Gå til innhold

Talla (snapchat)

Lolland78

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Superbobla skrev:

Hørtes ut som noe jeg kunne sagt. Altså at jeg ikke vil ta piller som er på linje med tramadol, men det kan være fordi jeg har misbrukt piller tidligere. Hadde dog ikke hatt problemer med å se at andre forsatt har behov for medisin og tåler det/trenger det. Er du denne venninna? Siden du har skrevet det flere ganger og kjenner historien så godt 😊

Nei, jeg er nok ikke det. Men hun er min beste vennine. Og det er rimelig irriterende å se på at talla begynte med dette for 1år siden for å skjule problemene med Fredrik og for å få fokus på noe annet.  Har kjent henne i mange år og aldri hørt om alle disse operasjonene før. Noe som er litt merkelig.

" Det er som en evig åpningsrie " sier talla mens hun deretter går tur med hunden og besøker vennina si. 🤦‍♀️ henger ikke på greip. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå også smitteekspert med mer kunnskap enn Folkehelseinstituttet om hvordan dette kommer til å utvikle seg i ukene fremover. 🤷‍♀️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo universitetssykehus om barn, astma og Korona: 

https://oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/covid-19/informasjon-og-rad-til-familier-med-barn-med-kronisk-lungesykdom

Altså ikke sikre, men det er lite som tyder på at barn med astma er mer utsatt. (Samme gjelder for voksne.) 

Talla: det sier seg selv at et lungevirus ikke er bra for de med lungesykdom. 

Statistikken:

Antallet innleggelser går ned

Antallet intensivpasienter går ned

Antallet påvist smittede går ned. 

Talla:

Jeg tror (les: er rimelig skråsikker med en ganske selvtilfreds mine) på at det blir verre innen de skal åpne opp, fordi at dødstallene har gått opp de siste dagene. (Eh, ja.. De ble jo smittet for 3-5 uker siden, de som dør nå.)

Fint å VITE bedre enn både eksperter og statistikk. 🤷‍♀️ Ekspertene kan vel ikke si noe med sikkerhet om dagen, de burde prate med Talla, for hun VET. 

😊

Endret av neiognei
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Det hun sa om smertestillende var egentlig litt frekt, selv om hun kanskje ikke mente det slik. For noen er sterke smertestillende dessverre enn del av livet, bare for å klare enkle ting i hverdagen. Å sammenligne det med å være avhengig av kokain ol hørtes rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gro12 skrev:

Ekstremt skjelden og da under nese/bihuleoperasjoner for å minske blødningstendens. 

Det er vel mange År siden de sluttet med. Har jobbet med mye ØNH operasjoner i 15 år. Har aldri opplevd at de har brukt det, men vet de brukte det før. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan man ikke svare på det Talla skriver uten at det er kverulering? Og hvordan VET hun at Koronatoppen ligger foran oss? Vet at FHI sier at det er en mulighet, men Talla VET det. Hvordan vet hun det? FHI, det er bare til å ta kontakt med Talla, hun har oversikten dere mangler. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg undres over hvem som gidder bestille såpass dyr merch når hun selv sier hun skal ha en ny runde senere med billigere klær!? 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, neiognei skrev:

Hvorfor kan man ikke svare på det Talla skriver uten at det er kverulering? Og hvordan VET hun at Koronatoppen ligger foran oss? Vet at FHI sier at det er en mulighet, men Talla VET det. Hvordan vet hun det? FHI, det er bare til å ta kontakt med Talla, hun har oversikten dere mangler. 

Talla har vel alltid visst at angrep fra russerne er på vei. Hun vet nok om neste steg i planen også. Bare vent og se. Uansett hva det er så kan Talla forutse det og si "I told you so" 

🤪

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anquor skrev:

Talla har vel alltid visst at angrep fra russerne er på vei. Hun vet nok om neste steg i planen også. Bare vent og se. Uansett hva det er så kan Talla forutse det og si "I told you so" 

🤪

Kanskje hun har en hemmelig krystallkule et sted? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å skryte litt av Talla i dag. Jeg syns hun hadde en super dag på jovialemammaer, og fikk se et glimt av gamle Talla igjen❤️

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siwert
8 timer siden, neiognei skrev:

Hun sier faktisk at hun TROR og etterpå sier hun at hun ikke skal trøkke ned sine konspirasjonsteorier over oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Solfridmedhatten skrev:

Føler for å skryte litt av Talla i dag. Jeg syns hun hadde en super dag på jovialemammaer, og fikk se et glimt av gamle Talla igjen❤️

Det er jeg enig i. Var mye bedre humør. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anquor skrev:

🤪

Sant. Hun burde bli rådgiver for regjeringa isteden for å vente på penger fra NAV. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, FrøkenTippTopp skrev:

Jeg må si jeg undres over hvem som gidder bestille såpass dyr merch når hun selv sier hun skal ha en ny runde senere med billigere klær!? 

Dette! 
Hun MÅ ikke bestille de dyre, hun har et valg og med å ta det valget velger hun også hvor mye hun får i fortjeneste. 
Uansett håper jeg folk legger pengene i bedrifter som har litt mer orden i sysakene🤕

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, LoppeLiten skrev:

Dette! 
Hun MÅ ikke bestille de dyre, hun har et valg og med å ta det valget velger hun også hvor mye hun får i fortjeneste. 
Uansett håper jeg folk legger pengene i bedrifter som har litt mer orden i sysakene🤕

Veldig mange firmaer forlanger forskuddsbetaling eller kredittsjekker nye kunder. Hun ville bestille fra de hun hadde brukt før; -fordi sånn ble det denne gangen.  Så da tenker jeg at hun vil bestille/selge nå for å få inn cash og betale regninga på et senere tidspunkt.  

Endret av Lunabelle
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Hvorfor selger hun kopper dyrere enn de koster i butikken? 😳

Har noe optimistiske priser ja. Men det finner hun nok ut etterhvert. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, neiognei skrev:

Har noe optimistiske priser ja. Men det finner hun nok ut etterhvert. :)

Den ene til HBO 200 kr koster jo 149 kr på butikken liksom 😅😳. Jaja hun vil gjerne ikke selge ting likevel da. 😏 hun er ganske stiv i prisene sine på det meste hun legger ut.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg stusser litt på til dere her inne akkurat nå. 

Hvorfor reagerer dere så veldig på at hun selger "merch" over innkjøpsverdi? ALLE butikker selger ting over innkjøpsverdi. Hvordan tror dere butikker og bedrifter tjener penger, egentlig? 

Jeg er ikke enig i mye av det Talla driver med, men akkurat det å selge ting dyrere enn det det koster å kjøpe det er liksom sånn økonomien fungerer da. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Jodaneida skrev:

En ting jeg stusser litt på til dere her inne akkurat nå. 

Hvorfor reagerer dere så veldig på at hun selger "merch" over innkjøpsverdi? ALLE butikker selger ting over innkjøpsverdi. Hvordan tror dere butikker og bedrifter tjener penger, egentlig? 

Jeg er ikke enig i mye av det Talla driver med, men akkurat det å selge ting dyrere enn det det koster å kjøpe det er liksom sånn økonomien fungerer da. 

Vet ikke hvem det er retter mot, men mitt innlegge handler om mummikopper som selges dyrere enn du får kjøpt de på butikken. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...