Gå til innhold

Talla (snapchat)

Anbefalte innlegg

Skrevet
27 minutter siden, Jodaneida skrev:

En ting jeg stusser litt på til dere her inne akkurat nå. 

Hvorfor reagerer dere så veldig på at hun selger "merch" over innkjøpsverdi? ALLE butikker selger ting over innkjøpsverdi. Hvordan tror dere butikker og bedrifter tjener penger, egentlig? 

Jeg er ikke enig i mye av det Talla driver med, men akkurat det å selge ting dyrere enn det det koster å kjøpe det er liksom sånn økonomien fungerer da. 

Nei, gud, er dette helt sant eller? Wow, takk for helt banebrytende info!! 

Har du lest, eller? Hun selger saker og ting på salgsprofilen sin på insta. 

Og det tar hun mer for de "brukte" mummikoppene sine enn du får kjøpt dem for i butikk. 

• Liker 13
Skrevet

Det er helt lov å bestemme pris selv på private salg. Eneste man etter loven ikke kan selge til høyere enn kjøpspris er billetter til arrangementer. 
Spørsmålet er jo om man får solgt noe ved å prise høyt. 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Tessa12 skrev:

Det er helt lov å bestemme pris selv på private salg. Eneste man etter loven ikke kan selge til høyere enn kjøpspris er billetter til arrangementer. 
Spørsmålet er jo om man får solgt noe ved å prise høyt. 

Var vel ingen som sa det ikke er lovlig heller. :)

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, neiognei skrev:

Var vel ingen som sa det ikke er lovlig heller. :)

Neida, men alt trenger ikke bli en sak.

• Liker 3
Skrevet

Mange mummikopper har gått ut av produksjon, og folk er derfor ofte interessert i å kjøpe de til en dyrere pris enn i butikk - fordi de samler. Nå vet jeg ikke om Talla sine kopper er av utgått type, men det kan være grunnen. 

• Liker 10
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt.

Måne, admin.

Skrevet

Men om man tar seg en tur på finn. Ser man at ingen av koppene blir solgt til "kjøps pris på kitchen " kikket på koppene selv, og ser ut som noen av de er ut av det gamle slaget. Så er verdt pengene hun legger dem ut for. 

• Liker 4
Gjest Gulelefant
Skrevet

Spørsmålsrunde på snappen hennes, og jeg er så lei av at hun alltid skal skylde på følgerne sine for at hun velger å lese alle spørsmål i verste mening. «Husk hvordan du stiller spørsmålet, for jeg svarer akkurat som du stiller det - så hvis du ikke tåler å møte deg sjæl i døra så ikke still spørsmål». Altså, seriøst? Hva gjør hun på sosiale medier?🤷🏻‍♀️🤦🏼‍♀️

Skrevet
1 time siden, Gulelefant skrev:

Spørsmålsrunde på snappen hennes, og jeg er så lei av at hun alltid skal skylde på følgerne sine for at hun velger å lese alle spørsmål i verste mening. «Husk hvordan du stiller spørsmålet, for jeg svarer akkurat som du stiller det - så hvis du ikke tåler å møte deg sjæl i døra så ikke still spørsmål». Altså, seriøst? Hva gjør hun på sosiale medier?🤷🏻‍♀️🤦🏼‍♀️

Det samme med skjermopptak og screenshot- det er endel av gamet og må beskytte innholdet på kanalen deretter. 

• Liker 7
Skrevet

"Hvor mange følgere har du Talla"?

"Et sted i mellom10k og 40k...mange flere på insta..." ...På insta har hun 8317stk..hmmm....

• Liker 8
Skrevet

Kunstig hyggelig nå plutselig....varer vel ikke lenge. Den passiv aggressive holdningen skinner gjennom, Talla!

• Liker 12
Skrevet

420 skal noen betale for en Mummikopp nå. Mister sterkt troen på menneskeheten. 

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, Jeg ser deg skrev:

"Hvor mange følgere har du Talla"?

"Et sted i mellom10k og 40k...mange flere på insta..." ...På insta har hun 8317stk..hmmm....

Vedkommende spurte om hvor mange seere hun hadde (regner med at det menes visninger) og det kan være langt høyere enn antall følgere. Både på ig og snap. 

• Liker 5
Skrevet
37 minutter siden, Lunabelle skrev:

Vedkommende spurte om hvor mange seere hun hadde (regner med at det menes visninger) og det kan være langt høyere enn antall følgere. Både på ig og snap. 

Er det ikke ant. følgere som teller på insta lenger?

Skrevet
2 timer siden, neiognei skrev:

Hvorfor det? Utgåtte kopper koster en del mer enn de som enda er i produksjon. 

• Liker 12
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Andromeda skrev:

Hvorfor det? Utgåtte kopper koster en del mer enn de som enda er i produksjon. 

15 minutter siden, Andromeda skrev:

Nettopp! Samlere betaler mer enn gjerne flere hundre for en kopp man egentlig ikke får tak i lengre.

Endret av MzMe
  • Liker 2
Skrevet
3 timer siden, neiognei skrev:

Hvis noen har lyst til å betale 420,- for en mummikopp, hva er så galt med det? Hvorfor er det så galt at du mister troen på menneskeheten? 

• Liker 14
Skrevet
7 timer siden, Tessa12 skrev:

Hvis noen har lyst til å betale 420,- for en mummikopp, hva er så galt med det? Hvorfor er det så galt at du mister troen på menneskeheten? 

Kan du fortelle meg hvorfor folk betaler over dobbel pris for noe som helst? Bare lurer, for jeg skjønner det ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Hvordan har man så mye kredittgjeld at 36.000 er nok til å slukke branner i én måned, om man tjener mer enn nok penger, når man jobber?

Var det ikke akkurat nok til å dekke rentene, i følge henne? 🤔 Hvor mye kredittgjeld har man om man betaler over 30.000 i renter hver måned? Hvordan pådrar man seg den slags gjeld samtidig som man tjener mer enn nok til vanlig?

Om det så var nok til å dekke renter OG avdrag i en måned, så er det noe som skurrer i det hun forteller om gjeld og lønn. 

• Liker 20
Skrevet
26 minutter siden, neiognei skrev:

Hvordan har man så mye kredittgjeld at 36.000 er nok til å slukke branner i én måned, om man tjener mer enn nok penger, når man jobber?

Var det ikke akkurat nok til å dekke rentene, i følge henne? 🤔 Hvor mye kredittgjeld har man om man betaler over 30.000 i renter hver måned? Hvordan pådrar man seg den slags gjeld samtidig som man tjener mer enn nok til vanlig?

Om det så var nok til å dekke renter OG avdrag i en måned, så er det noe som skurrer i det hun forteller om gjeld og lønn. 

Ut i fra det hun legger fram så har hun mange som hun skylder penger. Hadde det vært en forbrukslån ect så hadde det sikkert vært enklere. Men det er noe som ikke stemmer helt med summene. Hun har vel rota det skikkelig til og det er sykt krevende å brette ut hvilke kreditorer og hvor mange, hvilke summer ect. 

På en annen side sier hun selv at de 35k er nok å slukke branner på gjelda, men hun tjener 40k netto en vanlig mnd. Dem som klarer forklare hvordan de to regnestykkene henger sammen må gjerne forklare 🙄 Forbruket der, husleie og alt annet av utgifter betales ikke akkurat av en god fe i himmelen heller. 

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...