Anine Elise Skrevet 25. april 2020 #581 Del Skrevet 25. april 2020 5 minutter siden, Hopptimisten skrev: Hehe, på siden til venstre finner du tidsrommet dagen du er født, og bortover skal du finne tidsrommet for eggløsningsdagen. Eks. Er du født mellom 15.feb 1991 og 3.feb 1992 er din lunar alder 30, hadde du da eggløsning mnd nr 2 bortover, finner du hvor de to møtes (altså på gutt). 😊👍🏼 Takk! Ifølge mine beregninger blir det gutt 😍 Det blir spennende å se om den treffer på 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 25. april 2020 #582 Del Skrevet 25. april 2020 1 minutt siden, Anine Elise skrev: Takk! Ifølge mine beregninger blir det gutt 😍 Det blir spennende å se om den treffer på 😁 Samme her, men jeg har selv en liten følelse av jente så blir spennende å se om kartet eller magefølelsen har rett! 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 26. april 2020 #583 Del Skrevet 26. april 2020 Noen av dere som har begynt med innkjøp ennå? Vet det er tidlig, men er jo en hel haug av ting man skal ha. Jeg ønsker dessuten å kjøpe det meste brukt. Men vogn og bilsete og sånt føles som en stor, skummel jungel for meg. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 26. april 2020 #584 Del Skrevet 26. april 2020 (endret) 1 time siden, Hjärtat skrev: Noen av dere som har begynt med innkjøp ennå? Vet det er tidlig, men er jo en hel haug av ting man skal ha. Jeg ønsker dessuten å kjøpe det meste brukt. Men vogn og bilsete og sånt føles som en stor, skummel jungel for meg. 😅 Jeg har kjøpt inn litt kjønnsnøytrale klær, tøfler og noen smokker, men ingen store ting. Har brukt mye tid på å lese om, kikke og velge ut mye av det jeg skal kjøpe da, siden jeg har vært mye til og fra gravid det siste året😅 Tør ikke gå til innkjøp av store ting før jeg vet at det går bra denne gangen! Har valgt ut vogn og bilsete allerede hvertfall😅😂 Endret 26. april 2020 av Hopptimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 26. april 2020 #585 Del Skrevet 26. april 2020 19 minutter siden, Hopptimisten skrev: Jeg har kjøpt inn litt kjønnsnøytrale klær, tøfler og noen smokker, men ingen store ting. Har brukt mye tid på å lese om, kikke og velge ut mye av det jeg skal kjøpe da, siden jeg har vært mye til og fra gravid det siste året😅 Tør ikke gå til innkjøp av store ting før jeg vet at det går bra denne gangen! Har valgt ut vogn og bilsete allerede hvertfall😅😂 Hva slags vogn og bilstol skal du ha? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 26. april 2020 #586 Del Skrevet 26. april 2020 (endret) 40 minutter siden, Hjärtat skrev: Hva slags vogn og bilstol skal du ha? 😊 Jeg skal kjøpe bugaboo fox 2, med bilstoladapter og bilsete maxi-cosi cabriofix (best i test på jollyroom). 😁👍🏼 Synes vognen er for det første veldig fin😍, også er den lett og enkel, og skal den være veldig lett å slå sammen😁👍🏼 Er bare veldig usikker på farge enda! 😅 Endret 26. april 2020 av Hopptimisten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 26. april 2020 #587 Del Skrevet 26. april 2020 2 timer siden, Hjärtat skrev: Noen av dere som har begynt med innkjøp ennå? Vet det er tidlig, men er jo en hel haug av ting man skal ha. Jeg ønsker dessuten å kjøpe det meste brukt. Men vogn og bilsete og sånt føles som en stor, skummel jungel for meg. 😅 Nei, venter til etter ordinær ultralyd med å handle inn. Vil vente til da, hvertfall med de store kjøpene, slik jeg vet alt er bra der inne. Vet hvilken vogn jeg skal ha da, blir emmaljunga nx90. Lurt å reise til en vognbutikk å teste ulike modeller og merker. Hvordan de føles, om de er lett å legge sammen osv. Jeg skulle i utgangspunktet ha Stokke trailz, men fant ut den var alt for høy for meg da jeg testet den i butikken. Har kjøpt brukt barnevogn til begge mine barn tidligere, og det er mye penger å spare på det og gunstig for miljøet👍😊 Når det gjelder bilstol er jeg ganske åpen, har hatt både maxicosy og britax tidligere. Et viktig kriterie for meg denne gangen her er at den skal ha lavest mulig vekt. Tidligere har det føltes ut som jeg har fått 10 cm lenger armer hver gang jeg har bært bilstolene siden de har vært så tunge 😅 Har også lyst på en stokkesleepi seng, men lurer på om det er upraktisk siden den er rund med hensyn til laken? Ser veldig koselig ut ihvertfall med den minste varianten + sengehimmel. Den kommer jeg nok til å kjøpe brukt siden det er nokså mange av de til salgs på finn 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseo Skrevet 26. april 2020 #588 Del Skrevet 26. april 2020 4 timer siden, Hjärtat skrev: Noen av dere som har begynt med innkjøp ennå? Vet det er tidlig, men er jo en hel haug av ting man skal ha. Jeg ønsker dessuten å kjøpe det meste brukt. Men vogn og bilsete og sånt føles som en stor, skummel jungel for meg. 😅 Jeg har faktisk hatt baller nok til å reservere en vogn på finn.no 🙈🙈 Den var så utrolig fin (hadde ikke sett en slik før) og billig så måtte slå til. Skulle det absolutt ikke gå denne gangen heller så vil jeg ikke tape mye på vognen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 26. april 2020 #589 Del Skrevet 26. april 2020 Skal dere kjøpe nytt eller brukt? 😊 Ser det er mange fine vogner på Finn! Litt skeptisk til å kjøpe brukt bilstol egentlig, men vogn er jo fint å kjøpe brukt? Man sparer jo MYE.. 🥰😳😇 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 26. april 2020 #590 Del Skrevet 26. april 2020 6 timer siden, Rediken skrev: Nei, venter til etter ordinær ultralyd med å handle inn. Vil vente til da, hvertfall med de store kjøpene, slik jeg vet alt er bra der inne. Vet hvilken vogn jeg skal ha da, blir emmaljunga nx90. Lurt å reise til en vognbutikk å teste ulike modeller og merker. Hvordan de føles, om de er lett å legge sammen osv. Jeg skulle i utgangspunktet ha Stokke trailz, men fant ut den var alt for høy for meg da jeg testet den i butikken. Har kjøpt brukt barnevogn til begge mine barn tidligere, og det er mye penger å spare på det og gunstig for miljøet👍😊 Når det gjelder bilstol er jeg ganske åpen, har hatt både maxicosy og britax tidligere. Et viktig kriterie for meg denne gangen her er at den skal ha lavest mulig vekt. Tidligere har det føltes ut som jeg har fått 10 cm lenger armer hver gang jeg har bært bilstolene siden de har vært så tunge Har også lyst på en stokkesleepi seng, men lurer på om det er upraktisk siden den er rund med hensyn til laken? Ser veldig koselig ut ihvertfall med den minste varianten + sengehimmel. Den kommer jeg nok til å kjøpe brukt siden det er nokså mange av de til salgs på finn 😊 Stokke Sleepi var veldig fin, men vil ikke barnet vokse ut av den tidlig? Spør fordi jeg ble interessert selv 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingrid Skrevet 26. april 2020 #591 Del Skrevet 26. april 2020 (endret) 2 timer siden, Anine Elise skrev: Skal dere kjøpe nytt eller brukt? 😊 Ser det er mange fine vogner på Finn! Litt skeptisk til å kjøpe brukt bilstol egentlig, men vogn er jo fint å kjøpe brukt? Man sparer jo MYE.. 🥰😳😇 Jeg satser på å kjøpe så og si alt brukt, men må sikkert kjøpe litt kluter og små bodyer osv. Har i tillegg søsken med mange barn, så tror vi har mulighet til å arve det aller meste, inkludert vogn og bilstol. Når det gjelder å kjøpe bilstol brukt er det mye skepsis rundt dette, noe jeg forstår, men på en annen side tenker jeg «hvor sannsynlig er det egentlig at bilstolen har vært i en ulykke, og tillegg sjansen for at foreldrene har lagt den ut for salg?» Jeg kan ikke garantere at jeg hadde tatt sjansen på å kjøpe en brukt bilstol av noen jeg ikke kjenner, men jeg har ikke noe skepsis til å kjøpe eller arve av noen jeg kjenner og stoler på. Fant en artikkel om det her: https://www.forbrukerradet.no/guide/no-guidekategori/tenk-deg-om-for-du-kjoper-brukt-barnesete/ Når det gjelder vogn ser jeg nesten ikke noen grunn til å kjøpe det nytt ✨🤗 Endret 26. april 2020 av mingrid 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anine Elise Skrevet 26. april 2020 #592 Del Skrevet 26. april 2020 4 minutter siden, mingrid skrev: Jeg satser på å kjøpe så og si alt brukt, men må sikkert kjøpe litt kluter og små bodyer osv. Har i tillegg søsken med mange barn, så tror vi har mulighet til å arve det aller meste, inkludert vogn og bilstol. Når det gjelder å kjøpe bilstol brukt er det mye skepsis rundt dette, noe jeg forstår, men på en annen side tenker jeg «hvor sannsynlig er det egentlig at bilstolen har vært i en ulykke, og tillegg sjansen for at foreldrene har lagt den ut for salg?» Jeg kan ikke garantere at jeg hadde tatt sjansen på å kjøpe en brukt bilstol av noen jeg ikke kjenner, men på en annen side tenker jeg at risikoen ikke er så stor som mange her på KG mener. Når det gjelder vogn ser jeg nesten ikke noen grunn til å kjøpe det nytt ✨🤗 Jeg tenker å kjøpe en del klær nytt, men noe utstyr brukt! 😊 Sant det du sier angående bilstol! Kanskje jeg også skal vurdere det. Vogn bli nok kjøpt brukt uansett tror jeg! 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
månki Skrevet 26. april 2020 #593 Del Skrevet 26. april 2020 2 timer siden, Anine Elise skrev: Skal dere kjøpe nytt eller brukt? 😊 Ser det er mange fine vogner på Finn! Litt skeptisk til å kjøpe brukt bilstol egentlig, men vogn er jo fint å kjøpe brukt? Man sparer jo MYE.. 🥰😳😇 Vi har jo det meste etter han vi allerede har. Til han kjøpte vi det meste brukt. Bare bilstol og madrass ble kjøpt nytt. Bilstol fikk vi tilbud å få av svigersøster, men det var for gammelt (ikke anbefalt eldre enn 5 år pga sikkerhet). klær kjøpte vi bittelitt av selv, og resten har vi fått i gaver. Kjøpte alt av seng, vogn, pumpeutstyr, babygym brukt. i denne omgang trenger vi kun ei til sprinkelseng og ei søskenvogn. Sprinkelseng ser vi etter på finn, men kjøper ny madrass. Søskenvogn vurderer vi å kjøpe ny, men er veldig usikre enda. Har iallefall funnet ut at ut i fra vårt bruk trenger vogna lufthjul, fastlåste forhjul og mulighet til å justere høyden på styret ganske mye (jeg er 150 cm og mannen er 197😅). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 26. april 2020 #594 Del Skrevet 26. april 2020 37 minutter siden, Kelsier skrev: Stokke Sleepi var veldig fin, men vil ikke barnet vokse ut av den tidlig? Spør fordi jeg ble interessert selv 😅 Man kan bygge ut sengen slik den blir større etterhvert som barnet vokser 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 26. april 2020 #595 Del Skrevet 26. april 2020 (endret) 22 minutter siden, Rediken skrev: Man kan bygge ut sengen slik den blir større etterhvert som barnet vokser 👍 Jeg synes Sebra sengen ser veldig fin ut også, og den har mer firkantet madrass! 😊 Endret 26. april 2020 av Hopptimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rediken Skrevet 26. april 2020 #596 Del Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, Hopptimisten skrev: Jeg synes Sebra sengen ser veldig fin ut også, og den har mer firkantet madrass! 😊 Ja, den såg også veldig koselig ut 😍👶 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 27. april 2020 #597 Del Skrevet 27. april 2020 @Hopptimisten Wow, ja, da er du nesten klar, da. 🙊 Må lese meg litt mer opp før jeg velger noe. Synes spesielt vogn er kjempevanskelig. @Rediken Ja, tenkte vi skulle dra og se på vogner i butikk og så kikke på Finn. Hva vil du si er et lett bilsete? Det kriteriet er nemlig viktig for meg og, men har ingen erfaring, så vet ikke hva som blir tungt.🙄 Føler også for å velge et av setene Forbrukerrådet har testet som best. Den Stokke Sleepi er såå fin.😍 Men aaltfor dyr, spør du meg. (og i hvert fall om du spør samboeren😂) @Deseo Noen sjanser må man ta og mest sannsynlig går det fint. ❤️ @Anine Elise Jeg, som @mingrid, planlegger også å kjøpe så og si alt brukt. Kanskje med unntak av bilstol (hadde faktisk ikke tenkt på at det kunne være dumt, før dere nevnte det her), men tenker også litt som mingrid at sannsynligheten for at det blir feil er forsvinnende liten. Samtidig har vi jo råd til å kjøpe nytt, så kanskje ikke gamble på akkurat det. Madrass vil jeg se an litt. Kommer garantert til å kjøpe noen nye klær og, bare fordi jeg kommer til å finne noe sååå fint jeg ikke klarer å gå forbi. 🙊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaffeLurker Skrevet 27. april 2020 #598 Del Skrevet 27. april 2020 Som @månki har vi og alt vi trenger fra førstemann. Nå er han så stor og at vi ikke vil trenge søskenvogn. Eller, spørs om ikke han plutselig vil sitte i vogn når det kommer en baby 🙈 Vi har kjøpt et barnesete brukt, slik at vi har en til hver bil. Det er det eneste. Med nr 1 var jeg superskeptisk til å kjøpe barnesete brukt, men etterhvert har jeg oppdaget at det er mange fine som nesten ikke er brukt på finn. Jeg vet og at det kun er fare for skade på bilsetet hvis det sitter et barn i setet under kollisjonen, og da får du dekket nytt fra forsikringen. Slik at man skal være ganske så tvilsom hvis man vil selge et slikt på nett for å tjene litt ekstra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AHO Skrevet 27. april 2020 #599 Del Skrevet 27. april 2020 Hvor tenker dere å kjøpe mammaklær? Vet det er tidlig enda for min del(11+0 imorgen) men sitter allerede med knappene åpne på buksa på jobb 😂 Er vel fordi jeg er oppblåst 24/7. Har sett etter endel klær på HM og på nett.. Men fader hvor mye "tantete" gravid klær det er. Er det noen som tenker å gjøre andre løsninger som å kjøpe "vanlige klær" i større strl? Forhåpentligvis kommer snart sommerværet så kan jeg enkelt bare tre på meg maxi kjoler 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 27. april 2020 #600 Del Skrevet 27. april 2020 (endret) 28 minutter siden, AHO skrev: Hvor tenker dere å kjøpe mammaklær? Vet det er tidlig enda for min del(11+0 imorgen) men sitter allerede med knappene åpne på buksa på jobb 😂 Er vel fordi jeg er oppblåst 24/7. Har sett etter endel klær på HM og på nett.. Men fader hvor mye "tantete" gravid klær det er. Er det noen som tenker å gjøre andre løsninger som å kjøpe "vanlige klær" i større strl? Forhåpentligvis kommer snart sommerværet så kan jeg enkelt bare tre på meg maxi kjoler 😅 Asos har endel fint på nett synes jeg, og Zalando 😊 Tror nok jeg kommer til å kjøpe mye underveis så jeg vet at det passer, og kommer kanskje til å kjøpe en gravidbukse men mest mulig vanlige klær, kanskje litt større str evt 😅 Endret 27. april 2020 av Hopptimisten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå