Anine Elise Skrevet 9. mai 2020 #761 Del Skrevet 9. mai 2020 27 minutter siden, Hjärtat skrev: I appen Preglife står det at man får gratis gravidforsikring hos IF, tenker å benytte meg av det om det faktisk er gratis! 😁 I går var jeg ute og så på vogner, og jeg har bestemt oss for Bugaboo Fox eller Buffalo, i marineblå😍 Den matcher våre krav perfekt. Er lett, liten, ser ganske klassisk ut, var god å trille, og man kan låse forhjulene. Med adapter kan bilstolen festes på. Skal kjøpe brukt, så greit å kunne legge inn søk tidlig! Snakket også med ei venninne nå, og de skal straks kvitte seg med bilstolen de har, ble kjøpt ny i desember og jeg stoler fullt på dem, så da blir det brukt bilstol og. 😁 Har fått for meg at det er noe tull med den forsikringen? 🧐 Kommer ikke på hva jeg fant ut, men kom frem til at jeg ikke kom til å gå for den 😅 Usikker på om jeg skal ha forsikring i det hele tatt egentlig.. 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 9. mai 2020 #762 Del Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, Anine Elise skrev: Har fått for meg at det er noe tull med den forsikringen? 🧐 Kommer ikke på hva jeg fant ut, men kom frem til at jeg ikke kom til å gå for den 😅 Usikker på om jeg skal ha forsikring i det hele tatt egentlig.. 🧐 Jeg aner virkelig ikke, har ikke satt meg inn i det, gjelder uansett ikke før 16+0, så har noen uker på meg. Skal nok ikke ha on det ikke er gratis, sånn forsikring i det hele tatt, altså. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idapida567 Skrevet 10. mai 2020 #763 Del Skrevet 10. mai 2020 Fikk spørsmål av mannen min i går om jeg hadde startet å se etter barnevogn. Syns det var rart spørsmål fra han - men kom jo frem til at han var livredd for at jeg skulle legge min elsk på en veldig dyr vogn (Så han ville være tidlig ute å dra meg i retning en rimelig vogn 😂 ). Må si jeg har lagt min elsk på Bugaboo Fox 2 (den er jo selvsagt veldig dyr da 🤷🏼♀️ ) bor i by, blir mye inn og ut av bil, + trilling på grus. Men, baggen ser liten ut? Å vogna ser veldig lav ut? Ser det har vert litt diskusjoner i gruppa tidligere da - men er det flere som allerede har kjøpt / bestilt vogn? Må en tenke på noe ekstra når en får vinterbaby? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 10. mai 2020 #764 Del Skrevet 10. mai 2020 @Idapida567 jeg har tittet litt, men kun på nettet og Finn. Hvordan vet man egentlig hva slags barnevogn man trenger? Går man bare i en barnevogn-butikk og tester de ulike? 😅 Jeg fremstår sikkert rimelig dum nå, men... Jeg tror ikke vi får arvet vogn av noen i familien, ettersom de har ganske små barn selv. Mulig en vognbag, og det er til City Elite-vognen. Merker jeg uansett hva kommer til å være opptatt av å kjøpe vogn brukt. Ny-prisen på mange vogner er jo helt sinnsvak! 😱 Bugaboo Fox 2 ser veldig fin ut da! Det er en tråd her inne som heter «den store barnevogntråden». Der er det sikkert mulig å finne mange gode råd 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 10. mai 2020 #765 Del Skrevet 10. mai 2020 @Idapida567 og @mingrid svarer dere begge i samme slengen. 🙊 Jeg gikk inn på Barnas Hus og Babyshop og ba om å få en innføring i barnevogner, fortalte litt om behovene mine osv. De var veldig hjelpsomme og viste og jeg fikk prøve osv. Bugaboo fox2 er ikke liten i bagdelen, men den er ganske lav i liggehøyden, men håndtaket er justerbart og føles ikke lavt. Hun i butikken påstod den skulle være god på vinterføre og, men f.eks. Stokke Trailz har mer robuste hjul. Fox2 kan du låse forhjulene på, og det hjelper veldig i snø. Jeg jobber med rullestolbrukere, hat trillet mye i snø, og hjulene på Fox2 bekymrer meg ikke. Synes mannen din høres fornuftig ut, for vogner er helt sinnsykt dyrt. Anbefaler deg å sjekke Finn, der kan du få dem til ca. halv pris, men Fox2 blir nok vanskelig å finne, da den er ny i år. Se etter Fox og Buffalo, de er omtrent identiske som Fox2, kun små forskjeller, som er helt ubetydelige når man sammenligner hva du kan spare på å kjøpe dem brukt vs. hva en ny Fox2 koster. Buffalo har dessuten litt høyere liggehøyde. En av forskjellene er at Buffalo og Fox ikke har luftehull i kalesjen, men kalesjen til Fox2 passer i hvert fall til Fox, og den kan du jo eventuelt kjøpe i tillegg. Jeg var nemlig og så på vogner, forelsket meg i Fox2, men fant ut at Fox og Buffalo er omtrent like. Tenk på lommeboka, samboeren din og miljøet - kjøp brukt😁😁😁 Babyen bryr seg i hvert fall ikke om at vogna ikke er flunkende ny. 😊😏 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 10. mai 2020 #766 Del Skrevet 10. mai 2020 Kommer absolutt til å kjøpe brukt vogn selv, og har prøvd å tenke litt. Tenkte å gå i butikk for å se litt snart, greit å legge inn søk allerede nå! Men er så i tvil på typen! Bor på landet, så blir hovedsakelig gåing på grusveier. Men er avhengig av å kjøre uansett hvor vi skal ha, så vil ha en som er enkel å sette sammen, og som blir liten i bil. Må ha ny bil uansett, men har en hund i tillegg som er med over alt, så har litt plassbegrensning. . Syns mange av de som blir små sammenlagte virker så ustødige og «byvogn»🙄? Et helt annet spm: tar dere alltid med dere urinprøve i forkant av kontroller? Skal på første time denne uka, men timen er på slutten av dagen, og jeg er på jobb i forkant. Kan jo ikke ts med prøven å ha den i kjøleskapet på jobb🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 10. mai 2020 #767 Del Skrevet 10. mai 2020 @bondekone Jeg fikk beskjed om å ha med urinprøve på hver kontroll. Foreløpig har det ikke vært noe problem fordi jeg har hatt hjemmekontor, men når det er over kommer jeg til å ha med på jobb. Putte prøven i en brødpose, posen i en matboks. Så kommer jeg selvfølgelig ikke til å flagge med at det er en urinprøve, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 10. mai 2020 #768 Del Skrevet 10. mai 2020 1 time siden, bondekone skrev: Kommer absolutt til å kjøpe brukt vogn selv, og har prøvd å tenke litt. Tenkte å gå i butikk for å se litt snart, greit å legge inn søk allerede nå! Men er så i tvil på typen! Bor på landet, så blir hovedsakelig gåing på grusveier. Men er avhengig av å kjøre uansett hvor vi skal ha, så vil ha en som er enkel å sette sammen, og som blir liten i bil. Må ha ny bil uansett, men har en hund i tillegg som er med over alt, så har litt plassbegrensning. . Syns mange av de som blir små sammenlagte virker så ustødige og «byvogn»🙄? Et helt annet spm: tar dere alltid med dere urinprøve i forkant av kontroller? Skal på første time denne uka, men timen er på slutten av dagen, og jeg er på jobb i forkant. Kan jo ikke ts med prøven å ha den i kjøleskapet på jobb🙈 Vi bor også på landet, og fant fort ut at lufthjul er det vi må ha. Og fastlåste hjul. For hvis det kommer bil må vi ha mulighet til å trille litt ut i grøfta og opp igjen, og da funker ikke andre hjul😅 vi er avhengige av å ha vogn som lett går inn i bilen og ikke tar så stor plass da det ikke er kollektivt her og en er avhengig av å kjøre om en ikke bare vil sitte ute på gårdsplassen (eventuelt gå 1-2 timer tur en vei for å komme noen andre steder). Emaljunga-vognene er STORE! Vi har ei nå, men den bruker vi bare på trilleturer rundt om her, men ellers helt fantastiske vogner! Hvis søskenvogna ikke er alt for stor går vi nok for emaljunga igjen pga kvalitet, de er veldig stødige, gode og trille, store i baggen (vi har nettopp byttet til sportsdel for mini vi har nå, og han er rett over 8 mnd). har alltid med urinprøve da de helst vil ha morgenurin. For min del var det ingen problem fordi jeg må forbi huset for å komme til legekontoret så jeg spratt bare inn og hentet den i kjøleskapet. Men jeg prøver også å få alle timene tidlig på dagen for jeg klarer aldri tenke på noe annet når jeg skal til legen😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 10. mai 2020 #769 Del Skrevet 10. mai 2020 22 minutter siden, Hjärtat skrev: @bondekone Jeg fikk beskjed om å ha med urinprøve på hver kontroll. Foreløpig har det ikke vært noe problem fordi jeg har hatt hjemmekontor, men når det er over kommer jeg til å ha med på jobb. Putte prøven i en brødpose, posen i en matboks. Så kommer jeg selvfølgelig ikke til å flagge med at det er en urinprøve, Hmm vanskelig. Men får kanskje ta med og gjøre slik du sier, kjenner bare det vrir seg litt i meg om andre skulle gjort det samme🙈 vi er maaaange ansatte, og føles veldig uhygienisk særlig i disse tider🙄🙈 men blir jo egentlig ikke det når du skjuler det som du sier... 12 minutter siden, månki skrev: Vi bor også på landet, og fant fort ut at lufthjul er det vi må ha. Og fastlåste hjul. For hvis det kommer bil må vi ha mulighet til å trille litt ut i grøfta og opp igjen, og da funker ikke andre hjul😅 vi er avhengige av å ha vogn som lett går inn i bilen og ikke tar så stor plass da det ikke er kollektivt her og en er avhengig av å kjøre om en ikke bare vil sitte ute på gårdsplassen (eventuelt gå 1-2 timer tur en vei for å komme noen andre steder). Emaljunga-vognene er STORE! Vi har ei nå, men den bruker vi bare på trilleturer rundt om her, men ellers helt fantastiske vogner! Hvis søskenvogna ikke er alt for stor går vi nok for emaljunga igjen pga kvalitet, de er veldig stødige, gode og trille, store i baggen (vi har nettopp byttet til sportsdel for mini vi har nå, og han er rett over 8 mnd). har alltid med urinprøve da de helst vil ha morgenurin. For min del var det ingen problem fordi jeg må forbi huset for å komme til legekontoret så jeg spratt bare inn og hentet den i kjøleskapet. Men jeg prøver også å få alle timene tidlig på dagen for jeg klarer aldri tenke på noe annet når jeg skal til legen😂 Ja emmaljunga kunne jeg virkelig tenkt meg for komforten sin del. Har tenkt på å ha en slik som sovevogn og de turer i området, og en mindre som kan tas med. Men skulle ønske det gikk ann med kun en vogn🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 11. mai 2020 #770 Del Skrevet 11. mai 2020 Nå har jeg vært på første kontroll. Første gang jeg møtte den nye fastlegen, og det var en opplevelse i seg selv. Kan fint si at jeg kommer til å bytte fastlege, og føler egentlig nå at jeg må velge mellom to onder: gå til han eller gå til jordmora i kommunen jeg hadde null kjemi med. Tror faktisk jordmora trekker det lengste strået her! jeg har masse arvelige sykdommer i familien, men legen nektet å skrive det på helsekortet! Ikke spør meg hvorfor, men det skal på ved neste kontroll! I tillegg var det tydelig at han ikke hadde så mye erfaring med svangerskapskontroller. Stakkars, vimset rundt og måtte google alt😅 nå er jeg spent på når ul blir! Sist fikk jeg innkalling etter ca 1 uke etter kontrollen, så nå er det bare å vente. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 11. mai 2020 #771 Del Skrevet 11. mai 2020 6 timer siden, månki skrev: Nå har jeg vært på første kontroll. Første gang jeg møtte den nye fastlegen, og det var en opplevelse i seg selv. Kan fint si at jeg kommer til å bytte fastlege, og føler egentlig nå at jeg må velge mellom to onder: gå til han eller gå til jordmora i kommunen jeg hadde null kjemi med. Tror faktisk jordmora trekker det lengste strået her! jeg har masse arvelige sykdommer i familien, men legen nektet å skrive det på helsekortet! Ikke spør meg hvorfor, men det skal på ved neste kontroll! I tillegg var det tydelig at han ikke hadde så mye erfaring med svangerskapskontroller. Stakkars, vimset rundt og måtte google alt😅 nå er jeg spent på når ul blir! Sist fikk jeg innkalling etter ca 1 uke etter kontrollen, så nå er det bare å vente. Haha, huff, så kjedelig med tilnærmet ubrukelig lege. Får håpe du får byttet til noe bedre! Kan jo bli noen timer hos han fremover, så greit å være fornøyd. Åh, er så stille i tråden her om dagen, er stadig inne og titter, men neei, ingen som har skrevet noe.🙊 Går det bra med alle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 11. mai 2020 #772 Del Skrevet 11. mai 2020 3 minutter siden, Hjärtat skrev: Haha, huff, så kjedelig med tilnærmet ubrukelig lege. Får håpe du får byttet til noe bedre! Kan jo bli noen timer hos han fremover, så greit å være fornøyd. Åh, er så stille i tråden her om dagen, er stadig inne og titter, men neei, ingen som har skrevet noe.🙊 Går det bra med alle? Jeg har det fint, fortalte ungene at jeg er gravid i går, de ble kjempe glad. Så føler meg takknemlig og lykkelig nå 🥰 Formen er ikke mye å skryte over. Nå kaster jeg opp hver dag, og har måtte vært hjemme fra jobb to dager bare på en uke. Viss jeg ikke blir bedre snart må jeg til legen for å be om noe kvalmestillende. Men regner med det gir seg veldig snart nå siden jeg er 11+4. Er så spent på hvilket kjønn som er i magen, gleder meg til ordinær ultralyd. Har dere fått innkalling? Jeg er heller ikke fornøyd med verken fastlegen min eller jordmor. Fastlegen min er ung og uerfaren, og må også bruke google de gangene jeg har vært hos henne (ikke svangerskapsrelatert). Jeg fikk heldigvis gå til en annen lege som er veldig flink nå for noen uker siden. Og har nå søkt om å få henne som fastlege, håper det ordner seg slik jeg kan gå hos henne fast. Jordmoren min er helt grei, men virker veldig vimsete og glemsk. Etter jeg hadde tatt blodprøver så sendte jeg henne en melding der jeg lurte på resultat, og fikk til svar at alt var helt fint. Noen dager senere ringte de fra laboratoriet og sa jeg måtte komme å ta nye fordi de hadde mistet selve blodprøvene. Reagerte litt på at jordmoren skrev de var helt fine når de aldri hadde blitt analysert. Står det bra til med deg? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 11. mai 2020 #773 Del Skrevet 11. mai 2020 @Rediken Åh, så gøy å fortelle det til barna, må være stas for dem! 🤩 Høres også forferdelig slitsomt ut å gå rundt og være kvalm og spy, skjønner at jeg har vært utrolig heldig. Formen er upåklagelig. Får et par kvalmebølger, men ikke noe å klage over, går fort over. Jeg skal til legen på onsdag, og da skal jeg både henvises til oul ooog klinikk på Rikshospitalet for overvektige gravide, etter hva jeg har skjønt. Han legen min elsker å følge opp gravide, så tror han kvier seg litt for å sende meg til både jordmor og Riksen😂 Og ja, hun jordmora di høres jo helt surrete ut. 😂😂😂 Men kan hende hun trodde alt var bra fordi hun ikke hadde fått varsel om noe annet? Aner ikke hvordan systemet er, jeg. 🤔 Ellers vet "alle" om graviditeten nå. Venner, hele familien og kollegaer. Kjennes deilig. Er 13+1 i dag, og var jo på ultralyd for ei uke siden og så at alt var bra, sååå krysser fingrene for at alt går fint. ❤️ Gleder meg også veeeeldig til å få vite kjønn. Klør i fingrene etter en ekstra ultralyd, men får vel klare å dy meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline89 Skrevet 11. mai 2020 #774 Del Skrevet 11. mai 2020 Syns også det er stille her, men så er jeg ikke noe flink til å skrive selv heller! Med meg går det også fint ☺️ gleder meg til i morgen for da er jeg i uke 12 11+0. Er bare noen dager til vi skal fortelle det til familie og venner og gleder meg så sykt! Skal også på min første svangerskapskontroll i morgen 🙈☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 11. mai 2020 #775 Del Skrevet 11. mai 2020 Jeg plukker opp tråden på vogn! Har selv bogaboo buffalo fra første og er så fornøyd med den! Mannen er ganske høy, så jeg tok ut madrassen i alle vognene og la ved siden av hverandre for å se hvem som var lengst. Buffalo var lengst, så da gikk vi for den. I tillegg var den den enkleste å slå sammen og hive inn i bilen, noe som er viktig for meg. Man kan og velge forskjellige hjul, slik at jeg fikk noen som tåler godt å gå i skog og mark. Har trillet meg gjennom stier og lysløyper med den! Man kan og låse hjulene og vippe ramma hvis det er sand eller mye snø - fungerer utmerket også i trapper. Eneste jeg har å utsette på den er at fargen på kalesjen blir fort solbleket, uansett hvilken farge du velger (vi har rød). De selger ikke denne lenger da de har gått over til fox, men hvis dere finner den brukt så vil jeg absolutt anbefale den. Sportsdelen er og ganske lang, slik at treåringen her i hus fortsatt kan bruke den til soving i barnehage. Terningkast 6 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lumpus Skrevet 11. mai 2020 #776 Del Skrevet 11. mai 2020 Her er også formen helt fin, så jeg har vært veldig heldig! Var hos jordmor for første time forrige uke. Hun virket grei, så tenker å fortsette der. Fikk innkalling til OUL i juli i dag. Har også fortalt det til familie og mine nærmeste venninner - Så stas!😁 Drøye 14 dager til TUL i uke 13. Gleer meg sånn til å få en titt igjen!😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 11. mai 2020 #777 Del Skrevet 11. mai 2020 Gøy at flere skriver igjen! 😁 @KaffeLurker Jaa, Buffalo virker så bra. Sambo synes den er litt vel hypa og stiv i pris, så vi dro ut i kveld for å se om vi fant noe vi likte bedre, men jeg er altså heeelt låst til Bugaboo. Ser nå på Finn at man kan få modellen før Buffalo ganske rimelig, Chameleon. Har du hørt noe om den eller hva som er forskjellen fra Buffalo? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 11. mai 2020 #778 Del Skrevet 11. mai 2020 @Hjärtat jeg er også sykt gira på å vite kjønn. Har så lyst å velge et navn snart så vi slipper å si babyen, det, den osv. Forrige gang hadde vi navn klar før ul, men tror ikke vi klarer å bli enige før vi vet kjønn denne gangen. Jeg har klare favoritter, men mannen er usikker. Men flaks for meg at han fint plukket ut et par av navnene fra mine lister👍🏻 Så blir det vel bare å bli enige om hvilket av de vi faktisk går for når vi vet hva det blir! Jeg har et veldig sterkt ønske om jente denne gangen, og det har mannen også (pluss svigers😅). Kjenner jeg allerede har dårlig samvittighet for gutten i magen, for magefølelsen sier veldig sterkt gutt. Tror nok når vi får vite det så har det ikke noe å si, men har alltid drømt om en av hver. Hadde egentlig aldri trodd jeg kom til å få sånne sterke følelser rundt dette med kjønn da jeg i utgangspunktet hadde bestemt meg for å ikke vite kjønn før fødsel. Rart hvordan det forandrer seg når en plutselig står midt oppi det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 11. mai 2020 #779 Del Skrevet 11. mai 2020 @månki Ja, superspennende! Vi har helt sluttet å diskutere navn frem til vi vet kjønn, ikke nødvendig med mer diskusjoner enn nødvendig. 😂 Vi er absolutt ikke enige! Håper på jente jeg og, men føler ingen dårlig samvittighet. Har ingen følelse på hva som er inni der, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 11. mai 2020 #780 Del Skrevet 11. mai 2020 Så godt å se litt aktivitet igjen og at alle har det bra ❤️ Her går det også bra bortsett fra at ryggen min dreper meg store deler av dagen😩 Er idag 13+4 og synes tiden går så utrolig sakte 🙈 føler det er så lenge til neste time med jordmor som er 22.05. Vil høre hjertelyden igjen 😍 helst hver dag, men skjønner at det ikke lar seg gjøre. Jeg håper på en liten gutt, men om det skulle vise seg å bli jente vil jeg selvsagt bli like glad. Håper babyen er villig til å blotte seg litt til neste ultralyd i uke 15-16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå