rundt 300 for å oppnå sex eller forhold. Det er ganske absurde tall. Som mann hadde jeg kanskje 40 likes på fire måneder, altså milevis unna noen verdens ting (selv om jeg i og for seg synes 40 likes er smigrende nok).

Anonymkode: 7aed8...804

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er en kvinne i midten av 20-årene. Jeg liker å utveksle noen meldinger før vi treffes, og jeg kan fint foreslå dette selv. Jeg setter imidlertid pris på at mannen er litt handlekraftig og tar initiativ til hva og hvor. MEN, og det er et stort men, jeg har rett og slett ikke tid eller lyst til å treffe alle matchene mine. Man må nesten skille seg ut og sammen ha en god tone for at jeg vil treffes. Jeg synes spørsmål som "hvordan var det ute på byen i går?" er utrolig intetsigende, og da fortjener man intetsigende svar helt til samtalen naturlig dør ut av seg selv. Jeg vil heller ha en flørtende tone og interessante spørsmål (som selvsagt går begge veier). Hvis dette mangler er sjansen for at jeg vil treffe noen lik 0. 

Anonymkode: 13e1c...3fa

Med andre ord du gidde ikke å bidra noe til samtalen samt ville bli underholdt. 

Antar at du skjønner fortsatt ikje hvorfor de som «overlever» prosessen din er garantert de meste kyniske....

Anonymkode: 52720...fe2

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, DonKing skrev:

feil. utseende betyr nesten like mye for kvinner som for menn. menn prioriterer utseende litt mer. men tro meg looks counts. bare se på hvem som drar mest damer. det er ikke de styggeste mannfolkene. det er de kjekkeste. jeg var sinnsyk kjekk i min ungdom og uansett hvordan jeg behandlet damer ville de ha meg. jeg kunne seriøst behandle de som en jevla dritt , men likevell gjordet de alt for meg og la etter meg. utseende har mye å si. forskning viser til dette også. at selv om menn er mest intr i usteende så er kvinner det i stor grad også

vel jeg er head turner og jeg har aldri hatt dame. Så din teori feiler her. Det er nok andre grunner til at du fikk dame, ikke utseende. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man skulle nesten tro det. Kvinner påstår at det er menn som er slik, men i praksis kan alle kvinner gjøre det hvis de vil mens 80% av menn med stor sannsynlighet aldri vil kunne ligge rundt.
Samtlige jeg har fått kontakt med på Tinder (og Happn) har vært som å snakke til veggen og vente på svar. De presterer til og med å svare noe som tilsvarer ja/nei til tross for at jeg har spurt om noe som krever et mer utfyllende svar. Det er nesten så man skulle tro enkelte har røyka for mye av noe, for det skal nesten ikke gå an å svare så tanketomt.

Ifølge denne artikkelen (https://www.nettavisen.no/livsstil/fungerer-egentlig-tinder-det-har-ntnu-forskere-funnet-svaret-pa/3423882528.html) stemmer det ganske bra. Menn sveiper visst i snitt til høyre på 61,9% av damene. Jeg ligger nok til og med under kvinners 4,5%, og trekker derfor godt ned.

Tinder fungerer generelt katastrofalt dårlig. Det kreves altså 57 matcher for å få til en eneste date, og totalt rundt 300 for å oppnå sex eller forhold. Det er ganske absurde tall. Som mann hadde jeg kanskje 40 likes på fire måneder, altså milevis unna noen verdens ting (selv om jeg i og for seg synes 40 likes er smigrende nok).

Hva skal man med så mye matcher? Jeg har hatt tilsammen 20 matcher, vært på date med 7 av dem. 57 matcher for å få èn date høres umotiverende ut. 

Anonymkode: 61bfd...4a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du spør jo om de mest kjedelige tingene også da. Hvordan kan det å vite om hun hadde det gøy på byen si noe som helst om dere passer sammen som partnere?????

Anonymkode: 177b4...618

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes menn syter og klager på hvor håpløst det er. 90%av menn skriver ikke noe i bioen, eller skriver ettellerannet idiotisk, de havner rett til venstre uansett hvordan de ser ut. I alderspennet 33-44 som jeg har er det laaaangt mellom de jeg finner spennende. Jeg er litt for sjenert til å si hei først, og ønsker at mannen skal gjøre det, men av de matchene jeg har er det bare et fåtall som har tatt kontakt. Menn er minst like tafatte. 

Anonymkode: 87d52...6c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne i midten av 20-årene. Jeg liker å utveksle noen meldinger før vi treffes, og jeg kan fint foreslå dette selv. Jeg setter imidlertid pris på at mannen er litt handlekraftig og tar initiativ til hva og hvor. MEN, og det er et stort men, jeg har rett og slett ikke tid eller lyst til å treffe alle matchene mine. Man må nesten skille seg ut og sammen ha en god tone for at jeg vil treffes. Jeg synes spørsmål som "hvordan var det ute på byen i går?" er utrolig intetsigende, og da fortjener man intetsigende svar helt til samtalen naturlig dør ut av seg selv. Jeg vil heller ha en flørtende tone og interessante spørsmål (som selvsagt går begge veier). Hvis dette mangler er sjansen for at jeg vil treffe noen lik 0. 

Samme her, en ting er å se ok eller kjekk ut på bildet så de får en like men noe annet er å virke fengende som person også og da holder det ikke med så overfladisk tørrprating som "var det gøy på byen"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med det her egentlig? Er det bedre om kvinner knuller alle vi syns har ok utseende? Dater alle vi syns har ok utseende og drite i kjemi og felles verdier? Menn må sjekke på en mer hensiktsmessig måte. Når dere kan tenke dere å date eller knulle 61% av damene på tinder er dere bare overfladiske og billige.

Menn vil gjerne at kvinner skal være jomfruer før de blir kjæreste med en, men så er damer kravstore fordi de ikke knuller alle på tinder plutselig, men nåde henne for en hore på pikk karusellen om hun ligger med andre men velger vekk deg liksom

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er galt med det her egentlig? Er det bedre om kvinner knuller alle vi syns har ok utseende? Dater alle vi syns har ok utseende og drite i kjemi og felles verdier? Menn må sjekke på en mer hensiktsmessig måte. Når dere kan tenke dere å date eller knulle 61% av damene på tinder er dere bare overfladiske og billige.

Menn vil gjerne at kvinner skal være jomfruer før de blir kjæreste med en, men så er damer kravstore fordi de ikke knuller alle på tinder plutselig, men nåde henne for en hore på pikk karusellen om hun ligger med andre men velger vekk deg liksom

H*n skriver jo ikke at det er noe galt i det, bare at det er slik virkeligheten er. Ikke alle påstander inneholder en verdivurdering.

Anonymkode: cfc64...abf

• Liker 1
Skrevet
På 3.3.2020 den 15.26, AnonymBruker skrev:

Må man spørre henne om noe i hvert svar?

kvinnene svarer som om det er gørr kjedelig å snakke med meg så hvorfor svarer de egentlig i dere hele tatt? 

Hvordan blir det gøy å chatte?

Hvordan skal jeg faktisk bli interessert i noen som ikke deler eller forteller noe?

Må man chatte mye før man inviterer på en kaffe?

Hvordan overbevise men noen på melding om at man er verdt å ta en kaffe med? 

Anonymkode: 7f9cf...b9d

Må man spørre henne om noe i hvert svar? - ofte er det eneste måten å holde praten, chattetennisen, gående.

kvinnene svarer som om det er gørr kjedelig å snakke med meg så hvorfor svarer de egentlig i dere hele tatt? - de synes ikke det er kjedelig, men de sjøl er kjedelige. (En gang chattet jeg med ei som fortalte at hun drev med yoga. "Så du liker å bruke forskellige stillinger?" Spurte jeg, og hun svarte at hun drev yoga mer som en mental greie.)

Hvordan blir det gøy å chatte? - beklager...

Hvordan skal jeg faktisk bli interessert i noen som ikke deler eller forteller noe? - beklager igjen... (Et dråg er et dråg og forblir et dråg)

Må man chatte mye før man inviterer på en kaffe? - nei. Du hverken må eller bør.

Hvordan overbevise men noen på melding om at man er verdt å ta en kaffe med?  - ved å ha mot til å be de ut.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, draug 75 said:

Må man spørre henne om noe i hvert svar? - ofte er det eneste måten å holde praten, chattetennisen, gående.

kvinnene svarer som om det er gørr kjedelig å snakke med meg så hvorfor svarer de egentlig i dere hele tatt? - de synes ikke det er kjedelig, men de sjøl er kjedelige. (En gang chattet jeg med ei som fortalte at hun drev med yoga. "Så du liker å bruke forskellige stillinger?" Spurte jeg, og hun svarte at hun drev yoga mer som en mental greie.)

Hvordan blir det gøy å chatte? - beklager...

Hvordan skal jeg faktisk bli interessert i noen som ikke deler eller forteller noe? - beklager igjen... (Et dråg er et dråg og forblir et dråg)

Må man chatte mye før man inviterer på en kaffe? - nei. Du hverken må eller bør.

Hvordan overbevise men noen på melding om at man er verdt å ta en kaffe med?  - ved å ha mot til å be de ut.

Hvis en mann jeg ikke kjente, men random pratet med på tinder... Allerede på det tidspunktet ga inntrykk av å være en tilbakestående neandertaler(yoga kommentar)... Så hadde jeg regnet meg selv som veldig snill som svarte i det hele tatt. 

Det er greit å verifisere att den andre personen er ett normalt oppegående menneske før man begir seg ut på date. 

Som kvinne ... og ansatt i ett mannsdominert yrke. Så kan jeg godt komme på å svare på sexhumor(sarkasme), men da er du godt plassert i kollega eller venne-kategorien.  Sjansen for at jeg vil ha ett forhold med en mann som slibrig prøver å undergrave meg ned til et sexobjekt, er null.

Sexualiserende humor hører kun hjemme på soverommet i ett forhold for min del.

Humor er vel og bra, jeg er for dårlig på det selv. men jeg setter pris på spørsmål som omhandler min person og mine drømmer og prinsipper. Da er det på mange vis litt større sannsynlighet for at det er vits å legge ned innsatsen.

mvh motvillig tinderbruker...

Anonymkode: e29f8...341

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en mann jeg ikke kjente, men random pratet med på tinder... Allerede på det tidspunktet ga inntrykk av å være en tilbakestående neandertaler(yoga kommentar)... Så hadde jeg regnet meg selv som veldig snill som svarte i det hele tatt. 

Det er greit å verifisere att den andre personen er ett normalt oppegående menneske før man begir seg ut på date. 

Som kvinne ... og ansatt i ett mannsdominert yrke. Så kan jeg godt komme på å svare på sexhumor(sarkasme), men da er du godt plassert i kollega eller venne-kategorien.  Sjansen for at jeg vil ha ett forhold med en mann som slibrig prøver å undergrave meg ned til et sexobjekt, er null.

Sexualiserende humor hører kun hjemme på soverommet i ett forhold for min del.

Humor er vel og bra, jeg er for dårlig på det selv. men jeg setter pris på spørsmål som omhandler min person og mine drømmer og prinsipper. Da er det på mange vis litt større sannsynlighet for at det er vits å legge ned innsatsen.

mvh motvillig tinderbruker...

Anonymkode: e29f8...341

For en triade...

Javel. Men jeg synes faktisk ikke det er illegitimt å legge for dagen seksuell interesse for en tindermatch. Så får jeg være huleboer, da.

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Du trenger ikke å chatte særlig mye. Bare spør noen spørsmål for å se om det er grunnlag for en videre relasjon, og dersom du liker svarene spør du damen ut. Det er ikke verre enn det. 

Skrevet
On 3/3/2020 at 3:26 PM, AnonymBruker said:

Matcher mange jeg synes er dødsdeilige, men det er bare så sykt kjedelig å chatte med folk på tinder. Kvinnene jeg snakker med bidrar ikke til samtalen så for hver melding må jeg vrenge hjernen for å finne på noe å si for at samtalen skal fortsette. Om jeg for eksempel spør «Hvordan var det på byen i går?» svarer hun bare «det var gøy». Hun forteller ingenting om hva hun gjorde eller hvorfor det var gøy. Jeg gidder kanskje 2 slike svar på rad før jeg dropper å skrive mer. 

Jeg aner ikke hva man skal snakke om på tinder. Det er vanligvis lett for meg å prate med folk, men når man må skrive en og en melding og det kan ta alt fra 1 min til flere dager å få svar så er det helt umulig å synes at det er spennende eller gøy. Chatting er en jobb. Det gir meg ingenting.

På byen fikser jeg ofte dame, men jeg vil finne kjæreste og må slutte å dra på fylla hver helg så jeg vil gjerne få til tinder. Jeg bare synes det er helt sykt dritt å chatte. 

Jeg har vurdert å skrive i bioen at jeg ikke liker å chatte og bare vil snakke om hvor og når vi skal møtes, men jeg tror ikke helt det funker så bra.

Må man spørre henne om noe i hvert svar?

kvinnene svarer som om det er gørr kjedelig å snakke med meg så hvorfor svarer de egentlig i dere hele tatt? 

Hvordan blir det gøy å chatte?

Hvordan skal jeg faktisk bli interessert i noen som ikke deler eller forteller noe?

Må man chatte mye før man inviterer på en kaffe?

Hvordan overbevise men noen på melding om at man er verdt å ta en kaffe med? 

Praten du legger opp til er jo kjedelig. Det er ingenting med "hvordan var det på byen igår?" som signaliserer en genuin interesse fra din side til å faktisk lære å kjenne vedkommende. Ser heller ikke for meg du egentlig har en plan over oppfølgingen. Hvis du spør f.eks om "hvor var du på ferie?" og får til svar "Ibiza"...hvor hopper du videre da? Sikkert til den klassiske "hva jobber du med?" eller noe sånt. Du spør for å spørre uten å egentlig ha noen troverdig interesse for vedkommende. 

Hva med "Hva som fikk lokket deg til å gå på byen igår?" ...."Hva som fikk ei som deg til å gå på byen midt i uken?". "Hvorfor Ibiza?....hvor gammel var du nå igjen?". Ser du forskjellene? en variant har en seksuell undertone, en annen har en litt mer ledende men nøytral tone...men den siste er kanskje litt mer "angripende". Alle 3 vil trigge en mye mer genuin respons og dermed interesse. 

Tror egentlig det er på tide du studerer litt psykologi slik at du får en bedre total forståelse. Hvis du har reist litt utenfor Norge\norden så bør du ha opplevd kommentarer som "Where you want with all these boring questions?"...."Where I was on vacation? why do you care?"..."You are talking to me right? but why keep asking me things that tells you nothing about me?"
Jeg vet det ikke er kultur for å snakke slik direkte tilbake her oppe ...men likevel det er dette kvinner her oppe også tenker selv om de ikke sier det. Da blir det med enstavelsesord i håp om at du går lei snart selv. Det er en form for avvisning.

Alle Myers Briggs typene med x-x-F(eeler)-x gjør dette mer eller mindre naturlig ettersom styrken deres er å lese\forstå mennesker. Noen bedre enn andre selvsagt, INFJ typen f.eks vil være uslåelig på dette. Alle kan forbedre måten de kommuniserer på...men det krever en del arbeid og vilje til å endre måten man tenker på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.3.2020 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Med andre ord du gidde ikke å bidra noe til samtalen samt ville bli underholdt. 

Antar at du skjønner fortsatt ikje hvorfor de som «overlever» prosessen din er garantert de meste kyniske....

Du evner tydeligvis ikke å lese. Det står klinkende klart at det skal gå begge veier. Hvis du ikke er interessert i å ta innover deg det den du skriver med faktisk uttrykker er det ikke så rart at du ikke treffer godt på datingapper. Jeg har derimot ingen problemer, og de mennene jeg matcher med gir meg god respons på mine meldinger. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange som skriver har at jeg ikke virker interessert. Det stemmer! Jeg har bare sett noen bilder av deg. Jeg aner ikke om jeg liker deg. Det eneste jeg vet om deg er hvordan du ser ut på noen bilder som kan ha blitt tatt for 5 år siden.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mange som skriver har at jeg ikke virker interessert. Det stemmer! Jeg har bare sett noen bilder av deg. Jeg aner ikke om jeg liker deg. Det eneste jeg vet om deg er hvordan du ser ut på noen bilder som kan ha blitt tatt for 5 år siden.

Da er det jo mye man kan spørre om da?

Anonymkode: b8d2e...98d

AnonymBruker
Skrevet (endret)

TS får dette problemet fordi han går etter de peneste noe han skriver om selv at de er "dødsdeilige" osv...såklart har de som er dødsdeilige mange å velge mellom og velger da en som er kjekkere og som de kan få.

Så TS bekrefter jo bare det vi sier at menn går etter de få 10% peneste og da blir det seff vanskelig. Så igjen bekreftes det at menn har det lett om de går for sitt eget nivå men sliter når de går altfor høyt opp og fordi de er for kravstore ift utseendet. Alle vil ha en pen partner, men kvinner har ikke urealistiske krav slik som menn har.

Løsningen: slutt å gå etter de 10% peneste som ALLE andre går etter,spesielt når du ikke er en kjekkas selv.

Anonymkode: 068cd...461

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 3.3.2020 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Tinder er skadelige til damer. Skaper forventningen at en mann skal buke og skrape og at kansje kansje etter en lang tid kan man forvente høflighet eller menneskelighet fra en dame.  Det er ganske fake. Og som mann selvfølgelig kommer du aldri til å støle på hvor du står med en dame som behandler andre på denne møte.

Anbefaler at du slette tinderkonto og fokuser på damer du møter IRL. Eller i hvert fall kun bruke den som en player arena: spill spillet, skaffe deg deg, leke litt og dra videre - Tinder er ikke hvert mer en det.

Så du klager først på oppførselen til de du matcher med og konkluderer med at da kan man selv gjøre det samme og bruke/kaste folk?

Litt du gjør det så da får jeg gjøre det-tankegang? Det blir ikke greit å gjøre slik fordi man har opplevd det selv?

Kanskje du skal gå litt for de mer vanlige jentene fremfor babes som har 0 problemer med å være slemme? Som kan være slemme fordi de er jo så pene? De FLESTE jenter oppfører seg ikke slik vet du.👍

Anonymkode: 068cd...461

• Liker 1
Skrevet
På 3.3.2020 den 23.29, AnonymBruker skrev:

Synes menn syter og klager på hvor håpløst det er. 90%av menn skriver ikke noe i bioen, eller skriver ettellerannet idiotisk, de havner rett til venstre uansett hvordan de ser ut. I alderspennet 33-44 som jeg har er det laaaangt mellom de jeg finner spennende. Jeg er litt for sjenert til å si hei først, og ønsker at mannen skal gjøre det, men av de matchene jeg har er det bare et fåtall som har tatt kontakt. Menn er minst like tafatte. 

Anonymkode: 87d52...6c4

Kaster ballen tilbake. Du har høyresveipet meg fått ei melding, men fremdeles uteblir melding i retur. Under halvparten av de damer som tilsynelatende liker meg har svart på henvendelser.

Ja jeg har en utfyllende profil med oppdaterte bilder og tekst i stikkord der det fremgår tydelig hvem, hva og hvorfor jeg søker....

Noen sletter meg rett etter match hvis jeg matcher sist noe jeg tror beror på at de bare sitter å scroller og liker innimellom som en slags tidtrøyte. 

Men stedet der jeg bor er ikke så stort slik at noen som da har likt meg og jeg tilbake der dama ikke har svart på henvendelse starter praten hvis vi skumper borti hverandre på butikken. 

Beklager altså. Jeg bare tørrprater på butikken her. For hadde hun vært interessert i meg hadde hun også orket et lite hei når hun først likte meg og fikk en melding.

Jeg mister både lysten og interessen for henne når jeg er bra nok her, men ikke der. 

Så min oppfatning blir ikke endret med det første så lenge de fleste damer oppfører seg som overfladiske lykkejegere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...